- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- All genres movie challenge
All genres movie challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
3e Productie/distributie: Universal
Voortgang: 6/45
Ik ga me aansluiten bij de recensie van John Milton. Het is geen hoogvlieger, maar saai is het evenmin al helpt de korte speelduur hierbij ook wel mee.
Fijn dat je wat opzoekwerk hebt gedaan, ik was al aan het denken hoe hebben ze nu die scènes met die wilde dieren gedaan. Slim eigenlijk om een acteur te nemen die heel erg gelijkt op de echte dierentemmer.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3837 votes
Ga ik speciaal door de hitte en drukte naar Hasselt naar de media markt om prooi te kopen, blijken ze hem niet meer te hebben en kunnen ze hem voorlopig ook niet meer bestellen.
Dan maar op zoek naar een andere film voor de categorie regio/taal
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
Prancer (1989)
Categorie 1 (groen): season
c) Christmas
Voortgang: 3/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15692.300.jpg?cb=1382780607
They lost the true spirit of Christmas...
And found it locked in the heart of one little girl.
Ik vroeg mijzelf af, of ik er wel goed aan deed om deze kerstfilm te gaan kijken, terwijl het hartje zomer is buiten.
Ik kan zeggen dat ik mij uitstekend vermaakt hebt met deze film!
Zo nu en dan kom je een film tegen, die je op alle vlakken weet te raken. Prancer is er hier één van. Met kerst gaan de meeste mensen gezellig eten met familie en vrienden, en pakken we cadeautjes uit. Toch is kerst niet altijd voor iedereen een fijne en gezellige tijd, de film speelt hier dan ook op in. De dialogen tussen John Riggs (Sam Elliott) en Jessica Riggs (Rebecca Harrell) zijn van een hoog niveau, en zij zullen dan ook ongetwijfeld bij een hoop mensen wat tranen hebben laten vloeien. Toch verliest de film op het einde iets van haar kracht. Zoals bijvoorbeeld: John Riggs (Sam Elliott) die Prancer (Rendier van de kerstman) verkoopt, aan de lokale slager, die deze niet dood maar als showmodel gebruikt. En hier lovend over opschept tegen de lokale bevolking. Later koopt John Riggs Prancer terug voor hetzelfde bedrag, als men lovend over iets is, waarom zou men het dan voor hetzelfde bedrag weer verkopen?
Al met al vind ik dit een hartverwarmende kerstfilm, die een kerstliefhebber, maar ook zeker iedereen daarbuiten kan aanraden om deze film eens een keertje gezien te hebben.
Ik geef deze film 3,5★
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Categorie 7C: jaren ‘40
Gezien op 1 juli
4/45
(afbeelding)
Ik keek toch wel uit naar deze film, mijn zoon wilde hem in eerste instantie meekijken, maar kwam daar later toch op terug. Maar goed ook, ik vond hem erg tegenvallen. Ik ken de verhalen allemaal wel, hoe zielig de film wel niet moet zijn. Het emotionele wrak in mij heeft dat echter niet ondervonden, en geloof me, ik jank nog steeds iedere keer dat ik naar The Lion King kijk.
Gelukkig duurt de film slechts 70 minuten en is het uit te zitten, maar ik vond de film toch wel aan de saaie kant. Natuurlijk heeft de film zo zijn charmes, maar het heeft mij nergens echt gepakt. Ik heb in mijn kindertijd in ieder geval niets gemist, Bambi is het voor mij helaas niet.
Ik denk dat je de oude Disney's nog meer dan de moderne Disney's aan kinderen zijn besteedt. Als je die nu voor het eerst bekijkt, zijn die inderdaad niet het bekijken waard, omdat ze zo moralistisch in elkaar zitten met een belerend toontje, en gewoon een plot hebben dat je echt kan doorprikken met momenten. Sneeuwwitje en Bambi heb ik bijvoorbeeld wel gezien in mijn kindertijd, die vind ik goed. Dumbo en Pinokkio vond ik echt onkijkbaar... wanneer ik die later zag (ik denk wel dat ik... als kind misschien eens (de eerste) 5-10 minuten van Pinokkio heb gezien, maar dan echt als ik heel klein was, en volgens mij nog voor mijn vijf jaar, omdat ik vermoed dat ik die gezien heb toen ik in een dag-en-nacht verblijf zat. (heel vage herinnering denk ik). Daar heb ik ook Sneeuwwitje gezien (en dat is nog iets helder bijgebleven, net zoals ik die bruine plekken op de bananen die ik vies vond, de boterhammetjes (de helft met boter gesmeerd die ik wegsmeet, en de rest met choco) en de koekjes voor op school ook nog herinner uit die tijd haha. Ik heb soms echt van die zielige herinneringen soms haha.).
Bambi heb ik op latere leeftijd gezien, mogelijk meerdere keren (2 of 3 keer), en ook nog eens gezien toen ik eens een tiental disneyfilms had gezien in een bepaalde maand een jaar of 3 geleden. En ik vind hem één van de betere oude Disneyfilms, maar dat is misschien ook omdat ik hem gezien als kind.
Ik heb enkel The Lion King / Bambi / Sneeuwwitje (maar dat wel als ik heel jong was) / Alice in Wonderland (kwam eens op tv, dat vond ik niet mooi, en had ik afgelegd) / De Kleine Zeemeermin / Aladdin en Tarzan gezien in mijn kindertijd. Nog wel wat animatiefilms en animatieseries (de zondagochtend op Ketnet dacht ik?) ook wel van die tijd uit de Mickey Mouse stal (of die drie eekhoorntjes) maar dat is allemaal heel erg lang geleden
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Tilai (1990)
Categorie 4 (oranje) - regio of taal
f. Afrika/Latijns-Amerika
Voortgang: 6/54
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11537.jpg?cb=1459803320
Mijn eerste Burkinabe film, volgens mij. Ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken; het is sowieso godzijdank een wereld verwijderd van de meuk die Nollywood uitspuwt. In Tilaï ligt het tempo laag, zeer laag, en volgen we een aantal dramatische en romantische ontwikkelingen op het platteland van Burkina Faso. Het centrale drama in de film is de liefde tussen Saga en Nogma, die vanwege culturele gebruiken en met name een behoorlijke naaistreek van de vader van Saga (die tijdens een langdurige absentie van Saga zijn verloofde dwingt/verplicht om met hem te trouwen) onmogelijk is geworden - en dit is eigenlijk de catalysator van alles wat er hier gebeurt. De liefde bloeit weer op, en dit leidt tot jaloezie, verbanning, verbroken familiebanden en uiteindelijk moord. Aan de ene kant wel interessant iets mee te pakken uit een mij niet zo bekende cinema, met een exotische locatie en een cultuur wiens mores ik vrij onbegrijpelijk vind. Maar hoewel het in zekere zin een traditioneel, Shakespeariaans verhaal over gedoemde liefde en wraak is, vond ik het toch niet zo'n heel boeiend verhaal, en daar hielp het lome tempo ook niet mee. Desondanks kan ik er wel een voldoende aan kwijt. 3.0*
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Categorie 7 (zwart): periodefilms
6) 1970 - 1979
Voortgang: 7/45
FTV
https://i.pinimg.com/originals/a9/3c/d3/a93cd398d5aab6f60860595492912680.jpg
Echt heel echt goed is deze Crichton-verfilming helaas niet. Eerste uur speelt in het ziekenhuis, inclusief een veel te lang gerekte operatie. Pas als George Segal er tussenuit knijpt begint de pret, zeker omdat wij weten dat de agressie remmende operatie een tegengesteld effect heeft bereikt. Kwaliteit gaat daarmee alsnog flink omhoog. En met de laatste scenes weet de film zelfs nog helemaal jaren zeventig top te eindigen, jammer dat er niet een iets betere film voor zat.
(3*)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3837 votes
Categorie 5 (geel): elementen der natuur
c) Lucht
voortgang 6/45
2047: Een groep astronauten wordt naar het verloren ruimteschip "Event Horizon" gestuurd. Het schip is zeven jaar eerder mysterieus verdwenen, en kwam minstens zo mysterieus ineens weer te voorschijn. Langzaam leert de crew van de "Lewis and Clark" de waarheid achter de gebeurtenissen rond het schip.
Deze kwam toevallig op mijn weg. En ik keek hem gewoon omdat het uitkwam voor de challenge. Ik ben geen grote Alien fan, dus dit zou ook wel niet mijn ding zijn. Toch wist deze me te verassen. Ik vond hem in ieder geval leuker om naar te kijken dan Alien. Toch blij deze gezien te hebben en ja, misschien is dit er wel ééntje die ik van tijd tot tijd weer op zal zetten. Zegt toch veel als je weet dat ik helemaal niks met films heb die zich in de ruimte afspelen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3837 votes
Categorie 3 (blauw): volgens productiehuis/distributiemaatschappij
d) a24:
voortgang 7/45
De grootmoeder van de familie Graham is dan wel overleden, toch werpt ze nog steeds een schaduw op het gezin. Voornamelijk haar kleindochter, met wie ze altijd al een ongewone fascinatie had, lijdt eronder. Aan het vredige bestaan van de Grahams wordt abrupt een einde gemaakt wanneer een verschrikking hun thuis overneemt. Hierdoor wordt Annie, de moeder, gedwongen om duistere paden te betreden opdat ze kunnen ontsnappen aan het ongelukkige lot dat hen allen te wachten staat.
Ik kan hier kort over zijn. Veel te traag, veel te langdradig en totaal niet spannend. Het laatste half uur kwam er eindelijk wat snelheid en spanning in maar toen was de film me al lang verloren. Ik zat meer te kijken naar de klok om te zien hoe lang hij nog duurde dan wat anders. Zwaar overhyped en dan creëer je natuurlijk te hoge verwachtingen die moeilijk ingelost kunnen worden.
Categorie 2 (paars): special
b) Gebaseerd op waargebeurde feiten
voortgang 8/45
De film vertelt het waargebeurde verhaal van de familie Gotti. John Gotti was hoofd van de maffiafamilie Gambino, die in zijn tijd de grootste en machtigste misdaadorganisatie van het land was. Bekend als de "Dapper Don" maakte John's flamboyante en uitgesproken persoonlijkheid hem tot een van de meeste bekende gangsters van de 20e eeuw.
Niet zo boeiend als ik gehoopt had. Travolta acteert alsof hij de kapstok vergeten uit zijn vest te halen is toen hij het smorgens aantrok. Maar na wat opzoekwerk blijkt zijn manier van doen toch vrij trouw te zijn aan Gotti himself. Misschien moet ik deze maar eens herbekijken wanneer ik er niet juist een zeer zware werkdag heb opzitten. voorlopig 2.5* maar wie weet in de toekomst...
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3837 votes
Netflix?
Heb ik nog steeds niet. En maar goed ook misschien, anders kwam ik waarschijnlijk niet meer buiten. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Heb ik nog steeds niet. En maar goed ook misschien, anders kwam ik waarschijnlijk niet meer buiten.
Neem dan gewoon de proeftijd om 'Prooi' te kijken, en dan sluit je geen abonnement af. Of je neemt de tablet/mobiel mee naar buiten
.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3837 votes
Neem dan gewoon de proeftijd om 'Prooi' te kijken, en dan sluit je geen abonnement af. Of je neemt de tablet/mobiel mee naar buiten
.
Ik ken mezelf, na een maand neem ik het dan toch 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Terror Firmer (1999)
Categorie 3 (blauw): productiehuis/distributiemaatschappij
a. Troma
https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12766.jpg?cb=1419418068
One, safety to humans
Two, safety to people's property
Three, make a good film
Four, never ever hire sexually conflicted, bomb bearing body part pickling, serial killing, Steven Spielberg lovers
Let's make some art!
Dat was weer even heel wat anders dan Tilaï
. Dit was voor mij Troma nummer zeven geloof ik. De rode draad in bijna al deze films is onderbroekenlol van de sleazy variant - een hoop viespeukerij met kots, poep en bloed, veel naakt, en films met vaak een horror-komedie-inslag waarbij de effecten opzettelijk goedkoop zijn. Soms beviel dat op het juiste moment best aardig, zoals Poultrygeist en Toxic Avenger, en andere keren was het te flauw voor woorden en was er geen doorkomen aan (Class of Nuke 'em High, of Tromeo and Juliet). Ik keek niet echt uit naar wederom een Troma, maar alles voor de genre-challenge, nietwaar?
En eerlijk gezegd, het viel me lang niet tegen. In Terror Firmer loopt er een moordenaar los, en niet alleen dat - de moordenaar loopt los op de set van een Troma-film. De blinde regisseur Larry Benjamin probeert een vervolg op Toxic Avenger te maken, maar dat gaat allemaal niet van een leien dakje als er regelmatig crewleden, acteurs en actrices doodgaan. De Troma-filmsetting is een goed excuus om een hoop Troma-referenties te maken (zelfs als niet-kenner zag ik Toxie en Kabukiman al regelmatig voorbijkomen), en natuurlijk voor heel veel naakt, en pis-, kots-, anus-, penis-, seks- en poepgrappen. En we zien nog cameo's van Ron Jeremy, Trey Parker, Matt Stone en Lemmy Kilmister. Het hele verhaal met de seriemoordenaar en het maken van de film-in-de-film is natuurlijk niet zo heel relevant, het is vooral een excuus om al die grappen voorbij te laten komen, al is de moordenaar en zijn de kills best aardig gedaan. In alle eerlijkheid, deze film gaat best wel ver qua onsmakelijkheid, gore effecten en humor die voor de een taboedoorbrekend en voor de ander compleet ongepast zal zijn. Bijna twee uur is wel aan de lange kant voor zo'n soort serie flauwigheden, hoe vermakelijk het aan het begin ook nog is, maar stiekem heb ik me wel vrij redelijk geamuseerd. Meer dan verwacht in ieder geval. 3.0*
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ik denk dat je de oude Disney's nog meer dan de moderne Disney's aan kinderen zijn besteedt. Als je die nu voor het eerst bekijkt, zijn die inderdaad niet het bekijken waard, omdat ze zo moralistisch in elkaar zitten met een belerend toontje, en gewoon een plot hebben dat je echt kan doorprikken met momenten. Sneeuwwitje en Bambi heb ik bijvoorbeeld wel gezien in mijn kindertijd, die vind ik goed. Dumbo en Pinokkio vond ik echt onkijkbaar... wanneer ik die later zag (ik denk wel dat ik... als kind misschien eens (de eerste) 5-10 minuten van Pinokkio heb gezien, maar dan echt als ik heel klein was, en volgens mij nog voor mijn vijf jaar, omdat ik vermoed dat ik die gezien heb toen ik in een dag-en-nacht verblijf zat. (heel vage herinnering denk ik). Daar heb ik ook Sneeuwwitje gezien (en dat is nog iets helder bijgebleven, net zoals ik die bruine plekken op de bananen die ik vies vond, de boterhammetjes (de helft met boter gesmeerd die ik wegsmeet, en de rest met choco) en de koekjes voor op school ook nog herinner uit die tijd haha. Ik heb soms echt van die zielige herinneringen soms haha.).
Bambi heb ik op latere leeftijd gezien, mogelijk meerdere keren (2 of 3 keer), en ook nog eens gezien toen ik eens een tiental disneyfilms had gezien in een bepaalde maand een jaar of 3 geleden. En ik vind hem één van de betere oude Disneyfilms, maar dat is misschien ook omdat ik hem gezien als kind.
Ik heb enkel The Lion King / Bambi / Sneeuwwitje (maar dat wel als ik heel jong was) / Alice in Wonderland (kwam eens op tv, dat vond ik niet mooi, en had ik afgelegd) / De Kleine Zeemeermin / Aladdin en Tarzan gezien in mijn kindertijd. Nog wel wat animatiefilms en animatieseries (de zondagochtend op Ketnet dacht ik?) ook wel van die tijd uit de Mickey Mouse stal (of die drie eekhoorntjes) maar dat is allemaal heel erg lang geleden
Wij schelen slechts vier jaar van elkaar, dus denk dat wij ongeveer dezelfde programma's op televisie keken. Ik keek inderdaad veel Ketnet, kan mij TikTak of iets dergelijks nog herinneren
. Toen was ik echt nog heel klein, is ook echt een programma voor peuters en begin kleuters. Wizzy en Woppy kwam ook ergens in die tijd uit en vond ik ook geweldig. Ik hield van Ketnet, het is nu helaas niet meer wat het is geweest. Geloof dat DisneyXD toen Jetix heette, dat keek ik ook wel, vooral toen ik iets ouder werd. Geloof dat daar ook programma's als Ducktales en Knabbel en Babbel op kwamen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ach, de tv van nu is sowieso niets meer vergeleken met vroeger. Behalve de relatief recente productie van Phineas en Ferb dan, dat vond ik zelfs nog leuk om te kijken (en kon mij mooi verschuilen achter mijn zoon dat hij het zo graag wilde zien
).
Enfin, dat was even mijn jeugdsentiment over televisiehaha. Ik heb over het algemeen weinig films gekeken vroeger, ik keek liever gewoon een programma op televisie. Had vaak niet de concentratie om een hele film uit te moeten zitten en als dat al moest, zette ik er liever één aan die ik al honderd keer had gezien en ik zeker wist dat ik hem leuk vond. Zolang het allemaal maar herkenbaar was. Disneyfilms keek ik altijd wel wat meer, maar Bambi had ik dus gemist. Waarschijnlijk hadden we die niet op videoband, waardoor ik hem nooit heb gekeken. Al kan ik mij wel een hoes met een hert herinneren, dus er is ook een kans dat ik de verhalen te zielig vond (en met mijn trauma voor The Lion King hem maar heb laten liggen
).
Ik denk wel dat je een punt hebt dat de oudere films meer écht voor kinderen zijn, maar dat komt denk ik vooral door de verandering van tijd. Bambi komt natuurlijk uit de jaren '40 en toen had je toch nog wel heel veel taboes wat je gewoonweg niet in een film voor kinderen ging doen. Tegenwoordig bevatten films elementen voor kinderen, maar ook voor volwassenen. Ik kan ontzettend genieten van bijvoorbeeld Frozen, mijn zoon keek hem het liefst dagelijks, maar ik keek toch wel geregeld met hem mee. Natuurlijk is het basisprincipe volledig voor kinderen, maar er zitten wel genietbare elementen in. Die missen inderdaad in de oudere films, maar ik mis daar ook vooral een verhaal. In ieder geval in Bambi, in Doornroosje (die ik ook niet geweldig vond) kwam dat wel wat meer naar voren. Mogelijk had ik het veel beter gewaardeerd als er een jeugdsentiment aan vast had gehangen. Dat heb ik ook met Ciske de Rat, dit heb ik op jonge leeftijd gezien en was ontzettend onder de indruk. Hij zal dan ook nooit uit mijn top 10 verdwijnen, het is mijn favoriete Nederlandse productie. Ik denk echter niet dat ik hem net zo hoog in het vaandel had gehad als ik hem nu op latere leeftijd voor het eerst had gekeken.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja, Wizzy en Woppy. Ik vraag me af wat die acteurs innamen als ze Wizzy en Woppy moesten acteerden. Ja die absolute kinderprogramma's... vaak s'ochtends startend van echt voor de allerkleinsten tot later steeds voor de meer ouder wordende kinderen, en s'avonds ook weer opnieuw, vanaf 3u/4u beginnen met Hoppa, Pingu of Tik Tak of weet ik veel... ja... daarna evoluerend tot de programma's die ik het liefst zag zoals bijvoorbeeld de Smurfen of Beestenbos is Boos, en later was ik ook zot van de Peperbollen. In het weekend was het dan zondag iets met Mickey Mouse, Elias en misschien ook iets rond Kabouter Plop ook een paar afleveringen. Samson en Gert was ook altijd wel leuk. De boomhut heb ik ook nog gekend (al is dat iets vager). Eigenlijk zouden ze de Kampioenen ook op Ketnet moeten uitgezonden hebben. Dingen als W817 en Spring heb ik wel nooit gekeken, en later dingen als Het Huis van Anubis ofzo ook niet meer, maar in de tijd van Mega Mindy en later ook nog Bumba keek ik veel minder naar Ketnet. Dan was het de tijd van Ben 10, Pokemon en Avatar haha.
Ik ga verder wel akkoord met je. Bambi hadden we wel op Video (of toch in het tweede gezin waar ik verbleef). In het eerste gezin keek ik graag naar Winny de Pooh of de Teletubbies of hadden ze me daar zot van gemaakt. Frozen, Moana en Zootopia zijn verder erg mooie Disneyfilms en hebben voor volwassenen ook iets te bieden. Disney is duidelijk weer op het rechte pad, en levert voor mij weer kwaliteit af.
Maar dit kan toch echt niet
En als kind stel je je daar dus geen vragen bij.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
DisneyXD was inderdaad Jettix, en daar voor (of daar na dat weet niet ik niet meer precies) heette het nog Foxkids.
De programma's komen mij ook nog aardig bekend voor, Wizzy en Woppy stond ook vaak aan. Zo heb ik persoonlijk ook alle seizoenen van Avatar gezien, Ook totally spits, Pokémon (destijds veel), Chin Chan, Yu-Gi Ho en Spongebod stonden vaak aan... Geinig om te lezen dat zulke programma's ook bij jullie geliefd werden..
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja TornadoEF5 na het vluchtig bekijken van dat filmpje van W & W moet ik stellen als kind is je geest nog vrij van de verwijzingen naar seks en zo. Dat volwassenen zoiets misschien niet vinden kunnen in een kinderprogramma betekent dat hun geest ondertussen al te veel bezoedeld is en ze duidelijk niet meer als een kind kunnen denken. Als een kind zou vragen hé mama papa waarom vind je dat zoiets niet kan, ja geef dan maar eens de uitleg en maak je van iets onschuldigs plots iets vies. Dus neen, daar moeten de volwassenen zich niet mee bemoeien, kleine kinderen worden snel groot dus...
Met Miszmi ben ik het ook wel eens dat de oude Disneys inderdaad voor een jonger publiek. Verhaaltjes waren ook vrij simpel soms zelfs iets te simpel. Zeker in het geval van Bambi waar echt wel heel weinig verhaal zit. Als kind vond ik de scène op het ijs geweldig. Toen ik de film als volwassene zag had ik zoiets van getsie wat saai. Ook Assepoester en Doornroosje (nooit gezien als kind) konden me een stuk minder bekoren, de vervolgen op Assepoester vind ik dan wel tof. Dat heb ik niet bij Sneeuwwitje niet, veel draait om de dwergen en hun specifieke trekjes maar door de boze stiefmoeder wordt toch een aardig horrorsfeertje gecreëerd. Dit beeld waarbij de camera inzoomt op de koningin haar gezicht als heks vind ik nog steeds erg creepy
En zo waren er ook nog de Disneys waarvan ik de grammofoonplaten grijs draaide maar de tekenfilm zelf was ik om een of andere reden geen fan: Jungle Book, Pinocchio, Peter Pan. Bij Jungle Book heb ik geen idee waarom ik geen fan was ondanks dat Bagheera bij mijn favoriete karakters hoorde. Wellicht vond ik Mowgli toch niet zo leuk en Baloe bleh. Bij Pinocchio vond ik Japie Krekel vreselijk irritant en Peter Pan wel hijzelf een vreselijke etter dat ik hoopte dat Hook hem aan zijn degen reeg.
Mijn favoriete Disneys en animaties liggen vooral in de periode dat er wat meer met duistere scènes en thema's werd gespeeld: The Aristocats (ok de toon blijft wel heel vrolijk), maar dan de Reddertjes, The Black Cauldron, The Secret of Nimh, The Great Mouse Detective. Ook Belle en het Beest heeft best wel creepy scènes. Zie je dat nog in de huidige Disneys? The Black Cauldron krijgt nogal wat kritiek omdat het niet compleet lijkt te zijn, maar dat is zo eentje die na meerdere keren te kijken een stuk beter wordt. het verhaal is best wel diep, dat kan hevige fan baspls zeker beamen maar er is danig in geknipt.
Samson heb ik nog wel meegekregen maar werd ik al snel te oud voor. Tekenfilms hierin zoals Foofur vond ik nog wel leuk. Beestenbos is bos ook wel, best wel hard bij momenten.
En van die Ketnet, Foxkids etc keek ik al volwassene wel eens naar Totally Spies, ik vond dat gewoon super leuk en ontspannend die meiden die met hun gadgets steeds de wereld moesten redden terwijl ze eigenlijk liever waren gaan shoppen of een of andere lichaamsbehandeling hadden ondergaan. Tja als je naar mijn usernaam kijkt heb je meteen het antwoord welke Spy ik het leukste vond 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ik heb veel van de programma's inderdaad gekeken, al was ik geen fan van programma's als Dragon Ball Z, Pokémon etc. Geregeld ruzie op de afstandsbediening: ik wilde The Powerpuff Girls of Totally Spies kijken, mijn broer wilde bovenstaande 'onzin' kijken. Chin Chan vond ik daarentegen hilarisch, ik heb het mijn zoon ook laten zien. Die is inmiddels 11 en dus al wel wat wereldwijs met dit soort ongein, die kan er ook hard om lachen. De wereld lijkt steeds meer terug te gaan in de tijd in dat opzicht, mensen lijken weer preutser te worden en niks kan meer tegenwoordig. Dat heeft vooral met de volwassenen te maken, ik sluit mij er dan ook bij aan dat wij ons lekker niet met de kinderen moeten bemoeien. Mijn zoon mocht toen hij 4 was gerust Spongebob kijken, terwijl ik vrienden had waarbij het echt verboden was in huis om te kijken voor hun kinderen. Ook toen ze ouder werden, twijfel zelfs of ze het nu mogen kijken. Kom op zeg, niet zo preuts, laat die kinderen kijken wat ze willen (als je je aan de kijkwijzer wil houden als ouder, is dat natuurlijk prima). Alsof die kinderen net zulke schunnige gedachten hebben als volwassenen. Als ik heel hard in de lach schiet om zo'n grap, moet ik mijn zoon vervolgens echt gaan uitleggen wat er zo grappig is, die ziet dat echt allemaal nog niet en dan is hij toch niet écht heel klein meer.
Het was inderdaad in mijn tijd FoxKids, ik dacht al dat Jetix niet helemaal klopte, maar daar kwam ik op haha. Denk dat het rond mijn pubertijd is veranderd en toen niet zoveel meer keek. Ik keek in toe periode vooral Nickelodeon, programma's als What's with Andy, Hey Arnold! en Rocket Power. Die laatste is toch echt wel een favoriet van mij geweest, nog steeds jammer dat dit soort programma's veelal verdwenen zijn. Zijn nu vooral vervangen door van die nagesynchroniseerde series. Zitten ook leuke series tussen hoor, lach soms heel hard mee met mijn zoon, maar vond mijn programma's vroeger toch echt wel een stuk leuker. Die zou ik nu ook nog met plezier meekijken vermoed ik. Op Ketnet sloeg ik ook veel programma's over, soms verstond ik de helft niet en was ik er alweer snel klaar mee. Kabouter Plop blijft een heerlijk kinderprogramma. Natuurlijk niet iets wat je als volwassene aan gaat zetten, maar voor de kleinsten echt heel leuk. Althans, de kabouterdans is door iedereen gedanst natuurlijk: groot én klein
.
Disney heeft een aantal pareltjes, maar ik merk wel steeds meer dat ik bij de oude films niet aan mijn trekken kom, vooral door het veelal saaie verhaal. Belle en het Beest vond ik inderdaad ijzersterk, deze heb ik een tijd geleden voor het eerst gezien. The Lion King staat op één, maar ik zie deze films ook niet als echt oude films. Ze zijn in de jaren '90 uitgekomen en toen was de wereld toch al een stuk ontwikkelder dan in de jaren '30 en '40. Pinokkio kon ik als kind wel waarderen, als volwassene nooit meer gekeken. Enigszins bang dat het tegen gaat vallen, wat je toch wel veel leest over die film. Voor velen ook één van de slechtste Disney-animaties, waardoor ik heb besloten om die herinnering in mijn jeugd te laten. Dombo heb ik enige tijd geleden gekeken, maar deze vond ik door het onderwerp wel sterk. De film zelf heeft zijn zwakheden natuurlijk, maar pesten wordt hier wel sterk aan de kaak gesteld. Dat is een tijdloos onderwerp, wat vandaag de dag nog steeds speelt (en over 2000 jaar ook nog). Dombo was voor mij dus een film waar tenminste wél een goed verhaal in de vinden was. In Bambi mist dat, ik mis een duidelijke boodschap in die film. Sommigen zien er nog wel een boodschap in hoe in hoe crue de mensheid kan zijn. Natuurlijk zie je dat in de film, maar ik heb geen film nodig om dat in te zien. Daarom is het lastig beoordelen, misschien was het in die tijd wel heel nieuw om dat op die manier in beeld te brengen. Het onderwerp is, in tegenstelling tot pesten, dus niet tijdloos.
Ik kwam hier eigenlijk om een recensie te plaatsen van de film die ik gisteren keek, maar dat doe ik vanavond wel even 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Categorie 8 (violet)
a) Franchise
4/45
Niet echt speciaal. Klein beetje overschatte filmserie heb ik de indruk, wel een tikkeltje beter dan het eerste deel. Het parodiëren van het sprookjesgenre en de vele referenties naar andere films (niet alleen sprookjes, maar bijvoorbeeld ook Mission Impossible) zijn wel leuk. Het verhaaltje is een beetje standaard, en voelt al een beetje aan als het uitmelken van de filmserie. Ik vond de fee ook echt verschrikkelijk irritant, dat heb je wel vaker bij animatieseries heb ik het idee. Qua kwaliteit gaat het een beetje op en neer, en ik vind het er nergens bovenuit springen in zijn genre. Maar wel leuk om gezien te hebben. 3*
Categorie 7 (zwart):
10) 2010 - heden
5/45
Leuke film, niet zo goed als Ex Machina natuurlijk, maar net zoals quasi elke niet blockbuster van de laatste vijf jaar weer ondergewaardeerd. 2,71* is weer extreem kritisch, en dat vind ik er ook over. Ik vraag me dan af waarom je dan nog überhaupt dit soort films kijkt, want dit soort kritiekpuntjes of een dergelijke film had je voor aanloop wel kunnen verwachten, maar anyway. Konden bepaalde dingen beter? Ja, misschien. Maar je zou eigenlijk hetzelfde kunnen opmerken bij elke science-fiction film. Elke science-fiction film zal veel meer fouten kennen dan een gewone film. Verder vermakelijk, en doet dus wat het moet doen. Film zou misschien iets beter geweest zijn als het met momenten meer zijn tijd had genomen. 3,5*
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja, hier hadden we Cartoon Network en Nickelodeon. Powerpuff Girls was ook wel leuk. Totally Spies nooit gezien (of titel zegt me niets)-. En nee Wizzy & Woppy is gewoon raar door de manier waarop het is (niet door verwijzingen naar seks). Gewoon dat er niets gesproken wordt in die show, en dat het allemaal maar erg vreemd en droog is, alsof het lijkt dat ze onder invloed zijn. Maar ik had geen verwijzingen naar seks ofzo gezien. Wel ga ik akkoord dat het nu allemaal terug een beetje preutser aan het worden is op TV. Shows als F.C. De Kampioenen en Friends zouden niet meer mogelijk zijn in tijden als deze door de controversie die het zou genereren. Brusselmans heeft ook al gezegd dat veel humor die vroeger wel mogelijk was, vandaag de dag not done zou zijn, dus de maatschappij gaat er mijn insziens in snel tempo op achteruit. In dat opzicht hebben we zelfs veel gemeen met de jaren '20 en de jaren '30 zoals zo vaak al naar verwezen is, terwijl we een heropleving van eind jaren '60, de jaren '70 en jaren '90 nodig hebben.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Horrorfilms ontsnappen ook niet aan de preutsheid (lees gebrek aan gore en naakt) want anders zouden ze geen jeugdig publiek kunnen aantrekken (of ouders die hun kinderen het niet willen laten kijken). En je hebt natuurlijk ook volwassenen die denken dat gore en naakt goedkoop scoren is en daarop de hele film meteen al veroordelen, terwijl ze ubersaaie psychologische shit de hemel in prijzen, voorbeelden genoeg denk ik. Tributes van oude films waar naakt en gore niet echt werd geschuwd, gaan nu net deze elementen er zoveel mogelijk uithalen (oa The Final Girls, The Green Inferno) en worden dan als fris ervaren. What's next, erotische films waar ondergoed altijd aan blijft?
Ok ik liet me weer even gaan 
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
La Región Salvaje (The Untamed) (2016)
Categorie 2 (paars): special
h) Lovecraft
Voortgang: 8/45
FTV
https://cdn-2.cinemaparadiso.co.uk/1710091235534_l.jpg
Grotendeels een drama waarin de macho echtgenoot er een relatie op na houdt met de homoseksuele broer van zijn echtgenote. Daar voegen we hier nog een hutje met wat Lovecraft-gebeuren aan toe, wat expliciete scenes en we zijn maar weer eens heel blij dat de hele familie vanavond op stap is, terwijl ik wat gezellig aan Mexicaanse arthouse aan het doen ben.
(3*)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
7c Periode: 1940-1949
Jungle Woman (1944)
https://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2014/07/Jungle-Woman_main.jpg
Deze film gaat verder op Captive Wild Woman met Acquanetta weer in de rol van Paula Dupree, de apenvrouw. De setting is deze keer niet het circus maar een sanatorium waar ze de nodige zorgen krijgt toegediend van een zekere dokter Fletcher. In het begin zijn er enkele flashbacks naar het drama dat zich in het circus afspeelde, met andere woorden de enige circusbeelden zijn footage uit de vorige film.
Deze keer wordt er dus meer gefocust op Paula die eerst weer niet veel van zeggen is maar op een gegeven moment dan toch over spraakvermogen blijkt te beschikken als ze de vriend van de dochter van de dokter heeft gezien waar ze meteen verliefd op wordt. Er zijn een aantal scènes buiten bij duisternis die voor de nodige spanning zorgen. Helaas is het allemaal wat minder interessant omdat je de ware toedracht omtrent Paula toch al kent en is het vrij voorspelbaar. En de setting vond ik ook veel minder leuk dan bij zijn voorganger.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ginger Snaps Back: The Beginning (2004)
Categorie 1 (groen) - seizoen
b. Halloween
Voortgang: 8/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15018.300.jpg?cb=1477811423
De eerste Ginger Snaps bleek toendertijd een behoorlijk leuke verrassing, waarbij de cynische, wat morbide zusjes Ginger en Brigitte de weerwolverij inrollen. Deel twee beviel al een stuk minder, en dat behoedde me er een beetje voor om dit derde deel op te zoeken. Maar bij deze dan toch maar: Ginger Snaps Back: The Beginning. Zoals de titel al aangaaft is het een prequel van de eerdere Ginger Snaps. En niet zo'n beetje ook; hoewel de wederom charmante Ginger en Brigitte weliswaar de twee centrale rollen spelen, speelt de hele film zich af op een compleet andere locatie in een compleet ander tijdperk. We volgen de zusjes op een toch door donkere Canadese bossen, met Indianen, pelsjagers en legendes over de Wendigo, lokale mensenetende monsters.
Als deel drie van de trilogie heeft het niet zo veel meerwaarde, maar als op zichzelf staand filmpje is het nog best wel redelijk. De arctische setting in grootse bossen is sowieso een pluspunt, en hoewel ik de details van het verhaal wat warrig vond (al is de rode draad over weerwolven/Wendigo's die zowel de Indianen als de pelsjagers bedreigen duidelijk), haalt de film op sfeer alsnog wel een voldoende. De film ziet er naast de setting best aardig uit, niet alleen dankzij Ginger en Brigitte, maar ook is er best nog wel redelijk uitziende bloed en gore te zien. Ook iets lichter van toon dan de tweede film, gelukkig, wat toch beter past bij het type pop-horror wat deze serie uiteindelijk toch is. Ik heb me toch best wel vermaakt. 3.0*
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Scriptie, WK en zon laten weinig tijd over voor films kijken helaas 
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Categorie 4. Regio/taal
b) Germaans
Voortgang: 5/45
http://www.cinemaparadiso.nl/vierminuten.jpg
Een behoorlijk zwaarmoedige film. Geen lachje te bespeuren. Een strak gespannen drama. Steeds balancerend tussen gespannen en nog meer gespannen. Film met een sombere inborst. Zich afspelend tussen grauwe decors en kille personages.
Schitterende film en een dikke 4* waard.
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
The Vow (2012)
Categorie 1 (groen): season
d) Valentine
Voortgang: 4/45
https://www.moviemeter.nl/images/cover/74000/74583.300.jpg
Toen ik het plot van The Vow las, dacht ik dat ik wel eens te maken kon krijgen, met een hele zware emotionele romantische/drama film, toch vond ik dat enorm meevallen, de eerste 30/45 minuten vond ik wat slapjes. Halverwege de film, komt het allemaal op gang, en wordt je op zekere momenten wel aan het denken gezet. Zodra Paige Collins (Rachel McAdams) erachter komt dat haar vader een affaire had met een oude vriendin van haar, wilde zij haar familie niet meer zien. Haar ouders zagen de mogelijkheid door middel van het ongeluk, misbruik te maken, om zo weer contact te krijgen met hun dochter. Ook het einde vond ik erg sterk. We zullen er niet achter komen, of zij ooit gelukkig zouden worden, maar ze gaven het beide wel een kans. Dat red na mijn mening de film.
Ik geef deze film 3★
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Voortgang 3/45
Categorie 7. 3- 1940-1949
The Best Years of Our Lives (1946)
IJzersterke film waarin we, nadat de Tweede Wereldoorlog is afgelopen, drie veteranen volgen na hun thuiskomst. Triest, mooi, hard en realistisch, The Best Years of Our Lives laat zien hoe het moest zijn voor de veteranen om terug te komen en te ontdekken hoe zeer alles is veranderd in een paar jaar tijd.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ja die vond ik ook erg sterk. Mooi geschoten ook. Toland uit mijn hoofd?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ja die vond ik ook erg sterk. Mooi geschoten ook. Toland uit mijn hoofd?
Jij uit het hoofd, ik heb het opgezocht. Toland inderdaad
.