• 178.405 movies
  • 12.229 shows
  • 34.009 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.235 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

John Milton

• 24230 messages
  • 13399 votes

Een God zou ik hem zeker niet willen noemen en TND is ook voor mij zeker niet zijn beste werk. Maar wel beter dan de zeven die ik Oculus vond.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3125 votes

8-7

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

8-8

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Een God zou ik hem zeker niet willen noemen en TND is ook voor mij zeker niet zijn beste werk. Maar wel beter dan de zeven die ik Oculus vond.

Je kan er toch niet omheen dat je toch van arty en symboliek houdt als ik zo eens kijk naar de waarderingen die jij geeft aan zulke films. Niet dat ik actief zit te kijken waar je allemaal op stemt maar als ik een film heb bekeken en zie toevallig een van jouw commentaren valt me dat wel op. Bij jou niet alleen hoor, Woland houdt er ook wel van. En ondertussen kan ik de meeste stemmers hier toch al inschatten wat ze gaan stemmen. Ik hou er eigenlijk totaal niet van (maar das geen verrassing denk ik ) Ik zag er tegenop om die te kijken. Maar juist omdat het artistieke niet compleet de overhand nam, viel het nog wel mee om die uit te kijken al had het nog veel beter gekund. Gek genoeg zag ik niet meteen op om Mother te kijken tot bleek dat het nog veel meer de symbolieke toer opging dan Neon Demon

Ik moet zeggen soms wel grappig om zo die reacties te lezen bij Mother! voor en tegen. Hoewel ze aan beide kanten voorspelbaar zijn blijft het vermakelijk. Maar stiekem vind ik het toch ook een beetje elitair zo films als Mother en Antichrist, de werkjes van Lynch etc. In het verleden en vooral op imdb vaak genoeg zo moddergevechten gezien tussen fans en anti's: de ene die zich dan slimmer voelde omdat hij het snapte en de ander niet en dan zei van sorry dat het geen film is met explosies of iets dergelijks. Al konden de anti's ook wel erg vervelend zijn om telkens te blijven terugkomen in discussies bij films waar ze helemaal niet van houden. Maarja wellicht hadden ze geen andere waste of time.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle-overzicht

Battle 26:

The Neon Demon (2016)

vs

Oculus (2013)

Tot 8, 2 verschil

Tussenstand

8-8

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik ga Oculus maar eens bekijken dan. Hopelijk ben ik nog op tijd.

John Milton

• 24230 messages
  • 13399 votes

Ik ontkende ook niets

Maar welles nietes discussies of moddergevechten probeer ik altijd te vermijden. Maar dat je 'arty' horrors kunt waarderen betekent niet dat je niet van andere soorten kunt houden natuurlijk

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Je kan er toch niet omheen dat je toch van arty en symboliek houdt als ik zo eens kijk naar de waarderingen die jij geeft aan zulke films. Niet dat ik actief zit te kijken waar je allemaal op stemt maar als ik een film heb bekeken en zie toevallig een van jouw commentaren valt me dat wel op. Bij jou niet alleen hoor, Woland houdt er ook wel van. En ondertussen kan ik de meeste stemmers hier toch al inschatten wat ze gaan stemmen. Ik hou er eigenlijk totaal niet van (maar das geen verrassing denk ik ) Ik zag er tegenop om die te kijken. Maar juist omdat het artistieke niet compleet de overhand nam, viel het nog wel mee om die uit te kijken al had het nog veel beter gekund. Gek genoeg zag ik niet meteen op om Mother te kijken tot bleek dat het nog veel meer de symbolieke toer opging dan Neon Demon

Ik moet zeggen soms wel grappig om zo die reacties te lezen bij Mother! voor en tegen. Hoewel ze aan beide kanten voorspelbaar zijn blijft het vermakelijk. Maar stiekem vind ik het toch ook een beetje elitair zo films als Mother en Antichrist, de werkjes van Lynch etc. In het verleden en vooral op imdb vaak genoeg zo moddergevechten gezien tussen fans en anti's: de ene die zich dan slimmer voelde omdat hij het snapte en de ander niet en dan zei van sorry dat het geen film is met explosies of iets dergelijks. Al konden de anti's ook wel erg vervelend zijn om telkens te blijven terugkomen in discussies bij films waar ze helemaal niet van houden. Maarja wellicht hadden ze geen andere waste of time.

Zelf vind ik films van Lynch zoals Mulholland Drive maar vooral Inland Empire veel enger dan menig horrorfilm door de mysterieuze sfeer die hij weet te scheppen. Al zal de doorgewinterde horrorliefhebber ook niet van horror houden omdat ze het eng vinden gok ik.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

9-8 The Neon Demon

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Cikx wrote:

(quote)

Zelf vind ik films van Lynch zoals Mulholland Drive maar vooral Inland Empire veel enger dan menig horrorfilm door de mysterieuze sfeer die hij weet te scheppen. Al zal de doorgewinterde horrorliefhebber ook niet van horror houden omdat ze het eng vinden gok ik.

Klopt kijk al lang geen horror meer omdat ik het eng vind. Ik vind het fantasy aspect veel interessanter al kan een leuk gore filmpje er ook wel mee door van tijd tot tijd. Aan die style over substance heb ik niet veel, vroeger al genoeg van gezien en was toch telkens een ontgoocheling. En gezien ik alle films van de draft hebt bekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik films als Mother, Antichrist nog steeds niks vind. The Neon Demon valt nog enigszins mee maar toch nog steeds geen film die ik uit eigen beweging zou gaan kijken.

John Milton ja ik heb gezien dat je veel kan waarderen, al denk ik als je de keuze hebt toch vaker voor de arty en psychologisch gaat dan de gore of fantasy

Ik heb meer een omgekeerde beweging gemaakt, hield meer van psychologisch en drama vroeger. Nu heb ik meer iets van het hoeft allemaal niet meer zo complex of een diepere betekenis te hebben of filosoferen achteraf laat maar.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Grappig dat Flanagan het Refn erg moeilijk maakt.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

8-9

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Euh voor wie stem je nu eigenlijk want van 9-8 naar 8-9 dat kan natuurlijk niet

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

9-9 waarschijnlijk

U96

• 731 messages
  • 762 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Euh voor wie stem je nu eigenlijk want van 9-8 naar 8-9 dat kan natuurlijk niet

Oei foutje van mij had 9-8 van Cikx over het hoofd gezien

Kondoro

• 11524 messages
  • 2866 votes

9 - 10

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ja als je nu toch eens wat eerder zo een beslissende stem wou geven want nu moet ik toch die andere doorlaten omdat je pas na de 24u die stem hebt neergezet

[/quote]

Anyway

Battle-overzicht

Battle 27:

Martyrs (2008)

vs

The Company of Wolves (1984)

Tot 8, 2 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja ik kan al voorspellen dat niet mijn nominatie zal doorgaan

0-1

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

1-1 nee, vond die tweede film net wat te kinderachtig

Kondoro

• 11524 messages
  • 2866 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ja als je nu toch eens wat eerder zo een beslissende stem wou geven want nu moet ik toch die andere doorlaten omdat je pas na de 24u die stem hebt neergezet

Moet ik wel eerder de tijd hebben .

mikey

• 28992 messages
  • 5141 votes

1-2

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

2-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lord Flashheart wrote:

1-1 nee, vond die tweede film net wat te kinderachtig

Dan heb je die dus totaal niet begrepen

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

3-2 (5.0*- 4.0*)

Niks mis met The Company of Wolves trouwens.

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

4-2

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

4-3

Noodless

• 10044 messages
  • 6180 votes

5-3

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7272 votes

6-3

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

6-4 Martyrs verasste me qua verhaal wel, maar hoe meer ik erover nadenk hoe matiger ik de keuzes vind. The Compoany of Wolves is daarentegen heerlijke griezelige variant op een sprookje. Fantasy zoals alleen in de 80s kon.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

6-5

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.