• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.203 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

joolstein

• 10841 messages
  • 8938 votes

alexspyforever

Om eerlijk te zijn vind ik House of 1000 Corpses (als één van de weinige) beter dan Devil's Rejects! En mij favoriete Rob Zombies film The Lords of Salem ontvangt al helemaal zware kritieken. Terwijl dat één van de betere Amerikaanse horrorfilms uit de jaren na 2000 is die ik heb gezien!

House of ...zit boordevol verwijzingen naar de oude horrorfilm. Zombie liet het genre met deze film terug keren naar de beginselen van het genre maar dan wel met heel veel eigenzinnigheid. In 2003 was er geen film zo als deze! Horror was toen vaak mak. Daarnaast straalt die film dus in alles gewoon een ode aan de oude film uit maar dan wel in een modern jasje. Tja, dat trek niet iedereen. Ook te zien aan de rating. Ik heb er in ieder geval wel enorm van genoten! Meer dan bij Devil's Rejects (zijn meest toegankelijke film), de vele verwijzingen naar oude horrorfilm zijn daar helaas weg en het misdaad/actie gedeelte is veel verder naar voren gehaald. Gelukkig is de Grindhouse stijl wel intact gebleven en staat de film wel als een huis!

Ja ik ben een groot fan van Zombie (6 films: 1x 2* 1x 3,5* 2x4* 1x4,5* en 1x 5*) maar Tod Browning levert met deze Freaks een net iets mooier film. De beste uit zijn carrière denk ik zelfs. Freaks is jarenlang niet te zien geweest, maar het is een erg goede oude cult-film.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

5-5

John Milton

• 24230 messages
  • 13398 votes

5-6

Maar wel allebei 4*

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Freaks vond ik helemaal niks. Die andere film nu aan het bekijken. Ik hoop dat ik nog kan stemmen.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7272 votes

5-7

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein ik vind het ook wel leuk als regisseurs een ode brengen aan vroegere films maar het zal wel aan mij liggen dat die vaak over mijn hoofd gaan tenzij ze nogal blatant zijn (Conjuring 1). Dan heb ik persoonlijk liever dat ze met een eigen idee komen dan een ode aan de oude film in een modern jasje. Bij House of 1000 irriteerde ik me ook nogal aan de MTV stijl van filmen (tja Zombie komt uit de muziekwereld dus misschien niet zo raar). Die stijl zie ik niet in DR dus daarmee dat die me al veel beter beviel. En finaal het is iets persoonlijk maar een film die boordevol verwijzingen zit en het vooral daarmee moet doen vind ik dan eerder gemakzuchtig, ik heb liever dat ie op zijn eigen benen kan staan en dat is wellicht ook de reden dat ik House of 1000 een dikke failure vond.

Jij hebt het bijvoorbeeld niet op Evil Dead remake maar ik vind die dan weer veel vermakelijker dan het origineel. In mijn ogen respecteert de remake het origineel wel qua verhaal en concept maar komt wel met iets anders vrouwelijk hoofdpersonage (vind ik altijd wel wat boeiender) met een drugsprobleem (innerlijke demonen), degelijk background story van de demon, veel minder willekeur dan het origineel. Ik vond het goed dat het niet weer het zoveelste Ash vs the Deadites was. Ik vind Ash totaal geen leuk personage dus ja dan wordt het al moeilijk om de franchise te waarderen.

Over odes en verwijzingen gesproken baspls misschien moet je jouw horror kortfilm nog eens onder de aandacht brengen hier, ben eigenlijk benieuwd wat ze er hier van vinden.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

Ik moet deze twee toch zeker eens bekijken.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

6-7

Aardig amusement die film van Rob Zombie maar haalt het bij lange niet bij zijn visueel schitterende "The Lords of Salem".

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle-overzicht

Battle 25:

The Devil's Rejects (2005)

vs

Freaks (1932)

Tot 8, 2 verschil

Tussenstand 6-7

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

7-7

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

8-7

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Over odes en verwijzingen gesproken baspls misschien moet je jouw horror kortfilm nog eens onder de aandacht brengen hier, ben eigenlijk benieuwd wat ze er hier van vinden.

Haha och help. Die is inmiddels ook weer 2 jaar oud. Als er een Giallo of Hitchcock weer voorbijkomt zal ik van de gelegenheid gebruik maken

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

24 u voorbij

Battle-overzicht

Battle 26:

The Neon Demon (2016)

vs

Oculus (2013)

Tot 8, 2 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

0-1 Oculus die andere was niet zo slecht als ik eerst vreesde maar toch beetje te arty farty

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1-1

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

2-1

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

3-1

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

3-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ah je komt nog eens stemmen

joolstein

• 10841 messages
  • 8938 votes

3-3

Collins

• 7301 messages
  • 4318 votes

4-3

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ah je komt nog eens stemmen

Ja, ik verveelde me en dacht eens even kijken of er hier nog wat te beleven valt.

En eindelijk eens films die ik beiden heb gezien.

John Milton

• 24230 messages
  • 13398 votes

5-3

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

5-4

WardT

• 274 messages
  • 3115 votes

6-4

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

6-5 Refn is de nieuwe Lynch op MM

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

7-5

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Moeilijke, allebeide 3.5 sterren.

Toch Oculus krijgt mijn stem. Ben gek op Refn alleen Neon Demon is voor mij niet zijn sterkste werk.

Oculus vond ik verfrissend en Flanagan's beste werk.

7-6 dus.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lord Flashheart wrote:

6-5 Refn is de nieuwe Lynch op MM

Ach ja Lynch dat is nog zo een soort God hier. De gemiddelde MM-horrorfan houdt van arty en Franse horror dat is nu wel duidelijk. En doe er ook maar symbolische en psychologische stuff bij.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

7-7 beide 2* dus absoluut geen topmateriaal wat mij betreft, dan kies ik maar voor substance over style.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.