- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Oh t/m 8, ik was te vroeg. Schiet op. ?
Ja, heb je nu nog steeds niet beide films gezien? Hup hup schiet op 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Één van de twee wel, zoals bij vrijwel elke battle het geval is. ?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Kijk! Deze heb ik wel gezien.
Allebei zelfde stem, lichte voorkeur naar de eerste.
1-0
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Om het in de woorden van jeroentjuhhhhh te zeggen Psycho is saai en heden ten dage niet veel horror aan
2-1
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Ik kan me nog een user herinneren die durfde te beweren dit psycho geen slasher was 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
4-3
Voor mij nog altijd de beste Hitchcock.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
8-4 Sorry NOTLD, een meesterwerkje in het Zombie-genre. Maar Psycho was toch net iets iconischer.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Uiteindelijk toch niet erg spannend geworden...
Ik heb zo een gevoel dat Psycho deze KO gaat winnen. Het is een goede film maar een film die toch meer als een thriller aanvoelt die een horror KO zou winnen, zou ik toch teleurstellend vinden. Als Night of the Living Dead er al niet van kan winnen, wie dan wel?
Battle 9:
vs
t/m 8, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tja niet dat ik zo gek op HT ben, maar het horrorlabel bij FI was wel heel makkelijk gegeven, duurde me ook te lang allemaal
1-0
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Fi niet gezien, maar HT vind ik een goed voorbeeld van een film met zoveel plotholes dat het lijkt alsof de makers het erom doen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fi niet gezien, maar HT vind ik een goed voorbeeld van een film met zoveel plotholes dat het lijkt alsof de makers het erom doen.
De makers moeten gedacht hebben dat zo een twist verrassend ging zijn (hetgeen het ook wel was als je niet op voorhand had gelezen zoals ik dat er een ging komen dus ik had al zo een vaag vermoeden dat het zoiets ging zijn) en aan de waarderingen te zien vonden de mensen het wel fijn. Franse horror was verfrissend, anders en hip. Dit heeft Lord Flashheart al eerder aangegeven en ik ben het met hem eens dat de Franse horror niet veel verschilt van wat de Amerikaanse films al eerder brachten maar dan met hier en daar wat veranderingen. Nu is een twist op zich niet verkeerd maar het is natuurlijk wel erg onnozel dat door die twist nog maar weinig klopt met wat daarvoor. Dat logica misschien niet meteen aan het horrorgenre wordt gelinkt OK, maar dit was geen fantasy verhaal en dan verwacht ik dat logica niet totaal over de haag wordt gegooid. Zo wordt het wel heel makkelijk en willekeurig.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
nooit van gehoord zelfs, lijkt me wel een leuke film trouwens.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13395 votes
Ik heb White God (FI) destijds in een volle zaal gezien in de bios bij de Amongst Friends sneak als verrassing, en die beviel erg goed. 4* voor gegeven, terwijl de Fransoos het met 3,5* moet toen. Toch, ik moet Alex bijvallen dat dit horrorlabel zelfs voor een toch wel toeschietelijk iemand als mij, te makkelijk is gegeven.
Fehér Isten is de betere film, maar hij hoort voor mij niet in een horrorlijst.
2-0
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Beiden uitstekende films maar Haute Tension is duidelijk meer horror.
4-0
Noodless
-
- 10044 messages
- 6180 votes
Tja...5-0 de andere film vond ik nochtans sterk, maar inderdaad HT is horror en White God is meer een pijnlijk bloederig drama met geweldige beelden. Hoort misschien eerder thuis bij een animals battle? bij mij thuis ligt de Film in ieder geval niet in het horrorgenre.
Noodless
-
- 10044 messages
- 6180 votes
Zo net Dolls gezien die binnenkort ook aan bod komt in de battle. alexspyforever zal het kunnen waarderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel raar vind dat ik die film nog nooit had gezien. Bizar gegeven. Reden is misschien het aantal poppenfilms die ik niet zo geweldig vond en daardoor ook nooit geen interesse in deze film heb getoond. Anderzijds is het door bovenstaande user dat de film ergens een belletje doet rinkelen en dat ik hem een kans moest geven. Dus bij deze. Hier kan ik kort verklappen dat ik het een tof amusant filmpje vond.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Uiteindelijk toch niet erg spannend geworden...
Ik heb zo een gevoel dat Psycho deze KO gaat winnen. Het is een goede film maar een film die toch meer als een thriller aanvoelt die een horror KO zou winnen
Ondanks iemands mening.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ben het met je eens wat de invloed van PSycho betreft. Alexspyforever bedoeld echter meer het onderscheid Fantasy-Horror en Thriller-Horror, denk ik. Thriller-Horror met menselijke monsters is eerder de overtreffende trap van de Thriller en geen bovennatuurlijke Horror. Door deze spitsing is het vrij discutabel wat nu horror is en wat niet. Een definitie van Horror beperkt zich tot film rond angst. Met die definitie zou je Psycho denk ik wel tot Horror kunnen rekenen.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Thriller-Horror met menselijke monsters is eerder de overtreffende trap van de Thriller en geen bovennatuurlijke Horror. Door deze spitsing is het vrij discutabel wat nu horror is en wat niet. Een definitie van Horror beperkt zich tot film rond angst. Met die definitie zou je Psycho denk ik wel tot Horror kunnen rekenen.
Wat Psycho ook ambieert.