• 178.331 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.215 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

beide toppers maar CB maakte toch meer indruk

3-6

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

4-6 Tsjah, Re-animator is wel een geslaagde Horror-komedie. Cannibal Holocaust is een intrigerende film en een goed voorbeeld van filmmakers zonder enig geweten, maar ja eerlijk gezegd had ik liever dat hij nooit gemaakt was.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

4-6 Tsjah, Re-animator is wel een geslaagde Horror-komedie. Cannibal Holocaust is een intrigerende film en een goed voorbeeld van filmmakers zonder enig geweten, maar ja eerlijk gezegd had ik liever dat hij nooit gemaakt was.

Ok we zijn het niet vaak zo oneens maar weet niet waar je dat vandaan haalt? Gaat het weer om het dierenleed? Nu snap ik het nog minder dat je voor Mother! (en dus tegen Elm Street) hebt gestemd???

joolstein

• 10841 messages
  • 8933 votes

4-7 voor de kannibalen

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Ok we zijn het niet vaak zo oneens maar weet niet waar je dat vandaan haalt? Gaat het weer om het dierenleed? Nu snap ik het nog minder dat je voor Mother! (en dus tegen Elm Street) hebt gestemd???

Inderdaad het is het dierenleed waarom ik liever had dat ie nooit gemaakt was. Maar goed, nu hij er toch is is het wel een interessante film. Maarja ook niet echt een super geweldig geschoten als je eerlijk bent (niet dat er uberhaupt een found footage is die dat wel is). Vind CH beter dan TBW of andere bekenden in dat genre (found footage).

Ja, mischien had ik toch beter voor Elm Street kunnen stemmen. Vind dat wel meer horror. Ik zou Mother persoonlijk ook niet in een Horror KO gestopt hebben.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

5-7 schildpaddensoep.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Dit schreef ik over CH toe ik 'm voor de eerste keer zag;

Gezien de talrijke discussies over deze film op deze site over het zogenaamde dierenleed ben ik nieuwsgierig geworden en heb ik deze film maar eens bekeken. Mijn mening hierover is dat ik het een bijzonder smakeloze film vind. Met "Saló" de meest smakeloze film die ik ooit gezien heb. Tegen diegenen die vinden dat het afmaken van dieren hier niets voorstelt en het gewoon moet kunnen zou ik willen zeggen: Hak zelf maar eens een keer een aap en een schildpad de kop af, snij zelf maar eens een keer een reuzenschildpad open. Ik weet zeker dat jullie het niet kunnen, dat jullie bij het zien ervan al over je nek gaan. Voor de rest vond ik dit cinematografisch gewoon een zeer slechte film. Als horrorfilm geen schaduw van de film "The Wicker Man" die ik eergisteren gezien heb. "Cannibal Holocaust" kan voor mij regelrecht bij het afval.

Na herziening kwam ik op deze uiterst negatieve recensie enigszins terug.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

5-8 jammie

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

1-1

c'mon now!!

Bava

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Die 2e film weer niet gezien. Moet weer passen.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

2-1 Bava, zonder meer. Heerlijke gothische horror. Entity was ook aardig 80s filmpje, maar teveel "gebaseerd op ware gebeurtenis"-onzin voor mijn doen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ik vond The Entity een aangename verrassing maar Black Sunday is voor mij absoluut de beste van Mario Bava. Het verhaal is misschien niet zo geweldig maar de film ademt een geweldige gothic horrorsfeer uit in zwart/wit gewoon puur genieten

3-1

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Gisteren de hele dag voor niks topic in de gaten gehouden en nu wordt in een paar uurtjes even een challenge doorgeknald waar ik nog speciaal diep in de nacht Cannibal Holocaust voor het lopen kijken paar dagen terug. Ach, mijn stem voor re-animator (ik was geen CH fan) zou hem toch niet hebben gered.

Gelukkig zie ik deze wel op tijd, want gistermiddag op mijn dagje verlof óók braaf The Entity zitten kijken ter voorbereiding op deze battle (en ook alvast Trick ‘r Treat). En hoewel ik hem behoorlijk goed vond, kan hij tegen de Bava niet op.

4-1

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:
(quote)

Inderdaad het is het dierenleed waarom ik liever had dat ie nooit gemaakt was. Maar goed, nu hij er toch is is het wel een interessante film. Maarja ook niet echt een super geweldig geschoten als je eerlijk bent (niet dat er uberhaupt een found footage is die dat wel is). Vind CH beter dan TBW of andere bekenden in dat genre (found footage).

Ja, mischien had ik toch beter voor Elm Street kunnen stemmen. Vind dat wel meer horror. Ik zou Mother persoonlijk ook niet in een Horror KO gestopt hebben.

Zie het ook niet als een persoonlijke aanval hé bas, maar gewetenloos vond ik nogal kort door de bocht gesteld, als je had gezegd controversieel akkoord. Het punt wat de film volgens mij wilde maken was dat niet de kannibalen maar wel de westerlingen eigenlijk de barbaren waren hetgeen de laatste bedenkingen van de professor toch wel duidelijk maken. Ik ben er volledig mee eens dat het dierenleed niet nodig was (zeker de schildpaddenscène was zeer ongemakkelijk om naar te kijken) maar de klok kan je niet terug draaien al zijn er wel gekuiste versies zonder dit dierenleed. Bovendien zijn er nog andere kannibalenfilms uit die periode waar er misschien nog ongemakkelijkere dierenleed scènes zijn waarbij een slang langzaam haar prooi wurgt (dat is de natuur maar ook bijzonder onprettig om te zien).

En ja ik geef toe dat ik ontgoocheld was dat je voor Mother! had gestemd vooral omdat het niet jouw soort horror is en ik 100% zeker ben dat je meer van Elm Street hebt genoten.
Ik vind Mother! wel degelijk horror maar niet de horror waar ik van kan genieten. In de eerste plaats eerder een drama waarbij de symboliek de horror vormt, de ene (merendeel van de stemmers denk ik) vindt het geniaal de ander (zoals ik) vindt het zonde van de tijd.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:
Zie het ook niet als een persoonlijke aanval hé bas, maar gewetenloos vond ik nogal kort door de bocht gesteld, als je had gezegd controversieel akkoord. Het punt wat de film volgens mij wilde maken was dat niet de kannibalen maar wel de westerlingen eigenlijk de barbaren waren hetgeen de laatste bedenkingen van de professor toch wel duidelijk maken. Ik ben er volledig mee eens dat het dierenleed niet nodig was (zeker de schildpaddenscène was zeer ongemakkelijk om naar te kijken) maar de klok kan je niet terug draaien al zijn er wel gekuiste versies zonder dit dierenleed. Bovendien zijn er nog andere kannibalenfilms uit die periode waar er misschien nog ongemakkelijkere dierenleed scènes zijn waarbij een slang langzaam haar prooi wurgt (dat is de natuur maar ook bijzonder onprettig om te zien).

Naja, bewust op zo schokkend mogelijke wijze dieren doden om winst te maken met je film vind ik toch best gewetenloos (naar wat ik me kan herinneren werd de schildpad levend uit elkaar gehakt). Als je geen budget hebt om het in scène te zetten, kun je het beter gewoon niet doen. In Inferno zit ook een zeer nare scène waar katten de nek om gedraaid worden, maar dat is allemaal nep. In een film moet alles in scène gezet zijn, ik wil geen echte narigheid zien. Overigens is er erg slecht toezicht en regelgeving over dierenmishandeling in films, het komt ook tegenwoordig nog voor.

Er zijn zieke geesten die denken dat ze kunstenaar zijn en het 'prachtig' vinden om dieren te zien lijden, zo erg van het padje af was Ruggero Deodato volgens mij niet, maar om zijn film zo schokkend mogelijk te maken deed hij wel zeer onethische dingen. Kijk, met de moraal van de film ben ik het best eens, dat de westerlingen de echte kannibalen zijn (Als indianen die in het oerwoud leven zoiets doen om te overleven is het ook weer een heel ander verhaal.) Net zoals de gruwelijkheden zowel voor als achter de schermen hebben plaatsgevonden, zijn ook de westerlingen achter de camera kannibaal... Geeft mij een heel naar en dubbel gevoel. (maar goed, dit heb ik allemaal ook al onder de film zelf besproken)

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Elm Street afwegen tegen Mother is bijna niet te doen

Bijna niet te vergelijken films. In een horrorcanon verdient Elm Street wellicht eerder een plekje, al heb ik beide films 4* gegeven

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Elm Street afwegen tegen Mother is bijna niet te doen n

Daar worstelde ik dus ook mee inderdaad.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls

Om de hele discussie af te sluiten ik ben het wel eens dat de opzet van Deodato inderdaad wel onethisch was al doet dat voor mij geen afbreuk aan het concept en de boodschap. Dit zou vandaag de dag ook niet meer kunnen en gelukkig maar!

Over Mother! tja als er inderdaad voldoende argumenten zijn om het als horror te bestempelen (vooral schokkend dan) dan kan ik ook een case maken voor Pan's Labyrinth die naar mijn mening ook wel horror zijn welicht nog meer dan Mother! Die scène met de Pale Man alleen al!

Allemaal de fout van arno74 die Mother! zodanig moest nomineren

joolstein

• 10841 messages
  • 8933 votes

5-1 uiteraard voor Bava

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

6-1

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

7-1

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Over Mother! tja als er inderdaad voldoende argumenten zijn om het als horror te bestempelen (vooral schokkend dan) dan kan ik ook een case maken voor Pan's Labyrinth die naar mijn mening ook wel horror zijn welicht nog meer dan Mother! Die scène met de Pale Man alleen al!

Allemaal de fout van arno74 die Mother! zodanig moest nomineren

Ja sorry . Pan´s Labyrinth is ook horror wat mij betreft, veel subtieler dan bij Mother, maar toch. Het tweede deel van Mother is heel duidelijk horror, het eerste deel zou het als nachtmerrie ook goed doen. Ik zie me wel zwetend wakker worden als ik zoiets zou dromen, met al die ongenodigde vreemde gasten die opeens mijn huis overnemen en ik er niet uit kan krijgen .

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

arno74 wrote:

. Ik zie me wel zwetend wakker worden als ik zoiets zou dromen, met al die ongenodigde vreemde gasten die opeens mijn huis overnemen en ik er niet uit kan krijgen .

Daar heb je een punt haha. Wat een gruwel was dat zeg. Zelden zo erg gehad dat je haast naar de personages op het scherm iets schreeuwen in de bioscoop haha

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Even inhakend op hierboven: Deodato besloot dat helemaal niet zelf. Dat dierenleed werd door de producenten doorgedrukt. Er is onlangs een Director's Cut verschenen en drie keer raden wat er grotendeels is gesneuveld.... Juist.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Het battle overzicht staat overal gelinkt maar ik kan de spelregels (die niet op pagina 1 staan) niet meer vinden. Kan er nu al een nieuwe battle geplaatst worden?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

John Milton wrote:

Het battle overzicht staat overal gelinkt maar ik kan de spelregels (die niet op pagina 1 staan) niet meer vinden. Kan er nu al een nieuwe battle geplaatst worden?

We gaan tot de 8, dus pas na 24 uur, tenzij iemand even 8-1 intypt.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Ik ben al geweest, helaas. Thanks voor vlotte antwoord, Arno

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Tonypulp wrote:

Even inhakend op hierboven: Deodato besloot dat helemaal niet zelf. Dat dierenleed werd door de producenten doorgedrukt. Er is onlangs een Director's Cut verschenen en drie keer raden wat er grotendeels is gesneuveld.... Juist.

Nooit geweten. Dat veranderd de zaak natuurlijk nogal, want dan klopt het niet dat ik hem daarvoor verantwoordelijk houd. Maar goed, hij had als nog kunnen weigeren mee te werken. Ik neem altijd aan dat de regisseur de grote baas is, maar (voornamelijk bij Horror) is dat helaas niet altijd het geval.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik heb ze helaas allebei (nog) niet gezien...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.