- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
haute Tension had een geweldige film kunnen zijn helaas een twist die tegen alle logica indruist doet em voor mij zwaar de das om
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik vond vooral het begin goed tot aan het stuk waar de achtervolging begint. Vanaf toen begon het toch een beetje vergezocht te geraken. En op een moment voelde ik wel aan dat er nog wel zoiets onlogisch ging komen. Dus ja ook zonder de twist ik heb al betere films gezien over geschifte moordenaars
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
allee vooruit dan maar nog maar eens stemmen voor een film uit The Conjuring stal, deze keer wel van harte 
1-0
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
2-1 jammer dat die standaard slasher wint van Sinister.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
2-1 jammer dat die standaard slasher wint van Sinister.
En dan kies jij een standaard tiener-geestfilmpje over Angst
Tsss
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Welke geestenfilms vind je dan wel leuk?
Ik vond het idee van Angst wel goed maar de manier waarop het was gefilmd en hoe weinig die slachtoffers zich verzetten vond ik toch allemaal te knullig.
Standaard slasher zou ik Haute Tension nu wel niet noemen Lord Flashheart. Er zat een twist in 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het is sowieso niet m'n favoriete subgenre (zeker tegenwoordig niet, Wan heeft wat dat betreft veel invloed gehad), maar ik kan films zoals Kairo (2001) en Honogurai Mizu no Soko Kara (2002) wel goed hebben, of The Innkeepers (2011) . Maar ik kijk met name de wat meer cheesy 80's en 90's varianten zoals de films van Kevin Tenney.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8931 votes
Tjonge doe je even je ogen dicht en zitten we opeens twee battles verder!
Beide films gebaseerd op daadwerkelijk personages. De keuze is dus tussen twee geestenjagers of seriemoordenaar. Beide zijn in hun eigen soort ook sterke films. Toch ga ik voor de oudere film en de enige film van Gerald Kargl.
2-3
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11913 messages
- 5318 votes
Ongelofelijk dat Haute Tension gewonnen heeft van Sinister... Dat einde van HT, ik werd gewoon kwaad van de minachting naar de kijker.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ongelofelijk dat Haute Tension gewonnen heeft van Sinister... Dat einde van HT, ik werd gewoon kwaad van de minachting naar de kijker.
Dat had ik ook een beetje bij het einde van Eden Lake. Het valt mij toch wel op dat hier op MovieMeter Franse horror wel populair is. Op Livide na heb ik er dan zelf nog niet veel plezier aan beleefd. Ook de paranormale films krijgen vaak klappen hier.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
2-4
With a nasty cherry on top. Gisteravond Angst gezien, wat een nare film. In de positieve zin van het woord. 
Sorry, Alex. Zag dat het niet helemaal je ding was. Weet je wat nog erger zou zijn? Als Woland zijn stem uit zou komen brengen 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Eindelijk een battle waar ik op kon stemmen ben ik weer te laat. 
Al vond ik Haute Tension en Sinister beide tof, dus gelukkig hoef ik me niet schuldig te voelen dat Haute Tension door is.
Wat meer stemmen op The Conjuring 2 zou mooi zijn, grotere kans dat ik volgende ronde meerdere keren mag meedoen. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2-4
With a nasty cherry on top. Gisteravond Angst gezien, wat een nare film. In de positieve zin van het woord. 
Sorry, Alex. Zag dat het niet helemaal je ding was. Weet je wat nog erger zou zijn? Als Woland zijn stem uit zou komen brengen
tja is een nominatie van Woland maar hij heeft Conjuring 2 niet gezien of misschien is ie dat nu alsnog aan het proberen. Ik wilde Angst wel waarderen hoor maar van een film uit de jaren 80 verwacht ik toch een beetje meer niveau en zeker geen voice over meer. Ik heb liever de echte exploitatiefilmpjes zoals de Flesh Trilogie van Michael Findlay, zwart-wit en naakt wordt niet geschuwd. Ja, ik heb die Something Weird Video films dus niet allemaal voor niets gekeken, af en toe zaten er echt goede tussen.
Nu dat ik dan eindelijk wel eens een film van Wan kan waarderen lijkt die het loodje te gaan leggen tegen een film die zich toch niet echt richt op een breed publiek. En niet echt veel mensen hebben Angst gezien in vergelijking met zijn tegenstander.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8931 votes
Het valt mij toch wel op dat hier op MovieMeter Franse horror wel populair is. Op Livide na heb ik er dan zelf nog niet veel plezier aan beleefd.
Het horror-genre in Frankrijk had een opleving in 2003-20007 Met getalenteerde regisseurs die een eigen visie hadden op het genre. Franse Horror wijkt vaak wat van de geijkte paden af. Toch is er niet heel veel Franse horror hoor. Er zijn op MM maar 167 films uit Frankrijk (in alle Jaartallen) te vinden met de tag Horror waarvan er ongeveer 47 zijn die een gemiddelde van 3 sterren hebben.
Inmiddels hebben verschillende van die Franse regisseurs hun kans in Amerika gekregen.
Regisseurs Alexandre Bustillo en Julien Maury (À l'Intérieur (2007) en Livide (2011) hebben vorig jaar met Leatherface (2017) hun eerste Amerikaanse gemaakt. Ik als horror-fan vond dit een goede film in de TCSM franchise maar een allround-filmfan bekoort deze film misschien minder. (met 127 stemmen een gemiddelde van 2,78)
Regisseur Alexandre Aja (Haute Tension (2003) is direct naar Amerika gegaan waar hij de remake van The Hills Have Eyes (2006) heeft gemaakt. Hierna volgde Mirrors (2008) en de remake Piranha 3D (2010) De laatste jaren maakte hij dan wel weer films met een apart plot zoals Horns (2013) of The 9th Life of Louis Drax (2016) Al vond ik die kwalitatief wel goed, sloegen ze bij mij goed aan.
Tenslotte nog een tip omdat je Livide goed vind: regisseur Romain Basset heeft drie jaar erna de film Horsehead (2014) gemaakt. Deze heeft wel een beetje dezelfde sfeer.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Dat is waar, ik had hem tot gisteren niet gezien. Ik vond The Conjuring 2 aardig formule werk, maar niet veel meer dan een zesje. Voice-overs ben ik doorgaans ook niet zo van, maar hier vond ik het verassend passend. Rijmde hij.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is waar, ik had hem tot gisteren niet gezien. Ik vond The Conjuring 2 aardig formule werk, maar niet veel meer dan een zesje. Voice-overs ben ik doorgaans ook niet zo van, maar hier vond ik het verassend passend. Rijmde hij.
Ik zal je via pm anders nog wat aanbevelingen doen vanuit mijn SWV arsenaal aan films die een beetje in de stijl zijn van Angst en die ik wel kan smaken. Niet allemaal zijn het over een moordenaar maar exploitatie in het algemeen (rape, revenge). Misschien het feit dat ik al veel exploitatie heb gezien ouder dan Angst alsook veel met voice over, dat de film op mij weinig indruk maakte. Ik had niet het gevoel van iets vernieuwend te zien. Conjuring 2 vond ik erg sfeervol en niet zo uitbundig als zijn voorganger. Formulewerk mwah dan vond ik Conjuring 1 nog meer volgens het boekje.
joolstein dat moet ik inderdaad de Franse horror nageven dat ze eens wat anders proberen. Dat betekent echter niet dat ik het automatisch beter vind. De twist uit Haute Tension is al vaker gedaan eerder en dan klopt er eigenlijk niet veel meer van het hele verhaal ervoor. Martyrs tja die geeft na een uur alles weg waar het om draait waardoor de rest van de film nogal overbodig werd met tortuur die ik ook al tig keer heb gezien in low budget exploitatie. Ils, tja die vond ik ook niet anders dan de gebruikelijke home invasion, eigenlijk deed die me denken aan https://www.moviemeter.nl/film/19467 die ik ik dan veel beter vond uitgewerkt.
Ik juich zeker toe dat niet-Amerikaanse landen zich aan horror wagen en proberen wat anders te doen. Maar het is niet het criterium waarop ik een film beoordeel, uiteindelijk waardeer ik een film toch vooral hoe deze mij heeft vermaakt, heb ik er iets aan gehad, wil ik die nog terugzien. Van al die Franse horror was dat enkel Livide die ik heb mij ook aangeschaft. Verder heb ik ondertussen ook the Entity, the Conjuring 2, I spit on your Grave verzamelbox en Dead Alive remake verworven. Ach ja en ook Tucker & Dale vs Evil die jij zo vond tegen vallen
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Nou, ik heb The Conjuring 2 inmiddels ook gekeken. Redelijke genre-exercitie, maar wel een beetje een dertien-in-een-dozijn werkje. Lijkt me duidelijk:
2-5
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nou, ik heb The Conjuring 2 inmiddels ook gekeken. Redelijke genre-exercitie, maar wel een beetje een dertien-in-een-dozijn werkje. Lijkt me duidelijk:
2-5
Alsof het nog nodig was geweest gezien het stemverloop hier...
Tenzij er nu plots nog mensen snel Angst gaan kijken (denk toch dat veel minder mensen die hebben gezien dan Conjuring 2) is het gewonnen spel voor Angst. Persoonlijk vind ik Angst meer exploitatie en misdaad dan horror. Ik hou wel van low budget exploitatie maar ik heb het al op veel interessantere manieren gezien.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik kan helaas niet stemmen. Beide films niet gezien, maar ze staan allebei op mijn to-see list.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Battle 59
Invasion of the Body Snatchers (1978)
vs.
Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)
T/m 7, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
ok 4 battles op rij waarbij mijn favoriet aan het kortste eind trok, ontmoedigend maar ok
Body Snatchers is wel aardig maar eigenlijk ben ik nooit echt fan geweest van het verhaal. Spider Baby vind ik geweldig
0-1