• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.124 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

1-2

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

2-2

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

3-2 (4* vs 3,5*)

Get Out is wel aardig maar zwaar overgewaardeerd. Final Girls is origineel, fris, luchtig en gewoon leuk . Was een hele fijne verrassing.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

4-2

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

5-2

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Dit ga je niet menen... Four Horsemen komen even stemmen

5 eigenlijk

Misschien moet ik hem dan ook maar even zien...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Dit ga je niet menen...

ik vrees er ook voor. Ik vind het eigenlijk wel triest dat een film als Final Girls zo populair is. Ok ieder zijn meug maar die film staat voor alles wat ik nu net niet wil in een horrorfilm. Ik zou bijna zin krijgen om strengere regels op te gaan leggen voor toekomstige horror games

Misschien nu het moment om de film die je nog niet hebt gezien te bekijken?

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

5-3

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

5-4

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

alexspyforever wrote:

Misschien nu het moment om de film die je nog niet hebt gezien te bekijken?

Working on it.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

ik vrees er ook voor. Ik vind het eigenlijk wel triest dat een film als Final Girls zo populair is. Ok ieder zijn meug maar die film staat voor alles wat ik nu net niet wil in een horrorfilm. Ik zou bijna zin krijgen om strengere regels op te gaan leggen voor toekomstige horror games

Weet dat je het niet serieus bedoelt (hoop ik) maar dan ga je je eigen voorkeuren binnen horror opleggen, je kunt dan beter een zoals je schreef een blood, gore en boobs-K.O. houden, maar dan pas ik als deelnemer omdat dat mij totaal niet interesseert in een horror. Van ingewanden en ketchup word ik niet warm (van boobs wel maar dat is een ander verhaal ).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

(quote)

Weet dat je het niet serieus bedoelt (hoop ik) maar dan ga je je eigen voorkeuren binnen horror opleggen, je kunt dan beter een zoals je schreef een blood, gore en boobs-K.O. houden, maar dan pas ik als deelnemer omdat dat mij totaal niet interesseert in een horror. Van ingewanden en ketchup word ik niet warm (van boobs wel maar dat is een ander verhaal ).

Neen het is niet aan mij om te bepalen wat wel en geen horror is (en gelukkig maar haha). Er zullen ook wel films zijn die ik als horror bestempel en een andere geen horror vindt. Dus neen ik ga zeker niet het spelplezier gaan bederven voor wie niet zo erg van de grafische horror houdt. Alle horror zal welkom blijven. Daar geef je mij een idee, erotische poster KO hoewel dat hebben we ook al eens gehad met de posters van Something Weird Video. Het is natuurlijk mijn mening maar ik heb soms wel eens schrik dat zo luchtige horror zoals Final Girls zo een nieuwe standaard gaan worden, dat horror braver wordt, meer mainstream (die trend zie ik dan wel duidelijk) meer op familie gericht. Uiteraard is dat maar 1 strekking en zijn er tal van andere subgenres. Maar ik blijf erbij Final Girls vind ik eerder horen in een comedy KO dan horror

John Milton lukt het om die te zien, misschien dat miss milton het wel amusant vindt

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

6-4

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Ik vond het zeker amusant. Ik hou daar wel van ter afwisseling, en kan metagrapjes slash hommages altijd wel waarderen. Ik ga hem ook nog een keer met Miss Milton kijken binnenkort, die was nu even te druk met andere dingen.

Maar: Get Out vond ik écht goed, en een belangrijke film die echt te melden heeft. Dit was oprecht vermakelijk, maar maakt bij mij geen schijn van kans tegen een Get Out, die ik vorig jaar op nummer 12 had. dus:

6-5

Collins

• 7301 messages
  • 4312 votes

6-6

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Het is natuurlijk mijn mening maar ik heb soms wel eens schrik dat zo luchtige horror zoals Final Girls zo een nieuwe standaard gaan worden, dat horror braver wordt, meer mainstream (die trend zie ik dan wel duidelijk) meer op familie gericht. Uiteraard is dat maar 1 strekking en zijn er tal van andere subgenres.

Van mij mogen ze juist meer van dat spul maken, zoveel (goede) bestaan er niet volgens mij, alleen Warm Bodies (2013) als horror-rom-com en The Visit (2015) vallen een beetje in die luchtige categorie. Maar zoveel bestaan er dus niet, terwijl je echt struikelt over gore, slashers, enz.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

7-6

Het is mij eigenlijk om het even, allebei 3*. Toch maar de eerste.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

(quote)
Van mij mogen ze juist meer van dat spul maken, zoveel (goede) bestaan er niet volgens mij, alleen Warm Bodies (2013) als horror-rom-com en The Visit (2015) vallen een beetje in die luchtige categorie. Maar zoveel bestaan er dus niet, terwijl je echt struikelt over gore, slashers, enz.

Ik heb er niets op tegen dat zo luchtige films worden gemaakt alleen vind ik persoonlijk dat die niet het label horror moeten krijgen. Ik vond Tucker and Dale vs. Evil (2010) eigenlijk wel amusant al is er niet veel horror aan maar toch nog steeds een pak meer als Final Girls.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

7-7

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle-overzicht

Battle 55

The Final Girls (2015)

vs.

Get Out (2017)

T/m 7, 2 verschil

Tussenstand

7-7

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

8-7 the final girls

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

ik vrees er ook voor. Ik vind het eigenlijk wel triest dat een film als Final Girls zo populair is. Ok ieder zijn meug maar die film staat voor alles wat ik nu net niet wil in een horrorfilm. Ik zou bijna zin krijgen om strengere regels op te gaan leggen voor toekomstige horror games [/quote]

The final girls was mijn nominatie...sorry hiervoor, ik zal het nooit meer doen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

The final girls was mijn nominatie...sorry hiervoor, ik zal het nooit meer doen. [/quote]

Ach meisje het is je vergeven ik zal deze film tegen een een heel populaire film zetten in de volgende ronde zodat ie een flinke afstraffing krijgt

Maar even serieus ik weet dat je van comedy horror houdt en heel duidelijk dat jouw voorkeuren toch redelijk ver van die van mij liggen. Ik dacht dat ik geen enkele van jouw nominaties leuk ging vinden totdat je dan The Conjuring 2 nomineerde. Ik keek er zo tegenop om die te kijken (gezien ik de eerste film vreselijk vond) en dan bleek het ineens een heel goede film.

En nogmaals Get Out is nergens baanbrekend dus echt missen zal ik die niet. Originaliteit geef ik Final Girls wel, maar qua horror dikke onvoldoende, dan misschien toch liever Conjuring 1

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

8-8 Get Out

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Get out is voor mij meer thriller. Ik heb wel hoe langer hoe meer het idee dat ik eigenlijk heel weinig nog als horror bestempel. Ik heb al zo veel over the top aziatische horror gezien, dat je na een tijdje van niets meer geshockeerd raakt. (Niet dat enkel films die shockeren als horror bestempeld kunnen worden). Zo zijn films als The Shining and the Exorcist in mijn ogen absoluut geen horror. Ze zijn leuk om naar te kijken maar ik verlaat niet met schrik de cinemazaal of zelfs alleen 's nachts thuis zou ik na het bekijken hier niet angstig van worden. Wat als je erover nadenkt eigenlijk best erg is. Zo hoort een goeie horrorfilm toch te zijn, een beetje angst aan te jagen. Misschien zijn wij in deze tijd ook gewoon teveel gewoon geworden zoals ik in begin al aanhaalde Heel jammer eigenlijk. Volgende week ga ik naar insidious 4 kijken. Hopelijk wordt deze iets.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Get out is voor mij meer thriller. Ik heb wel hoe langer hoe meer het idee dat ik eigenlijk heel weinig nog als horror bestempel. Ik heb al zo veel over the top aziatische horror gezien, dat je na een tijdje van niets meer geshockeerd raakt. (Niet dat enkel films die shockeren als horror bestempeld kunnen worden). Zo zijn films als The Shining and the Exorcist in mijn ogen absoluut geen horror. Ze zijn leuk om naar te kijken maar ik verlaat niet met schrik de cinemazaal of zelfs alleen 's nachts thuis zou ik na het bekijken hier niet angstig van worden. Wat als je erover nadenkt eigenlijk best erg is. Zo hoort een goeie horrorfilm toch te zijn, een beetje angst aan te jagen. Misschien zijn wij in deze tijd ook gewoon teveel gewoon geworden zoals ik in begin al aanhaalde Heel jammer eigenlijk. Volgende week ga ik naar insidious 4 kijken. Hopelijk wordt deze iets.

Over de top staat bij mij meestal al gelijk aan comedy. Soms vind ik het leuk zoals Braindead maar in de meeste gevallen vervelen ze mij al snel. Hoe meer een horrorfilm op een actiefilm of comedy gaat lijken hoe minder ik het vind, dat zijn immers 2 filmgenres waar ik niet van hou. Maar het kan altijd erger, zo van die trage arty films die ze dan labelen als een horrorfilm dan weet ik al dat het een beproeving gaat worden om die door te komen. Ik had gisteren trouwens nog een kleine discussie met een vriend op een andere site over de originele Evil Dead film. Ik vind de remake een heel pak beter juist omdat die rauwer is (en om een heleboel andere redenen zie mijn recensie). En hoewel de originele blijkbaar nogal wat mensen angst had aangejaagd, vond ik het echt meer naar comedy neigen. Uiteraard heb ik die niet bekeken als jonge dreumes en was ondertussen al veel gewoon op het vlak van horror op het moment dat ik die zag. Dat de vervolgen dan wel echt comedy zijn is een van de redenen dat ik niet sta te springen om die te gaan kijken.

Dus ja ik kijk horror al niet meer om te schrikken. Sommige regisseurs zijn ook nogal opvallend bezig met het inbouwen van jump scares maar ik ben er geen fan van, ieder mens schrikt van een onverwachte beweging of geluid maar bang van worden nah. Geef mij maar de sfeer, de setting, concept of verhaal dan mag ik misschien als een snob klinken nu maar ik vind al die elementen superieur tegenover de andere genres. Moest horror plots allemaal van die films worden zoals ik ze niet graag heb dan zou ik gewoon verder op ontdekking gaan bij de oudere horror waar nog zoveel is dat ik niet heb gezien of films herzien. Want een alternatief fantasy en sci-fi nog een beetje maar de andere genres pfff. En thriller ik zie het meer als een subgenre van horror.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Lastige keuze waarvan ik toch vond dat 'The Final Girls' verrassend leuk was maar, 'Get Out' was mijn absolute topper van het jaar 2017:

8 - 9

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik wou net de nieuwe battle plaatsen zie ik dat er alsnog een beslissende stem is gekomen, dan toch Get Out die doorgaat

Battle-overzicht

Battle 56

Ils (2006)

vs.

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

T/m 7, 2 verschil

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

0-1

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ok ga ik nu zelf eens gek doen en kiezen voor Tucker and Dale een zeldzame comedy die niet veel horror heeft maar ik stiekem toch erg leuk vond. Dat ik Ils niet al te best vond helpt natuurlijk wel mee.

0-2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.