- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
28 Days was zelfs nog slechtere found footage dan BWP maw als er actie is zie je geen bal
13 in een dozijn apocalyps verhaal ook

4-4
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Das tenminste fantasierijk 
Trouwens ik vond Afflicted en Rec wel degelijke FF films.
Dacht dat jij zo van brute horror hield, 28 Days Later past daar toch niet zo in of wel?
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Afflicted en Rec vind ik ook aardige films, waarvan ik Afflicted een beetje minder bekende verrassing vind. Mischien dat je de manier van filmen niks vond, maar even voor de duidelijkheid, 28 days is geen found footage. Heb hem tijdens de draft nog eens gekeken en moet toegeven dat ik hem wat minder vond dan toen ik hem voor de eerste keer zag, want toen vond ik hem fantastisch. Maar dan nog is 28 days een zeer goede film!
En ben inderdaad liefhebber van brute/harde films, maar dat strekt zich uit over meerdere genres en niet alleen horror. Wil niet zeggen dat ik alleen maar van brute/harde films hou want ik kan van elke goede film genieten. Daarbij ben ik ook een groot liefhebber van (post) apocalyptische films, en daar past 28 days dan weer wel in. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
The Haunting toentertijd bij in slaap gevallen. Niet omdat ie saai was, maar was zo moe. Boek was wel sterk. 28 Days Later was ook niet slecht.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Soundtrack John Murphy van de film 28 Days 
De apocalyptische sfeer en de geweldige opening van de verlaten stad vond ik heel knap weergegeven. Voor mij helemaal geen 13 in dozijn filmpje
Helaas
want ik heb die andere niet gezien. Al durf ik hier wel te zeggen dat ik die hoogstwaarschijnlijk niet beter ga vinden. Dus het blijft voorlopig nog 4-4.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Battle 53
vs.
T/m 7, 2 verschil
Tussenstand
4-5
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Afflicted en Rec vind ik ook aardige films, waarvan ik Afflicted een beetje minder bekende verrassing vind. Mischien dat je de manier van filmen niks vond, maar even voor de duidelijkheid, 28 days is geen found footage. Heb hem tijdens de draft nog eens gekeken en moet toegeven dat ik hem wat minder vond dan toen ik hem voor de eerste keer zag, want toen vond ik hem fantastisch. Maar dan nog is 28 days een zeer goede film!
En ben inderdaad liefhebber van brute/harde films, maar dat strekt zich uit over meerdere genres en niet alleen horror. Wil niet zeggen dat ik alleen maar van brute/harde films hou want ik kan van elke goede film genieten. Daarbij ben ik ook een groot liefhebber van (post) apocalyptische films, en daar past 28 days dan weer wel in.
letterlijk betekent found footage natuurlijk filmmateriaal dat wordt gevonden. Meestal wordt er dan gedacht aan beeldmateriaal gefilmd met een handcam en POV filmen. Hoe je het ook mag noemen het kwam voor mij over als found footage filmstijl en dat is zelden een goed huwelijk met mij. Ik heb niet graag die schokkende, onscherpe beelden. Maar bij 28 Days kon het verhaal en de personages me ook totaal niet boeien. Dan zie ik liever een ouderwetse zombiefilm (hoeft daarom nog geen apocalypsfilm te zijn) die op de klassieke manier is gefilmd. Ik heb ook minder met horror met een realistisch karakter en liever een mix met fantasy, sci-fi en dergelijke. Maar dat wist je wellicht wel 
The Haunting vind ik toch een van de betere haunted house films (en er zijn al niet veel die ik echt goed vind in het paranormale genre) en ik zou het jammer vinden dat ook die na The Others gaat verdwijnen. Gelukkig is The Innocents wel door alsook The Entity, en ja ook The Conjuring maar die vind ik niet echt goed, de sequel die vind ik wel erg sterk.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Dan nog is 28 Days Later geen found footage film. Bij found footage films worden er letterlijk 'recordings' gevonden, vaak van vermiste of omgekomen mensen die de beelden zogenaamd hebben geschoten. Daarom gaat het vaak samen met POV en "handycams" beelden.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Zeker geen found footage.
Het lijkt een beetje zo, omdat het (bewust) op crappy MiniDV is opgenomen. Maar dit is is niet vanuit iemands oogpunt, door een ander karakter opgenomen.
Ik vind het wel een moderne klassieker in dat (sub)genre.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
We kunnen er natuurlijk over blijven discussiëren ook als het geen FF is, de effecten vind ik grotendeels hetzelfde vooral dan in de negatieve zin voor mij dan. Maar zoals ik al zei ik vond ook het verhaal en de karakters niet boeiend dus was er voor mij totaal geen genieten aan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En 28 Days gaat dus door op basis van vorige tussenstand
Battle 54
vs.
T/m 7, 2 verschil
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zou me verbazen dat deze in 24 u geklaard gaat zijn Tsuburo vond ik de moeilijkste te vinden film van de hele KO. En hoewel die wel bijzonder was, vond ik het de speurtocht niet echt waard, Cat People zonder meer voor mij.
0-1
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Zou me verbazen dat deze in 24 u geklaard gaat zijn
Maar vooruitlopend op OH en Woland die vermoedelijk allebei voor de cyberpunky Asian gaan, krijg je (ondanks dat ik de poezenmensen ook niet geweldig vond) alvast wat bijval van mij 
0-2
joolstein
-
- 10841 messages
- 8930 votes
0-3
Een vage Japanse cyberpunk met mooie shots maar bewust of onbewust erg korrelig en flets gefilmd of Val Lewtons debuutfilm? Lewton die beroemd was voor zijn intelligente horrorfilms, (al worden ze nu meer gezien als thrillers) En waarbij deze film ook nog eens als eerste de bekende scène met de bus heeft. Dan val de keuze uiteraard op Cat People !
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
John Milton ik veronderstel dat jij heel goed kan inschatten wat Woland zal stemmen. Ik kan dat ook wel bij een aantal zoals joolstein ook wel al verrast hij me soms wel. Bij OH heb ik al bijna elke keer juist voorspeld wat hij ging stemmen.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
1-3
Heel duidelijk. Bekeken dankzij Onderhond's hoge waardering
Cat People uit 1942 kan niet tippen aan de re-make uit 1982 met Nastassja Kinski.
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Bekeken dankzij Onderhond's hoge waardering
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik ben nog steeds op zoek naar Tsuburo no Gara. 
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Ik voldoe graag aan de verwachtingen, John Milton en alexspyforever 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik voldoe graag aan de verwachtingen, John Milton en alexspyforever
Leuk ik kijk nu al uit naar Battle 58 
Woland
-
- 4796 messages
- 3818 votes
Conjuring 2 niet gezien, dus geen stem namens mij 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Final Girls is zo een film die 80s wil zijn maar eigenlijk ontwijkt het juist alle ingrediënten die 80s zo populair maakte: blood, gore, & boobs
Uiteindelijk werd het een PG13 familiehorror parodie die totaal niet leuk of grappig was in mijn ogen. Nu was Get Out ook nogal een hevige copycat van allerlei andere betere films, maar het was tenminste horror.
0-1