• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

Vrije filmchallenge

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Gaat lekker voor het landenklassement zo

#78 Autobiografia Lui Nicolae Ceausescu (2010)

180 minuten

Roemenië

FTV

<250

#79 Blokada (2006)

52 minuten

Rusland

FTV

<250

zwart/wit

#80 Os Faroleiros (1922)

72 minuten

Portugal

FTV

niet op MovieMeter

zwart/wit

silent

#81 A Dança dos Paroxismos (1929)

46 minuten

Portugal

FTV

niet op MovieMeter

zwart/wit

silent

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever gezien de inhoud van je bericht lijkt TDK me verreweg de beste keuze. Ledger speelt niet alleen de beste Joker die ik ooit zal zien (dat durf ik toch echt al wel te zeggen), hij speelt ook zo heerlijk dat dit nog steeds een van mijn favoriete filmrollen ooit is (zie ook mijn Avatar). Ik ben dus wel benieuwd wat je vind, al zou t natuurlijk zomaar kunnen dat we weer tegenover elkaar staan gezien de lengte hoop ik niet dat dit verder een al te vervelende opgave voor je gaat worden.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

#65 Les Amants Criminels (1999)

92 min

RW

<250 stemmen

Frankrijk

Algemeen klassement

7743 + 92 + 5 = 7850

Periode klassement

26 + 1 = 27

Landen klassement

106 + 3 = 109

Rariteiten klassement

7

Goeie film waarin een meisje een moord plant en dit laat uitvoeren door een vriend van haar. Een beetje een vreemde en ook wel originele film, maar wel eentje die weet te boeien. Een soort luguber sprookje voor volwassenen (zonder dat het horror wordt). Van de cast maakt Natacha Régnier de meeste indruk.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#44 Rocky Handsome (2016)

India

119 minuten

FTV

< 250 stemmen (6)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112267.300.jpg?cb=1487319947

Zomaar (in eerste instantie per ongeluk) op Netflix bekeken en viel niet tegen. De obligate liedjes zijn best uit te houden en storen niet in het verloop van het verhaal. Visueel is het prima in orde en de actiescènes zijn fraai in beeld gebracht!

De film deed me denken aan het Koreaanse 'Ajeossi' (The Man from Nowhere) en grappig genoeg zag ik net op IMDb dat het daar een remake van is!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#70. The Great Mouse Detective (1986)

74 minuten

USA

Algemeen: 74 (Totaal: 6538 punten)

Landen: 1 (Totaal: 79 punten)

https://static1.squarespace.com/static/55735b56e4b07409f8958a27/57fd1fd820099ea64625c9e5/57fd2004f5e23140ebfd1dc9/1476206603308/greatmousedetective_reg.jpg?format=1000w

Hopla een volledige ster omhoog voor deze, dit is toch een van de betere Disney animatiefilms. Eigenlijk wel gek dat de meer duistere animatiewerkjes bijna allemaal uit de jaren 80 blijken te komen. Blijkbaar hield het traditionele Disneypubliek niet zo van de meer serieuze werkjes zoals deze, The Rescuers en The Black Cauldron en zijn ze er jammer genoeg helemaal van afgestapt. Ach, dit was een van de eerste films die ik in de bioscoop heb gezien en mij altijd zal bijblijven. Nog andere meer duistere animaties (niet van Disney) die nog aan de beurt komen voor een re-watch: Secret of Nimh, The Last Unicorn, Fire and Ice en Coraline. Gek toch hoe donkerder het thema en hoe minder liedjes hoe beter ik de animatie en story vind. Niet dat ik de vrolijkere versies voortaan afzweer, ik vind the Aristocats nog steeds een topper, maar de zoete verhaaltjes kunnen mij tegenwoordig niet meer zo boeien. Schitterend hoe ze in Great Mouse Detective de wereld van Sherlock Holmes hebben nagebouwd maar dan met muizen. Ratigan met de stem en (valse) charme van de onsterfelijke Vincent Price, wat een schitterende villain! Die scène in de speelgoedwinkel is top gewoon al om te zien waar onze betovergrootouders mee speelden. Verder London Bridge, de Tower en Big Ben het plaatje klopt helemaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

#11 - King Arthur: Legend of the Sword (2017)

Verenigde Staten

Actie / Avontuur

126 minuten

>250 (298 stemmen)

FTV

5 + 126 + 1129 = 1260 punten totaal

(afbeelding)

Recensie.

Je moet je registraties nog eens nakijken, een FTV levert 10 punten op, <250 stemmen 5 punten. Volgens mij heb je voor beide telkens 5 punten toegepast. Dus bij elke FTV mag je 5 punten bijtellen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Je moet je registraties nog eens nakijken, een FTV levert 10 punten op, <250 stemmen 5 punten. Volgens mij heb je voor beide telkens 5 punten toegepast. Dus bij elke FTV mag je 5 punten bijtellen.

Klopt heb bij alle FTV maar 5 punten geteld. Zou morgen even over rekenen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#45 Nuan Chun (2003) (Warm Spring)
China
100 minuten
FTV
< 250 stemmen (6)

http://ww4.sinaimg.cn/bmiddle/006besisgw1ezj980j80xj30co0goad9.jpg

Typische - want Onderhond altijd treffend noemt - Chinees boerengeploeter-in-de-kleifilm, die op het einde ècht te sentimenteel wordt en die wel erg simpel is qua plot. Wel sympathiek en met liefde gemaakt, maar nergens speciaal. Waarom dit dan ooit speciaal in Nederland is uitgebracht? Het meisje is wel lief en plotwise is het wel erg onbegrijpelijk dat de schoondochter van de oude man zich zo'n boze stiefmoeder attitude aanmeet! Maar het zal wel weer een cultureel verschilletje zijn met ons Westerse denken.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#34 Seoul Station (2016)

Zuid-Korea

Animatie / Horror

92 minuten

(FTV)

<250

92 + 10 + 5 = 107 punten (totaal 4305)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/789000/789106.300.jpg?cb=1489148664

joolstein gaf het ook al aan, en ik dacht ook meteen na afloop 'een geanimeerde prequel van Busanhaeng (2016)'. Aardig gemaakt dat wel, maar vind zo'n geanimeerde zombiefilm toch wat minder indrukwekkend dan een "normale" zombiefilm.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#28 Sleepy Hollow (1999)
Verenigde Staten
105 minuten
FTV

105+10+0= 115 (Totaal: 3403 punten)
Periode:
1 (Totaal: 18 punten)
Rariteiten:
0 (Totaal: 1 punten)
Landen:
1 (Totaal: 52 punten)

http://www.overduereview.com/wp-content/uploads/2014/07/SH-Cast.png

Tim Burton's moderne versie van Sleepy Hollow verteld het verhaal van Inspecteur Crane, die mysterieuze moordzaken moet onderzoeken in een klein dorpje met Nederlandse kolonisten. De slachtoffers zijn onthoofd en het hoofd mist, volgens de dorpelingen het werk van het spook van een hoofdloze ruiter, een meedogenloze Hessische huzaar (een Duitse huurling in dienst van de Britten ten tijde van de Amerikaanse revolutie).

In het originele verhaal is Ichabod een schoolmeester en het enige slachtoffer van de hoofdloze ruiter, Burton heeft er soort kruising van een detective en een slasher van gemaakt. De stijl die Burton nasteefde was die van de Gothische Horror van Mario Bava en de Hammer studio's. Zodoende hebben Christopher Lee en Michael Gough (beide uit Dracula) een gastrol. Christopher Walken heeft de rol van de hoofdloze ruiter en verder hebben we dan nog rollen van Michael Gambon (Harry Potter), Ian McDiarmid (Star Wars), Richard Griffiths (Harry Potter) en natuurlijk Johnny Depp in de hoofdrol.

Burton's stijl is duidelijk aanwezig. Hetzelfde donkere kleurfilter als in Batman Returns (stel je voor, het bloed moest met fel oranje vloeistoffen gefilmd worden). De film had hoe dan ook een lekker ouderwetse sfeer, versterkt door de (ietwat chaotische) muziek van Danny Elfman . Wat minder was waren de Burton-typerende slapstick achtige CGI-effecten en de soms nogal flauwe humor. Echt Nederlands zagen de huizen en de molen er ook niet uit en als Nederlander natuurlijk grappig om te horen dat afstammelingen van kolonisten hun eigen naam niet eens goed uit kunnen spreken. Namen als Van Garret, die door Burton verzonnen zijn, lijken me ook geen goed Nederlands (of zou hij Van Gerrit bedoelen?).

Leuk vond ik wel dat Burton een paar letterlijke citaten heeft gemaakt uit de Disney-verfilming van het zelfde verhaal. Ik vond dat vroeger altijd een erg sfeervol filmpje. Overigens ook opmerkelijk dat de Nederlandse bewoners van Amerika het onderwerp zijn van folklore en legendes, terwijl de Europese Nederlanders nou niet echt om hun bijgeloof en rijkheid aan volksverhalen bekend staan (hoewel die er wel zat zijn natuurlijk, maar vergelijk het eens met de Ieren of Zwitsers)

Hoe dan ook een vermakelijke film die het vooral moet hebben van sfeer en de leuke gastrollen.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

#7Hangman (2015)

Verenigd Koninkrijk

85 minuten

FTV

<250 stemmen

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik ga maar weer eens registraties inhalen. Lig een beetje achter

Met hier nog recensies van The Edge of Seventeen, The Crucifixion en La Mort de Louis XIV (allen 2016 uit m'n hoofd).

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

#21: Une Vie (2016)

https://cdn-images.cinenews.be/image/s900/q80/mm/benl/movies17076/photos-movie/1/une-vie.20170303013604.jpg

Speelduur: 119 min.

Land van herkomst: Frankrijk

Beoordeling: 1,5*

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: ja

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey): -

Aantal punten alg. kl: 119+10+5=134

Aantal punten alg. kl totaal: 2293+134=2426

Regisseur Stéphane Brizé (The Measure of a Man) kiest in dit realistische portret voor een sterk fragmentarische insteek. Het ontbreekt de film aan een strakke chronologie of een heldere vertelstructuur. Houvast is er vooral in de vorm van poëtische voice-overs, zo nu en dan begeleid door verstillende pianomuziek. Regelmatig lopen dialogen daarnaast nog door als de camera zich al van de actie heeft afgewend. In plaats daarvan zien we onze hoofdpersoon, zwijgend, op ogenschijnlijk willekeurige momenten. Het lijkt alsof Brizé ons zo inzicht wil geven in Jeannes psyche: wat gaat er in haar om, hoe reageert ze op de beknellende omstandigheden waarin ze zich bevindt?

Dat die aanpak nergens de gewenste uitwerking heeft, zit hem met name in de genoemde fragmentarische opzet. Omdat een zorgvuldige narratieve opbouw ontbreekt voelen de gebeurtenissen in de film vaak leeg en willekeurig aan, een draagvlak om écht met Jeanne mee te leven mist.

Volledig

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

#66 Fletch Lives (1989)

95 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

7850 + 95 + 10 + 5 = 7960

Periode klassement

27 + 1 = 28

Landen klassement

109 + 1 = 110

Rariteiten klassement

7

Redelijke film waarin een journalist een groot, vervallen huis erft van zijn recentelijk overleden tante. Dit vervolg is meer van hetzelfde, maar doet verder ook niet onder voor het origineel. Een simpel plot en ook redelijk flauwe, maar toch vermakelijke humor (voornamelijk door het droge acteerwerk van Chevy Chase). Louisiana vormt een mooi decor en de jaren '80 soundtrack maakt het geheel af.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

#22: The Texas Chain Saw Massacre (1974)

https://i.ytimg.com/vi/dIwpNxsKHjM/maxresdefault.jpg

Speelduur: 83 min.

Land van herkomst: VS

Beoordeling: 4*

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: nee

Aantal punten alg. kl: 83+10=93

Aantal punten alg. kl totaal: 2426+93=2519

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

#23: Death Proof (2007)

https://33hpwq10j9luq8gl43e62q4e-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/05/1-23.jpg

Speelduur: 113 min.

Beoordeling: 3* (was 0,5)

FTV ja/nee: nee

Aantal punten alg. kl: 113

Aantal punten alg. kl totaal: 2519+113=2632

Naar verhouding een hemelse herziening, gezien ik deze Tarantino de eerste keer totaal niet trok. Dat viel nu allemaal erg mee. Ook niet meer de minste uit zijn oeuvre; die twijfelachtige eer is nu voor Sin City weggelegd.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

#24: Snatch (2000)

http://www.writeups.org/wp-content/uploads/Mickey-Oneil-Snatch-Brad-Pitt-h1.jpg

Speelduur: 104 min.

Land van herkomst: GB

Beoordeling: 3,5* (was 1)

Aantal punten alg. kl: 104

Aantal punten alg. kl totaal: 2632+104=2736

Ja, ook voor Ritchie was een herziening nodig. Ik was wat huiverig na het gedrocht dat 'ie dit voorjaar afleverde, maar deze dosis Britse humor is toch echt wel van een ander kaliber. Vraag me sterk af of ik hier ooit een meesterwerk in zou gaan zien, maar de pacing is wel nagenoeg perfect, de montage is fijn eigenzinnig en de cast excelleert.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

#25: The Grand Budapest Hotel (2014)

https://d2ycltig8jwwee.cloudfront.net/features/464/fullwidth.e4b3e81c.JPG

Speelduur: 100 min.

Beoordeling: 4*

Aantal punten alg. kl: 100

Aantal punten alg. kl totaal: 2736+100=2836

Heerlijke herziening! Wat een onzin zeg, dat ik hier de eerste keer totaal niet doorheen kwam. Geen idee wat daar destijds gebeurd is.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

tbouwh wrote:

#23: Death Proof (2007)

(afbeelding)

Speelduur: 113 min.

Beoordeling: 3* (was 0,5)

...

Naar verhouding een hemelse herziening, gezien ik deze Tarantino de eerste keer totaal niet trok. Dat viel nu allemaal erg mee. Ook niet meer de minste uit zijn oeuvre; die twijfelachtige eer is nu voor Sin City weggelegd.

Toch dapper dat je je aan een herziening hebt gewaagd... Ik trok 'm ook compleet niet toen ik 'm een paar jaar geleden zag (ook 0.5*), maar vandaar staat 'ie nou ook niet bepaald hoog op mijn herkijklijst.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

#37. Distant Voices, Still Lives (1988)

Verenigd Koninkrijk

FTV, 85 minuten, <250 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5396.300.jpg?cb=1427235362

Mijn vorige ervaring met Terence Davies was The Long Day Closes, en dat oprechte sfeerportret van opgroeien in een arbeidersgezin in de jaren '50 (dacht ik) in Noord-Engeland vond ik erg geslaagd. Nu dus ook maar Distant Voices, Still Lives opgezet. De films hebben behoorlijk wat overeenkomsten, qua setting in het Liverpool van de jaren '40 en '50, en qua fragmentarische vertelstijl die vooral voor de sfeer en het weergeven van een milieu gaat, een niet zozeer voor een plot. Maar ondanks de beperkte speelduur van zo'n 85 minuten voelde dit toch als een veel zwaardere zit. We zien eerst vooral veel jeugdscenes waarin de autoritaire vader (Pete Postlethwaite) met harde hand de rol van man des huizes invult, en daarna hoe de familie in de latere jaren hun sociale leven en gezinsleven invullen. Met ook daar de nodige frictie tussen de dames en (over het algemeen nogal lompe) heren. En vooral heel veel, ontzettend veel liedjes, iedereen barst om de haverklap in gezang uit. Maar de liedjes vond ik maar zo-zo, en ook de personages konden me hier een stuk minder boeien dan het opgroeien van Bud in The Long Day Closes. Ook cinematografisch is dit an sich prima, maar haalt het het niet bij Die Andere Terence Davies. En het blijft traag, wat op zichzelf niet problematisch hoeft te zijn, maar hier toch wel een por verder richting 'tegenvaller' gaf. Al ben ik alsnog benieuwd naar wat Davies verder gemaakt heeft. 3.0*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

GoodOldJack wrote:

#7Hangman (2015)

Verenigd Koninkrijk

85 minuten

FTV

<250 stemmen

Hier krijg je een rariteitspunt voor, is een turkey

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

#38. The Man Who Saw Tomorrow (1980)

Verenigde Staten

FTV, 90 minuten, <250 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26759.jpg

Nou, het is dat 1980 afgestreept wordt, maar echt veel soeps is dit niet. Ik heb voor een doorgewinterd scepticus best wel een zwak voor mysticisme, maar dit is als documentaire weinig interessant. Het valt vooral op hoe amateuristisch dit allemaal overkomt, het voelt aan als de meuk die zenders als History Channel tegenwoordig met grote regelmaat uitzenden, maar dan 35 jaar ouder. We gaan door het leven van Nostradamus heen, en zien een hoop spectaculair gebrachte 'voorspellingen' die vooral uitblinken in vaagheid en vervolgens met nogal wat creativiteit en post factum aan allerlei historische gebeurtenissen wordt toegewezen. Vervolgens zien we een hoop van dat soort gebeurtenissen goedkoop nagespeeld. Een greintje ironie is nergens te bekennen. In de tussentijd zien we nog een aantal bekende mensen aan het woord, en dat is het dan. Nu zou het verder, ook als je denkt dat Nostradamus helemaal geen visionaire gaven had, nog steeds een vermakelijke documentaire op kunnen leveren, maar helaas is dat hier niet het geval. Dan kan je nog wel Orson Welles als verteller hebben, maar het blijft een gedateerd, sensationalistisch en oninteressant prul. 1.0*

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Woland wrote:

(quote)

Toch dapper dat je je aan een herziening hebt gewaagd... Ik trok 'm ook compleet niet toen ik 'm een paar jaar geleden zag (ook 0.5*), maar vandaar staat 'ie nou ook niet bepaald hoog op mijn herkijklijst.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Wat de doorslag gaf was dat ik de eerste keer al heel snel wist dat ik 'em verschrikkelijk vond, waardoor met name het tweede uur nauwelijks meer iets kon bijdragen aan m'n oordeel. Nu wist ik ongeveer wat ik voor m'n kiezen kreeg en lukte het ineens een stuk beter Tarantino's zelfliefde met een korreltje zout (en meer kijkplezier) te nemen.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#29 Spoorloos (1988)
Nederland / Frankrijk
Thriller / Mystery
107 minuten
1132 stemmen
FTV

Lijkt erop dat ik één van de weinigen ben die deze klassieker van eigen bodem wat minder kan waarderen. Het thriller aspect vond ik een stuk minder, qua mysterie wel sterk doordat je toch de volle speelduur benieuwd bent naar de reden van de ontvoering , aangezien de dader al vroeg bekend wordt gemaakt. Daardoor komt het de spanning zeker niet ten goede, iets wat ik in zijn totaliteit niet interessant genoeg vind uitgewerkt. Acteerwerk was naar behoren, zeker van de Fransman.

#30 Van Wilder: Freshman Year (2009)
Verenigde Staten
Komedie
98 minuten
327 stemmen
FTV

Het derde deel uit de reeks, welke met Ryan Reynolds in het eerste deel een goede van Wilder had. Opvolger The Rise of Taj was al behoorlijk minder qua niveau, en zo ook Freshman Year. Van Wilder wordt nu neergezet door Jonathan Bennett , van wie ik nog nooit heb gehoord, als een vrij suffe hoofdrolspeler die totaal geen goede invulling biedt aan van Wilder. De humor is constant veel te flauw en zeker niet leuk en het verhaal is zwak. Het verhaal bevat met het personage Kaitlin nog een hoogtepunt, maar meer leuks heeft Van Wilder: Freshman Year eigenlijk niet te bieden.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

#67 Standoff (2016)

80 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

7960 + 80 + 10 + 5 = 8055

Periode klassement

28

Landen klassement

110 + 1 = 111

Rariteiten klassement

7

Redelijke film over een meisje die getuige is van een moord en vlucht voor de moordenaar. Een simpele en soms eentonige opzet (een kat en muis spelletje dat zich nagenoeg in één huis afspeelt). Toch kijkt het geheel wel gemakkelijk weg. Voornamelijk vanwege Thomas Jane en Laurence Fishburne die hun wat voorspelbare personages nog genoeg flair meegeven voor een nipte 3.0 sterren. Ook duurt de film zeker niet te lang.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#71. Jack Frost (1997)
89 minuten - FTV - <250
turkey
USA

https://deadpixelcult.files.wordpress.com/2014/12/xmaslist14_01jf.jpg

Ok het is nog een eind tot de kerstperiode maar deze toch maar bekeken. Ik moet zeggen dat deze me een stuk beter is bevallen dan verwacht. Ok van een sneeuwman gaat inderdaad niet veel dreiging uit, maar ik vond het wel een interessant concept.In tegenstelling tot mijn voorganger vond ik dit een stuk origineler en fijner dan Child's Play. Jack Frost was duidelijk een veel gemenere schurk en de moorden toch vrij creatief te noemen. Vooral die ene van het mooie meisje in de badkuip die we net niet naakt te zien krijgen vond ik knap gedaan. Naarmate het einde wordt het wel wat minder leuk maar vermakelijk is het wel.

#72. The Kiss of Her Flesh (1968)
75 minuten - FTV - <250
zwart/wit
USA

https://pxhst.co/avaxhome/0f/8f/00248f0f.jpeg

De laatste in het drieluik van "of her Flesh" films met nog steeds dezelfde killer Richard Jennings. Deze keer heeft hij de identiteit van een dokter aangenomen. Voor hij aan het moorden gaat, misbruikt hij zijn slachtoffers seksueel soms subtiel en soms met geweld. Een aantal scènes waren nogal vergezocht en niet geloofwaardig zoals die ene vrouw zijn eigen vergiftigde sperma laten slikken. De seks is hier iets gedurfder bij momenten echt gesimuleerde pornografie en het is niet langer verboden om genitaliën te tonen. Het is wel duidelijk dat dit dit de laatste moest worden want de inspiratie was een beetje op al heeft het nog zo zijn momenten zoals de scène waarbij Jennings zelf in een hachelijke positie komt. Een passend einde is het wel, al blijft dit duidelijk het zwakste van de 3.

Algemeen: 104 + 90 (Totaal: 6732 punten)
Landen: 1 + 1 (Totaal: 81 punten)
Rariteiten: 1 + 1 (Totaal: 69 punten)

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#35 Izgnanie (2007)

Rusland

Drama

157 minuten

(FTV)

157 + 10 = 167 punten (totaal 4472)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42444.300.jpg?cb=1368287698

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Hier krijg je een rariteitspunt voor, is een turkey

Ha zonder dat ik het zelf doorheb volle bak punten aan het scoren .

Zo slecht vond ik hem nog niet eens, ok niks fantastisch ofzo maar Blood Father die ik recent ook zag was vele malen slechter.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

#39. A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987)

Verenigde Staten

FTV, 96 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2904.300.jpg?cb=1365179979

Veel sequels zijn een slap aftreksel van deel een of twee en zodoende de moeite niet echt waard, en zeker horrorfilms krijgen vaak tot in het oneindige steeds beroerdere sequels. Het doet me deugd dat A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors hier niet aan voldoet. Dit was een erg vermakelijke jaren '80 horror, waarbij het droomaspect goed als excuus wordt gebruikt om er wat absurdistische grappen in te gooien. Naast natuurlijk een beetje spanning, prima effecten en redelijk originele moorden. Ik vond 'm leuk. 3.5*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.