• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Vrije filmchallenge

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

MovieMind wrote:

Alsof ik naar een matig avontuurlijk openluchttheater heb zitten kijken.

En als je dan hier op MovieMeter bij de film kijkt dan zie je bijna louter lovende woorden en hoge beoordelingen. ? Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen, want deze film wist me geen moment te boeien.

De focus van de film ligt ook niet zozeer op het avontuur, maar meer op het drama. Waar de mens tot in staat is en hoe wij als Europeanen Zuid-Amerika wilde exploiteren. Daarnaast ook erg knap geschoten door Herzog (helemaal op locatie, met een gestolen camera en nauwelijks budget en niet te vergeten een driftige Kinski die bijna iemand dood had geschoten) en met een dromerige soundtrack. Misschien andere verwachtingen gehad, maar persoonlijk vond ik het een meesterwerkje.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

#42. Troll (1986)

82 minuten - FTV - <250

turkey (4.3 op imdb)

USA

Algemeen: 82 + 10 + 5 = 97 (Totaal: 3961 punten)

Rariteiten: 1 (Totaal: 42 punten)

Landen: 1 (Totaal: 51 punten)

(afbeelding)

Ik wist wel dat ik bij deze geen hoge verwachtingen moest koesteren. Met kinderen in de hoofdrol had ik al snel door dat dit eerder op een jonger publiek was gericht, fantasy met wat horrorelementen zeg maar. Hoewel het plot aan alle kanten rammelt en de gebeurtenissen vaak weinig steek houden is dat eigenlijk best wel vermakelijk. Ik nam het allemaal niet zo serieus op en dat hielp wel mee. De effecten en setting oogden misschien wat goedkoop, ik stoorde er mij geenszins aan. Acteerprestaties ziijn niet om over naar huis te schrijven, maar het lijkt mij dat de cast zich gewoon rot amuseerde. Vooral Jenny Beck die een rol waarbij ze door een trol bezeten werd mocht spelen, hoe tof moet zoiets zijn om zo eens het varken te mogen uithangen. Welk kind doet dat nu niet graag

En JK Rowling tja haar boeken en films mogen dan veel populairder zijn dan deze film, dat ze zelfs de naam van haar held net zelf kon bedenken getuigt nog maar eens dat ze een grote copycat was.

Weet niet of je deel 2 al gezien hebt, maar dat is een van de meest beruchte so-bad-its-good-films. Een Italiaan die de Engelse taal nauwelijks beheerst gaat naar Amerika en huurt een tandarts en lokale bevolking als acteurs om een onofficieel vervolg te maken op een matig succesvolle Horror-film van jaren geleden.

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

#29 Dunkirk (2017)

Verenigd Koninkrijk

106 minuten

FTW

<250

(106 + 10 + 5 = 121)

Zelden zo'n intense bioscoopervaring gehad. Ieder schot, iedere ontploffing, iedere voorbijvliegende Spitfire, het komt allemaal razend hard binnen. Door de ingenieuze vertelstructuur onderscheidt Dunkirk zich ook echt van de meeste oorlogsfilms, net als door het ontbreken van een echte hoofdpersoon. Nolan heeft opnieuw een meesterwerk afgeleverd.

#30 The Spy Who Loved Me (1977)

Verenigd Koninkrijk

125 minuten

FTW

(125 + 10 = 135)

Wat een saaie bedoening. Moore is totaal niet overtuigend, de schurk is zo mogelijk nog saaier dan die uit Quantum of Solace , Jaws is totaal niet intimiderend en om over de Bondgirl van dienst maar niet eens te spreken. Het concept - Bond die moet samenwerken met een sovietagente - is best goed gevonden, maar helaas laat de uitvoering enorm te wensen over. Als de film bijna twee uur lang enorm voortsleept en de climax vervolgens maar even afraffelt, om af te sluiten met een seksgrap die nog tenenkrommender was dan die uit Kingsman: The Secret Service (2014) (en die was bedoeld slecht) kom ik echt niet verder dan 1,5*

#31 Badlands (1973)

Verenigde Staten

94 minuten

FTW

(94 + 10 = 104)

Fijn om eens gezien te hebben. Song To Song van Malick vond ik echt een verschrikking, maar zoals ik wel had verwacht beviel deze stukken beter. De dromerige sfeer van die film is hier ook aanwezig, zij het in mindere maten, maar gaat hier gelukkig ook gepaard met een verhaal. Dat verhaal wist me overigens niet de hele speelduur te boeien, maar vanwege het uitstekende spel van Sheen en Spacek heb ik me ook nooit echt verveeld. Kleine 3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

(quote)

Weet niet of je deel 2 al gezien hebt, maar dat is een van de meest beruchte so-bad-its-good-films. Een Italiaan die de Engelse taal nauwelijks beheerst gaat naar Amerika en huurt een tandarts en lokale bevolking als acteurs om een onofficieel vervolg te maken op een matig succesvolle Horror-film van jaren geleden.

Neen en staat momenteel ook niet op de lijst. Zou beetje gek zijn om eerst Troll 2 te kijken

De meeste horror die ik nu aan het kijken ben zijn zogezegde must sees van Boeikens dus als mijn keuzes soms een beetje raar lijken wel dat komt daardoor

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#28 Post Tenebras Lux (2012) - MovieMeter.nl

FTV

115 minuten

Mexico

< 250 stemmen (121 stemmen)

http://cornwallfilmfestival.com/wp-content/uploads/2014/09/foto-diablo-5.jpg

Staat al een tijdje in de MM-top 1000 en al een tijdje in de planning om te kijken, maar 't kwam er nooit van. Nu dan eindelijk!

En WTF! Wat een WTF-film! Enerzijds irritant, bijvoorbeeld dat ringeffect van de lens (ik dacht dat het aan mijn apparatuur lag?), de verhaallijn die heen en weer springt en het af en toe geen chocola van het geheel kunnen maken.

Anderzijds weer enorm intrigerend en met geweldige visuele hoogtepunten. De film spookt nog behoorlijk door mijn kop en zal daarin lange tijd blijven hangen. Toch ook Stellet Licht en Batalla en el Cielo maar eens een kans geven.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Moviemeter live: filmavondje met Rvdz

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Baggerman stond al hoog op m'n lijst en nu nog meer. Lijkt me een intrigerende film.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#44. Brain Damage (1988)

86 minuten - FTV - <250

USA

Dat men vaak de vergelijking maakt met Basket Case is niet te verwonderen, in beide films gaat het om een parasiet. Ok de parasiet uit Basket Case is wel egoïstischer dan deze, maar de film heeft dan een veel beter verhaal. Brain Damage is zo een film waarbij de makers precies zelf aan de drugs zaten. De effecten zijn best wel goed, maar het verhaal is bijzonder slap. De karakters vond ik niet boeiend en op enkele scènes na weinig genietbaar. Verdorie dat monster ziet er slecht uit!

http://4.bp.blogspot.com/-CEGwkE9K-w4/USLHHs6FsgI/AAAAAAAAHvQ/WUuxNncAE6c/s1600/brain-damage-01.jpg

#45. One Shocking Moment (1965)

71 minuten - FTV - <250

zwart/wit

USA

https://pxhst.co/avaxhome/c6/47/001847c6.jpeg

Een exploitatiefilm met wat meer verhaal dan anders. Als ik de plotomschrijving al las, werd ik al niet echt blij van, wel de uitwerking is nog saaier. Niet enkel is er maar weinig naakt de karakters zijn zo afschuwelijk grijs en cliché. De film kon me enkel uit mijn slaap houden als de dominatrix in beeld kwam enkel wat zij deed verdient Shocking moment. En net als het interessant werd, is de film afgelopen met een onnozel moraaltje.

Miszmi ik ga weer moeilijk doen maar Blair witch Project is niet de film waarmee found footage begonnen is, een die het populair gemaakt heeft maar er waren er als ik het me goed herinner minstens 7 voor BWP Populair of niet dit is dus de manier waarop found footage me niets doet. Vooralsnog werkt het enkel in Cannibal Holocaust voor mij.

Algemeen: 101 + 86 (Totaal: 4244 punten)

Periode: 1 (Totaal: 35 punten)

Rariteiten: 1 (Totaal: 44 punten)

Landen 1 + 1 (Totaal: 54 punten)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

#3 - Goodfellas (1990)

Verenigde Staten

Misdaad / Drama

146 minuten

>250

FTV

146 + 5 = 149 + 222 = 371 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/292.300.jpg?cb=1467612283

Recensie.

scorsese

• 13162 messages
  • 11074 votes

#37 Grimsby (2016)

83 min

FTV

Verenigd Koninkrijk

Algemeen klassement

4230 + 83 + 10 = 4323

Periode klassement

18

Landen klassement

56 + 2 = 58

Rariteiten klassement

5

Aardige film over een man die al bijna 30 jaar zijn verdwenen broer probeert te vinden. Het plot van deze actie-komedie doet er weinig toe. En ook de actie-scenes zijn vaak wat te snel gemonteerd. Maar er valt wel meer dan genoeg te lachen om de grove en overdreven humor. Ook zet Sacha Baron Cohen zijn rol vermakelijk neer. Met gemak 3.0 sterren.

Collins

• 7288 messages
  • 4306 votes

Jian Wang Cun (2017)

Taiwan

116 minuten

FTV

<250

Algemeen klassement: 116+10+5=131

(Totaal: 1527)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112902.300.jpg?cb=1490220644

Een film van veel.

Er is tragedie. Er is slapstick. Er is fantasy. Er is actie. Er is veel.

Ook in stilistisch opzicht is er veel. Met prachtig gekaderde plaatjes. Met shots die een serene en rustgevende balans vertonen. Soms heel kleurrijk in de weergave. Soms helemaal niet. Wel altijd een weergave die goed past bij de sfeer (dramatisch, kolderiek, frivool) die op dat moment wordt uitgedragen. Althans zo ervoer ik dat.

Binnen de rustgevende kaders en tegen de statige en indrukwekkende achtergronden is in contrast heel veel beweging gaande. De personages zijn echt voortdurend in de weer. Zeer in strijd met de stilistische randen van de film. Het is onrustig in de evenwichtige kaders. Het is onrust van personages die in voortdurende staat van verbazing en opgewondenheid verkeren. Personages die geen tijd hebben voor Oosterse meditatietechnieken, voor bezinning, voor eenwording met natuur en omgeving en voor diepe wijsheden. Voor al die onzin hebben ze het gewoon veel te druk.

De gebeurtenissen die al die beweeglijke personages genereren zijn talrijk en volgen elkaar snel op. Dat moet ook. Het is immers een film van veel. Soms te veel.

Er waren momenten in de film dat ik dacht: Hé joh, doe niet zo druk en laat mij gewoon in stilte even genieten van dit mooie shot, of van deze absurde combinatie tussen actie en muziek, of van de intrigerende couleur locale. Gedachten die opkwamen vanwege het jammerlijke gevoel dat de film me de tijd en de rust niet gunde om al die intense sferen goed in te ademen.

Met de humor lukte dat wel. Gelukkig maar, want humor is een belangrijk aspect van de film. De humor is talrijk. Absurd. Slapstick. Hilarisch. Heel grappig en heel snel. Het werkte goed op m'n lachspieren.

De personages zijn aimabel en oppervlakkig. Ze grimassen veel, wat komisch werkt. Binding met personages is hier niet erg aan de orde. Daarvoor bewegen de personages trouwens te snel. Voordat er een begin van een verbintenis tussen kijker en potentieel interessant personage tot stand kan komen, is dat beloftevolle verbindingsfiguur alweer uit beeld verdwenen en gaan we naar een volgende scène of situatie. Het typeert de onrust in de film.

Desondanks een prachtfilm. En een film van veel. Misschien iets te veel.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Toeval of een dikke knipoog naar poster knock-out 'de foute film'?

Denk dat er misschien daar nog een aantal films voor je bij zal zitten, had toen best een behoorlijk aantal 'foute' horrorfilms geselecteerd.

Ik ga zelf binnenkort ook eens kijken in die lijst met welke films toen hebben meegedaan om te kijken of ik zelf nog iets van kan vinden daarvan.

Deze bijvoorbeeld, geselecteerd op basis van de poster... lijkt me heerlijk slecht, ook qua verhaal ThanksKilling (2009)

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#5 - La Face Cachée (2007)

België
93 minuten
FTV
< 250 stemmen (11)

Heel natuurlijk, real life. Sober en somber. Visueel soms in de richting van de Dogme-films.
Drama met een onderhuidse spanning - al licht het flesje dat verborgen zit in de piano de sluier wel grotendeels op.

Ook all gaat het niet direct om figuren die aan de rand van de maatschappij staan, toch kwamen de Dardenne-broers me regelmatig in gedachten.
Sterk werk van de twee hoofdacteurs; en allebei perfect gecast

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

#35 The Body Snatcher (1945)

Verenigde Staten

78 minuten

FTV

< 250 ( 105 stemmen)

Rariteiten: ZW

Puntenberekening : 4154 +78 +10 +5 = 4247 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6620.300.jpg?cb=1367852012

Prachtige film, waar wederom de meeste credit gaat naar producent-auteur Val Lewton (1904-1951) In zijn films komt steevast het gruwelijke uit de menselijke geest. En ook al zijn het verschillende regisseurs die de films regisseren er is duidelijk de hand van hem in te zien. In deze film was het regisseur Robert Wise. Een kenmerk uit die films is dat ze rijk zijn aan suggestie. Dit keer is de setting Edinburgh, in Schotland alwaar Dr. Wolfe 'Toddy' MacFarlane (Henry Daniell) een school voor dokters in opleiding heeft maar er is ook een te kort aan lichamen om te oefenen. Daarom laat hij Cabman John Gray (Boris Karloff) kadavers opgraven. Verder zien we ook Bela Lugosi als de bediende Joseph echter in een vrij kleine rol. Natuurlijk komen de lijken niet allemaal van de begraafplaats. En daarin schuilt de kracht, want ook al blijven de moorden alleen maar suggesties, ze komen best doeltreffend aan! De film wordt prachtig maar ook beangstigend, duister en listig opgebouwd. Denk aan het soort verhaal dat je hoort bij een knispert haardvuur terwijl het buiten koud is. En waarbij elk karakter zijn bijdragen levert aan het web van menselijke gebreken. Een film die je bij blijft, waarvan je nooit helemaal van kan ontdoen .. . Toddy... Nooit helemaal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Toeval of een dikke knipoog naar poster knock-out 'de foute film'?

Denk dat er misschien daar nog een aantal films voor je bij zal zitten, had toen best een behoorlijk aantal 'foute' horrorfilms geselecteerd.

Ik ga zelf binnenkort ook eens kijken in die lijst met welke films toen hebben meegedaan om te kijken of ik zelf nog iets van kan vinden daarvan.

Deze bijvoorbeeld, geselecteerd op basis van de poster... lijkt me heerlijk slecht, ook qua verhaal ThanksKilling (2009)

Ik heb al behoorlijk wat turkeys gekeken deze challenge maar ik ben niet uit de poster KO van foute films aan het selecteren. Was wel een heerlijke KO

Het is eigenlijk met het oog op een toekomstige KO dat ik bepaalde horrorfilms aan het kijken ben die niet meteen mijn eerste keus zijn. En soms valt het goed mee, The Crow vond ik erg goed.

joolstein tot nu toe zijn al die films die ik goed vind en die jij nu kijkt jou ook goed bevallen. We zouden zo echt eens samen een horror night moeten doen

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

#6 - 100% Cachemire (2013)

Frankrijk

98 minuten

FTV

< 250 stemmen (1) --> kan dat nu zijn dat ik ergens opgevangen heb dat wanneer je als allereerste op een film stemt, je punten met 5 vermenigvuldigd worden...?

Turkey (4,8/10)

Lemercier en Lellouche, ik zie hen allebei heel graag bezig; maar helaas: 100% Cachemire is 100% flop.

Het verhaal valt onder de categorie 'witte producten', de humor smaakt even pittig als een glas gedestilleerd water, en de vlam tussen Aleksandra en Cyrille zit opgeborgen ergens een kilometer onder Antarctica.

Veel verwacht, niks gekregen.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

baspls wrote:

Daarnaast ook erg knap geschoten door Herzog (helemaal op locatie, met een gestolen camera en nauwelijks budget en niet te vergeten een driftige Kinski die bijna iemand dood had geschoten)

Dat is zeker bewonderenswaardig en zeer knap, maar ik beoordeel niet de man, maar de film.

persoonlijk vond ik het een meesterwerkje.
Dat vind ik fijn voor je maar die mening deel ik niet.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

#36 Attack of the Giant Leeches (1959)

Verenigde Staten

62 minuten

FTV

< 250 ( 105 stemmen)

Rariteiten: ZW en mijn eerste Turkey

Puntenberekening : 4247 + 62 +10 +5 = 4324 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11904.300.jpg?cb=1441289023

Vermakelijk was het nog wel binnen de grenzen van jaren ’50 films met een klein budget. Zoiets als een B-film die je zal opzetten op een regenachtige zondagmiddag. Natuurlijk rammelt het verder aan alle kanten. Een paar opmerking kan ik niet laten om te benoemen. Zo zijn het wel hilliebillie maar zulke domme dingen, doet echt niemand. Word er vooral geleend bij "Creature from the Black Lagoon" alhoewel het monster wel wat armtieriger was. Is er een rare liefdesverhouding, waarbij de bedrogen wel heel toevallig opeens in het moeras kwam. Sowieso was het nogal ongeloofwaardige relatie van Playmate Yvette Vickers. Zijn er onderwaterbeelden maar blijven die bij een dappere poging want goed geslaagd waren ze niet allemaal. En waarom dan wel onderwater maar in de nachtelijke scenes geen belichting? Je moet dit soort pulp-horror kunnen waarderen, want veel is er slecht gedaan, maar doe je dat dan kan je wel een uurtje vermaken.

scorsese

• 13162 messages
  • 11074 votes

#38 Maggie's Plan (2015)

98 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

4323 + 98 + 10 + 5 = 4436

Periode klassement

18

Landen klassement

58 + 1 = 59

Rariteiten klassement

5

Matige film over een vrouw die moeite heeft met lange relaties, maar wel graag een kindje wil. De film begint zeker goed en is op het begin redelijk grappig. Dit wordt naarmate de film vordert een stuk minder en ook komen de relaties tussen de drie hoofdpersonages nogal geforceerd over (zelfs de prima cast weet dit niet te verbeteren). Het einde is wel leuk, maar ook voorspelbaar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Wie die 5-punten bonus wil hebben voor het kijken van Dunkirk moet snel zijn, op een paar dagen zit die al aan 177 stemmen.

#46. Dawn of the Dead (1978)

117 minuten

USA

https://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2012/01/dawnofthedead1.jpg

Terwijl Night of the Living Dead bij een herziening flink in mijn achting is gestegen is dit bij Dawn juist andersom. Het blijft nog altijd een klassieker maar eigenlijk is deze film toch wel erg veel gericht op actie. Er gebeurt heel veel maar eigenlijk zien we nog weinig voortgang in het verhaal nadat de 4 hoofdpersonages hun intrek hebben genomen op een zolderkamertje boven het grote winkelcomplex. Ik heb ook bewust gekozen voor de kortere versie, maar ook die voelde alsnog te lang aan. De zombies zien er inderdaad niet best uit, dan vond ik deze in zijn voorganger toch beter. Ergens snap ik nu wel dat Cikx niet zo enthousiast was.

#47. Document of the Dead (1985)

62 minuten - FTV - <250

USA

http://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/03/Document-of-the-Dead-1989-movie-1.jpg

Deze docu zat als extra bij mijn DVD box van de 3 originele Dead films van Romero. Na de herziening van Dawn of the Dead was dit wel een leuke aanvulling. Er is ook aandacht voor Night of the Living Dead en Martin. Het gaat over zijn stijl van filmen, de manier waarop hij scripts schrijft, hoe hij omgaat met cast en dergelijke. Het gros van de documentaire gaat over Dawn. Vooral dat gedeelte over make-up vond ik wel interessant. Een beetje zoals de huidige making of bij een film maar dan gemaakt in 1978. Eigenlijk voor de puristen of completisten.

Algemeen: 117 + 77 (Totaal: 4438 punten)

Periode: 1 (Totaal: 36 punten)

Landen: 1 + 1 (Totaal: 56 punten)

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

#15 The Master (2012)

Verenigde Staten

Drama

144 minuten

1042 stemmen

FTV

Film nummer 3 van Paul Thomas Anderson en de meesterwerken die sommigen erin zien, zie ik nog steeds niet. Het is wel steeds origineel maar echt vermakelijk vind ik ze nooit. Het zijn altijd films waar je als kijker redelijk wat moeite moet insteken om het allemaal te vatten of zelfs om een goede, gefundeerde mening erover te kunnen hebben. 2.5*

scorsese

• 13162 messages
  • 11074 votes

#39 The Party (1968)

99 min

RW

Verenigde Staten

Algemeen klassement

4436 + 99 = 4535

Periode klassement

18 + 1 = 19

Landen klassement

59 + 1 = 60

Rariteiten klassement

5

Uitstekende film waarin door een foutje een klunzige acteur niet wordt ontslagen, maar juist uitgenodigd voor een feestje. Ondanks dat de film zich bijna geheel op één locatie afspeelt en een wat traag karakter heeft, blijft het onderhoudend. Dit komt door de vele komische situaties, van droogkomisch tot hilarisch. En veel van deze momenten leunen volledig op het komisch talent van Peter Sellers.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/104000/104356.jpg?cb=1496740937

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017) - MovieMeter.nl

V.S.

Actie/Avontuur

129min

>250stemmen (397)

IMDb 7/10

Schitterend 5de deel van POC serie, film zit weer schitterend in elkaar, vond hem zelfs beter of deel 4, maar helaas niet het niveau van de eerste 3delen het ontbreekt weer een beetje aan diepgang , maar los daarvan echt wel een vermakelijke film die geen moment verveelt 4*

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

#29 Loong Boonmee Raleuk Chat (2010) - MovieMeter.nl
Thailand
FTV
114 minuten
< 250 stemmen (156)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/65000/65282.300.jpg?cb=1416902608

Van deze film had ik hooggespannen verwachtingen, maar na het kijken ervan kan ik alleen concluderen dat Boonmee's vorige levens ontzettend saai waren. Tel daarnaast het gebrek aan visuele flair en een traag tempo op en dat brengt me zeker niet aan een voldoende. Het was vaak vechten tegen de slaap en als dat was gefilmd dan was dat zeker nog boeiender dan wat Weerasethakul in beeld brengt!

Nee, niets voor mij dit. Positieve noten: de verschijning van de geesten (en de reactie van de levenden dat dit doodnormaal is hierop) en ook de 'aapgeesten' kon ik wel waarderen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

#4 - Saw (2004)

Verenigde Staten / Australië

Thriller / Horror

103 minuten

>250

RW

103 + 371 = 474 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19718.300.jpg?cb=1362989173

Wat ben ik blij om een film als Saw te zien, een absolute topper die mij de hele avond wist te vermaken en mij ook op geen enkel moment afgeleid liet raken door de buiten wereld want ik wou donders graag zien wat erg gebeurde en de puzzel verder te kunnen ontrafelen. Ik ben daarbij ook erg blij om te zien dat er nog goeie horror’s bestaan dan al die bullshit van de afgelopen 2/3 jaar met een te groot cliché gehalte. Saw is uniek in zijn soort.....

Recensie.

Echt een topavond gehad!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

tbouwh wrote:

Baggerman stond al hoog op m'n lijst en nu nog meer. Lijkt me een intrigerende film.

Is het ook, net als Holy Motors. Degenen die die konden waarderen, kunnen ook wel met deze film.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#22 Black Swan (2010)

Verenigde Staten

Drama / Thriller

108 minuten

(FTV)

108 + 10 = 118 punten (totaal 2661)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/68000/68071.300.jpg?cb=1366701919

Drama spreekt me merkwaardig genoeg nooit zo aan, en ballet al helemaal niet.

Vanwege de combinatie van beide lag deze film dan ook jarenlang te verstoffen.

Dus maar eens afgestoft..

Blijkt dus een drama/thriller te zijn maar dat wist ik even niet want ging er blind in.

Verwachte eigenlijk niet meer dan een soort van Verhoeven's Showgirls (1995), die ik ondanks de lage beoordeling op MM nog best goed en ondergewaardeerd vind, maar mijn verwachtingen waren niet al te hoog moet ik toegeven. Staat me nog iets van bij dat toen de film uitkwam de hemel ingeprezen werd en ik dacht toen 'het zal allemaal wel', maar verdikkeme ik vind het ook een goede film. Het verhaal was goed, de gehele cast speelde uitstekend, Portman vond ik fantastisch en de muziek van tsjaikovski was heerlijk. Black Swan maakte indruk, kreeg me te pakken en heb ervan genoten.

Prima film!

Collins

• 7288 messages
  • 4306 votes

Free Fire (2016)

Verenigd Koninkrijk

90 minuten

FTV

<250

Algemeen klassement: 90+10+5=105

(Totaal: 1632)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/392000/392670.300.jpg?cb=1473430862

Soms geinig. Soms niet.

Opbouw die wel spannend is. Introductie van weirdo karakters. Een magazijn vol sfeervolle schaduwpartijen en vochtig gedruppel. Personages die opgefokt (re)ageren. Een algehele stemming die licht ontvlambaar is. Het is wachten op de ontsteking. Zo verglijdt het eerste halve uurtje. Vermakelijk en spannend voorspel wel.

De rest van de film is shootout. En dat houdt exact in wat het woord zegt. Een shootout dus. Personages die elkaar onder vuur nemen. In beginsel nog wel komisch door het slapstickgehalte dat flink wordt uitgebuit door gebruik te maken van de onbenulligheid van de personages. Een karaktereigenschap die er in het eerste halve uur goed is ingewreven en dus herkenbaar is en vertrouwd voelt. Het werkt en het is leuk voor even.

Het verveelt toch wel snel. Verfrissing in de vorm van toegevoegde scherpe dialoog is dan welkom. Dat brengt wat gewenste finesse in de brouwerij. En de poging is er, maar humor verenigen met spraak is duidelijk niet het grootste talent dat de karakters bezitten. We blijven vooral schieten.

En dat is soms geinig en soms niet.

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

The Zookeeper's Wife (2017) - USA - 131 stemmen

Punten: 126 min + 10 (FTV) + 5 (<250 stemmen) = 141

Het landenklassement snap ik niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.