• 178.265 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.411 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

the pope

• 5380 messages
  • 2398 votes

4-5

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

The One Ring wrote:

En dat Airplane een spoof is bewijst voor mij juist dat het ook een ander genre is. Een parodie is immers een film die elementen van een genre overneemt en daar een komische draai aan geeft. De elementen blijven echter gewoon aanwezig. Aiplane speelt als een rampenfilm, volgt zelfs de complete structuur van zo'n film. Hij neemt het alleen niet zo serieus. Daarmee is het een komedie en een rampenfilm.

Het is gewoon niet waar. Een parodie is komedie. Net als Jiskefet Derrick nadoet. Dat is dus beslist geen detective. Dat is komedie die grappen maakt over detective elementen, lees cliches.

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

5-5

rensie32

• 4359 messages
  • 1771 votes

6-5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat gebeurd hier? Kom op zeg zou 0-6 moeten staan.....

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

6-6

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

7-6

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mikey wrote:

(quote)
Het is gewoon niet waar. Een parodie is komedie. Net als Jiskefet Derrick nadoet. Dat is dus beslist geen detective. Dat is komedie die grappen maakt over detective elementen, lees cliches.

Ik ontken dan ook nergens dat parodie geen komedie is. Integendeel, ik vind dat ook komedie. Je begrijpt me wellicht hier even verkeerd. Mijn punt is dat een komedie die elementen uit andere genres gebruikt niet minder een komedie is dan een film die puur en alleen komische elementen bevat (voor zover mogelijk).

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

En jij begrijpt mij verkeerd: ik zeg dat een parodie puur/ enkel/ alleen bedoeld is als komedie

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

7-7

mrmojorisin123

• 1869 messages
  • 1808 votes

7-8

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

8-8

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

9-8

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mikey wrote:

En jij begrijpt mij verkeerd: ik zeg dat een parodie puur/ enkel/ alleen bedoeld is als komedie

Dat is ook gewoon zo en dan nog speelt het als een rampenfilm. Alle elementen zijn aanwezig en de structuur van de rampenfilm is compleet overgenomen.

Monty Python and the Holy Grail is ook een spoof van ridderavonturenfilms, maar deed geloof ik ook mee in de knock-out van avonturenfilms. Een idote avonturenfilm is nog steeds een avonturenfilm, net als dat een idote rampenfilm nog steeds een rampenfilm is. Dat het 100% komedie is verandert er niets aan.

Een erg boeiende discussie wordt dit overigens niet, omdat niemand in twijfel trekt dat Airplane een echte komedie is.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

The One Ring wrote:

niet een select clubje is die gebaseerd is op vage genrecriteria. Dan zou inderdaad maar weinig mee kunnen doen, want er zijn echt héél weinig films op MovieMeter die maar binnen één genre ingedeelt worden. Dan kun je komedieklassiekers als Dr. Strangelove, de films van Woody Allen, Some Like It Hot en ja, ook Airplane en Shrek gewoon weggooien. Allemaal genremixen.

Jij kwam hiermee. Met de bewering dat Airplane! niet alleen binnen een bepaald genre valt. Wat ik tegenspreek.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

9-9

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

10-9

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13411 votes

10-10

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

The One Ring wrote:

Ik weet het niet, ik heb toch sterk de indruk dat iedereen gewoon stemt voor de film die ze het grappigst vinden.

Bij sommige films heb ik daar toch wel een beetje m'n twijfels over ... The Sting, King of Comedy, zijn toch geen films die hier staan omdat ze zo geweldig grappig zijn.

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

11-10

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Reinbo wrote:

Wat is een volbloed komedie?

Alles van Judd Apatow!! Forgetting Sarah Marshall, Knocked Up, The 40-Year Old Virgin

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Het is maar wat je grappig vindt..

Simpelste vorm van komedie..

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Onderhond wrote:

Bij sommige films heb ik daar toch wel een beetje m'n twijfels over ... The Sting, King of Comedy, zijn toch geen films die hier staan omdat ze zo geweldig grappig zijn.

Zijn niet echt grappige films nee, zoals cashback en hundstage.

Ben ik weer aan het happen he

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

11-11 Little Miss Sunshine is weer van die typische arthouse humor voor de MovieMeter hipsters. Neem een depressieve oom met zelfmoordneigingen, een irritante langharige puber die niet wil praten, een neurotische moeder, een drugsgebruikende opa, een zelfhulp-goeroe vader en te dik debiel kind dat niet kan zingen: anno 2011 is dat komedie.

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Goldenskull wrote:

Het is maar wat je grappig vindt..

Simpelste vorm van komedie..

Simpel moeten ze t ook houden. Wat vind jij grappig dan??

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

LMS arthouse humor? Houd toch op joh. Vrij mainstream filmpje hoor.

Number23 wrote:

(quote)

Simpel moeten ze t ook houden. Wat vind jij grappig dan??

Niks. Ik ben een pessimist.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

12-11

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:
11-11 Little Miss Sunshine is weer van die typische arthouse humor voor de MovieMeter hipsters. Neem een depressieve oom met zelfmoordneigingen, een irritante langharige puber die niet wil praten, een neurotische moeder, een drugsgebruikende opa, een zelfhulp-goeroe vader en te dik debiel kind dat niet kan zingen: anno 2011 is dat komedie.

Alles wat jij omschrijft is niet wat die film grappig maakt. De situaties waarin ze terecht komen waren grappig. Ik heb bijvoorbeeld helemaal in een deuk gelegen toen die toeter vast hing. Zulke momenten waren leuk en dat had niet perse iets met de personages te maken (al vond ik die ook briljant).

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

12-12

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

12-13

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.