- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie (2011)
Knock-out: Komedie (2011)
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
En dat Airplane een spoof is bewijst voor mij juist dat het ook een ander genre is. Een parodie is immers een film die elementen van een genre overneemt en daar een komische draai aan geeft. De elementen blijven echter gewoon aanwezig. Aiplane speelt als een rampenfilm, volgt zelfs de complete structuur van zo'n film. Hij neemt het alleen niet zo serieus. Daarmee is het een komedie en een rampenfilm.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat gebeurd hier? Kom op zeg zou 0-6 moeten staan.....
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ontken dan ook nergens dat parodie geen komedie is. Integendeel, ik vind dat ook komedie. Je begrijpt me wellicht hier even verkeerd. Mijn punt is dat een komedie die elementen uit andere genres gebruikt niet minder een komedie is dan een film die puur en alleen komische elementen bevat (voor zover mogelijk).
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
En jij begrijpt mij verkeerd: ik zeg dat een parodie puur/ enkel/ alleen bedoeld is als komedie
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En jij begrijpt mij verkeerd: ik zeg dat een parodie puur/ enkel/ alleen bedoeld is als komedie
Dat is ook gewoon zo en dan nog speelt het als een rampenfilm. Alle elementen zijn aanwezig en de structuur van de rampenfilm is compleet overgenomen.
Monty Python and the Holy Grail is ook een spoof van ridderavonturenfilms, maar deed geloof ik ook mee in de knock-out van avonturenfilms. Een idote avonturenfilm is nog steeds een avonturenfilm, net als dat een idote rampenfilm nog steeds een rampenfilm is. Dat het 100% komedie is verandert er niets aan.
Een erg boeiende discussie wordt dit overigens niet, omdat niemand in twijfel trekt dat Airplane een echte komedie is.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
niet een select clubje is die gebaseerd is op vage genrecriteria. Dan zou inderdaad maar weinig mee kunnen doen, want er zijn echt héél weinig films op MovieMeter die maar binnen één genre ingedeelt worden. Dan kun je komedieklassiekers als Dr. Strangelove, de films van Woody Allen, Some Like It Hot en ja, ook Airplane en Shrek gewoon weggooien. Allemaal genremixen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12849 votes
Ik weet het niet, ik heb toch sterk de indruk dat iedereen gewoon stemt voor de film die ze het grappigst vinden.
Bij sommige films heb ik daar toch wel een beetje m'n twijfels over ... The Sting, King of Comedy, zijn toch geen films die hier staan omdat ze zo geweldig grappig zijn.
Number23
-
- 8638 messages
- 5681 votes
Wat is een volbloed komedie?
Alles van Judd Apatow!! Forgetting Sarah Marshall, Knocked Up, The 40-Year Old Virgin
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
Het is maar wat je grappig vindt..
Simpelste vorm van komedie..
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Bij sommige films heb ik daar toch wel een beetje m'n twijfels over ... The Sting, King of Comedy, zijn toch geen films die hier staan omdat ze zo geweldig grappig zijn.
Ben ik weer aan het happen he
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
11-11 Little Miss Sunshine is weer van die typische arthouse humor voor de MovieMeter hipsters. Neem een depressieve oom met zelfmoordneigingen, een irritante langharige puber die niet wil praten, een neurotische moeder, een drugsgebruikende opa, een zelfhulp-goeroe vader en te dik debiel kind dat niet kan zingen: anno 2011 is dat komedie. 
Number23
-
- 8638 messages
- 5681 votes
Het is maar wat je grappig vindt..
Simpelste vorm van komedie..
Simpel moeten ze t ook houden. Wat vind jij grappig dan??
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
LMS arthouse humor? Houd toch op joh. Vrij mainstream filmpje hoor.
Simpel moeten ze t ook houden. Wat vind jij grappig dan??
Niks. Ik ben een pessimist.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
11-11 Little Miss Sunshine is weer van die typische arthouse humor voor de MovieMeter hipsters. Neem een depressieve oom met zelfmoordneigingen, een irritante langharige puber die niet wil praten, een neurotische moeder, een drugsgebruikende opa, een zelfhulp-goeroe vader en te dik debiel kind dat niet kan zingen: anno 2011 is dat komedie.
Alles wat jij omschrijft is niet wat die film grappig maakt. De situaties waarin ze terecht komen waren grappig. Ik heb bijvoorbeeld helemaal in een deuk gelegen toen die toeter vast hing. Zulke momenten waren leuk en dat had niet perse iets met de personages te maken (al vond ik die ook briljant).