• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.451 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

ZE BIG LEBOWKSI. Of Me, Myself and Irine, gistre gezien

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat is een junkiedrama net als Trainspotting... Of een mIsdaadfilm....

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Reinbo wrote:

Pink Panther is een misdaadfilm, Shreck een sprookje, Beverly Hills Cop is misdaad, Ghostsbusters is Science fiction... etc.

Wat is een volbloed komedie?

Wat een onzin.

En Airplane is zekers een rampenfilm

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Komedie vind ik in dit geval puur als er komedie staat bij genre. Al die dubbele genres zijn wat mij betreft dus geen volbloed-komedies, hoe hard ik er ook om kan lachen. Ik kijk nu dus puur naar het label ipv de hoeveel dat ik heb moeten lachen. Dan krijg je gewoon een zuivere winnaar en niet een goede film uit de top 250 waar ook grappige stukken inzitten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

(quote)

Wat een onzin.

En Airplane is zekers een rampenfilm

Exact. Je begint het te snappen.

moviemafketel wrote:

Komedie vind ik in dit geval puur als er komedie staat bij genre. Al die dubbele genres zijn wat mij betreft dus geen volbloed-komedies, hoe hard ik er ook om kan lachen. Ik kijk nu dus puur naar het label ipv de hoeveel dat ik heb moeten lachen. Dan krijg je gewoon een zuivere winnaar en niet een goede film uit de top 250 waar ook grappige stukken inzitten.

Maar Trainspotting en Pulp Fiction zijn toch constant grappig. Verder is het label arbitrair. Kwestie wan een wijziging insturen en er staan er twee.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Ja ik snap jou wereldje wel.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

De onderlinge strijd tussen echte Komedie en echte Komedie is veel leuker om te zien wie er afvalt dan een echte Komedie tegen een subgenre-film waarom gelachen kan worden. Nu is het een patatje met vergelijken met een frikandel met. Kun je zo weinig info uithalen uit de winnaar van een onderlinge strijd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dan speel je toch zelf lekker verder met Hangover vs American Pie.

Ik zie toch liever Trainspotting vs American Beauty als het om komedie gaat. Heeft tenminste enig niveau.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik kon er maar 5 opgeven. Allemaal pure Komedies. Dat de rest zoals jij er zomaar wat ingooit waar je om hebt kunnen lachen moet je zelf weten, maar ik geef puur mijn mening. Beetje kinderachtig antwoord weer van je.

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

moviemafketel wrote:

Trainspotting is toch echt meer Drama dan Humor, maar goed. Lijkt soms de drama-ko wel hier.

Trainspotting is voor mij bijna 100% een komedie!

De fameuze tagline van de film in het begin, Renton & Sick Boy die hagel bij een hond in zijn achterste schieten waardoor deze prompt zijn baasje bijt, het smerigste toilet van Schotland + absurde toegift, Tommy die zijn junkievrienden meeneemt voor een wandeling in 'The Great Outdoors', De cheesy muziek in de disco, Renton `s one night stand met een minderjarig meisje in schooluniform, de hallucinaties van Renton waarin hij op bed gekluisterd ligt en hij bezoek krijgt van zijn junkievrienden en de baby! Zal ik nog even doorgaan? Ik heb het bv. nog geen eens over de uitermate grappige personages Spud & Begbie gehad.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja en zo zijn er ook genoeg drama-momenten in die film. Maar ik begrijp uiteraard als het 1 van je lievelingsfilms is dat je die hier verdedigt, maar het ontgaat jullie aan wat ik bedoel.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Bij Shrek staat ook animatie nee serieus die labels zeggen me weinig

Alleen al Begbie levert meer humor op dan de hele dierentuin van Shrek bij elkaar. Zou ook niet weten waarom zwartgallige humor (dus vrijwel altijd gecombineerd met drama...) minder zou moeten zijn dan 'pure' humor of niet mee zou mogen doen

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Ik snap je wel moviemafketel. Het is een sociaal drama dat het onderwerp op een luchtige wijze weergeeft bijvoorbeeld door een welgemikte grap.

(net zoals Airplane een heftige rampenfilm is dat de stemming af/toe doorbreekt met een grapje)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik vind zwartgallige of droge humor zelfs veel leuker, maar het gaat mij er hier om dat ik 256 pure komedies qua genre had willen zien. Dan is de winnaar de leukste in het genre komedie.

Shrek had er dus ook niet bij hoeven staan nee.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

wel zonde dat Airplane er al uitgevlogen is trouwens

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

gecrasht

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

moviemafketel wrote:

Dat de rest zoals jij er zomaar wat ingooit waar je om hebt kunnen lachen moet je zelf weten,

Maar het feit dat je er zo om hebt moeten lachen maakt het toch een komedie (tenzij het een onbedoelt grappige film is, maar die kom je niet in deze lijst tegen)? Waarom zou je hier tegen een hilarische film stemmen, puur en alleen omdat hij ook nog binnen een ander genre valt. Maakt dat het minder een komedie? Belangrijker: maakt dat de film minder grappig? Ik denk het niet. Ik heb er dan ook een voorkeur voor dat deze knock-outs de breedte van het genre tonen en niet een select clubje is die gebaseerd is op vage genrecriteria. Dan zou inderdaad maar weinig mee kunnen doen, want er zijn echt héél weinig films op MovieMeter die maar binnen één genre ingedeelt worden. Dan kun je komedieklassiekers als Dr. Strangelove, de films van Woody Allen, Some Like It Hot en ja, ook Airplane en Shrek gewoon weggooien. Allemaal genremixen.

Die lijst met 256 "pure" komedies kun je dan ook gewoon vergeten denk ik. Of in ieder geval zul je dan veel films moeten toevoegen waar geen hond iets om geeft.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

The One Ring wrote:

ook Airplane en Shrek gewoon weggooien. Allemaal genremixen.

De statements tussen het stemmen door zijn grappiger dan de lijst waarmee we werken. Airplane is natuurlijk geen genremix!!!! Shrek ken ik niet maar dat lijkt me wel een volbloed komedie.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Airplane staat alleen Komedie boven bijvoorbeeld. Ken hem niet, maar ben daar in dit specifieke genre nu wel heel benieuwd naar geworden. Ik vind het altijd leuk als iemand een KO opzet hoor, alle hulde daarvoor, maar ik leer er niks van dat als ik Trainspotting niet heb gezien bijvoorbeeld en die wint het van Dumb and Dumber. Dan denk ik alleen, daar zal wel beter in geacteerd worden, dramatische stukjes, maar echt dat er een pure Komedie wint van Dumb and Dumber koop ik persoonlijk meer voor.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Airplane is een gejat/gekocht script van een een of ander cheesy rampenfilm. Puur om het genre belachelijk te maken door zoveel mogelijk foute grappen te etaleren. Ook wel spoof genoemd=komedie.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

moviemafketel wrote:

Dan denk ik alleen, daar zal wel beter in geacteerd worden, dramatische stukjes, maar echt dat er een pure Komedie wint van Dumb and Dumber koop ik persoonlijk meer voor.

Ik weet het niet, ik heb toch sterk de indruk dat iedereen gewoon stemt voor de film die ze het grappigst vinden. Tenminste dat is wat ik uit de berichten haalde. Dat je dan vervolgens met Trainspotting geen komedie in de conventionele betekenis van het genre in huis haalt wil niet zeggen dat je hem minder grappig vind, toch? Er doen hier ook mensen mee die teleurgesteld zouden zijn als ze op basis van een overwinning Dumb and Dumber bekijken en er achter komen dat het een flauwe over-the-topkomedie is (al zijn ze dan wel net zo slecht geïnformeerd als de mensen die Trainspotting ingaan met de verwachting een simpele, domme komedie te zien).

Voor mij is het eruit gooien van subtielere komedies (bij een gebrek aan een beter woord) hetzelfde als het verwijderen van psychologische horrors in de horrorknock-out omdat die films niet veel gore of directe gruwelijkheden bevatten.

mikey wrote:

Airplane is een gejat/gekocht script van een een of ander cheesy rampenfilm. Puur om het genre belachelijk te maken door zoveel mogelijk foute grappen te etaleren. Ook wel spoof genoemd=komedie.

Trainspotting gebruikt een serieus probleem geschikt voor een drama. Puur om het daarna te voorzien van ongemakkelijke humor door gruwelijke grappen te etaleren. Ook wel zwarte komedie genoemd=komedie.

En dat Airplane een spoof is bewijst voor mij juist dat het ook een ander genre is. Een parodie is immers een film die elementen van een genre overneemt en daar een komische draai aan geeft. De elementen blijven echter gewoon aanwezig. Aiplane speelt als een rampenfilm, volgt zelfs de complete structuur van zo'n film. Hij neemt het alleen niet zo serieus. Daarmee is het een komedie en een rampenfilm.

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

3-6

59. Little Miss Sunshine (2006) - Toxic Avenger, The (1985)

1-0

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

2-0

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

2-1

yeyo

• 6352 messages
  • 4615 votes

2-2

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

3-2

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

3-3

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

4-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

4-4 mag winnen beste pure jomedie die er nog in zit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.