- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Ik begrijp de discussie of hij goed is of niet niet.
Het is gewoon een open einde en er gebeurd iets wat je niet verwacht. Je vind hem goed of niet maar daar hoeft toch geen spoiler topic over geopend worden?
Hier kun je toch ook over praten bij de film zelf?
CellieY
-
- 156 messages
- 78 votes
Ik begrijp de discussie of hij goed is of niet niet.
Het is gewoon een open einde en er gebeurd iets wat je niet verwacht. Je vind hem goed of niet maar daar hoeft toch geen spoiler topic over geopend worden?
Hier kun je toch ook over praten bij de film zelf?
Nee, dit moet hier..want aangezien dit een open einde is word er vaak een reden bijgegeven waarom je hem goed of niet goed vind. en dan krijg je snel dat je gaat verklappen hoe het afloopt. En dan zou het voor al die andere niet leuk zijn die de film al gezien hebben.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
hoewel veel mensen dit einde dom vinden, denk ik toch dat dit een van de betere cliffhangers is. je bent je nu ZOveel af aan het vragen. het is niet zomaar 1 vraag, maar ik denk dat er makkelijk 10 vragen te bedenken zijn die nog onbeantwoord zijn. dus ik denk dat iedereen die de film ook maar een beetje interessant vond wel naar deel 3 wil. ik hoop nu alleen dat alle vragen ook verwerkt worden in deel 3. het zou pas echt dom zijn als er nu nog veel vragen open blijven. ik heb trouwens hele interessante theorieen gelezen, en dat van het hart bij tia dalma was mij nog niet eens opgevallen. volgende keer dat ik hem zie nog eens goed opletten!
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
ik heb nog eens gekeken vandaag, en ik heb die ketting inderdaad gezien. ik denk dat Tia Dalma de vrouw is waar Davy zijn hart aan heeft verloren..maar ja we zullen wel zien...
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
ik wilde trouwens nog iets vragen (ik ben lastig he haha
). als Jack Bill Turner voor het eerst ziet, zegt hij op een bepaald moment uncle tegen Bill. zou dit iets te betekenen hebben of is het gewoon een uitdrukking? wat denken jullie ervan?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
ik wilde trouwens nog iets vragen (ik ben lastig he haha
). als Jack Bill Turner voor het eerst ziet, zegt hij op een bepaald moment uncle tegen Bill. zou dit iets te betekenen hebben of is het gewoon een uitdrukking? wat denken jullie ervan?
Hij zegt And to what do I owe the pleasure of your carbuncle?
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
Ik vind het einde vreemd want in deel 1 werd Kapitein Barbossa toch dood gestoken ? of geschoten en in deel 2 komt hij aan het eind weer terug want will die had die munt met zijn bloed weer in de kist gedaan en toen ging Barbossa toch dood of begrijp ik dat verkeerd? 
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
Ik heb nog een vraag : Jack ging in die mond van de kraken toch ? is jack nou dood ! komt hij niet meer terug
en is de black pearl nu voor goed weg!
en hoe zit dat met die vrouw van Davy jhons..
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
Wat is er nou met die hand van ajck hij heeft daar een zwart vlek kreeg hij van bootstrap wat betekent dat (ja ik ben lastig
)
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ik vind het einde vreemd want in deel 1 werd Kapitein Barbossa toch dood gestoken ? of geschoten en in deel 2 komt hij aan het eind weer terug want will die had die munt met zijn bloed weer in de kist gedaan en toen ging Barbossa toch dood of begrijp ik dat verkeerd? 
Hij zou inderdaad dood zijn geweest. De theoriëen gaan dat Tia Dalma Kapitein Barbossa zou gered hebben. En dat Elizabeth, Will en de anderen nu op dezelfde manier Jack gaan redden.
De vrouw van Davey Jones zou ook Tia Dalma zijn omdat je in Davey Jones' hut en die van Tia Dalma's hetzelfde amulet vindt. En die zwarte vlek betekende dat Jones het tijd vindt Jack hem terugbetaald.
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
Ik had weer een vraag ik heb zeker niet zo goed op gelet ofzo maar waarom moet jack terug betalen?
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
zo veel vragen zo veel andwoorden
maar waarom zoende elizabeth jack nou
vind ik wel gemeen van haar hoor ze is toch verloofd? ben trouwens heel benieuwd naar deel 3 jullie vast ook 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ik had weer een vraag ik heb zeker niet zo goed op gelet ofzo maar waarom moet jack terug betalen?
Ik denk omdat Davey Jones The Black Pearl van Jack op één of andere manier gered heeft.
Tja, en die zoen van Elizabeth...Er zullen vast en zeker wel echte gevoelens aan verbonden zijn geweest, maar bovenal was het ook slim van haar want dan zouden de Kraken achter Jack aanzitten en niet achter haar en haar verloofde Will.
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
jack is toch ook een vriend van haar en will en waarom moet dan de kraken achter jack aan zitten gemeen :s maar ja we moeten maar afwachten
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
De Kraken doet alles in opdracht van Davy Jones, die wou dat Jack werd opgeslokt en dus ging de Kraken er achter aan. Elizabeth zorgde ervoor dat zij konden ontsnappen en dat Jack hen niet in gevaar kon brengen.
--kellytje--
-
- 21 messages
- 2 votes
o :s nog vaag xD maar ja we zullen het zien in deel 3 kijken of je gelijk hebt
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Volgens mij kun je dat in deel 2 ook al zien als je goed oplet 
CellieY
-
- 156 messages
- 78 votes
Klopt,, de kraken doet inderdaad alles in opdracht van Davy Jones, dit word zelfs een aantal keren duideijk in beeld gebracht en zelfs een keer uitgesproken door Jack.. En het was inderdaad elizabeths plan om Jack zo vast te binden aan de black pearl op het einde, dat krijg je toegelicht op de extra's op de dvd van pirates 2!! zeker de moeite waard om te zien
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Ik had eens een vraagje. Door de kus tussen Jack en Elizabeth zijn er filmpjes op Youtube opgedoken met beelden uit de film die dan de (zogezegde) verliefdheid tussen hem en haar laten zien. Nu de vraag: waren er ook al zo'n filmpjes voor deze kus?
En wat denken jullie, was de kus gemeend of alleen een manier om hem vast te boeien?
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
En wat denken jullie, was de kus gemeend of alleen een manier om hem vast te boeien?
Even een paar argumenten (die ik denk):
- Er was al eens een intiem moment tussen hen, dit werd verstoord door het terugkerende teken op Jack's hand.
- Het was, moet je toegeven, toch wel een innige kus.
- Als Disney niet al te normaaltjes uit de hoek wil vallen, zal ze voor Jack kiezen. Het normale zou Will zijn, ze kent hem al langer enzo.
- Heb ik al eens eerder gezegd, maar het huwelijk van Will en Elizabeth mocht niet plaatsvinden en het lot heeft het dus ook zo bepaald.
Trouwens het kompas wijst naar wat je het liefst wilt, het wees bij Elizabeth naar Jack, ok de tweede keer omdat Jack op de plaats van de kist stond, maar de eerste keer wees het naar Jack zonder echte reden. En bij Jack wees het op een keer ook naar Elizabeth...
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
ik denk een beetje van allebei. ze voelt wel degelijk iets voor jack, dat mag wel duidelijk zijn. ik denk dat hetgene wat haar aantrekt is het avontuur. will is te saai voor elizabeth. ze heeft een enorme drang naar avontuur (werd al duidelijk aan het begin van deel 1, op die boot) en dat is iets wat jack haar kan bieden.
de kus was toch ook wel weer bedoeld als een manier om hem vast te binden en iedereen behalve jack te redden.
ik hoop ook dat disney niet te disney gaat worden en elizabeth voor will gaat, zoals nummervlinder al zei.
ik hoop trouwens wel dat sommige verhaallijnen niet dood gaan lopen in deel 3. dat je dus niet weet wat er met sommigen gaat gebeuren of dat een aantal dingen nog niet opgelost zijn...
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
ik denk een beetje van allebei. ze voelt wel degelijk iets voor jack, dat mag wel duidelijk zijn. ik denk dat hetgene wat haar aantrekt is het avontuur. will is te saai voor elizabeth. ze heeft een enorme drang naar avontuur (werd al duidelijk aan het begin van deel 1, op die boot) en dat is iets wat jack haar kan bieden.
de kus was toch ook wel weer bedoeld als een manier om hem vast te binden en iedereen behalve jack te redden.
ik hoop ook dat disney niet te disney gaat worden en elizabeth voor will gaat, zoals nummervlinder al zei.
ik hoop trouwens wel dat sommige verhaallijnen niet dood gaan lopen in deel 3. dat je dus niet weet wat er met sommigen gaat gebeuren of dat een aantal dingen nog niet opgelost zijn...
Mee eens, maar Disney blijft Disney dus ik vrees ervoor. En over die verhaallijnen: we verdienen het nu wel een mooi einde te krijgen, dus ik denk toch wel van wel hoor, dat alles duidelijk zal zijn.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Misschien was het trouwens iets als een afscheidskus, een soort uitbarsting van alles, ze had hem evengoed op een andere manier kunnen vastboeien... Ze wil hem ook mee terug bevrijden... Maar over dat bevrijden, ze moeten naar het 'einde van de wereld', maar omdat Davy Jones de Kraken beheert en dat hij waarschijnlijk denkt dat zijn hart bij Jack is en het dus mee is opgegeten, kan hij de Kraken toch doen dwingen Jack terug uit te spuwen, dat hij het hart terugheeft? Wat hij natuurlijk niet weet is dat het bij Norington is, anders zou hij dit zeker niet doen...
En is er al nieuws over een datum van een trailer ofzo?
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Het is eigenlijk trouwens best ironisch, door haar is Jack opgeslokt en dan wil ze hem toch terug gaan halen en al de moeite van de wereld geven om naar het 'einde van de wereld' te reizen.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Ik ga even in op een bericht van mij over de kus tussen Jack en Elizabeth. Ik heb bepaalde interessante stukken (dus zeker de kus
) bekeken met gesproken toelichting, hier het stukje bij de kus (ik zet het even direct vertaald):
De kus. Louise Bagshawe, de schrijfster stuurde ons hier een prachtige omschrijving van: "Met de judaskus-scène kan Elizabeth tegelijk toegeven aan haar lust en haar schuldgevoel verdrinken. Omdat ze lust naar iemand anders. Zou ze zo hard zijn tegen Jack als ze 'm niet leuk vond? Als hij dood is, is de verleiding weg. Ze moet toegeven dat ze wel wat voelde. Dat ze naar hem verlangt. Maar dan houdt ze zich in.
Ik wil op iets wijzen wat ik erg mooi vond. De ketting. Bij hun eerste ontmoeting ging 't erom dat hij geboeid was. Hij gebruikte haar om los te komen. En hier komt dat terug.
Dan nog een belangrijke scène als we het over 'Jack en Elizabeth' hebben, de uitdagende scène (vanaf het moment dat ze samen op de trap zitten tot hij de vlek op zijn hand ziet):
Hier is de tekst eruit... - En zij is bezorgd.
Ja, dat huwelijk komt weer terug. Een tekst van Jack die eruit is: "Ik ben dol op 't huwelijk. Kun je wedden wie 't eerste weg wil." Dat werd gevolgd door 'n soort aanzoek, al meent Jack dat niet echt. Ik denk dat hij iets anders voorstelt. Elizabeth zit er wel mee dat ze op z'n minst is aangetrokken door Jack. Ook al houdt ze van Will. En nu probeert Jack te zorgen dat ze zich ongemakkelijk voelt. Ik ga altijd terug naar dat eiland. Hij weet dat ze'm belazerd heeft. Dus hij speelt nu ook met haar. Hij pakt haar in feite terug. En hij wil voor zichzelf verklaren hoe het nou zit met het kompas. Hij merkt... Hoe kan hij Elizabeth nou leuk vinden? Ze is zijn type niet. Maar hier laat hij doorschemeren waarom ze wel zijn type is. Waarom wil hij haar anders? Goedpraten? Maar zij pakt 'm terug: Als jij een spelletje speelt, doe ik wel mee. En dan gaat het voor allebei te ver. Ja, ze praat haar belangstelling voor hem recht. En er is een prachtig moment van uitdaging hier. Ze stelt het zo dat Jack niet kan winnen. Ze brengt het zo dat je alleen kunt bewijzen... De enige manier waarop je iemand als zij kunt krijgen, is door iemand als zij niet te bedoezelen. En dus kan Jack nooit krijgen wat hij wil. Leuk dat ze allebei... - Wie geeft als eerste toe? Ze zeggen dat ze de ander willen, maar willen de ander niet. Dus dagen ze elkaar uit en zeggen: "Alleen op deze manier zal ik jou ooit willen." "Ik wil je maar op mijn voor waarden." "Ik jou ook, maar op mijn voorwaarden." En welke voorwaarden gaan het worden?
Hoe zou ze hier op een zoen gereageerd hebben?. Dat had ze nooit toegestaan. Ze wilde 'm tot 't uiterste drijven. Als ie 't deed, zou ze roepen: "Zie je wel?" Maar ergens had ze zo'n zoen toch wel leuk gevonden. Klopt. Maar daar hadden ze 't niet gedaan. Ze zou hem niet gekust hebben.
Even een reactie:
- op het eerste: Ze laten ook hier duidelijke verwijzingen achter dat er gevoel meespeelt in de kus.
- op het tweede: Je kan ook duidelijk zien dat ze er over hebben nagedacht bij die scène; komt er nu een kus of niet? De vraag is dus hoe zou ze gereageerd hebben?
Zo, vond het even interessant om de toelichtingen ter sprake te brengen.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
je bent er volgens mij echt heel veel mee bezig he
. wel leuk.
de toelichtingen zijn wel erg interessant, zo had ik er nog nooit naar gekeken
.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
je bent er volgens mij echt heel veel mee bezig he
. wel leuk.
de toelichtingen zijn wel erg interessant, zo had ik er nog nooit naar gekeken
.
Ja, ja
. En ja de toelichtingen zijn soms best interessant.
CellieY
-
- 156 messages
- 78 votes
zo worden de toelichtingen ook op de extra's van de dvd gegeven..je moet de film maar eens aanzetten met de gesproken teolichtingen van de schrijvers eronder!!! daar komt dit ook allemaal in terug...