- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?
jeanintjuh
-
- 95 messages
- 258 votes
Ik had nog een vraag...
Zei Jack nou dat het aapje dood was toen hij het aan Tia Dalma gaf? Of heb ik me dat verbeeld. Als het wel zo is, is het vrij apart. Heeft het aapje dan weer een munt uit de kist gepakt.
Dat zal wel grappig zijn. Want op de dvd van Pirates 1 hoor je dat Johnny en nog iemand (ik ben vergeten wie, bij de versie met het commentaar) op het einde zeggen dat na de aftiteling een soort geheime boodschap komt.
Vervolgens zie je dat aapje verschijnen die weer iets uit de kist pakt.
Dus misschien hebben ze toen al iets verteld van deel 2, misschien doen ze dat ook weer aan t eind van de dvd van deel 2. Ik hoop t 
Als t aapje levend is klopt mn hele theorie niet maargoed 
Nee ik denk niet dat Jack en Elizabeth uiteindelijk verliefd op elkaar worden enzo. Ze zoende hem alleen om hem af te leiden en vervolgens vast te binden. Liefde maakt blind. Nu spreek ik mezelf tegen ^^ Maar ik zou t iig erg zielig voor Orlando vinden.
jeanintjuh
-
- 95 messages
- 258 votes
Ik bedoel natuurlijk Will.
Offtopic: Keira zelf vindt Johnny beter zoenen, dus als zij mag kiezen...
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Zei Jack nou dat het aapje dood was toen hij het aan Tia Dalma gaf? Of heb ik me dat verbeeld. Als het wel zo is, is het vrij apart. Heeft het aapje dan weer een munt uit de kist gepakt.
Hij schoot op het aapje en zei: "Look, an undead monkey". (Dit weet ik vanwege het screenshot gedoe van een paar berichten eerder
)
Vervolgens zie je dat aapje verschijnen die weer iets uit de kist pakt.
Daar is toch niets geheim aan? Gewoon blijven zitten na de aftiteling.

Ik weet bijna wel zeker dat die hond weer terug komt. Hij doet immers ook al twee films mee.

Like I Said: Hij is ondood, dus hij heeft de vloek van Cortez nog op zich.
wimpie 0
-
- 14 messages
- 15 votes
Ik was, juist toen ik de film gezien had een beetje teleurgesteld omdat ik het nog niet wist dat in het midden van het verhaal de film gedaan was. Ik voel me ook een beetje bedrogen omdat iedereen die deze film gezien heeft eigelijk naar de volgende film MOET gaan kijken omdat je anders maar een half verhaal gezien hebt. Dit alles vind ik een beetje spijtig.
Nu, ik vind de film wel prachtig gemaakt, jonny Depp en Orlando Bloom zetten hier echt een meesteracteerprestatie neer.
Conclusie: prachtig geregiseerd, alleen het verhaal is wat minder.
Toch geef ik deze film nog een goede 3,5 voor het film-en acteerwerk
yeti_ke
-
- 43 messages
- 200 votes
Ik heb enkele antwoorden gevonden (al dan niet juist) over het vervolg: (is wel in het Engels)
It is expected that the next film will involve Will Turner and Elizabeth Swann joining forces with their old enemy, Barbossa, to rescue Captain Jack Sparrow and Bootstrap Bill Turner and defeat the alliance between Davy Jones, Cutler Beckett, and new villain Sao Feng.Will Turner, Elizabeth Swann, and Barbossa traveling to the Orient and confronting Captain Sao Feng in search of charts that lead to "World's End". Feng is captain of the red-sailed pirate ship Empress, and hosts a mysterious "dragon lady" onboard his ship. Another element of the ride is represented in this version of the script, when Will, Barbossa and their crew sails their ship; an oriental junk named Hai Peng; off the "end of the world" a huge, straight drop in the middle of the ocean, mimicking the large drops found on the Pirates of the Caribbean theme park attraction.
Jack Sparrow and the Black Pearl are found in Davy Jones' Locker, a kind of purgatory made up of nothing but sand and strange crabs. Will is intent on retrieving the Black Pearl as it is the only ship with the speed necessary to overtake the Flying Dutchman and therefore rescue his father Bootstrap Bill Turner. This version of the script shows that Admiral James Norrington has Davy Jones and his crew at his command, having captured his heart in the second film.
(bron: http://www.canmag.com/news/4/3/4717)
Nu ben ik helemaal nieuwsgierig of dit al dan niet zo zal zijn, wat dus een heel positief punt is van zo een open einde (om on-topic te blijven). Dat het maar snel mei 2007 is 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Laten we dat maar afwachten. Tenslotte zijn de enigen die het antwoord weten de schrijvers.
iva
-
- 3 messages
- 0 votes
hallo, ik ben dus net nieuw hier en ik weet nog niet alles zo goed te vinden maar ik had maar 1 vraagje.. het gaat over pirates of the caribbean 2, dead man's chest, ik had die laatst gezien in de bios en er werd mij later verteld dat elizabeth stiekem jack wil? omdat het kompas naar jack wees een aantal keren? ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet want dit had ik neit gezien, en nou vroeg ik me wel af of dit zo was of niet? het is wel spannend allemaal
groetjes,
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
hallo, ik ben dus net nieuw hier en ik weet nog niet alles zo goed te vinden maar ik had maar 1 vraagje.. het gaat over pirates of the caribbean 2, dead man's chest, ik had die laatst gezien in de bios en er werd mij later verteld dat elizabeth stiekem jack wil? omdat het kompas naar jack wees een aantal keren? ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet want dit had ik neit gezien, en nou vroeg ik me wel af of dit zo was of niet? het is wel spannend allemaal
groetjes,
Ja, het kompas wijst naar wat je het liefste wil en dat was van Elizabeth een paar keer naar Jack. Maar ik weet niet of ze Jack wil, ze houdt nog steeds van Will. Misschien heeft ze ook stiekem gevoelens voor Jack, want in die kus zaten toch wat gevoelens het was toch niet alleen omdat ze zich schuldig voelde. Anders zou dat kompas toch niet zoveel naar hem gewezen hebben. Alles zal in de derde film wel wat duidelijker worden.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Het blijft natuurlijk moeilijk. Een Elizabeth/Will verhouding lijkt realistischer, zeker na het sprookjesverhaal tussen hen in het 1ste deel. Bovendien zie ik eerder Elizabeth een piraat worden en samen de wilde baren af varen met Jack dan dat Jack een Engelse gentlemen wordt.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik heb de film net nog een keer gezien en in dacht dat het kompas naar Jack wees omdat Elizabeth via hem The Dead man's Chest kon krijgen?? Hij zei op een gegeven moment ook: (nederlangds vertaald:p) "Overtuig me", als ze daar staan te discuisseren op het dek. Maar ik kreeg idd ook het gevoel dat Elizabeth zich maybe aangetrokken voelde tot Jack...
En nog even over dat aapje bij Tia Dalma. Het enige wat ik dat aapje zag doen was over de laarzen van een zeker liggend persoon lopen (alleen de laarzen van deze persoon waren in beeld). En aan het einde van de film zien we deze laarzen weer als meneer Barbossa de trap af komt. Maar verder heb ik geen handen gezien die het aapje aaiden. Is dat mij nou ontgaan of wás er geen hand?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ik heb de film net nog een keer gezien en in dacht dat het kompas naar Jack wees omdat Elizabeth via hem The Dead man's Chest kon krijgen?? Hij zei op een gegeven moment ook: (nederlangds vertaald:p) "Overtuig me", als ze daar staan te discuisseren op het dek.
Ze moest niet per sé Jack hebben om de Dead Man's chest te vinden, als ze echt de Dead Man's chest had gewild. Wat was nu ook weer de reden waarom Jack het kompas niet kon gebruiken? Ik moet dringend de film eens herzien 
Maybe aangetrokken? Dat leek me toch wel erg duidelijk.
En nog even over dat aapje bij Tia Dalma. Het enige wat ik dat aapje zag doen was over de laarzen van een zeker liggend persoon lopen (alleen de laarzen van deze persoon waren in beeld). En aan het einde van de film zien we deze laarzen weer als meneer Barbossa de trap af komt. Maar verder heb ik geen handen gezien die het aapje aaiden. Is dat mij nou ontgaan of wás er geen hand?
Het maakt eigenlijk toch maar weinig uit of dat hand er nu was of niet? We kunnen toch al besluiten dat Barbossa er al bij het eerste bezoek van Jack en de anderen aanwezig was.
Myrthe94
-
- 18 messages
- 7 votes
Volledig mee eens 
Het einde geeft Jack ook iets vriendelijks. Hij laat toch zien dat hij niet alleen aan zichzelf denkt.
En ik ben het er ook mee eens. Maar ik vraag me af of Jack's rol nog zo groot blijft in deel 3, dat het vooral om Elziabeth, Will en Barbossa zal gaan?
Vond je? Ik dacht een paar minuten voor het einde 'Hoe lang gaat dit wel niet door'?
Het is een relatief nieuw fenomeen, dit soort films zonder einde. Ik moet er ook een beetje aan wennen.
Neem Back to the Future, ook zo, en die is uit 1985..
Myrthe94
-
- 18 messages
- 7 votes
Zou ze nu met Will verder gaan in deel 3, of met Jack... Als ik haar was zou ik Jack nemen
Het leuke eraan was, Will wist wat Elizabeth had gedaan, en Elizabeth wist dat Will het wist, en wij weten dat Elizabeth weet dat Will weet dat Elizabeth Jack heeft gezoend 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Zou ze nu met Will verder gaan in deel 3, of met Jack... Als ik haar was zou ik Jack nemen
Het leuke eraan was, Will wist wat Elizabeth had gedaan, en Elizabeth wist dat Will het wist, en wij weten dat Elizabeth weet dat Will weet dat Elizabeth Jack heeft gezoend 
Maar weet Jack dat Will het weet?
CellieY
-
- 156 messages
- 78 votes
wat maakt dat verder uit voor het verhaal,, dat jack dat weet dat will weet dat lizzy en jack gezoend hebben 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is wellicht belangrijk voor als Will Jack's leven moet redden of als Jack een opmerking maakt ofzo 
Myrthe94
-
- 18 messages
- 7 votes
Ik geloof het niet, misschien dat ze daar in de 3e film nog bonje over krijgen ofzo.. ?
Bijv dat Will en Jack ruzie hebben om het een of ander en elkaar van alles lopen te verwijten, dat het geschreeuw begint te worden, en dat iedereen staat te kijken en dat Will dan ineens iets zegt van 'Butt you have kissed Elizabeth!'
Alles en iedereen meteen stil nadattie dat heeft gezegd en iedereen kijkt naar Jack, Will, en Elizabeth.. De camera even op Elizabeth, die verdriet en schaamte en haar ogen heeft.. Dat ze dan naar Jack kijkt, die gewetenloos voor zich uit staart, en naar Will die er teleurgesteld naar de grond staart...
En dat dan de tegenstanders ineens weer aanvallen, dat iedereen opkijkt en dat tegelijkertijd de muziek weer begint. Iedereen meteen in rep en roer en er alles aan doen om weg van ze te komen. Elizabeth die Will nog even aankijkt en Will Elizabeth, maar niks tegen elkaar zeggen, en dan ook weer verder gaan..
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik zou een paar van je ideetjes opsturen naar Gore Verbinski als ik jou was, neemt hij je vast aan als personal assistant 
CellieY
-
- 156 messages
- 78 votes
maar die ideetjes zullen dan echt in deel 4 moeten verwerkt worden (wat er waarschijnlijk niet komt) want deel 3 is al af..nja bijna af
Misantro
-
- 124 messages
- 56 votes
Leuke scène, Myrthe94 
Maar nu even on-topic: Na het zien van de film was ik toch wel teleurgesteld, en begreep niet goed waarom juist Barbossa hen kwam helpen... Maar achteraf gezien vind ik dit juist een schitterend einde! 
jeanintjuh
-
- 95 messages
- 258 votes
Grr ik weet niet of ik die spoiler van yeti_ke nou wel of niet wil lezen 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik niet, heb ik ook bewust niet gedaan bij DMC. Ik wil graag verrast worden in de bioscoop.
king16
-
- 141 messages
- 1904 votes
mag ik vragen wat een purgatory is ??
'vagevuur' als ik me niet vergis 
Soort van plek tussen leven en hell zeg maar 
girl___
-
- 15 messages
- 16 votes
het is een soort open eind omdat ze er direct er achteraan de 3e film hebben gemaakt...
die komt trouwens 24 mei 2007 in de bioscoop
maar wat ik niet begrijp is dat in de 1e film die piraten al sterfelijk werden..dus ook die aap...dus hoe kan het dat jack een kogel door dat beest heen sgiet en die dan niet dood gaat?
uitleg aub 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
het is een soort open eind omdat ze er direct er achteraan de 3e film hebben gemaakt...
die komt trouwens 24 mei 2007 in de bioscoop
maar wat ik niet begrijp is dat in de 1e film die piraten al sterfelijk werden..dus ook die aap...dus hoe kan het dat jack een kogel door dat beest heen sgiet en die dan niet dood gaat?
uitleg aub 
Kijk maar naar de allerallerallerlaatste scene van COTBP.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
wat is COTBP???
The Curse of the Black Pearl. Na de credits zie je dat het aapje weer een muntje uit de kist pakt en dus weer vervloekt is.
girl___
-
- 15 messages
- 16 votes
owkey thxs was ff vergeten....maar heb m nu weer gezien..en klopt ja 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Pieter verkondigd niets over Pirates als het niet waar is