• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Ik vind het zelf wel een goed idee, een open einde in een trilogie. Ga je je nog meer verheugen op het vervolg.

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

Helemaal mee eens! kan niet wachten tot volgend jaar al ie uitkomt!!

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Ik voelde me min of meer 'bedrogen'; de film is gewoon nog niet af, er zat helemaal geen slot aan. Al was ik wel blij dat de film eindelijk afgelopen was.

En het slaat allemaal ook nergens op, iedereen blijkt weer te leven. Alles wordt uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat de mensen weer naar de bios gaan voor het vervolg.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dat je je bedrogen voelt snap ik wel, maar dat alles uit de kast werd gehaald om mensen naar deel 3 te lokken lijkt me nogal duidelijk bij deze productie. Dat kan je moeilijk verbazen. Het is tenslotte Jerry Bruckheimer.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Dan over de Jack/Elizabeth of Will/Elizabeth kwestie is toch ook wel heerlijk gevonden. Het kompas dat wijst naar het liefste wat je wilt Toch lijkt het me dat Elizabeth bij Jack zal eindigen. Elizabeth bij Jack en Will bij z'n vader. Hoe dat Barbossa terug kwam op aarde vond ik de uitleg van Celliey wel goed. Tia Dalma haalde Barbossa terug naar aarde (wat deed Barbossa dan anders bij Tia Dalma?) en weet nu hoe de anderen Jack zullen moeten terughalen.

Angrod_Pallanén wrote:

Als je goed kan springen, The Kraken deed zijn bek open, als Jack springt kan hij voorbij de tanden springen lijkt me.

(afbeelding)

Ik denk het niet. Je theorie over hetzelfde wat Hercules deed lijkt mij ook wel acceptabel.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Pieter Montana wrote:

an over de Jack/Elizabeth of Will/Elizabeth kwestie is toch ook wel heerlijk gevonden. Het kompas dat wijst naar het liefste wat je wilt Toch lijkt het me dat Elizabeth bij Jack zal eindigen. Elizabeth bij Jack en Will bij z'n vader.

Ik denk het niet. Als Jack al gebonden wilt zijn aan een vrouw laat het dan Anamaria (Zoe Saldana die we in DMC hebben moeten missen) zijn. Elizabeth voelt zich schuldig, maar dat wilt niet zeggen dat ze ook écht verliefd is op Jack. Ja, met dat kompas was wel grappig, maar ik denk niet dat de makers haar bij Jack laten, dat past gewoon niet.

Wat deed Barbossa dan anders bij Tia Dalma?

Jack (het aapje) ophalen? Nu ik er aan denk, had Barbossa geen appel in zijn hand toen hij naar beneden kwam? Wel erg typisch want hij had ook een appel toen hij stierf. Niet dat dat meteen iets betekend, maar het kán.

Ik denk het niet. Je theorie over hetzelfde wat Hercules deed lijkt mij ook wel acceptabel.

Een beetje onduidelijke afbeelding, maar springen zal idd niet lukken. En ik ben er steeds meer van overtuigd dat Jack de Hercules theorie gaat gebruiken.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik denk het niet. Als Jack al gebonden wilt zijn aan een vrouw laat het dan Anamaria (Zoe Saldana die we in DMC hebben moeten missen) zijn. Elizabeth voelt zich schuldig, maar dat wilt niet zeggen dat ze ook écht verliefd is op Jack. Ja, met dat kompas was wel grappig, maar ik denk niet dat de makers haar bij Jack laten, dat past gewoon niet.

Als Anamaria een belangrijke rol zou spelen in de 3de film dan zou ze toch ook wel in die 2de film moeten voorkomen?

Bij de castlist op IMDB zie ik haar ook niet staan. Maar het kan wel .

Jack heeft het leven gered van Elizabeth (en Will) en Elizabeth voelde al iets voor Jack. Als Will bij z'n vader eindigt (die zullen ze toch ook wel bevrijden) en Jack bij Elizabeth is iedereen tevreden. Laten we dan wel hopen dat er dan niet een soort Meet The Parents/Pirates-spoof komt met Jack & Elizabeth die naar hun schoonouders gaan

Jack (het aapje) ophalen? Nu ik er aan denk, had Barbossa geen appel in zijn hand toen hij naar beneden kwam? Wel erg typisch want hij had ook een appel toen hij stierf. Niet dat dat meteen iets betekend, maar het kán.

Hij had er wel één in z'n hand dacht ik. De film eindigt toch met Barbossa recht voor de camera die een stuk van z'n appel bijt gevolgd door zo'n "Aaaaaaaarrrr" Hij lijkt wel van z'n appel te genieten dus dat hij weer ondood is valt dan misschien uit te sluiten.

Nog zo'n andere theorie komt uit een zinnetje uit het eerste deel. Nadat Jack Elizabeth van een verdrinkingsdood redde scheurt hij haar korset open waarop één van de wachters zegt dat hij daar niet aan gedacht zou hebben waarop Jack: "Clearly you've never been to Singapore. " Moeten Will, Elizabeth en de anderen dan naar het einde van de wereldkaart/Singapore om daar iets te halen wat van hem (Jack) is?

Nog zo'n andere theorie die ik wel interessant vind is dat de vrouw van Davey Jones Tia Dalma is. Als je goed kijkt ligt op de tafel in Tia Dalma's hut een halsketting. Diezelfde halsketting ligt ook op het orgel van Davey Jones. Jack en Tia kennen mekaar Davey Jones en Jack kennen mekaar zou Davey Jones dan ook niet Tia kennen?

Waarom was Jack ook zo nerveus als hij de hut van Tia binnenging? ("It's me front I'm worried about."

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Pieter Montana wrote:

Als Anamaria een belangrijke rol zou spelen in de 3de film dan zou ze toch ook wel in die 2de film moeten voorkomen?

Hoeft natuurlijk niet per se. Ookal irriteerd het me wel dat ze aan het einde van deel 1 het roer aan Jack gaf, maar in deel 2 niet bij de crew van The Black Pearl hoort. Wellicht vond miss. Saldana het niet interessant meer, want ze was 8ste tijdens de aftiteling van deel 1.

ack heeft het leven gered van Elizabeth (en Will) en Elizabeth voelde al iets voor Jack. Als Will bij z'n vader eindigt (die zullen ze toch ook wel bevrijden) en Jack bij Elizabeth is iedereen tevreden. Laten we dan wel hopen dat er dan niet een soort Meet The Parents/Pirates-spoof komt met Jack & Elizabeth die naar hun schoonouders gaan

Ik ben dan niet happy, ookal lijkt de ontmoeting tussen Governour Swann en Jack mij erg interessant.

Hij had er wel één in z'n hand dacht ik. De film eindigt toch met Barbossa recht voor de camera die een stuk van z'n appel bijt gevolgd door zo'n "Aaaaaaaarrrr" Hij lijkt wel van z'n appel te genieten dus dat hij weer ondood is valt dan misschien uit te sluiten.

Ik bedoelde ook niet per se dat de appel giftig was. Maar als je erg diep doordenkt dan herinner je je waarschijnlijk nog dat Barbossa boos een appel weggooide in deel 1. En tevens zweerde tegen Elizabeth dat ze niet giftig waren. Barbossa en appels is gewoon een vreemd koppel, maar of het nu iets te betekenen heeft. Nu ik er zo bij nadenk denk ik niet dat de makers zo ver gaan wat de return of Barbossa betreft.

Nog zo'n andere theorie komt uit een zinnetje uit het eerste deel. Nadat Jack Elizabeth van een verdrinkingsdood redde scheurt hij haar korset open waarop één van de wachters zegt dat hij daar niet aan gedacht zou hebben waarop Jack: "Clearly you've never been to Singapore. " Moeten Will, Elizabeth en de anderen dan naar het einde van de wereldkaart/Singapore om daar iets te halen wat van hem (Jack) is?

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die die zin herinnert. Maar die opmerking van Jack ging over het feit dat Jack er aan dacht om Elizabeth's corset kapot zou trekken. Wat er dan in Singapore is gebeurd mag Davey Jones weten, maar dat Elizabeth en crew daar naar toe gaan is wel duidelijk.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ik bedoelde ook niet per se dat de appel giftig was. Maar als je erg diep doordenkt dan herinner je je waarschijnlijk nog dat Barbossa boos een appel weggooide in deel 1. En tevens zweerde tegen Elizabeth dat ze niet giftig waren. Barbossa en appels is gewoon een vreemd koppel, maar of het nu iets te betekenen heeft. Nu ik er zo bij nadenk denk ik niet dat de makers zo ver gaan wat de return of Barbossa betreft.

Hij nam zoiets simpel als een appel als voorbeeld omdat hij hem niet kon proeven. Ik dacht dat hij de appel weggooide omdat hij er toch niets aan had. Al wat hij wou was weer een appel proeven. Als hij dan zo blij in z'n appel bijt kan je dan uitsluiten dat hij weer ondood is.

Nu ik er zo bij nadenk denk ik niet dat de makers zo ver gaan wat de return of Barbossa betreft.

Als hel hem nu weer uitgespuugd heeft zou het erg flauw zijn.

Heeft er iemand ook een theorie rond die ring die Jack meenam uit Tia's hut?

yeti_ke

• 43 messages
  • 200 votes

Pieter Montana wrote:

Nog zo'n andere theorie die ik wel interessant vind is dat de vrouw van Davey Jones Tia Dalma is. Als je goed kijkt ligt op de tafel in Tia Dalma's hut een halsketting. Diezelfde halsketting ligt ook op het orgel van Davey Jones. Jack en Tia kennen mekaar Davey Jones en Jack kennen mekaar zou Davey Jones dan ook niet Tia kennen?

Idd, heb dat hart ook gezien. (is trouwens ook dat hart dat op de Chest zit) Zou wel kunnen dat Tia Dalma de vrouw van Davy Jones is MAAR waarom zou zij dan Jack de raad geven om op land te blijven (waar Jones hem niets kan doen)?

Wat ik helemaal niet begrijp is dat Will, Elisabeth (en de anderen) naar 'the end of the world' moeten om Jack te gaan halen maar ook om de Pearl terug te krijgen? Deze was toch duidelijk kapot?

En waarom zou Barbossa hen willen helpen??

Can't wait to see the next movie

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Van het terughalen van The Black Pearl weet ik niets af, maar als dat het geval is dan heb je het antwoord op je vraag waarom Barbossa mee wilt al gegeven.

Tia Dalma is gewoon een krachtige medicijnvrouw. Misschien de vrouw van Davey Jones, maar ze heeft in elk geval een crush op Jack.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

yeti_ke wrote:

Idd, heb dat hart ook gezien. (is trouwens ook dat hart dat op de Chest zit) Zou wel kunnen dat Tia Dalma de vrouw van Davy Jones is MAAR waarom zou zij dan Jack de raad geven om op land te blijven (waar Jones hem niets kan doen)?

Daar heb je een punt. Daar vind ik ook niet meteen een reden voor.

Een theorie over de ring die Jack meeneemt uit Tia's hut is dat deze de ring van Barbossa is.

Misschien de vrouw van Davey Jones, maar ze heeft in elk geval een crush op Jack.

Als het de vrouw van Davey Jones is, waarom wordt er dan ook gezegd dat ze dood is? Of is dat weer één van Jack's leugens?

Zoveel raadsels

Zelfs Elizabeth's moeder wordt de vrouw van Davey Jones genoemd.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, maar of ze allemaal beantwoord worden...

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik hoorde dat Barbossa zijn ziel gewoon óók aan Davey Jones had verkocht en dat hij daarom terug kon keren.

Dit klinkt wel een beetje logisch maar dan is het toch raar dat hij niet bij de crew van Davey Jones hoort en ook nog is gestorven aan het eind van deel 1...

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

serpico wrote:

Ik hoorde dat Barbossa zijn ziel gewoon óók aan Davey Jones had verkocht en dat hij daarom terug kon keren.

Dit klinkt wel een beetje logisch maar dan is het toch raar dat hij niet bij de crew van Davey Jones hoort en ook nog is gestorven aan het eind van deel 1...

Misschien was Barbossa gewoon nog in leven. Of heeft die vrouw hem tot leven gebracht.

yeti_ke

• 43 messages
  • 200 votes

film_kaza wrote:

Misschien was Barbossa gewoon nog in leven. Of heeft die vrouw hem tot leven gebracht.

Zou idd allemaal wel kunnen, ze is tenslotte 'a voodoo witch' maar de vraag is: waarom?

Wat is haar verleden met Jack, waarom helpt ze Barbossa? Waarom heeft zij een hart dat Davy Jones ook heeft?

En het verhaal van het echte hart van Davy Jones snap ik ook niet zo goed, diegene met het hart regeert over de zeeën maar: zal Beckett nu macht hebben over Jones EN de kraken, of enkel over de kraken? Als het dat 1e is: dan moest Norrington toch de macht hebben toen Jones de kraken naar Jack stuurde? (die had nl. het hart op dat ogenblik)

Toch allemaal ingewikkeld

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

[quote]Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

(quote)

Hij kwam het aapje niet ophalen, want als je heel goed kijkt zie je vrij in het begin als ze voor de eerste keer bij Tia Dalma zijn dat die man met een oog ergens heenkijkt, als je dan goed kijkt zie je dat het aapje dan bij iemand op schoot zit en lieve geluidjes maakt naar iemand. Die persoon is Barbossa denk ik, want het aapje vind alleen hem aardig. Dus dat betekent dat Barbossa er al was bij Tia Dalma

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

CellieY wrote:

Hij kwam het aapje niet ophalen, want als je heel goed kijkt zie je vrij in het begin als ze voor de eerste keer bij Tia Dalma zijn dat die man met een oog ergens heenkijkt, als je dan goed kijkt zie je dat het aapje dan bij iemand op schoot zit en lieve geluidjes maakt naar iemand. Die persoon is Barbossa denk ik, want het aapje vind alleen hem aardig. Dus dat betekent dat Barbossa er al was bij Tia Dalma

(afbeelding)

Ik kan kijken wat ik wil, maar Barbossa zien doe ik niet. However, over The Pearl. Tia Dalma zei duidelijk dat ze zowel Jack als The Pearl konden ophalen, dus het geliefde schip zien we nog wel terug. Verder gaf Barbossa al aan dat hij zijn schip terug wou ("Where's My Ship?") en moet Jack wel in The Kraken's mond zijn gesprongen anders was hij gekraakt door diens tanden. Maar ik heb even gemist waarom Elizabeth Jack ookal weer vast pinde?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik zie helemaal niet wat er op dat plaatje staat...

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

(afbeelding)

Ik kan kijken wat ik wil, maar Barbossa zien doe ik niet. However, over The Pearl. Tia Dalma zei duidelijk dat ze zowel Jack als The Pearl konden ophalen, dus het geliefde schip zien we nog wel terug. Verder gaf Barbossa al aan dat hij zijn schip terug wou ("Where's My Ship?") en moet Jack wel in The Kraken's mond zijn gesprongen anders was hij gekraakt door diens tanden. Maar ik heb even gemist waarom Elizabeth Jack ookal weer vast pinde?

De Kraken volgen alleen Jack omdat Davy Jones denkt dat hij het hart heeft. Elizabeth en de anderen konden wegvaren. Moest Jack ook in die sloep hebben gezeten waren ze er allemaal aan geweest.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

IcU wrote:

Ik zie helemaal niet wat er op dat plaatje staat...

(afbeelding)

Wat rood omcirkeld is, is het aapje.

Pieter Montana wrote:

De Kraken volgen alleen Jack omdat Davy Jones denkt dat hij het hart heeft. Elizabeth en de anderen konden wegvaren. Moest Jack ook in die sloep hebben gezeten waren ze er allemaal aan geweest.

Ha, thanks.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Even nog een vraag. Wat zou er gebeuren als Jack niet op dat schip was gebleven? Wat was nu precies de bedoeling van Elizabeth?

Ik heb hem nu al 2 keer gezien, en ik snap het nog niet. Ik werd denk ik steeds afgeleid door Knightley...

Angrod_Pallanén wrote:

Wat rood omcirkeld is, is het aapje.

Ah, ik zie het. Bedankt.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dat legt Montana twee berichten ervoor uit....

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ah, stom. Ik had niet verder gekeken dan dat mijn neus lang is...

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

(afbeelding)

Als je heel goed kijkt zie je tijdens de film een hand van iemand bewegen bij dat stukje (die hand gaat dan richting aapje). En ik DENK dat het Barbossa is, omdat het aapje zo lief bij hem zit

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

CellieY wrote:

(quote)

Als je heel goed kijkt zie je tijdens de film een hand van iemand bewegen bij dat stukje (die hand gaat dan richting aapje). En ik DENK dat het Barbossa is, omdat het aapje zo lief bij hem zit

Waarom liet Barbossa zich dan niet meteen zien? Waarom liet hij zich pas zien op het einde? Zou hij Jack niet durven onder ogen komen?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

CellieY wrote:

Sorry CellieY, maar ik zie het écht niet. Misschien heb je gelijk, maar ik heb echt werkelijk geen idee welke hand je bedoeld.

Pieter Montana wrote:

Waarom liet Barbossa zich dan niet meteen zien? Waarom liet hij zich pas zien op het einde? Zou hij Jack niet durven onder ogen komen?

Ach kom, als Barbossa al ergens bang voor is, is het zeker niet Jack. Daarbij wist hij dat Jack de Pearl had, dus dat die voor het grijpen stond. Alleen had hij geen crew. Ik zou het niet weten, het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar over Tia Dalma, ze kan best de vrouw zijn aan wie Davy Jones zijn hart verloor. Ze deed wel erg luchtig erover, maar háár versie was dat er een vrouw was en volgens Gibs was het iets anders. Dus wellicht verloor Jones zijn hart aan Dalma. Maar volgens mij was die vrouw aan wie hij zijn hart verloor dood, dus dan slaat deze hele theorie weer nergens op.

Aargh, konden die makers niet duidelijker zijn?

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Dat Barbossa op het einde pas verscheen was natuurlijk om zodoende een cliffhanger te hebben om iedereen (behalve mij) naar deel 3 te krijgen!

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

[quote]Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

Sorry CellieY, maar ik zie het écht niet. Misschien heb je gelijk, maar ik heb echt werkelijk geen idee welke hand je bedoeld.

Als je heel goed kijkt zie je in dat plaatje een witte vlek onder het aapje dat rood omcirkeld is, dat is de mouw van een persoon, als je het in de film ziet als een bewegend geheel, zie je die mouw ook bewegen en zit er een hand aan ik heb het aan meerdere mensen laten zien thuis (want ik heb een kopie) en iedereen zag het uiteindelijk, maar je moet heel goed kijken, en ook weten waarnaar je moet kijiken

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

CellieY wrote:

Als je heel goed kijkt zie je in dat plaatje een witte vlek onder het aapje dat rood omcirkeld is, dat is de mouw van een persoon, als je het in de film ziet als een bewegend geheel, zie je die mouw ook bewegen en zit er een hand aan ik heb het aan meerdere mensen laten zien thuis (want ik heb een kopie) en iedereen zag het uiteindelijk, maar je moet heel goed kijken, en ook weten waarnaar je moet kijiken

Sorry, het zal wel aan mij liggen, want bewegen zie ik het niet (zelfs niet na drie keer kijken).

Leno wrote:

Dat Barbossa op het einde pas verscheen was natuurlijk om zodoende een cliffhanger te hebben om iedereen (behalve mij) naar deel 3 te krijgen!

Ik was toch wel gegaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.