• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): Einde goed of niet?

Donzé

• 3 messages
  • 0 votes

Hier een nieuw Topic over het einde van Potc. DMC.. Het was een Open einde, dat hebben jullie vast al wel gezien.

Maar het discussiepunt is: Wat vinden jullie ervan?

Dat kun je in dit topic zeggen.

Zelf vond ik het wel leuk, want dan kun je je alvast verheugen op de volgende film die eraan komt, & hoe het afloopt.

Slater (crew films & series)

• 1346 messages
  • 8964 votes

klopt, het gaf wel iets extra's dat je Barbossa opeens zo zag komen had het eigenlijk al gehoord, maar vond ik niet erg. Komt meestal wel verassend zo'n open einde, maar ik denk dat er dan wel weer van alles zal gebeuren in deel 3.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

Ik vond het jammer. We weten toch allemaal wel dat er vast een derde deel zal komen, en gelijk hebben ze, het zijn leuke films en een enorm kassucces. Maar maak er dan gewoon mooi een afgerond geheel van.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik vond het wel leuk aan de ene kant omdat het je nieuwsgierig maakt voor het volgende deel.

Maar ik vind een mooi afgerond einde leuker, zoals Roosky ook al zegt we weten dat er een derde deel komt, dus daarvoor hoeven ze dit niet te doen.

Maar een iets beter afgerond einde vind ik leuker, het mag wel een beetje open blijven, maar dit was naar mijn mening iets te.

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

toen ik in Florida was zeiden ze dat deel 2 en 3 tegelijk zijn opgenomen..om nu een film te kijken van 5 uur in de bios is ook zoiets

Lord of the rings had ook open eindes en dat stoorde mij ook totaal niet..zo hier ook niet...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Het einde is geweldig. Het is ook een echte climax aan de film ondanks het open einde geleuter hier. Filmisch werkt de film naar zijn hoogtepunt toe en verhaaltechnisch ook. De beelden van Barbossa die de trap afloopt of Jack Sparrow die zich na de prachtige scène met Knigtley in de mond van het monster stort zijn geweldig.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

feanaro surion wrote:

Het einde is geweldig. Het is ook een echte climax aan de film ondanks het open einde geleuter hier. Filmisch werkt de film naar zijn hoogtepunt toe en verhaaltechnisch ook. De beelden van Barbossa die de trap afloopt of Jack Sparrow die zich na de prachtige scène met Knigtley in de mond van het monster stort zijn geweldig.

Volledig mee eens

Het einde geeft Jack ook iets vriendelijks. Hij laat toch zien dat hij niet alleen aan zichzelf denkt.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Alleen balen dat we een jaar moeten wachten op het vervolg...

handa3

• 23 messages
  • 72 votes

Het einde was echt goed en spannend! Ik had Barbossa echt niet verwacht! Ik kijk al uit naar het derde deel...

ll_Sparrow

• 108 messages
  • 450 votes

Achilles wrote:

Lord of the rings had ook open eindes en dat stoorde mij ook totaal niet..zo hier ook niet...

Nee maar Lord of the Rings is een verfilming een boek.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Lekker excuus, het blijven cliffhangers, en zover ik gelezen heb zijn de films ook niet altijd gestopt daar waar de boeken stopte, of wel soms?

Hoe dan ook, ik vond het een van de geniaalste eindes die ik sinds tijden heb gezien. Géwéldig! Ik kick op cliffhangers (zit zelfs elk jaar bij gtst te kijken) en dit vond ik toch wel fenomenaal. Wie verwachtte Barbossa daar? Het past echt perfect. En zoals feanaro al zei: de scène waarin Jack het monster te lijf gaat is prachtig opgenomen met spetterende muziek. Om vervolgens verder te gaan met Elizabeth die spijt heeft en de gang die hem terug willen halen. Als Barbossa daar de trap af komt lopen (ik heb geen idee meer wat hij zei) is dat natuurlijk spetterend. Had het niet anders willen zien en zoals ik al zei bij de film is het verhaal van Dead Man's Chest nu afgelopen, dus wat dat betreft is het prima afgesloten. Het gaat namelijk niet meer om de Chest aangezien Jones weet dat hij leeg is (damn you sparrow) en Norrington het gegeven heeft aan Becket. Ze hebben ons in elk geval een voorproefje gegeven van wat we kunnen verwachten in deel 3. Maar eigenlijk weten we helemaal niets dan dat Barbossa de crew gaat leiden. Ben benieuwd hoe Elizabeth en Will met hem omgaan te bedenken dat hij Elizabeth wou doden, zij hem neer wou steken, hij Will's vader heeft vermoord, althans dat was zijn bedoeling. Heerlijk toch? Voor het feit dat niemand kan wachten tot mei en ieders verlangen die de film opnieuw kijkt om deel 3 te zien hoeven de makers weinig aan marketing te doen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Als Barbossa daar de trap af komt lopen (ik heb geen idee meer wat hij zei)

"Tell me gentlemen, what has become of my ship?"

Of in ieder geval iets in die trant. De eerste keer dat je de film ziet ben je zo verrast dat je niet eens naar hem luistert Briljante cliffhanger. Als er dan toch een vervolg komt, maak het einde van dit deel dan zo spannend mogelijk, zou ik zeggen. En daar slaagden ze zeker in. Vraag me wel af of Sparrows rol nu niet nog kleiner gaat worden.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, we zullen zijn avonturen ook wel te zien krijgen, ookal draait het waarschijnlijk meer om Turner en Elizabeth. Denk niet dat ze Depp achter gaan stellen in deel 3.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik vond het einde geweldig. Niet alleen mooie beelden van de Kraken die Jack op vreed, maar ook vond ik de opkomst van Barbossa (waar ik eerst voor vreesde) erg goed.

Als ik het goed begrijp gaan ze Sparrow weer tot leven wekken? Als dat zo is vind ik dat wel jammer. Zeemonsters, skeletten en een spookschip gaat nog wel, maar ik heb iemand tot leven wekken altijd al zwak gevonden. Ik vind het altijd maar een noodoplossing. Ik ben benieuwd hoe de makers dit gaan uitwerken.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Mijn Mening over dit topic:

Somige vinden het goed (waaronder ik zelf) en somige vinden het slecht, licht gewoon aan smaak.

Ik vond het einde geweldig. Niet alleen mooie beelden van de Kraken die Jack op vreed, maar ook vond ik de opkomst van Barbossa (waar ik eerst voor vreesde) erg goed.
mee eens.

Het is wel zo dat je The Curse Of The Black Pearl wel zonder een vervolg kan, dan maak je Dead Man´s Chest en die kan niet zonder vervolg met z´n open einde.

Er zijn veel dingen die pas in deel 3 echt bekend worden:

- Hoe komt Barbossa daar?

- Gebeurt er nog iets met Bootstrap Bill?

- Will zag Elizabeth met Jack zoenen, dat vraagt om problemen.

- Het hart van Davy Jones is in verkeerde handen.

- En ik denk niet dat Davy Jones het daar zelf bij laat.

- Komt Jack Sparrow tot leven of blijft hij dood?

Er zijn zoveel dingen die daar pas bekend worden. Somige kunnen niet wachten op deel 3 vinden dat dan een stom einde.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Ik vind het einde rampzalig. Niet alleen de vader die eerder dood was verklaard (in deel 1) blijkt nog te leven, maar ook Barbossa leeft ineens nog. Zo dient deel 1 eigenlijk voor steeds minder - iedereen leeft nog - en het is ook wel 'n erg makkelijke oplossing voor de regisseur, gewoon teruggrijpen naar de eerdere successen (in dit geval Barbossa)

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Wie zegt dat Jack dood is? Niemand Hercules gezien? In de bek springen en dan een leuke uitweg snijden in diens keel. Heel effectief. Denk dat Sparrow niet dood is, alhoewel, wat moet hij dan in The End Of The Earth? Geen idee, komt vast goed.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Tuurlijk komt het goed, maar Hercules is een kinderfilm. Jack zou vast op een andere manier vrij komen. En hoe groot is de kans dat iemand al die tanden kan ontwijken?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Als je goed kan springen, The Kraken deed zijn bek open, als Jack springt kan hij voorbij de tanden springen lijkt me.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik denk dat jack in dat beest woont ofzoiets. Netzoals de vader van Pinnochio.

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

Ik denk dat Jack zich weer niet heeft weten te beheersen en voor de 2e keer een muntstuk van Cortez heeft gejat..hij is dus vervloekt en kan niet dood..krijg je net zoiets als toen Gandalf omlaag viel met die balrog...hij heeft gevochten onder water met die Kraken..zoiets denk ik...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Je zag hem toch praktisch worden opgeslokt door The Kraken? Hoe dan ook, een tweede Curse of Cortez is wel erg afgezaagd en heeft bovendien erg weinig te maken met Singapore.

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

your so totally right..I take it back

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

heb toch een paar vragen: Barbossa was dood in deel 1, tenzij iemand voor hem ook naar het einde van de wereld is gevaren (vandaar dat hij de wateren daar kent)...wie is deze persoon dan geweest?

En waarom is Barbossa bereid om Jack teruug te halen?

Deel 3 kan niet snel genoeg komen wat mij betreft..

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Dan heeft de cliffhanger ook bij jou goed gewerkt

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

misschien dat die persoon tia dalma was?

ik vond het einde van de film helemaal niet storend ofzo. Nu kan je tenimnste een beetje gaan verzinnen hoe het af gaat lopen. Zolang ze depp in het derde deel maar weer van het begin af aan laten zien!

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Het gaat om Pirates of the Caribbean niet Pirate of the Caribbean. Jack mag dan wel voor vele hetgeen zijn wat deel 1 zo goed maakte en de hoofdrolspeler uit deel 2 zijn, maar ik zou niet versteld staan als World's End om Barbossa, Will, Elizabeth & Co gaat ipv Jack.

Maar zoals je al zei, speculeren maakt cliffhangers leuk.

CellieY

• 156 messages
  • 78 votes

maar ik denk wel dat ze inmiddels doorhebben daar bij disney dat de film zonder jack sparrow een stuk minder word.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Ik vond Jack in deel 1 helemaal niet zo leuk. Alleen op het begin deed hij dat, verder deed hij gewoon raar waarbij ik niet moest lachen maar me eraan ergerde. In deel 2 was zijn rol veel leuker. Dus dat klopt niet helemaal.

Je ziet ook dat Johnny Depp een hoofdrol in deel 3 heeft. Dan komt Jack Sparrow zeker terug, en zal ook in leven blijven. Degene die volgens mij dood gaat is Barbossa, tenzij hij nog zo'n muntstukje had gepakt.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

feanaro surion wrote:

Het einde is geweldig. Het is ook een echte climax aan de film ondanks het open einde geleuter hier. Filmisch werkt de film naar zijn hoogtepunt toe en verhaaltechnisch ook. .

Vond je? Ik dacht een paar minuten voor het einde 'Hoe lang gaat dit wel niet door'?

Het is een relatief nieuw fenomeen, dit soort films zonder einde. Ik moet er ook een beetje aan wennen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.