• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.399 votes
Profile

Beste bioscoop (/mooiste)

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

maakt me niet uit eigenlijk.

als het maar niet van die schreeuwerige agressieve marokanen-bakken zijn.

Hartlooper in Utrecht vind ik erg plezierig

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

UGC in Antwerpen (is een pak goedkoper dan de Metropolis in Antwerpen)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In Londen vind ik National Film Theatre (nu BFI Southbank) een ongelooflijke leuke plek. Ze programmeren een beetje zoals Lantaren/Venster en het Filmmuseum.

Deze zaal is in de UK de meest aangename waar ik ooit ben geweest:

BFI | Southbank | BFI Southbank Corporate & private hire - bfi.org.uk

In eigen land, zoals ik vast al eerder heb gezegd vind ik Cinerama Rotterdam nog altijd de beste. Zaal 1 van Schouwburgplein is dan wel groot, maar de stoelen enorm vervelend. Maar qua sfeer kies ik toch voor mijn eigen filmhuis in Schiedam, waar ik al vele jaren werk. Altijd veel vriendelijke bezoekers waar je gerust een praatje mee kan maken en waar altijd een erg warme sfeer aanwezig is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Kr!kke wrote:

Zoveel scheelt dat toch niet?

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Cinerama (Rotterdam).

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Inderdaad...ik heb nog altijd hele mooie prettige herinneringen aan het Cinerama. Prettig bereikbaar, en altijd erg lekker wakker worden tijdens een vroege film op het IFFR 2008.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Timmy757 wrote:

Pathe bij dat stadion van die Rotterdamse voetbalclub

Bah. Grote schermen, maar ontzettend ongezellig, duur en immer druk.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Metalfist wrote:

(quote)

o jawel, als je de vertoning van 11u pakt in den ugc is het 5.1 euro (egt geen geld), anders is het 6.1 euro voor mij (studentenkorting hé), terwijl het in de metroplis altijd rond de 8 euro is...

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Dok 6 in Helden Panningen. Hele mooie bios!

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Legan wrote:

Cinerama (Rotterdam).

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Kr!kke wrote:

Ik vind de prijzen van Metropolis ook erg meevallen hoor. Als je het vergelijkt met Pathe de Kuip of iets dergelijks.

De prijs/kwaliteits verhouding is zeker ok in Metropolis Antwerpen. Dit is ook zeker mijn favoriete bioscoop. Ik kom er graag en vaak. De hele sfeer die het uitademt en de popcorn is erg goed. Ik kom er al vanaf dat ik een jaar of 9 was, dus sentimentele waarden zitten er ook aan.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Blood Diamond (nr 10)

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

JDSsmetje wrote:

Blood Diamond (nr 10)

Dacht de het forumnaam beste bioscoopfilm was maar blijkbaar niet. Ik kies voor de gewone kinepolis bioscopen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

The Movies in Amsterdam. Mooie klassieke inrichting en altijd een goede sfeer.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Kr!kke wrote:

o jawel, als je de vertoning van 11u pakt in den ugc is het 5.1 euro (egt geen geld), anders is het 6.1 euro voor mij (studentenkorting hé), terwijl het in de metroplis altijd rond de 8 euro is...

Ik wist niet dat de prijzen verschilden 's morgens en 's avonds. Moet ik onthouden.

Ik ga ook het liefst naar de UGC, vooral omdat het daar goedkoper is.

Maar Metropolis is buiten de hogere prijzen ook best wel te doen.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ant wrote:

Wel geinig om hier van de echte liefhebbers te horen wat ze van theaters vinden. Ik werk zelf in Roosendaal bij de City en in Bergen op Zoom de Cinema. Binnenkort komt er ook nog een service bioscoop bij in Etten Leur, maar die heeft flink vertraging opgelopen met dank aan de ruwbouw aannemer.

Ik ben benieuwd of mensen in Roosendaal of Bergen komen naar de film.

Bergen valt nog mee, maar Roosendaal komt bij mij altijd zeer amateurachtig over.

Hoe vaak het al niet is voor gekomen dat ze:

of het geluid vergeten aan te zetten

of de film niet in de juiste beeldgrote beginnen af te draaien, wat vertekend beeld oplevert

Het lijkt bijna vaste troef.

Hoe moeilijk is het, wanneer dit je dagelijkse werk is, om dit goed en nauwkeurig te doen?? Een kaartje kost al duur genoeg, dan mag je toch op zijn minst verwachten, dat het personeel wat er werkt weet hoe men zonder haperen een film kan afdraaien.

Wat de beste bioscoop betreft:

ik vond Metropolis sterk achteruit gegaan vanwegen pauze in de film en niet meer kunnen zitten waar je wilde,

maar... ben afgelopen dinsdag weer eerns geweest (na zeven maanden) en die bezwaren zijn verholpen.

Geen pauzes meer en ipv kassa's kun je nu via een computerschermpje zelf je kaartje kopen en de plaasen uitzoeken die je hebben wilt.

Dus ... Metropolis is het dan toch wel weer helemaal voor mij:

Giga bioscoop met 24 zalen, giga schermen en waanzinnig geluid.

Waarom gaan voor minder..?

Toch nog even een nadeeltje: de film zou om 19.45 uur beginnen, maar pas om 20.15 uur begon men met de reclame's en trailers. Wanneer je de ander ochtend weer vroeg op moet om naar je werk te gaan is dit toch wel storend.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Matropolis Antwerpen, ok misschien iets aan de dure kant maar géén makkaken en goed onderhouden en prachtige surround system geluid.

UGC Antwerpen is ook best goed maar als ik moest kiezen dan liever Metropolis

Ohja: voor mensen die zeggen over de uren in Metropolis= standard procedure: 90% van de mensen komen te laat op de vertoning (Noorderlaan:file??) en doen ze zo express zodat je toch op tijd bent

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

M.Goodkat wrote:

géén makkaken

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Utopolis Turnhout: 8 zalen in een groot, nieuw, modern complex (staat er nog maar sinds 2003 ofzo..). Verder gaan ik ook al wel eens graag naar Antwerpen voor een bezoekje aan Metropolis.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Nomak wrote:

(quote)

Vrij treurig inderdaad.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Wat zijn 'makkaken'?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Vrij vertaald 'nikkers' .

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Aha. Even bezemen hier lijkt me.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Makkaken zijn marokkanen trouwens. En heb een hele goede reden voor.

Zolang ik in bioscopen zijn er van die achterlijke mensen die interessant willen doen, als ik ergens naartoe ga in een bioscoop, wil ik het in alle rust bekijken. Die gasten kunnen ook niet zwijgen tijdens de film, zitten heel de tijd met hun gsm bezig, die denken dat ze het zijn, en verpesten dus dermee heel de film. Hebben geen klare kijk op films. Toen ik in transformers in ugc zat en rustig mijn popcorn aan het eten was moest ik elke fucking keer aanhoren wanneer die megan fox 'wojooow geil wijf!!' aanhoren, op den duur ben ik zo pissed geworden dat ik het hem afgebold ben en naar metropolis ben gegaan met de bus. Heeft mij wel wat gekost maar anyway, het was de moeite. In Metropolis is alles beter vind ik.

Ik heb niks tegen bruine,zwarten,gelen ofzo, gewoon tegen 'dat' soort mensen.

Mijn beste maat is trouwens een bruine dus ligt niet te vitten dat ik racist ben want dat ben ik niet.

Zijn ook evengoed blanken die dat doen in de bioscoop.

V

• 8369 messages
  • 3362 votes

M.Goodkat wrote:

Zijn ook evengoed blanken die dat doen in de bioscoop.

Waarom heb je het dan over 'Makkaken' en niet gewoon over 'irritante figuren'?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Gewoon wat van zeggen tegen die lui, meestal krijg je de zaal dan mee. Zodra er 1 wat van durft te zeggen durft de rest dat ook wel. Zodra je een grote bek terug krijgt, ga je naar het bioscoop personeel. Ik heb al een paar keer van die irritante jong de zaal uit gekregen.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

IcU wrote:

Gewoon wat van zeggen tegen die lui, meestal krijg je de zaal dan mee. Zodra er 1 wat van durft te zeggen durft de rest dat ook wel. Zodra je een grote bek terug krijgt, ga je naar het bioscoop personeel. Ik heb al een paar keer van die irritante jong de zaal uit gekregen.

Zal ik erop letten volgende keer

Bedankt.

En zeg makkaken omdat 9 op de 10 zo een mannen zijn.

ezra1971

• 185 messages
  • 93 votes

M.Goodkat wrote:

(quote)

Zal ik erop letten volgende keer

Bedankt.

En zeg makkaken omdat 9 op de 10 zo een mannen zijn.

Maarja in Belgie is het vrij normaal het generaliseren van groepen, hier is nu ook zo'n airhead...hoe heet ie ook weer. Wilders. Mensen zijn mensen irritantjes zijn overal in alle groepen ik stoor me ook aan die mensen daarom ga ik bijna nooit naar de bioscoop.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Rialto Bioscoop Amsterdam

Absoluut mijn favoriet, ga er vanavond weer heen.

(afbeelding)

Ik woon er bijna letterlijk om de hoek. 1 van de leukste buurten bovendien om te wonen in Amsterdam (De Pijp).

ezra1971

• 185 messages
  • 93 votes

dit is idd een hele goede ben er laatst nog geweest terminator 4

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.