- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Beste bioscoop (/mooiste)
Beste bioscoop (/mooiste)
erreper
-
- 111 messages
- 647 votes
Zie hier weinig over het noorden van het land. Ik woon zelf in Leeuwarden en daar heb je Tivoli en Cinema. (treurig en en treuriger). Ik ga ook wel eens naar de Pathé in Groningen. Die is wel redelijk oké. Maar het valt me op dat in zaal 1 het geluid wel erg bagger is... klinkt vreselijk hol en heeft een vervelende echo en 3d is schokkerig/wazig bij snelle beelden. Ben wel te spreken over het comfort, beeld en geluid van Utopolis Almere. Alleen jammer dat er veel irritante mensen komen. De bios zou er goed aan doen om wat security in te huren die dat tuig weer op straat zet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Bij ons is euroscoop een prachtige Bioscoop.
Gratis parkeren onder de bioscoop
Je kan er eten en drinken, er zit fitnis bij ect
De bioscoop zelf heeft 12 zalen
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Een bioscoop waar er drank en eten verboden is, het is mij eender welke het is. Dat zijn de goeie. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Voor wie in de buurt van Uden woont en jarig is in februari (zoals ik), van de site van Take Ten Uden Servicebioscoop:
Alle gasten krijgen, wanneer ze samen met de jarige reserveren, nog eens € 1,- cadeau!
Wel even legitimeren aan de kassa en de zaterdagavond is uitgesloten.
Leuke actie waar ik in ieder geval woensdag al gebruik van ga maken
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind de Euroscoop in Lanaken en Maasmechelen toch wel toppers..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Niet de beste, maar wel mijn favoriet. Cinerama in Rotterdam.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Ik heb het voorrecht vlakbij ede te wonen, alwaar de cinemec gelegen is. Prachtige bioscoop
.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
UGC Antwerpen is toch weer gestegen in mijn achting. Ze hebben de prijs namelijk verlaagd naar 4.90 euro voor een ticketje. (tot 26 jaar).
Best een aangename verassing! 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Bij Utopolis Turnhout kun je op maandag ook voor €5 naar de film gaan, pas sinds kort opgemerkt.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Ik woon in Rotterdam en ben daarbuiten niet zo heel vaak naar de bios geweest. Nu dat ik een Pathe unlimited kaart heb kom ik alleen nog bij Pathe (wat natuurlijk ook het doel was van Pathe, maar in Rotterdam is er bar weinig andere keus om een film te zien. Cinerama en Lantaren/Venster, en that's it). Ik vind Schouwburg niet zo'n prettig Bioscoop, maar wel een mooie locatie natuurlijk. En ik vind de Kuip wel een prettige bios, maar wel een kutlocatie. Cinerama heeft ook een goede locatie, en die draaien nog weleens iets aparts. Lantaren ben ik nooit geweest. Ik ben weleens in Arcaplex geweest in Spijkenisse. Op zich ook een mooie bios.
Mijn favoriet heb ik echter pas vorig jaar ontdekt. Pathe Buitenhof in Den Haag is echt heel mooi. Verrassend grote zaal ook, waar ik vorige week zat (zaal 3). Het heeft een heel luxe opzet en draait ook wat meer films voor de fijnproever. Op zich valt de reis vanuit Rotterdam ook nog wel mee.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Lantaren/venster draait juist de meest 'aparte' films. Maar zij gaan ook binnenkort verhuizen naar een mindere locatie op de Kop van Zuid. Tijd voor de terugkeer van de Filmliga voor het centrum. 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Cinestar Enschede heeft mijn favoriete zalen.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Heb een abbo op Pathé dus ben vooral te vinden in Pathé Groningen. Maar laatst naar de MustSee (in Groningen) geweest, is ook niet verkeerd, misschien wel beter nog dan Pathé. Ging altijd naar Minerva Rembrandt of EuroCinema in Arnhem maar zijn beiden niet uitdrukkelijk goed.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
The Movies Amsterdam.
sfeervolle bios, mooie inrichting en bovenal fijn, kleine zalen.
kingxxl
-
- 80 messages
- 124 votes
Ga altijd naar de CineStar in Enschede
. Zijn er nog meer goede bioscoops in Twente?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lantaren/venster draait juist de meest 'aparte' films. Maar zij gaan ook binnenkort verhuizen naar een mindere locatie op de Kop van Zuid. Tijd voor de terugkeer van de Filmliga voor het centrum.
Ik zag laatst een programma over de bouw ervan,mar het wordt volgens mij wel heel mooi daar op de Kop van Zuid.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik vind de Euroscoop in Lanaken en Maasmechelen toch wel toppers..
Ga ik ook altijd heen, woon in Maastricht maar Minerva vind ik niks.
Ze projecteren nu trouwens ook digitaal in Maasmechelen, fantastisch beeld!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Minerva is hartstikke duur en daar moet je je benen in je nek leggen.. Euroscoop zit je heerlijk op je gemak en het beeld is prachtig inderdaad. En een kaartje scheelt toch snel 3 euro vergeleken met Maastricht.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Minerva is hartstikke duur en daar moet je je benen in je nek leggen.. Euroscoop zit je heerlijk op je gemak en het beeld is prachtig inderdaad. En een kaartje scheelt toch snel 3 euro vergeleken met Maastricht.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lumiere ben ik niet zo bekend mee moet ik bekennen, maar wat ik er van hoor is het daar een beetje ''stoffig'' en niet echt heel sfeervol. Trekt een heel ander publiek aan, inderdaad.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Kriterion is van plan een filmhuis te lanceren in Rotterdam.
Klopt, als studentenbioscoop. En daarnaast bestaan er ook plannen voor een Filmhuis in Noord in het oude station Bergweg.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Kriterion is van plan een filmhuis te lanceren in Rotterdam.
Heb je daar een bron voor? Niet dat ik je niet geloof maar ik zou er graag meer over lezen
Wordt hoog tijd dat er weer eens wat filmzalen bij komen in R'dam! Dat van Station Bergweg heb ik inderdaad ook gehoord. Voor mensen die op Zuid wonen is het misschien interessant te weten dat men van plan is om op IJsselmonde een kleine bioscoop te openen zodra het nieuwe centrum af is.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Misschien niet helemaal de juiste locatie voor deze discussie, maar nu ik gisteren voor het eerst in het nieuwe complex van LantarenVenster ben geweest wil ik het er wel met wat andere Rotterdammers over hebben.
Over het design van het pand zelf kan ik kort zijn, erg goed uitgedacht. Mooi hoe je dwars over de Maas kan kijken ('t Venster, what's in the name, goed over nagedacht
), het ziet er allemaal erg straks en gedesigned uit. Ook de halfopen keuken vind ik er best tof uitzien.
Maar c'mon wat een ongezellige stationshal is het geworden qua aankleding en dergelijke (alleen al dat omroepgeluidje als er een film op het punt van beginnen staat). Heel anders dan het oude L/V, niks knus en gezellig en charmant, dit is gewoon een veel te ruime foyer. Verder vind ik over sommige dingen gewoon niet al te goed nagedacht. Neem alleen al die kleine bar rechtsachterin, totaal onwerkbaar met meer dan één persoon. Bovendien zijn de prijzen wel schrikbarend hard omhoog geschoten (3 euro voor een flesje Palm hoorde ik al
, een hamburger voor 11 euro, maar dan wel met basilicummayo
).
Daarnaast ook wat aandacht voor de stoelen in de zalen. Zat gister eerst in zaal 3, ronduit vreselijke stoelen, lijkt wel of er een gat in je rugleuning zit, en ook de beenruimte was niet bepaald indrukwekkend (vind ik zelf wel erg belangrijk, heb er eigenlijk bijna overal wel last van). Zaal 2 daarna was al een stuk beter, vooral veel comfortabelere stoelen daar.
Het zal mij benieuwen hoe het gaat draaien op de Kop van Zuid. Gisteren met de fiets over de Erasmusbrug met wind, kou en regen. Kan me voorstellen dat ik daar niet altijd even veel zin in heb nu ook met de winter in aantocht. Bovendien mikken ze ook duidelijk op 'het assortiment voor en na de film', getuige de kleine dinerkaart enz, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar gezellig een avondje blijft eten, drinken en naar de film gaat.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Pathé Scheveningen
Ik ben niet in vele biosc's geweest, maar van alle weinige zalen vond ik die van Scheveningen 't prettigst
Brimmi
-
- 344 messages
- 1362 votes
Ben niet in veel verschillende bioscopen geweest, maar ik kan je alvast verklappen dat de bios in Lelystad absoluut niet de beste is. Ik hoorde laatst dat ie gesloopt zou worden (en er een nieuwe voor in de plaats zou komen), ik hoop dat deze geruchten waar zijn.
Utopolis in Almere vind ik wel een goede bios, grote zalen (of ik ben gewoon weinig gewend) en ze hebben 3D en goede geluidssystemen en het is volgens mij allemaal digitaal.