- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Beste bioscoop (/mooiste)
Beste bioscoop (/mooiste)
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Op cinema.nl zijn ze op het moment bezig met de verkiezing van het beste arthouse van Nederland.
Het vreemde is dat er een voorselectie gemaakt is en niet alle arthousen mee doen aan de verkiezing. Zo wordt bijvoorbeeld de hele provincie Friesland overgeslagen.....
Zou het leuk zijn om op moviemeter een echte poll te houden en alle filmhuizen en bioscopen van Nederland & Belgie op te nemen?
Op de volgende punten kan op cinema.nl gestemd worden:
het gebouw
het filmaanbod
de foyer
de vertoning
Zou het mogelijk zijn om in moviemeter filmhuizen toe te voegen op dezelfde manier als films nu toegevoegd worden? maar dan met meerdere stem opties? Voorstel:
Programmering (3 keer wegen)
Stoelen & beenruimte (2 keer wegen)
Beeld (2 keer wegen)
Geluid (2 keer wegen)
Zaal (2 keer wegen)
Foyer (2 keer wegen)
Bioscoopsfeer (2 keer wegen)
Prijs (2 keer wegen)
Personeel (1 keer wegen)
Website (1 keer wegen)
Dit lijkt mij een mooie opzet om er achter te komen welk filmhuis in Nederland of Belgie het beste gewaardeerd wordt.
Groeten
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Wel een prachtige bioscoop, maar acht van de tien keer dat ik daar ben geweest zag ik muisjes rondlopen. 
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Tuschinski is en blijft de mooiste bioscoop van Nederland.
Krijgt het trouwens ook een nieuwe installatie????
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Tuschinski is en blijft de mooiste bioscoop van Nederland.
Esthetisch gezien wellicht, en dan hebben we het over zaal 1 neem ik aan.
Akoestiek van zaal 1 is om te huilen, dat wil je geen enkele film aandoen.
2 is redelijk, 3 is een pijpenla maar klinkt voorin redelijk.
4-7 zijn (fijne, want akoestisch veel betere,) moderne zalen. Die hebben dus niet de charme van de rest van het gebouw. Maar goed, als het licht eenmaal uit is...
Die heeft het toch allang?
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Het vreemde is dat er een voorselectie gemaakt is en niet alle arthousen mee doen aan de verkiezing. Zo wordt bijvoorbeeld de hele provincie Friesland overgeslagen.....
En ik zie het Utrechtse Louis Hartlooper complex nergens...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Toen ik een paar weken geleden keek, stond het er wel bij.
LauraPalmer
-
- 276 messages
- 617 votes
Zou het leuk zijn om op moviemeter een echte poll te houden en alle filmhuizen en bioscopen van Nederland & Belgie op te nemen?
Het is wel een leuk idee! Ik ben alleen benieuwd of het werkt. Ik heb bijvoorbeeld niet heel erg veel bioscoopjes bezocht in Nederland. Alleen in Groningen, Rotterdam en Amsterdam. De laatste twee heb ik alleen bezocht tijdens festivals, dus dan krijg je ook niet echt een duidelijk beeld van de programmering van zo'n bioscoop in het algemeen. Als iedereen alleen iets kan zeggen over de bioscopen in zijn/haar hometown ben ik bang dat het niet echt een representatief beeld zal geven....
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Charmantst: The Movies
Gezelligst: Lux
Kick assts: Pathé Schouwburgplein
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Wel een prachtige bioscoop, maar acht van de tien keer dat ik daar ben geweest zag ik muisjes rondlopen. 
Ja, dat klopt! Zelfs na de verbouwing. Best irritant, want het leidt af. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hier loop ik regelmatig wel eens binnen. Niet té groot, vier zalen, mooie nieuwbouw, leuke foyer en zeker niet te vergeten, een prachtige plaats waar men na de film leuk kan bijpraten met een drankje. Spijtig genoeg moeten wij met de wagen gaan, want het is wat moeilijk bereikbaar met het openbaar vervoer... 
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
@ Laura Palmer
Het lijkt me niet zon groot probleem zolang iedereen alleen maar stemt op de bioscoopen die hij/zij kent. Als je het eens per jaar doet (met bijvoorbeeld een deadline in december) krijg je volgens mij zelfs een erg goed beeld van de verschillende bioscopen. Twee keer achter elkaar een slechte voorstelling gezien, beeld van 3,5 naar 2,5....
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Trianon in Leiden heeft een verdomd mooie zaal. Ruim, relaxte stoelen, genoeg beenruimte en een geweldig groot scherm. Jammer dat gespuis nimmer uitgeband kan worden. Reden waarom ik (helaas) bijna niet naar de bios ga.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Trianon in Leiden heeft een verdomd mooie zaal. Ruim, relaxte stoelen, genoeg beenruimte en een geweldig groot scherm. Jammer dat gespuis nimmer uitgeband kan worden. Reden waarom ik (helaas) bijna niet naar de bios ga.
In de keren dat ik er geweest ben heb ik nog nooit last gehad van gespuis. Maar het is inderdaad een geweldige bioskoopzaal.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Ter compensatie van geklaag: wat zijn de béste bioscopen/zalen van Nederland? Moeilijk altijd om facilitair (vaak beter in de grote commerciëlen, die echter nooit ergens 'beste' genoemd zouden mogen worden) en aanbod (altijd beter ergens anders) te vergelijken, maar qua knusheid wil ik zeker The Movies in Amsterdam en Het Domein in Sittard noemen.
SmuttWars
-
- 592 messages
- 1060 votes
Bij een grote commerciële film ga ik het liefst naar Tuchinsky (goed gespeld?).
Voor de rest ga ik, tegen mijn voornemen in, eigenlijk nooit naar niet-commerciële films? Dus als er nog Amsterdammers tips hebben...graag!! Rialto?
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Het arthouse-gedeelte van Tuschinski biedt genoeg interessants en als je daar toch al regelmatig komt.. 
SmuttWars
-
- 592 messages
- 1060 votes
thnx for the tip!! TuSchinski afdeling Arthouse here i come!!
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
The Movies .. check! Erg fijn bioscoopje inderdaad. Vooral erg geslaagd om een leuke date mee naar romantische Linklaterfilms te nemen enzo 
Verder blijf ik liefhebber van Lux en ben ik zeker niet te beroerd om regelmatig met de voeten hoog in iedere willekeurige Pathé te luieren.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Een romantische date in The Movies, Linklater-film.. *zucht* - MOET je me nou weer zo met de neus op de feiten drukken? 
Lux heb ik ook wel een zwak voor trouwens, maar het gebouw past niet bij de films ofzo, dat enigszins ongemakkelijke gevoel heb ik daar (is over als de film begonnen is hoor).
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Béétje pesten mag wel toch?
(verder vond zij het minstens zo leuk trouwens)
Sja, Lux, hoor die kritiek wel vaker. Cinemariënburgadept zeker? Moet erbij zeggen dat het terras in de lente wel helpt hoor, doe voor de rest van het jaar toch The Movies maar. Al blijft het jammer dat ze in Nijmegen financieel zo in de knoop zitten, dacht ze nog zo te helpen met die inmiddels ingeburgerde marathondagjes van me.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Zo ontzettend vaak kom ik niet in Nijmegen, maar de verhuizing naar/verandering in Lux zie ik absoluut als positief hoor. En het terras is inderdaad okee. Maar goed, waar hebben we het dan over he, het gaat om die meid
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Mijn stambios is zo langzamerhand Plaza Futura in Eindhoven geworden (ik kom er iig vrij regelmatig) en ik voel me daar erg thuis. Het is er gezellig. Ik ben tevreden over de programering. Veel variatie. En er hangt een prettige ongedwongen sfeer.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Plaza Futura is fijn ja! Fijn barretje ook. Jemig, is dit teken dat ik een beetje filmfreak ben, dat ik met mensen uit alle windstreken mee kan praten? 
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Bij een grote commerciële film ga ik het liefst naar Tuchinsky (goed gespeld?).
Voor de rest ga ik, tegen mijn voornemen in, eigenlijk nooit naar niet-commerciële films? Dus als er nog Amsterdammers tips hebben...graag!! Rialto?
Ik ben geen Amsterdammer, maar ben er redelijk vaak. Vandaar: Rialto is een optie, Melkweg, de Balie en Bellevue/Calypso. Dit zijn de Amsterdamse filmhuizen die mij het meest bevallen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Mooiste scherm van Nederland, Cinerama 1 West Blaak Rotterdam. (mits je niet vooraan zit)
Beste bios is toch wel Cinecitta (ondanks brakke programering) , maar qua gezelligheid wint Plaza Futura het.
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Voor de films waar ik met de kinderen naar toe ga is mijn vaste stek Pathe de Kuip, na jarenlang Pathe Schouwburgplein te hebben bezocht. De Kuip heeft beenruimte, geen klapstoelen, geen noodzaak op te stan als er mensen langs willen, lekker zittende zetels, natuurlijk ook geen pauze en nooit iemand voor je snufferd omdat de rijen waanzinnig steil zakken, prima scherm en allesomvattend best een lekkere sfeer voor de drukke toestanden die multiplexen met zich meebrengen. Goede en schone WC's zonder wachtrijen zijn ook niet te vergeten.
Voor andere-dan-het-bekende-reportoire-films is Lumen in Delft de enige goede bios in dat lollige stadje - vor de rest is het hopeloos slecht, maar Lumen heeft GEWELDIGE zetels, met ruimte en luxe, en een fijne sfeer die het zien van een film echt goed doet.
Voor de rest moet ik tch zeggen dat mijn eigen huiskamer de allerbeste bioskoop van Nederland is. Niet omdat de kwaliteit alles zou overtreffen (mijn 5.1 is nog steeds niet aangesloten enzo, en mijn breedbeeld tv is niet de grootste), maar daar is de enige plek waar ECHT in alle rust genoten kan worden van films die je echt in de door meer mensen bezochte ruimten niet zult kunnen aantreffen - en het is zo lekker vertrouwd.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Ik kom eigenlijk alleen maar in de Lux in Nijmegen voor goeie films en Utopolis in Oss voor blockbusters (want das dichterbij). Lux is een topbioscoop, Utopolis wat minder.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Mooiste scherm van Nederland, Cinerama 1 West Blaak Rotterdam. (mits je niet vooraan zit)
Dat is zeker de beste, alhoewel dat megascherm van Filmhuis Schiedam ook volstaat...
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ga zelf meestal naar Luxor Theater in Hoogeveen. Goede en sfeervolle bioscoop, goede service, uitstekende zalen en er hangt bijna altijd een gezellige sfeer.