- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Beste bioscoop (/mooiste)
Beste bioscoop (/mooiste)
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
bij Overigen > Algemeen > beste bioscoop(zaal):
Ik vroeg mij af wat jullie de beste bioscoop(zaal) vinden. Bij Punch Drunk Love dweepte (of is dit een sterk werkwoord? Dwop dwup dwip) iemand met het bioscoopscherm in R'dam dat zooo groot was dat zelf de regisseur van de film onder de indruk was.
Persoonlijk houd ik erg van De Movies in A'dam - hoewel ik er al jaren niet meer geweest ben. En Tuschinski 1 heb ik nog steeds niet gezien.
In Utrecht vind ik Springhaver de leukste bioscoop alhoewel zaal 2 een smalle pijpenla is.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik vroeg mij af wat jullie de beste bioscoop(zaal) vinden. Bij Punch Drunk Love dweepte (of is dit een sterk werkwoord? Dwop dwup dwip) iemand met het bioscoopscherm in R'dam dat zooo groot was dat zelf de regisseur van de film onder de indruk was.
Pathe Schouwburgplein zaal 1 
Persoonlijk vind ik zaal 1 van Cinerama in Rotterdam de mooiste die ik ken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Alhoewel, het zaaltje van Filmhuis Schiedam is het allermooiste 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Zaal 3 en 4 van Cinestar Enschede.
Hierbij heb ik de voorkeur voor zaal 4 omdat ik hier niet word lastiggevallen met zo'n zielige lasershow.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Grote zaal Cinecitta Tilburg en de heerlijke cosy zaaltjes van de Plaza in Eindhoven -- daar kan geen bigscreen tegenop.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
De woonkamer in Huize Ramon K te Asten! 
Ruime, luie banken...
Breedbeeld TV + Dvdspeler...
Sigaretten binnen handbereik...
Versnaperingen op 2 meter afstand..
Toilet + 'Pauzeknop op dvd-afstandsbediening'
Geen schreeuwende, popcorngooiende pubers....
Een achterdeur met slot tegen ongewenst bezoek..
En rust......veel rust!
Een betere zaal bestaat niet, geloof me maar! 
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Die zullen we eens een keer moeten uitproberen dan die zaal van jou
.
rzasa
-
- 396 messages
- 159 votes
De slechtste zaal is in ieder geval de Uitkijk in Amsterdam, alwaar precies in het midden van de zaal, waar eigenlijk de beste plekken zouden moeten zijn, zich het gangpad bevindt!!
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Royal in Heerlen... Monumentaal theater gebouw in stijl begin vorige eeuw, balkons, prachtige muurschilderingen, hele comfortabele pluche stoelen, prima surround geluid en groot scherm!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
De gerestaureerde grote zaal van Tuschinski is zonder enige twijfel de mooiste zaal in Nederland, die zaal is mooier dan de meeste films die er draaien.
Maar of het ook de beste zaal is om een film te gaan kijken, ik denk het niet, het scherm is niet zo heel groot, in de andere grote zalen van Pathe zijn vaak grotere schermen. Helaas zit ik niet vaak in de grote zalen, omdat daar alleen de blockbusters draaien en die hoef ik meestal niet te zien.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nog even om aan te geven waarom ik het zaaltje in Schiedam zo mooi vind:

Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
De mooiste zaal die ik ken is "De Keizer" in Lichtervelde, een dorp tussen Brugge en Kortrijk.
Het is een vrij grote zaal, volledig uit de oude doos.
Een lief oud dametje houdt deze zaal open en is een levende legende in filmminnend Vlaanderen.
De wereldpremière van "Pauline & Paulette" en "Science Fiction" werd hier gehouden.
De zaal :
- Twee verdiepen,
- Gordijntjes en een podium voor het scherm.
- Houten plankenvloer die zachtjes naar beneden glooit.
- De zijwanden zijn onderaan gecapitoneerd en bovenaan met prachtige kroonluchters versierd.
- Ouderwetse maar knusse pluchen zitjes
Ik probeer aan een foto te komen, het is echt de moeite
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
The Movies in Amsterdam is inderdaad een hele mooie bioscoop met prettig publiek.
Ook Metropole in Den Haag is erg mooi.
Mijn favoriet is en blijft Cinema International in Amsterdam wat nu helaas een paar jaar gesloten is.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ook Metropole in Den Haag is erg mooi.
Da, da! Met die mysterieuze lange gangen, geweldig. Ik woon praktisch om de hoek van die bioscoop.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Lux in Nijmegen. Niet zozeer erg mooie zalen ofzo, maar ze draaien gewoon álles wat ik ook maar een beetje interessant vind.. 
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Mijn favoriet is en blijft Cinema International in Amsterdam wat nu helaas een paar jaar gesloten is.
Waar in A'dam was die bioscoop, Spider?
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Lux in Nijmegen. Niet zozeer erg mooie zalen ofzo, maar ze draaien gewoon álles wat ik ook maar een beetje interessant vind.. 
Dat ze er alles draaien, is op zich leuk.
Maar een goede bioscoop is bij mij toch meer een megagroot scherm en super surround geluid zodat je echt helemaal in de film zit.
Helaas zie je daarop de "betere" films meestal niet.
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Zaal 7 Pathé ArenA. Echt gigantisch. Vooral erg leuk als je tijdens een middagvoorstelling met zijn 3en in die zaal zit 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
zaal 7?? zaal 14 en (minder) zaal 13 zijn toch de indrukwekkendste zalen van de Pathe Arena?
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Helemaal mee eens!
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Toen zaten we ook niet in Lux maar Cinemariënburg en dat zijn idd best gare zaaltjes 
In dat geval ga ik met neo mee en kies ik voor het Rotterdamse Pathé Schouwburgplein zaal 1 
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
Cinema International
Waar in A'dam was die bioscoop, Spider?[/quote]
Op het August Allebeplein in Amsterdam west.
Volgens mij ook de enige bioscoop in Amsterdam met love seats.En ik heb me laten vertellen de eerste met Dolby sound.
Helaas al een paar jaar gesloten.
troy31
-
- 329 messages
- 130 votes
ik kies ook voor zaal 1 van cinerama. (r'dam)
stijlvol zeg maar en mooi beeld en geluid.
ben ook wel in a'dam naar de bios geweest. 1 daarvan was op de grachten, ik weet niet meer hoe ie heet. maar je loopt eigenlijk zo van de straat de zaal in. dat vond ik wel het coolste.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
ik kies ook voor zaal 1 van cinerama. (r'dam)
stijlvol zeg maar en mooi beeld en geluid.
Veel rotterdammers hier
Ik kan me nog wel een mooie zaal herinneren van tijdens het IFFR, ik denk dat dat inderdaad cinerama 1 was, maar weet het niet meer zeker.
De Uitkijk?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Grote zaal Cinecitta Tilburg en de heerlijke cosy zaaltjes van de Plaza in Eindhoven -- daar kan geen bigscreen tegenop.
Ben ik het volledig mee eens.
Maar als grote zaal prefereer ik Cinerama 1.
Het is een soort grote zaal met cosy klein zaaltjes-gevoel.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes

Ik heb toch niet gezegd dat ik dat goed vond?