• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Beste bioscoop (/mooiste)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hoezo? Ik ken wel meer bioscopen waar je dat hebt.

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Bij me thuis

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

hmm..ik heb nog geen vrouw .

bart85

• 24 messages
  • 22 votes

Utrecht>>>> 't hoogt

En Louis Hartlooper Complex is ook ok

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Reinbo wrote:

klopt, ik woon op 5 minuten van het Schouwburgplein, maar ga vanwege het aantal zalen toch liever naar Pathe de Kuip. Maar mijn favoriet blijft Cinerama (op 3 minuten!) waar nog een echte ouderwetse film sfeer hangt.

Kan bij beiden zelfs nog sneller zijn als ik de deur uitstap

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Metropolis in Antwerpen. Half uurtje rijden vanaf Breda, maar dan heb je ook wat.

- De beste films worden digitaal gedraaid.

- 24 zalen, 8.638 zetels

- Prachtig geluid (de bezoeker wordt haast uit zijn stoel geblazen door een machtig THX geluidspromo)

- Grote stoelen

- veel beenruimte

- goed zicht

- geen pauzes

- grote gratis parkeerruimte

- enorm veel film keuzen

- Niet zo erg duur

- ingebouwde cd zaak waar direct de soundtrack van de avond gekocht kan worden

- restaurants, bars en fastfood

De beste bioscoop, dus...

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Ik ben aardig tevreden met 'Grand Theatre' in Amersfoort, maar voor de arthouse films ga ik liever naar het filmtheater 'De Lieve Vrouw'.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

IcU wrote:

Metropolis in Antwerpen. Half uurtje rijden vanaf Breda, maar dan heb je ook wat.

- De beste films worden digitaal gedraaid.

- 24 zalen, 8.638 zetels

- Prachtig geluid (de bezoeker wordt haast uit zijn stoel geblazen door een machtig THX geluidspromo)

Ben een paar keer in Antwerpen naar de film geweest(oa. Lord of the Rings 2 en Die Another Day) en weet niet of het deze bioscoop was. Maar daar stond het geluid zo hard dat de stoelen trilden bij het minste of geringste geluid en dat sommige van de mensen met wie ik naar de film was last hadden van hun oren.

*Chrissie*

• 415 messages
  • 0 votes

Ik ga ook lekker naar 'Grand Theatre" in Amersfoort, maar soms ben ik ook in Ede te vinden, al is die wel wat veder weg.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

feanaro surion wrote:

(quote)

Ben een paar keer in Antwerpen naar de film geweest(oa. Lord of the Rings 2 en Die Another Day) en weet niet of het deze bioscoop was. Maar daar stond het geluid zo hard dat de stoelen trilden bij het minste of geringste geluid en dat sommige van de mensen met wie ik naar de film was last hadden van hun oren.

Geluid staat wel altijd hard, maar niet te hard. Ik heb er iig geen last van.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Pathé

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Allemaal?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Allemaal?

Pathé Eindhoven dan maar

Tariq^^

• 3 messages
  • 1 votes

Pathé de kuip..

Ik hoef er niet over te vertellen het is gewoon goed Geluid!

mckiller

• 252 messages
  • 974 votes

JT bioscoop amersfoort

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

mckiller wrote:

JT bioscoop amersfoort

Sarcasme neem ik aan? Dat is namelijk echt geen fijne bios.

De beste is naar mijn mening gewoon in me eigen plaats.

Cinemec Ede, Net als kassa zegt.

De bioscoop bij het Bijlmer station is ook een hele fijne bios.

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Als dat megading in utrecht klaar is, zal dat vast een leuke worden

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Cinestar in Enschede ofcourse (m.n. zaal 3 en 4).

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

De bioscoop bij het Bijlmer station is ook een hele fijne bios.

Pathé Arena

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Beste bioscoop, aan de hand van met name technische criteria zou ikd at niet kunnen weten....

Aan de hand van beste films die er worden gedraaid, locatie van de bioscoop en de gezelligheid zou ik stellen:

1. Rialto (amsterdam)

2. Pathe Tuschinski (Amsterdam)(volgens velen de mooiste in Europa)

3. The Movies (Amsterdam)

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Cinerama (Rotterdam)

nixus

• 4 messages
  • 9 votes

Cinerama ben ik het mee eens. Maar Pathe de Kuip is een goede 2e, en is ook een verplicht alternatief voor films die niet in de Cinerama draaien.

Gisteren nog heengeweest (the dark knight). Omdat er eerder nooit parkeergeld betaald hoefde te worden, zonder er bij na te denken de auto geparkeerd. En je raadt het al: bij terugkomst een bon van €50... Voor het neerzetten van een auto in een verder uitgestorven Rotterdam-Zuid 's avonds laat...

Politiebureau staat ook pal naast de bioscoop. Waarschijnlijk elke avond even een rondje maken voor wat Easy Money...

Pathe kan er niets aan doen, maar toch weer een rede minder om de reis naar Zuid te maken volgende keer

constructivist

• 135 messages
  • 3358 votes

Images in Groningen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nixus: Waarschijnlijk geldt dat gratis parkeren daar nog steeds. Ik weet het niet zeker, want ik kom zelden daar. Maar indien ja, heb je de auto dan wel in een vak gezet wat bij de parkeerplaats van de bioscoop hoort? Er zijn namelijk wel vaker mensen bekeurd die hem iets verder hadden geparkeerd.

Ant

• 242 messages
  • 384 votes

Wel geinig om hier van de echte liefhebbers te horen wat ze van theaters vinden. Ik werk zelf in Roosendaal bij de City en in Bergen op Zoom de Cinema. Binnenkort komt er ook nog een service bioscoop bij in Etten Leur, maar die heeft flink vertraging opgelopen met dank aan de ruwbouw aannemer.

Ik ben benieuwd of mensen in Roosendaal of Bergen komen naar de film

.

Roosendaal heeft 4 zalen met +- 700 stoelen. Sinds 2002 is er een nieuwe ingang, prive parking, extra toiletten en zaal bij.

Bergen op Zoom is een stuk kleiner met ruim 400 stoelen in 4 zalen. 2 jaar geleden hebben we er een zaaltje van 70 stoelen bijgebouwd. Ideale zaal voor de vrouwe films zeggen we altijd.

Grote nadeel is dat we vlakbij Antwerpen zitten met een mega bioscoop. Veel die 18 zijn gaan daarheen, want ja eerst filmpje en dan stappen in Antwerpen. We moeten het dus vooral van de jeugd hebben onder de 18 en uiteraard het wat oudere publiek (no offense).

Eigen mening over bioscopen:

Merral Goes: Goed beeld, geluid wat zacht, zalen heel donker (ook na en voor de film), stoelen zijn hard en kon er me draai niet in vinden, service netjes.

Metropolis Antwerpen: Zeer goed beeld, Zeer goed geluid, Super stoelen (net geen sofa's), personeel is er wel heel traag (8 uit 8 keer zeer lang bij eten moeten wachten)

Hollywoud Woudrigem: Beeld en geluid goed, stoelen lekker.

Tushinski Amsterdam (hoe je dat ook schrijft): Super mooi gebouw, echt een palijs. beeld geluid goed, Wel wat weinig been ruimte. Zeer chique daar! (Was wel een nieuwjaars receptie)

Mijn favoriet is dus Metropolis Antwerpen! Alhoewel.. op me werk is natuurlijk wel gratis film kijken.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Bij Changeling (2008):

ArcovandenBroek wrote:

(quote)

Ik zat gisteravond ook in Pathé De Kuip, maar het publiek was gisteravond vreselijk. Constant praten, rumoerig, en zelfs de security moest een keer ingrijpen. Volgens mij niet veel vast sneak-publiek, normaal is het stukken stiller.

Verder vond ik het een fantastische film, ondanks de lengte heb ik me geen seconde verveeld. Angelina Jolie heeft me enorm verbaasd, wat een glansrol. En John Malkovich is zoals altijd ijzersterk, na z'n rol als Osbourne Cox in Burn after Reading.

1 van de betere films van de laatste maanden, wow wow wow

Tja, Pathe de Kuip is toch ook gewoon een kutbioscoop..

Montorsi wrote:

Tja, Pathe de Kuip is toch ook gewoon een kutbioscoop..

Pathé De Kuip vind ik een hele goede bioscoop, voor mij persoonlijk één van de beste van Nederland. Maar het publiek is de laatste weken wat rumoerig, maar het wisselt absoluut per film. Gelukkig lang niet zo erg als in de ArenA, want daar komt pas echt tuig. In Tuschinski, daar is het vrijwel altijd muis- en muisstil.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

ArcovandenBroek wrote:

(quote)

Pathé De Kuip vind ik een hele goede bioscoop, voor mij persoonlijk één van de beste van Nederland. Maar het publiek is de laatste weken wat rumoerig, maar het wisselt absoluut per film. Gelukkig lang niet zo erg als in de ArenA, want daar komt pas echt tuig. In Tuschinski, daar is het vrijwel altijd muis- en muisstil.

Gewoon een filmfabriek, totaal sfeerloze bende. Schouwburgplein is net zo erg, met afstand de slechtste bioscopen van de stad.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Ik ben vrijwel altijd buitengewoon tevreden over de bioscopen waar ik kom . Zowel Pathé Buitenhof als Spuimarkt bevallen me prima. Spuimarkt heeft wel meer beenruimte dus krijgt de laatste tijd toch de voorkeur. Verder nooit schokkende beelden of iets dergelijks en zelden lastige bezoekers. Het filmhuis (den haag) is ook zeer goed, hoewel ik één maal een onscherp beeld had het eerste half uur van de film.

En als ze in negatieve zin mochten veranderen kijk ik lekker thuis met me beamertje . Praktisch hetzelfde.

kingxxl

• 80 messages
  • 124 votes

Ik ga altijd naar CineStar in Enschede. Want dat is eigenlijk de enige bioscoop hier in de buurt. Zijn er meer goede bioscopen in Overijssel zo rond Twente? Ben overigens wel erg tevreden over CineStar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.