• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.199 actors
  • 9.373.881 votes
Profile

Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Dat past heel goed bij mijn situatie op dit moment dat al maanden aan de gang is.

Een psycholoog kan je helpen met het op een juiste manier ventileren van deze klachten, hoewel er vaak nog steeds een soort van taboe heerst bij mensen die bij een psycholoog lopen. Vaak te wijten aan een onderhuidse angst om door de directe omgeving voor gek uitgemaakt te worden, maar dit is heden ten dage een ongefundeerde angst dat men je daarna met argusogen zal bekijken. Ik ben oa herstellende van een burnout die ik vorig jaar heb opgelopen (ik herken mijzelf dus uit de klachten uit mijn link) en ik heb ook, op advies van de huisarts, een psycholoog in de arm genomen. Ik ben van nature een redelijk introvert persoon en professionele hulp was een noodzakelijk iets, ook omdat mijn familie en vriendin niet wisten wat ze met me aan moesten vangen. Dus misschien dat het voor Elineloves ook een psychische in plaats van een lichaemlijke kwaal is.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Goed van je. Maar dat ze niet direct een oorzaak vinden wil niet meteen zeggen dat mensen psychische klachten hebben, toch? Het zal er misschien een beetje mee in verband hangen, als je je zorgen maakt over iets werkt dat je lichaam vast tegen, maar ik geloof niet dat het ; ''Zomaar tussen de oren zit '' zoals jij zegt.

Ik heb het symptomen lijstje eens doorgekeken en mijn bloeddruk was goed, ik heb niet echt stress (soms wel eens een drukke week, maar wie heeft dat niet?). Ik slaap goed (mits ik geen buikpijn heb) en ik voel me ook niet depressief of wat dan ook. Dus ik herken er weinig van.

Misschien is er wel iets wat ik eet wat mijn darmen niet goed kunnen verteren, of heb ik traagwerkende darmen, dat gaan we dus nu uitzoeken. Ik moet sowieso ook nog wat overgewicht kwijt ( story of my life ) en wellicht heeft dat er ook allemaal iets mee te maken. Moet nu beginnen met mijn eetpatroon aan te passen door 's ochtends te ontbijten, wat ik al 15 jaar niet meer gedaan heb, en door geen maaltijden over te slaan of 's avonds te laat te eten zou het ook een verbetering kunnen zijn. Als ik naar school ben geweest of tot laat heb gewerkt komt het ook voor dat ik laat eet, en dan krijgt mijn lichaam dat ook niet meer goed verwerkt.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Een regelmatig eetpatroon is inderdaad aan te raden, en natuurlijk de schijf van vijf. Magnetron maaltijden kun je het beste weren vanwege het zout- en verzadidg vetgehalte. Als je een goede avondmaaltijd hebt gehad zou je sowiezo geen trek moeten hebben. Dat is het eerste wat ik heb gedaan toen ik een burnout kreeg.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Het is niet zozeer dat ik trek heb, maar dat wat ik eet niet verteerd lijkt te worden. We eten gewoon gezond, veel groenten (ik met tegenzin maar doe het wel) en we letten op met sausjes/zout/vet etc, maar op de een of andere manier wil het er niet uit. Soms gewoon twee weken niet. Tsja, en dan krijg je vanzelf wel pijn aan je buik/darmen. Denk dat het nu gewoon zo vol zat daarbinnen met allerlei bacteriën en troep, dat het zich daarom zo heftig geuit heeft, en nu dat alles 'schoon' is daarbinnen hopen we op verbetering.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik was eind vorig jaar bij de huisarts vanwege vage klachten tijdens het urineren. Bloedonderzoek gehad. Een cholesterolverhouding van 3.7, bloedsuiker, bezinking zijn in orde en ik heb geen SOA's.

Heb een hele gezondsheidcheck gekregen. Uit m'n urine blijkt dat ik geen infectie en/of een ontsteking heb. Uiteindelijk zelfs een kijkoperatie moeten ondervinden. Heerlijk zo'n suprapubische blaascatheter wat via de urinebuis naar binnengaat. Vooral wanneer hij door de sluitspier gaat, voelt het niet zo opwindend. Het enige wat ze zagen was een heel klein wit bultje/blaasje ter grote van nog geen millimeter. Foto van gemaakt en ze denkt niet dat het de oorzaak van de klachten is. Verder mogen ze eigenlijk niks zeggen. Bij mij werd er ook gedacht aan een (eventuele) psychische oorzaak, maar dat moet tot op heden nog blijken. A.s. donderdag moet ik weer terug. In ieder geval geen blaascatheter meer.

P.S. ik heb ook geen last van een niersteentje. (GELUKKIG!)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Had je ook verhoogde bloedwaarde in je urine Jaco? Ik heb ook maar liefst 2 zwangerschapstesten af moeten nemen daar. Dat zal bij jou wel niet het geval zijn waarschijnlijk..

Kreeg je ook zo'n leuk roesje?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nee, geen verhoogde bloedwaarde Eline... De zwangerschapstest mocht ik skippen inderdaad.

Ze stopje er bij mij wat verdovende gel in. Kon het verder niet goed zien.

En ik eet best gezond moet ik zeggen. Sowieso gevarieerd. Dagelijks volkoren brood met dingen als kipfilet, rosbief en filet americain. Minimaal 1x per week vis, 2x fruit per dag, 3 tot 4x groente per week, 1x zilvervlies rijst of pasta. Ik drink veel water en groene thee en sinds 4 maanden 3x per week naar de sportschool, want het is gratis! Dus ja, dan ga ik maar.

Maareh, sterkte ermee Eline!

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

En hoe is het nu na een week Elineloves?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, wel redelijk, dankje. Heb wel nog periodes met buikpijn maar wel minder. Vandaag toevallig wat meer last, lijkt weer een beetje richting obstipatie te gaan, maar ik probeer wel elke ochtend te ontbijten (blijft verschrikkelijk) en zorg ook dat ik genoeg vezels enzo binnenkrijg. Activia's en Yakult (al weet ik niet of dat zo goed is) eet/drink ik nu ook sinds een week en 't lijkt best te werken. Ook eet ik niks meer na 7 uur 's avonds. Op gisteren na, want toen was voetbal.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

lijkt weer een beetje richting obstipatie te gaan, maar ik probeer wel elke ochtend te ontbijten (blijft verschrikkelijk) en zorg ook dat ik genoeg vezels enzo binnenkrijg. Activia's en Yakult (al weet ik niet of dat zo goed is)

Om extra vezels binnen te krijgen heb je ook zemelen die je met yoghurt of iets dergelijks kunt nemen.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Voor problemen met de stoelgang kun je 's ochtends het beste een eetlepel gebroken lijnzaad door de yoghurt roeren of lijnzaadcrackers eten. Die zaadjes bevatten een stof die de stoelgang bevorderen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja ik eet me wat yoghurt weg, maar die lijnzaadolie heb ik nog niet, maar eens halen dan. Ben iig blij als ik weer kan gaan sporten, dat rammelt de boel ook wel los denk ik.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

De zaadjes werken effectiever dan de olie.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Ik ben de komende tijd niet veel op MM, want sinds afg. maandagavond is mijn PC stuk. Als ik al op MM zit, is het via een andere laptop of vanuit de OB. Heel erg balen, maar is niet anders.

Dus dan weten dat.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Aj, balen zeg!

Hopelijk valt 'ie nog te maken.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Oesje... het zal enkele toevoegingen van docu's schelen. Hopelijk ben je snel weer thuis online.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Ik heb mijn PC weer terug, de voeding was kapot!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ah, da's goed nieuws!

Voeding kapot; daar hoop ik bij wijze van spreken op als mijn pc het heeft begeven.

Dan is het kwestie van nieuwe voeding en in principe zou alles dan nog moeten werken als voorheen.

Vooral stofophoping kan boosdoener zijn.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een paar jaar geleden was het bij mij een zeer, zeer korte elektriciteitspanne. Jullie kennen het wel, het licht dat even aan en uit kippert... Daardoor kon de veiligheid niet tijdig opspringen en knal... voeding doorgebrand. 55 neuro's kwijt.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Kom op Speedy, een voeding kan je overal 2de hands vandaan halen voor niets. Ik heb het ook een keer gehad met mijn PC. Gewoon ergens een voeding uit een afgedankte computer gehaald en alles draaide weer als voorheen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Jij wel, maar ik ben een 'ouwe zak' met op technisch gebied twee linkerhanden.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

kappeuter wrote:

Ah, da's goed nieuws!

Voeding kapot; daar hoop ik bij wijze van spreken op als mijn pc het heeft begeven.

Dan is het kwestie van nieuwe voeding en in principe zou alles dan nog moeten werken als voorheen.

Vooral stofophoping kan boosdoener zijn.

Dat was dus bij mij hoogstwaarschijnlijk ook de oorzaak...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En hoe zou het nog met Eline zijn?

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Geen nieuws goed nieuws?

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Aha! In Antwerpen aan 't struinen lees ik in andere thread. Kan alleen maar goed zijn

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Gaat veel beter! Ik heb sindsdien geen buik/darm problemen meer gehad. Ik ben nog op controle geweest en de arts zei dat het inderdaad hoognodig was dat ik 'schoongespoeld' ben geworden en daar is het probleem hopelijk mee opgelost. Verder hou ik me nog aan mijn vezelrijk dieet en ga ik minimaal 2 dagen in de week sporten. Ik heb gelukkig geen hevige buikpijn meer en voel me stukken beter/fitter.

Probleem is wel echter dat dit een terugkomend iets kan zijn, veel mensen die hier mee lopen hebben na de ziekenhuisopname maandenlang of soms jarenlang geen last meer, maar er blijft wel iets aan de hand met die darmen, waardoor er toch altijd rotzooi vast blijft zitten, dat maakt je ziek (koorts, pijn, obstipatie) en dan begint het weer opnieuw.

Maarja, voor nu ben ik er vanaf en probeer wat ik nu doe vol te houden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mijn moeder heeft daar ook sinds een jaar last van. Precies dezelfde klachten. Darmonderzoek gehad, darmen doorgespoeld en het gaat nu al veel beter. Belangrijkste is op je voedingspatroon letten , sporten en zo nu en dan de boel schoon laten spoelen (klysma en zo) Bij haar komt het door uitstulpingen in de darmen. Gelukkig geen kanker waar we eerst allemaal aan dachten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jeetje, gelukkig niet inderdaad. Soms is er niet eens een oorzaak te vinden, bij je ma dus wel. Enigszins wel fijn, dan weet je wat je hebt en wat er tegen te doen is.

Tegen mij zeiden ze dat ik zodra ik weer pijn begon te krijgen direct terug kon naar het ziekenhuis (huisarts skippen) en dan zou ik weer enkele litertjes van dat heerlijke spul mogen/moeten drinken. Het zou kunnen dat mijn darmen te traag werken en dat gedoe, maar het was niet nodig om dat momenteel uit te gaan zoeken. Ook niet handig wanneer er momenteel geen klachten zijn.

Nouja, fingers crossed dat het weg blijft.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Elineloves wrote:

Nouja, fingers crossed dat het weg blijft.

Allé, goed nieuws voor een maandagochtend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.