• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.188 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Prachtige beestjes!

Ik hou zowel van katten als honden.

Maar wat karakter-overeenkomsten betreft denk ik dat ik wat dichter bij de katten aansluit.

Ik wil een beetje 'los' haha.

P.S.

Is de naam Billeyyy met 3 y's? Grappig.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Hahaha, en honden stinken

Ja niemand weet meer precies hoe je het schrijft, maar hij heet billy, naar een uitspraak van Arnold Schwarzeneger in Predator: Billeyyy, get mie out of zie hole!!!!

Dus je moet het een beetje op z'n arnolds uitspreken

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

In Overigen > Algemeen > YouTube:

BoordAppel wrote:

Meteen afmaken dat beest.

Ich bin Derrick

• 321 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Meteen afmaken dat beest.

Stoer, achter zn pc-tje.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Zou ook een erg leuk filmpje zijn als zijn poot het armpje was van het meisje dat zit te giechelen. Dit soort honden zijn gewoon levensgevaarlijk en krijgen dan ook een spuitje als ze in het asiel belanden.

Dat willen ze me op Animal Planet in ieder geval altijd doen geloven.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Zou ook een erg leuk filmpje zijn als zijn poot het armpje was van het meisje dat zit te giechelen. Dit soort honden zijn gewoon levensgevaarlijk en krijgen dan ook een spuitje als ze in het asiel belanden.

En wie is er dan de fout van als zo een dier een meisje bijt? De ouders toch!

Ook maar meteen afmaken dan!

Zo een hond heeft trouwens nooit gevraagd om huisdier te worden.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Dat is dan heel jammer voor de hond. Betaal jij de al uitpuilende asielen?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nomak wrote:

Maar ze zijn wel zo gefokt om als huisdier te kunnen dienen.

En daar hebben ze natuurlijk ook nooit om gevraagd. Tja, ik heb toentertijd ook niet om de Euro gevraagd, maar hij is er toch gekomen.

Ich bin Derrick

• 321 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Dat is dan heel jammer voor de hond. Betaal jij de al uitpuilende asielen?

Ik hoop dat jij later een dier krijgt waar je ontzettend veel om gaat geven.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Nomak wrote:

Al ze er niet blij mee zijn dan trappen ze het toch gewoon af.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Jeetje Brix, moet je nou is kijken wat jouw (zogenaamde onschuldige) filmpje weer allemaal teweeg brengt.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Het is zo simpel (dom) om te zeggen: meteen afmaken zo'n hond. Terwijl de verteller de hond niet eens kent. Iets voor de domste mens ter wereld. Zoiets.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

JacoBaco wrote:

Jeetje Brix, moet je nou is kijken wat jouw (zogenaamde onschuldige) filmpje weer allemaal teweeg brengt.

ja, ik schrik er wel een beetje van.

Ik had echt geen idee dat dit zo uit zou pakken, vond het gewoon een grappig filmpje.

En ja, ik heb iets met honden, en veel andere dieren ook.

Maar wel fijn te zien dat er MM users zijn het voor het diertje opnemen.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Brix, deze is voor jou!

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Zelf heb ik 2 Poezen en ze zijn mij heel dierbaar.

En als het een Konijn, Russische Dwerghamster, Parkiet, Hond, Goudvis of wat dan ook was geweest, precies hetzelfde.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Nicolage Rico wrote:

Het is zo simpel (dom) om te zeggen: meteen afmaken zo'n hond. Terwijl de verteller de hond niet eens kent. Iets voor de domste mens ter wereld. Zoiets.

Ik zie een filmpje van een hond die in zijn eigen achterpoot bijt als deze hem benaderd als hij iets zit te eten. Een hond die op deze manier agressief wordt wordt in het asiel afgemaakt want deze zijn niet geschikt om een huisdier te zijn. Ik weet dus genoeg om zo'n uitspraak te doen.

Nomak wrote:

Hoe je het ook draait of keert, jij zit gewoon fout! Als zo een hond een klein meisje bijt, dan is dat de schuld van de ouders en niet van de hond.

Nee hoor, ik zit gewoon goed. Gevaarlijke honden moet afgemaakt worden voor er slachtoffers vallen, en dit is er zo een. Het is ook niet echt de schuld van dat beest natuurlijk, want die kan er verder weinig aan doen dat hij zo is.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Nee hoor, ik zit gewoon goed. Gevaarlijke honden moet afgemaakt worden voor er slachtoffers vallen, en dit is er zo een.

Maar wie ben jij om te beslissen om te beslissen over leven en dood? Dat dier heeft evenveel recht om te leven als jij en ik.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Als je het verschil tussen mens en dier niet erkent kunnen we beter gewoon stoppen met deze discussie want die gaat dan niet veel verder komen gok ik.

Begin een levensgevaarlijke hondenopvang zou ik zeggen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Lekker makkelijk zo. Zielig hoe sommige mensen denken dat ze superieur zijn ten opzichte van andere levensvormen.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Hier een filmpje met Nomak en BoordAppel in de hoofdrol.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Nomak wrote:

Lekker makkelijk zo. Zielig hoe sommige mensen denken dat ze superieur zijn ten opzichte van andere levensvormen.

Dat is de gangbare mening. Maar jij vindt van niet dus heeft deze discussie geen zin.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Nomak wrote:

Heb eerder medelijden met jou. De mens is superieur aan de hond, omdat we dat als maatschappij hebben afgesproken. Daarom staat in het Burgerlijk Wetboek dat een huisdier een voorwerp is dat je kunt kopen en verkopen. Dat is vast in België ook zo.

Ik zou zeggen : probeer eraan te wennen of begin ergens een nieuwe beschaving met die andere levensvormen (wedden dat jij dan de baas wil zijn?).

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

@ cinema.rex

Wat jij over mij denkt boeit me eerlijk gezegd totaal niet. Ik heb namelijk mijn eigen mening en ik kan dan ook best voor mezelf uitmaken welke normen en waarden in mijn ogen belangrijk zijn. En een dier heeft evenveel recht om te leven als een mens.

Een huisdier kan je kopen en verkopen. Maar als je het koopt, weet dan waar je aan begint en draag er zorg voor. En als het huisdier niet aan jouw hoge verwachtigen voldoet geeft je dat niet het recht om het af te maken. Het is verdomme een levend wezen waar je het over hebt.

En dat grappig bedoelde gedoe op het einde van je bericht laat je maar best achterwege.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Humor niet leuk? Jammer.

Waar het omgaat is, dat je de hele discussie lang al zevert. Een dier heeft niet evenveel recht om te leven als een mens. Een gevaarlijke hond die een kind bijt, wordt afgemaakt, ook al is het eigenlijk de schuld van zijn eigenaar.

Dat is ontzettend zielig, maar het is niet anders. De eigenaar heeft kennelijk meer recht om te leven dan het dier. Rechtvaardig, misschien niet, maar dat is wat is afgesproken.

Ik vind je een zeurpiet. Je leeft in het meest diervriendelijke deel van de wereld, waar het welzijn van dieren wettelijk is geregeld. Dat lijkt me voldoende.

En we zijn superieur aan dieren, ook al wil je het niet. De rest is een illusie. Groei op.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

cinema.rex wrote:

Een dier heeft niet evenveel recht om te leven als een mens.

En dat beslis jij?

En superieur op welk vlak? Technologisch wel, en voor de rest stelt het niet veel voor.

Duidelijk dat je geen eigen standpunt durft innemen en je liever verschuilt achter je "dat is de wet" oneliner. Ik ben prima op de hoogte van de wet, wijsneus, maar los daarvan mag ik een eigen mening hebben.

Punt is dat jij je kleine kinderen maar uit de buurt van je gevaarlijke hond moet houden.

Verder heb ik ook totaal geen zin meer om hier nog iets over te zeggen. Niet enkel omdat het te ver off-topic gaat, maar vooral omdat dit geen zin heeft met twee totaal tegengestelde meningen.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Nomak wrote:

En een dier heeft evenveel recht om te leven als een mens.

Hypothetische situatie: je staat in een brandend huis dat op het punt staat in te storten. Links van je ligt een jonge, gezonde man bewusteloos, rechts van je een jonge en gezonde golden retriever, ook bewusteloos. Je kan er maar één van de twee mee naar buiten dragen, de ander blijft achter in het brandende huis. Wie kies je, man of hond?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Hangt puur van de situatie af.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Wat gewicht betreft zou ik zeggen de hond

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

De situatie heb ik toch uitgelegd.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Het hangt van talloze factoren af. Is die hond al jarenlang jouw trouwe huisdier of is het de eerste keer dat je hem ziet? En wie is die man? Is het familie? Is het een compleet vreemde? Of is het misschien zelfs iemand waar je ruzie mee hebt?

Je kan zo een vraag niet beantwoorden tot op het moment dat je zelf in zo een situatie terechtkomt. Misschien verstijf je van angst en kan je niemand redden.

Ik hoop dat het nooit gebeurt, maar ik weiger hierop te antwoorden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.