- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat valt dan nog wel mee inderdaad, en verbaas me niet dat de tomtom in dat boerengat waar ik woon ermee stopt
. Ja, dat is een drama, vooral in Oostkapelle bijna geen Nederlands sprekend individu te vinden. Hondenstrand is leuk voor die beestjes, vooral omdat er meerdere honden zijn ook. Mooie dag er ook voor en als de honden genieten al een geslaagde dag. Leuke collages
.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Dit zijn mijn twee sphynxen.
Links : Calippo Napoleon.
Roepnaam : Napoleon.
Rechts : Apache Rembrandt.
Roepnaam : Rembrandt.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Heel appart om te zien naakt kat, maar ze zien er wel lief uit.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Geloof mij dat zijn ze ook, ik ben helemaal verkocht aan het ras.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Mooie dieren, zelf heb ik drie Britse kortharen die het huis op stelten zetten. 
Heb horen zeggen dat naaktkatten toch wat extra verzorging vragen? Is dit zo?
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Het zijn zo ie zo katten met een karakter (anders dan andere katten), in hun hele doen en laten komen ze heel erg koninklijk over.
De sphynx was van nature een ziekelijke kat, een kat met veel kwaaltjes, maar dat is gelukkig niet meer zoveel het geval mede doordat er fokkers zijn die extreem veel liefde in het ras stoppen.
Een van de manieren waarop de sphynx sterker is geworden, is door het te kruisen met een huis tuin en keuken kat (sterk van nature) en de kater van dat nestje (een naakte) dan gewoon weer zijn werk laten doen op een poesje (een naakte van een andere nest) enz enz, zo wordt het ras met elke bloedlijn sterker.
Heb horen zeggen dat naaktkatten toch wat extra verzorging vragen? Is dit zo
1) De sphynx heeft geen haar, dus een haarbal uitspugen doet hij niet. Uiteraard likt hij zich schoon, maar in plaats van haar op te likken likt hij de vette van zijn huid op, als je een sphynx dus niet regelmatig wast (1 x in de anderhalve maand of eerder afhankelijk van hoe vettig hij is) spuugt hij veel gal op, dus dat moet je in de gaten houden.
2) Mijn sphynx katten zijn meestal binnen, maar als ze buiten zijn zitten ze in hun kattenren (bij mooi weer), als er een warme zon staat, moet je wel opletten dat ze niet verbranden, wat je daar tegen kan doen en dat is geen grap, ze in smeren met zonnebrand (dan nog steeds goed opletten, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ze een paar uur lekker laat zonnen). Zelf doe ik dit nooit, ik hou ze liever uit de zon, dus mijn kattenren staat dan ook lekker in de schaduw.
3) Sommige sphynxen kunnen op latere leeftijd hcm (hartafwijking) ontwikkelen (kan erfelijk zijn), zelf laat ik dus jaarlijks mijn kale vrienden testen op hcm. Mocht zoiets gebeuren, dan wordt de desbetreffende kat hartpatiënt (het is dus belangrijk dat dit in een vroeg stadium wordt geconstateerd). Gelukkig zijn daar weer medicijnen voor (hetzelfde als bij de mens dus).
4) De meeste katten krijgen op latere leeftijd een slecht gebit, om dit tegen te gaan raad ik aan om dental brokken te mixen door de normale brokken (harde brok waar ze meer moeite voor moeten doen om het kapot te krijgen, zo voorkom je tandsteen, tandvlees ontsteking en het uitvallen van tanden).
Advies : Ongeacht welk huisdier, ras (met stamboom) of geen ras, als je de mogelijkheid hebt laat je huisdier verzekeren.
Huisdierenverzekering petplan.
Ik hoop jou voldoende te hebben geïnformeerd.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Zelf heb ik drie Britse kortharen die het huis op stelten zetten.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Zeker voldoende informatie, binnenkort komen de foto's van mij drie viervoeters.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Zoals beloofd hier mijn drie viervoeters, door tijdsgebrek niet meer up to date maar je hebt toch een idee hoe ze eruit zien. 
Britse Kortharen ( Simon, Youki en Jonsi )
-
- 13470 messages
- 1305 votes
@dimi303.
Mooie katten, leuke foto's, het is jammer dat ik niet zo gecharmeerd ben van kattenharen, anders wist ik het wel
.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Het is niet te geloven hoeveel haar dat die katten verliezen, zelfs kortharige katten!! Geregeld kammen is de boodschap dus maar dan nog.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Inderdaad, je kan er elke week wel een extra truitje van breien.
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Zoals je kan zien, geen last van.
Ik zeg: Heerlijk
.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Gisteren nader kennis gemaakt met een van de gevederde vrienden van mijn schoonbroer.
Ik mag zijn "dierentuintje" binnenkort weer een tijdje verzorgen (tijdens zijn vakantie)
Hij heeft drie uilen, dit is de middelste wat formaat betreft. (rechts op de foto
)
Een Afrikaanse Oehoe.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Cool! Is dat die waar je het over had? Mooi beest zeg.
Sol1
-
- 581 messages
- 261 votes
Ik heb in het verleden veel gereisd, ben als natuurliefhebber (niet professioneel) onder andere geïnteresseerd in vogels. Fraai beest. Het ziet er een mooie oehoe uit.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dat klopt.
Maar die foto van jou met zo'n dier vond ik fraaier 
(helaas niet in dit topic te zien)
Dat is fijn om te vernemen.
Misschien ook eens wat plaatjes plaatsen hier?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Onze Lucky
!
(dat ding wat ie aan had, hebben we weg gedaan. Staat toch niet bij zo'n hond
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Net als onze luna op de rug
Ik hoop niet dat Luna net zo lui is als Lucky
Zo kan die er wel de hele dag bij liggen haha!
Elineloves, ik heb ook even gestemd!