• 178.204 movies
  • 12.223 shows
  • 33.998 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.845 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Sterkte Eline, heb eigenlijk geen flauw idee wat oud is bij cavia's?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dierenarts zei dat ze gemiddeld een jaar of 5/6 worden, met af en toe een uitschieter naar boven. Ligt er ook aan hoe je het beestje verzorgt natuurlijk. En zij was bijna 8 dus heeft een mooie tijd gehad.

Het is wel eng als je zo'n beestje ziet sterven, en het was ook nog midden in de nacht en weekend.. Dan kun je niks. Kwam rond 01.30 thuis en toen zat mijn moeder met dr, dus ik wist wel hoe laat het was.. Maarja als je 8 jaar lang plezier van zo'n beestje heb gehad laat je dr niet alleen in een hoekje sterven, dus we waren er wel bij toen ze insliep. Alsof het beestje het voelde dat ze ''mocht gaan''.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Aww, sterkte! Pijnlijke prijs die je uiteindelijk dan toch moet betalen voor alle plezier. Vroeger ook ontzettend veel mee gehad, enorm leuke beestjes.

''Het is maar een cavia, die gooi je toch gewoon in de vuilnisbak of ergens in struiken als ie dood is?''
Wie zegt dat nou

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja was met onze boxer destijds ook. Ze leek te wachten totdat iedereen om haar mand zat/stond en toen blies ze pas haar laatste adem uit. Ik was helaas de enige die nog met de trein van mijn stage moest thuis komen en was 10 minuten te laat. Dat was vrij pijnlijk en verdrietig. Ze had kennelijk de kracht niet om ook nog op mij te wachten. Blijft naar altijd.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dat is sneu inderdaad. Alsof die beestjes het aanvoelen inderdaad en hun laatste krachten gebruiken. Ze was blijkbaar al een paar uur flink achteruit aan het gaan, kon niet meer op haar pootjes staan en lag wat te schokken.. maar ik zat in België met een vriendin, dus mijn ma wou me ook niet opbellen om het te vertellen.

Naar altijd zoiets. Ookal weet je dat het beter is voor het beestje, blijft natuurlijk sneu. Vooral ook voor die kleine, die is net 2 geworden en blijft nu alleen achter. Hij ''zorgde'' altijd voor dr, heel beschermend, tegen dr aanliggen enzo.. dus hij zoekt haar nu steeds.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik zou het eerst even verwerken en dan toch weer een maatje voor de kleine erbij kopen.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ Eline:

Heel triest voor jullie, en erg dat het beestje nog zoveel pijn heeft geleden.

Sterkte.

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

_Se7en_ wrote:

Eieren zijn geen probleem, vanwege het spijsverteringsstelsel van honden en katten zijn ze niet gevoelig voor Salmonella e.d.

Onzin, ze zijn er minder gevoelig voor, maar ze kunnen er net zo ziek van worden als wij mensen.

En sterkte voor Eline natuurlijk .

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

Mede hierom durf ik niet goed aan een huisdier te beginnen. Onherroepelijk ga je jezelf binden aan zo'n dier. Wat voor dier dan ook!

Vrienden van mij zijn dit jaar al een kat en een hamster verloren. Beestjes waar ze helemaal gek op waren. Zo'n dier maakt gewoon deel uit van je gezin en van de ene op de andere dag is dat lid van het gezin er niet meer. Dit heb ik meegemaakt met een hond en dat heeft er bij mij heel erg ingehakt, ik mis het beest nu nog altijd ook al is ze nu al meer dan 5 jaar dood. Een foto van haar hangt prominent aan de muur.

Zo'n verlies wil ik niet meer lijden. Uiteraard ik zal uiteindelijk ook mijn naasten verliezen, maar ik heb geen invloed op mijn eigen familie. Maar ik kan wel beslissen niet aan huisdieren te beginnen.

Overigens ben ik echt helemaal gek van honden en katten. Om een of andere reden voelen ze zich ook op hun gemak bij mij. Maar dat komt vast omdat ik ze niet steeds oppak en aanhaal.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Heel veel sterkte Eline! Altijd heel verdrietig om een huisdier te verliezen...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Onherroepelijk ga je jezelf binden aan zo'n dier

Je moet voor een schildpad gaan, die worden lekker oud.

U-96

• 11875 messages
  • 2076 votes

Of een papegaai.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik heb liever dat mijn huisdier eerder overlijd dan ik. Anders krijg je hetzelfde als wat Willem van Oranje had. Zijn Hond overleed namelijk van verdriet na het overlijden van zijn baas

Papegaaien en Schildpadden worden best wel oud ja. Je kan ook een Olifant nemen Eline. Die worden ook vrij oud. 50 tot 70 jaar.

Maar het is wel zo, het maakt niet uit wat je hebt. Of het nu een Muis, Cavia, een Goudvis, een Wandelende tak, een Hond of een Kat is. enz. etc. Ze zijn allemaal evenveel waard.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik heb al een wannabe hert, is dat ook goed?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Jazeker.... Hoe oud kunnen die eigenlijk worden?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Héél oud, hopelijk. Tegen de 80 jaar moet sowieso wel lukken.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

En jij gaat ook nog wel 80 jaar mee denk. Perfect dus!

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Wij hadden een pup van drie en een halve maand. We moesten haar laten inslapen omdat ze misvormde heupen had. Weet nog dat ik helemaal kapot was.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ LZA

(Broer en Zus als naam heb ik overwogen maar "Broer" bevalt me niet zo. Inmiddels is het zusje gebombardeerd tot Suus )

Heb je de andere al een naam gegeven intussen?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

planet_of_death wrote:

Wij hadden een pup van drie en een halve maand. We moesten haar laten inslapen omdat ze misvormde heupen had. Weet nog dat ik helemaal kapot was.

Het is ook altijd maar afwachten als je een pup in huis haalt. Erg triest hoor zowel voor jullie als voor het beestje zelf.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Inderdaad.

Een puppy in laten slapen, das echt zielig.

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Je moet voor een schildpad gaan, die worden lekker oud.

U-96 wrote:

Of een papegaai.

Smakeloos...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Leviwosc wrote:

(quote)

(quote)

Smakeloos...

Ik weet het niet. Nog nooit gegeten.

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Brix wrote:

@ LZA

Heb je de andere al een naam gegeven intussen?

Een week (inspiratieloos) nadenken heeft bitter weinig opgeleverd, dus ik hou het maar op een simpele "Kees".

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Haha, de eerste kat met die naam die ik ken.

(ik had stiekem op Jokko gehoopt Vanwege die stripfiguren Suus en Jokko)

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Don Dijk wrote:

Inderdaad.

Een puppy in laten slapen, das echt zielig.

We waren ook helemaal in shock, vooral omdat we net een moeilijke periode achter de rug hadden.

Psolitsa

• 361 messages
  • 140 votes

Hm..ik heb zelf aardig wat dieren. Momenteel heb ik een hond, een poes, een cavia en 2 ratten .. Onlangs zijn mijn andere cavia en een hamster overleden. Overigens heb ik een tijd terug ook eventjes een slang gehad, maar dat was toch niks voor mij. Kan niet goed tegen het voeren. x

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ok, ik heb zojuist een traan weggepinkt. Deze link moet je echt niet kijken als je van jezelf weet dat je er niet tegen kan. Het is echt zo erg, ik kan er echt niet bij.

LiveLeak.com - Twisted Girl Throws Puppies in River **This video contains scenes of repeated animal cruelty**

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Waarom zou je zoiets dan ook kijken? Als ik dat soort filmpjes tegenkom klik ik het gewoon gelijk weg, ik weet best dat er een heleboel erge dingen gebeuren met dieren, maar dan hoef ik het nog niet te zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.