- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Als ik hoor dat op een vmbo-afdeling in Oosterhout zelfs een leraar in elkaar is geslagen.
Geloof het zelf...
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ik geef een boete ook altijd weg.
Nee, ik bedoel dat ze veel boetes geven aan mensen. 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Laten we maar hopen dat het niet zo is. Maar het zusje van mijn vriendin zit daar op school. Het is niet dat ik het van de wandelgangen heb.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Tussenuren zijn toch helemaal niet erg? Wees blij: je kunt je huiswerk maken (en wanneer je serieus je werk doet, heb je dat ook nodig) en mocht je dat niet hebben kun je gezellig wat kletsen met vrienden. Ik dacht dat tussenuren doodnormaal waren.
Veel scholieren demonstreerde er ook tegen dat die dus werden afgeschaft.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Laten we maar hopen dat het niet zo is. Maar het zusje van mijn vriendin zit daar op school. Het is niet dat ik het van de wandelgangen heb.
Leraaren op onze school denken zo:
Het begint: een leerling slaat de leeraar als hij kwaadword. Roddel roddel roddel: leeraar licht in het ziekenhuis.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
De tussenuren zitten zijn een (klein) onderdeel van het plan van Laks, het gaat vooral om die extra uren.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Leraaren op onze school denken zo:
Het begint: een leerling slaat de leeraar als hij kwaadword. Roddel roddel roddel: leeraar licht in het ziekenhuis.
Sowieso nogal vreemd dat een leerling een leraar slaat niet? Of ie nou in het ziekenhuis ligt of niet...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het gaat om 1040 klokuren, niet om 1040 lesuren.
Hoeveel zomervakantie hebben jullie in Nederland? 6 weken?
Zomervakantie, Pasen, herfst en andere vakanties en feest- en vrije dagen samen komt men op een 42 weken te studeren. Deel die 1040 eens door 42 en je komt op nog geen 25 uur per week of 5 klokuren per dag!
In België zit men om en bij de 1250 uur, wat neerkomt op bijna 30 uur. En hier klagen ze alleen maar over de bergen huiswerk dat ze meekrijgen.
En dan zeggen ze in Holland dat Belgen dom zijn. Zeg maar dat ik oud wordt.... 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Hoeveel zomervakantie hebben jullie in Nederland? 6 weken?
Zomervakantie, Pasen, herfst en andere vakanties en feest- en vrije dagen samen komt men op een 42 weken te studeren. Deel die 1040 eens door 42 en je komt op nog geen 25 uur per week of 5 dag.
Je vergeet compoweken. Bovendien hebben wij officieel 8 weken bij mijn weten.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Wat is een compoweek?
Proefwerk week. 5 dagen alleen proefwerken met maar 1 of 2 uur op school zitten.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Aha. Toen ik nog op school zat heette dat simpelweg proefwerkweek
.
gideonvdb
-
- 1795 messages
- 0 votes
1040 uren ik teken er meteen voor, mits mijn salaris hetzelfde blijft. 
voor de rest zie ik het somber in als onze studentjes daar een probleem van maken, en wat de tussen uren betreft kan je gewoon je huiswerk maken lijkt me, dan heb je in de avond genoeg vrije tijd over. wat de politie bertreft 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
voor de rest zie ik het somber in als onze studentjes daar een probleem van maken, en wat de tussen uren betreft kan je gewoon je huiswerk maken lijkt me, dan heb je in de avond genoeg vrije tijd over. wat de politie bertreft 
Op school vrije tijd is leuker, of je moet geen vrienden hebben.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Officiëel 7 weken zomervakantie. Maar in de praktijk komt het neer op zo'n 9 weken vrij, waarvan je in de eerste week nog boeken in moet leveren en rapport op moet halen.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Officiëel 7 weken zomervakantie. Maar in de praktijk komt het neer op zo'n 9 weken vrij, waarvan je in de eerste week nog boeken in moet leveren en rapport op moet halen.
Maar dat is nu ook terug gedrongen naar 8 weken.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat is hier in Vlaanderen ook overal de algemene reactie. Niemand neemt het (spijtig genoeg) op voor de Nederlandse studenten. De meest gehoorde uitspraak is wel: "Zet ze aan het werk. Ze zullen blij zijn om terug naar school te gaan!".
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Om een protest uit te voeren?
Ja debat van gisteravond was belachelijk. Van Bijsterveldt riep zelf het hardste dat de zinloze uren en ophokplicht nergens op sloegen maar was vervolgens absoluut niet in om de urennorm te verminderen ofwel meer geld in te stoppen om het kwalitatief beter te maken.
Zie het nog wel uit de hand lopen en taferelen a la Frankrijk aannemen..
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Zou belachelijk zijn. Die Fransen demonstreren tegen iets wat hen echt treft en beseffen dus waarvoor ze het doen. Vooralsnog lijkt het er hier op, dat men enkel demonstreert om het demonstreren (uitzonderingen daargelaten).
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Zou belachelijk zijn. Die Fransen demonstreren tegen iets wat hen echt treft en beseffen dus waarvoor ze het doen.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Zou belachelijk zijn. Die Fransen demonstreren tegen iets wat hen echt treft en beseffen dus waarvoor ze het doen. Vooralsnog lijkt het er hier op, dat men enkel demonstreert om het demonstreren (uitzonderingen daargelaten).
Juist twee allochtonen op een gestolen brommer die tegen een politie auto opreden en verongelukten (even gegeneraliseerde visie maar goed) 
En op tv zie je natuurlijk alleen maar die idioten want dat is het enige interessante, het zal misschien 25% bevatten en die andere 75% snapt het waarschijnlijk wel.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dan vergeet je even waar de rellen in Frankrijk over gingen. Dat waren kansarme zonder opleiding, die een directe aanleiding aangrepen om stennis te schoppen. Ik kan alleen maar zeggen (als student) dat ik niet het idee heb dat het echt 'leeft'. Heb er persoonlijk nog niks van gemerkt.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes

Ja, ik denk dat dat voor het grootste deel wel geldt.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Denken julie nou echt dat scholieren ZO DOM zijn???
Dit is nu al 5 dagen volop bezig. Daarvoor ook al 2 weken. Als ze het nu nog niet doorhebben ben je gewoon een autistische mongool en die doen niet mee denk ik (zo'n menigte is niet iets voor autisten).
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Autisten hoeven niet automatisch mongolen te zijn, beetje respect graag..
.
Scholieren die protesteren tegen teveel uren/werkdruk, wat een bezopen toestanden eigenlijk.
. Je mag best blij zijn en in je handjes knijpen dat je tenminste naar school mag en kan! En dan zitten de scholieren te jammeren dat ze teveel uren maken.. Omgekeerde wereld idee.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Denken julie nou echt dat scholieren ZO DOM zijn??? (...) autistische mongool
Door het gebruik van dergelijke tactloze termen wel ja...
Maar even serieus; de scholieren beginnen dit zo langzamerhand iets te veel te beschouwen als een zaak van leven of dood, terwijl het simpel een vrije tijd-kwestie is. Eerder een luxe probleem dan iets van serieuze aard. Vorig schooljaar heb ik me ook vaak geërgerd aan de soms onnodig lange dagen met veel tussenuren, maar ik heb nooit de drang gevoeld om er al te serieus over te protesteren; al heb ik er wel eens wat over gezegd. Ik kan me niet voorstellen dat in een half jaar de situatie zo ernstig verandert is dat men het nodig acht de straat op te gaan en in sommige gevallen zelfs vandalisme te plegen. Geen idee wat de leerlingen nu plotseling zo opgehitst heeft, maar ik kan ze allang niet meer serieus nemen. Als het werkelijk tot rellen als in Frankrijk uitloopt mag de jeugd eens flink psychologisch gecontroleerd worden, want dat zou nergens op slaan.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
@ The One Ring:
Ik ben het wel met je eens, maar er ís in een half jaar tijd wel een hele hoop veranderd (tussenuren worden niet echt als een probleem beschouwd: maar als de laatste 3 uur uitvallen moet men tegenwoordig deze 3 uur 'uitzitten'). Zelf maak ik er nog steeds geen punt van, maar vele andere leerlingen blijken er meer moeite mee te hebben.