- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Mjah, bij ons is dat verschil er niet echt denk ik. Middelbare scholieren worden hier ook gewoon studenten genoemd.
Idee blijft hetzelfde verder, kan me indenken dat ze de kans grijpen een dag vrijaf te krijgen, kan me niet indenken dat ze die dag dan gaan verklooien aan een demonstratie.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Alles beter als school denken ze.
Ik heb trouwens ook veel zinloze uren gehad op de middelbare school in de 2e fase. We hadden zogenaamde studie uren, die je moest doorbrengen in een studioruimte. Dat was al iedere dag een uur of 3 en alle tussenuren werd je daar ook 'opgesloten. Dan zat je soms dus voor een uur of 3 echte lessen je verder te vervelen. Werkte niet bepaald motiverend, vooral ook omdat er in de 2e fase drastisch minder huiswerk gemaakt moet worden. Die studio uren zullen ze vast ook bij het lesuren totaal hebben opgenomen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
De helft van de kinderen loopt mee in de stoet de stad in; gezellig kletsen, wat praten, stoer doen. De andere helft gaat gewoon naar huis.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Volgens mij valt de politie onschuldige protesterende jonge mensen aan. ...
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Inderdaad. De meeste doen het voor de fun en geen werk. Het grootste gedeelte weet inderdaad niet eens echt "waarom". Alleen ik word er ziek van... Al die vernieling als ik ze zie op tv
. Ik schaam me dat ik een menstiener ben.
Volgens mij valt de politie onschuldige protesterende jonge mensen aan. ...
De politie zou niemand bekeuren als niemand iets deed.
Mij word ook regelmatig gevraagt gemailt of ik mee ga staken. Daar word je dan wel gek van.. Alsof het de jumpstyle heeft vervangen en daar hou ik ook al niet van.
School heeft te maken met je toekomst, en als ze dat niet willen.... Tja dat weten we onderhand wel. "Staken is voor watjes", meer heb ik niet te zeggen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Alles beter als school denken ze.
Inderdaad, maar eens buiten de schoolpoort is er niet echt iemand meer die toezicht op hen heeft, of wel ?
Probleem trouwens nooit gehad waar ik naar school ging. Elk uur werd gevuld, brug uren waren echt uiterst zeldzaam. Is het een recent probleem of ligt het voornamelijk aan het onderwijssysteem in NL ?
Dit is het meer denk ik. Er gewoon bijzijn wanneer er eens iets gebeurt.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Wat heeft die eerste vraag hiermee te maken? Nee natuurlijk niet.
Het is eigenlijk met de 2e fase mis gegaan denk ik. Mijn school met zijn toen hypermoderne studio (2002/2003) systeem is volgens mij door heel het land nu ondertussen overgenomen (denk ik?). Of dat typisch Nederlands is weet ik ook niet.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Zal wel aan het NL systeem liggen dan, of jij hebt op een top school gezeten. Ik had 'vroeger' ook regelmatig tussenuren.
@ Neo, studio systeem?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Tussenuren zijn toch helemaal niet erg? Wees blij: je kunt je huiswerk maken (en wanneer je serieus je werk doet, heb je dat ook nodig) en mocht je dat niet hebben kun je gezellig wat kletsen met vrienden. Ik dacht dat tussenuren doodnormaal waren.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dit is het meer denk ik. Er gewoon bijzijn wanneer er eens iets gebeurt.
Hier in Nijmegen ging het overigens prima, ze zijn vanuit een school naar een andere gelopen, daar binnengedrongen en de aanwezige scholieren overgehaald mee te doen, naar een volgende school met zn allen gelopen etc. tot ze een hele flinke groep hebben. Later met het gemeentebestuur gesproken.
Vind het prima hoor.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
De protesten gaan dan ook niet om tussenuren (die ik trouwens wel vervelend vond, 10 x liever een uur eerder thuis).
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Tussenuren zijn toch helemaal niet erg? Wees blij: je kunt je huiswerk maken (en wanneer je serieus je werk doet, heb je dat ook nodig) en mocht je dat niet hebben kun je gezellig wat kletsen met vrienden. Ik dacht dat tussenuren doodnormaal waren.
Grootste probleem van de tussenuren was, dat je het eigenlijk maar half nodig had. Daarom werden 'studieruimtes' vaak gevuld met ge-ouwerhoer. Ik heb verder nooit wat tegen tussenuren gehad, maakte juist mijn schooltijd zo relaxed. Behalve veel school, ook veel ruimte voor ontspanning.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Een ruimte (studio) wat je kan zien als een huiswerkruimte, een soort van stiltelokaal. Je moest je steeds aanmelden bij een van de docenten aanwezig op de vloer en werd op de aanwezigelijst gezet. Je moest hier een x-aantal uren iedere dag verplicht zitten, waarnaast ook tussenuren hier nuttig besteed moesten worden. Zoals ik al zei; 2e fase is minder huiswerk. Het was natuurlijk ook nooit stil, computers waren er te weinig. Was je er niet, spijbelde je. Ook lagere klassen als de 4e hadden hiermee te maken.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
De protesten gaan dan ook niet om tussenuren
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Sorry, maar je klinkt nu als wijlen mijn opa.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Een ruimte (studio) wat je kan zien als een huiswerkruimte, een soort van stiltelokaal. Je moest je steeds aanmelden bij een van de docenten aanwezig op de vloer en werd op de aanwezigelijst gezet. Je moest hier een x-aantal uren iedere dag verplicht zitten, waarnaast ook tussenuren hier nuttig besteed moesten worden. Zoals ik al zei; 2e fase is minder huiswerk. Het was natuurlijk ook nooit stil, computers waren er te weinig. Was je er niet, spijbelde je. Ook lagere klassen als de 4e hadden hiermee te maken.
Werkte bij mij ook geen meter, dat verplichte huiswerk maken in die stilte lokalen. Het idee van de Tweede Fase is leuk, alleen werkt het voor geen meter. 9 van de 10 leerlingen heeft namelijk grote problemen om in z'n eentje aan de slag te gaan. Ik was niet de enige.
Wel netjes de Havo in 5 jaar gehaald overgiens, alleen wel met minimale inspanning...
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Sorry, maar je klinkt nu als wijlen mijn opa.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zoals ik al zei; 2e fase is minder huiswerk.
Dat herken ik helemaal niet. Zeker in de eerste twee jaar van de 2e fase had je enorm veel huiswerk, dat dan meestal bestond uit het maken van werkstukken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Een vak als Geschiedenis; een spreukbeurt, 2 werkstukken en 3 toetsen. Dat was wat zo'n beetje wat je cijfer voor een schooljaar bepaalde. Dat vond ik toch wel vrij weinig.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Werkte bij mij ook geen meter, dat verplichte huiswerk maken in die stilte lokalen. Het idee van de Tweede Fase is leuk, alleen werkt het voor geen meter. 9 van de 10 leerlingen heeft namelijk grote problemen om in z'n eentje aan de slag te gaan. Ik was niet de enige.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Dus omdat idioten auto's slopen is protest sowieso al niet oke? Da's net zoiets als alle voetbalsupporters oppakken omdat hooligans aan het klooien zijn.
Protest kan best maar niet als het voor de lol is en het vandalisme en overlast veroorzaakt, dan maar geen demonstratie. Het gaat hier niet om incidenten, dit zijn ontspoorde jongere! (enkele steden uitgezonderd). Er zijn genoeg instanties die op kunnen komen voor hun rechten, die scholieren zijn zo niet meer serieus te nemen. En om nu de politie de schuld te gaan geven is helemaal te gek natuurlijk.
De jongere die serieus protesteren prima. Maar ga eens kijken in gastenboeken, filmpjes op youtube of foto's in kranten. Dit is gaat nergens meer over. Dit is gewoon voor een extra dagje vrij en heeft voor de meeste niks met protest te maken.
Mijn broertje bijvoorbeeld hoopt op de 1040 uur want dan krijgt hij een 40 minuten rooster, maar hij en zijn school 'protesteren' wel mee (zonder vandalisme btw)...
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Idee blijft hetzelfde verder, kan me indenken dat ze de kans grijpen een dag vrijaf te krijgen, kan me niet indenken dat ze die dag dan gaan verklooien aan een demonstratie.
Is wel zo lekker twee uurtjes demonstreren daarna weer naar huis.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Mijn broertje bijvoorbeeld hoopt op de 1040 uur want dan krijgt hij een 40 minuten rooster, maar hij en zijn school 'protesteren' wel mee (zonder vandalisme btw)...
Het gaat om 1040 klokuren, niet om 1040 lesuren. Met een 40 minuten rooster schieten ze niks op. Dan moeten de school namelijk meer lesuren inroosteren. Bovendien is de 1040 uur-regel op dit moment al een tijd geldig. Het is niet iets dat misschien ingevoerd zal gaan worden.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Op mijn oude school gaan ze het toch echt zo doen dus dat vind ik wel wat vreemd dan. Maar dat hebben ze,volgens mijn broertje dan, al aangekondigd dat alles 40 minuten wordt als de 1040 niet veranderd wordt.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Vervelend vind ik dat die idioten die niet eens weten waarvoor ze zouden moeten rellen het verneuken (even plat gezegd) voor ons die wél normaal willen demonstreren.
Overigens vind ik die minister Middelkoop wel een vreselijk irritant en onnozele vrouw (met alle respect natuurlijk
)
Ook wel grappig om te zien dat de politie wel op durft te treden tegen een stel pubers en niet als er een keer echt is een rel aan de gang is. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Minister van Middelkoop is een man hoor...
Je bedoelt Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt waarschijnlijk.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Er worden toch flinke boetes weg gegeven!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik geef een boete ook altijd weg.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Minister van Middelkoop is een man hoor...
Je bedoelt Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt waarschijnlijk.
Je hebt gelijk, gisteren bij Pauw & Witteman ontweek ze echt alle punten waar het in feite om ging en liep ze alleen maar te klagen over hoe erg de stakingen wel niet waren.
Vraag me niet hoe ik bij Middelkoop kom 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Een vak als Geschiedenis; een spreukbeurt, 2 werkstukken en 3 toetsen. Dat was wat zo'n beetje wat je cijfer voor een schooljaar bepaalde. Dat vond ik toch wel vrij weinig.
Bij ons was dat meer iets als: geen spreekbeurt, een werkstuk of 3 en een toets of 6.
Dat vond ik meer dan genoeg, zeker als alle andere vakken ongeveer hetzelfde patroon hebben. In die werkstukken gaat erg veel tijd zitten.