- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Het is echter nogal bizar om een oorlog te voeren rondom een relatief zeer kleine industrie waarin amper winst gemaakt wordt. Daarnaast is het idee alleen al dat er gestreden wordt om walvissen toch tenminste enigszins lachwekkend?
Maar, inderdaad: in principe is de link niet ver weg.
Wymer
-
- 339 messages
- 1218 votes
Haha, ik had bij die vraag over Noordse Oorlog ook ingevuld dat het om de walvisvangst ging hoor, kon alleen maar een link leggen met de Noordse Compagnie die overigens pas veel later werd opgericht. Een Noordse oorlog om een zee-passage die in het Noord-Oosten ligt vond ik bovendien niet erg plausibel klinken. Verder vond ik de toets goed te doen, maar ben bang dat ik vaak net niet heb opgeschreven wat ze willen horen, maar wel antwoorden die in principe goed kunnen zijn.
's Middags had ik ook nog natuurkunde, dat was een stuk pittiger, maar ik denk dat ik de benodigde 4.7 wel gehaald heb.
Nu 4 van de 9 examens gehad en ik denk dat ik ze allemaal voldoende heb.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Hier nog één.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
En hier dus ook, wat ik al in een bovenstaand bericht aan wilde geven. Die 2 punten zijn definitief binnen toch? Ik werd net wakker met een sms of 4 daarover.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Gister de hele avond in de keuken gewerkt op mijn stageplek op de camping. Binnenkort doe ik daar denk ook mijn vakantiebaan. (als afwasser, frietjesbakker, koker) 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Die 2 punten zijn definitief binnen toch?
Als het goed is vervalt de vraag en wordt het maximaal aantal punten ingekrompen, dus erbij krijg je ze (helaas) niet, volgens mij.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Hmm op die manier, dat is alleen maar ongunstig voor mij dan.
edit: Toch niet, iedereen krijgt er gewoon 2 punten voor!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Waarschijnlijk omdat het slechts deelpunten van een grotere vraag waren.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Donderdag, oh, edelmoedige donderdag, mijn verlangen naar jou is zo groot als de uitgestrekte, groene en weidse vlakten die, terwijl vele runderen haar smaakrijke gras begrazen, zich roemen om diens oneindigheid, welke bij benadering slechts schijn blijkt te zijn; zo, donderdag, verlang ik naar jou vol passie. Het zal niemand verbazen dat ik vandaag Homerus heb bestudeerd.
Wat zijn trouwens jullie plannen betreffende studeren? Wie weet inspireren jullie mij, en da's hard nodig.
Wymer
-
- 339 messages
- 1218 votes
Ik heb zonet latijn even doorgelezen voor maandag, verder nog economie, engels en scheikunde komende week. Even doorbijten, maar ik ga nu niet echt meer leren. Nog even de samengevat scheikunde doorbladeren denk ik.
Succes aan allen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Fijn, dan leer je twee van de drie hoofdstukken die je niet gemaakt hebt door complete demotivatie, en wat gebeurt er? Dat derde hoofdstuk maakt minimaal 1/4e uit van het examen!
..niet dat ik de rest van de opgaven veel beter heb gemaakt, want wat een kútexamen was het. Het schijnt dat examens uit het verleden zonder te leren gemakkelijk te maken waren, en vervolgens krijg je dit. Willen de examenopstellers nu werkelijk zó graag dat leerlingen in de problemen komen door de Nieuwe Tweede Fase?
Anyway: nu maar hopen dat Economie goed gaat, want anders heb ik een probleem.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
5/8 gehad, SK en Engels ga ik niks aan doen, wiskunde ga ik woensdag mee beginnen. Ben van plan om de 11 diagnostische toetsen van H9 t/m H20 (excl. H17) te maken, mijn plannen lopen vaak uit op 2x de helft van het 'geplande' (ben al niet zo'n planner), maar dan heb ik iig wat gedaan. Sta er bovendien wonderbaarlijk goed voor op wiskunde. Tot nu toe het meeste redelijk gemaakt, alleen bio is een zekere voldoende en Latijn een zekere onvoldoende, maar die was ingecalculeerd
.
Vandaag na Latijn mijn tas kwijt geraakt incl jas (wat ondingen), sleutels, etui en -ja
- het Latijn woordenboek. Tas was van mijn fiets gepleurd, niet meer teruggevonden
. Dat woordenboek (niet goedkoop trouwens) geloof ik wel, maar mijn jas en sleutels zou ik toch wel graag terug willen.. wordt vervolgd hopelijk.
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Dat is wel minder, jas en vooral sleutels kwijt. Maar wat natuurlijk het ergste is, is dat het Latijns woordenboek ook weg is. Zorg maar dat je dat zeker terugvindt 
Nee, hopelijk vind je je sleutels enzo terug.
Ook veel succes met je examens!
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
@ Animosh: het was allemaal redelijk basisstof toch? Ik weet niet op welk hoofdstuk je precies doelt, maar het aantal makkelijk te verdienen puntjes viel mij juist flink mee (procentjes berekenen enzo).
Wymer
-
- 339 messages
- 1218 votes
Dat is mooi kut niels :O
Vandaag latijn de benodigde 2.1 wel gescoord. Anders maar VWO-diploma hoor. Morgen moet ik op scheikunde een 5.9 halen om te slagen... echt spannend, m'n nageltjes zijn nu al lekker kort
.
succes nog de rest.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
Kreeg net sms van een maat dat mijn spullen gevonden zijn
.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
@ Animosh: het was allemaal redelijk basisstof toch?
Dat zou best kunnen, maar in het boek waren de vragen heel anders geformuleerd en de nadruk lag in het examen wel érg op het laatste boek (dat ik het minst kende omdat ik in dit laatste jaar amper iets gemaakt heb). Maar, ach, ik heb nog een herkansing, dus zoveel maakt het nu ook weer niet uit.
Ik had er anders nog veel meer verwacht. 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ja ik snap wel wat je bedoelt hoor; ik heb me zelf ook om die reden niet bezig gehouden met de boeken (3 jaar lang nauwelijks een opgave gemaakt). Ik heb gewoon een aantal examens doorgenomen, dus ik denk dat ik op die manier een aardig idee had van wat ik kon verwachten.
Maar goed, nu nog een paar inkoppertjes en we zijn klaar
.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dat had ik achteraf gezien ook moeten doen. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
mijn plannen lopen vaak uit op 2x de helft van het 'geplande'
Ehm... 
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3086 votes
Ehm...
Denk daar nog maar eens over na
. 6 gehad, alleen Engels (eitje) en wiskunde nog. Komt goed 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Hoe denken jullie Economie gemaakt te hebben? Persoonlijk heb ik geen fláuw idee wat ik heb, dus dat wordt heel spannend op 18 juni (met die onvoldoende voor Wiskunde in het achterhoofd). Brr.
Ik ben trouwens volgens mij echt de enige die al zijn CE's slechter heeft gemaakt dan zijn SE's. 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Economie was makkelijk, maar je kan er bij dat vak inderdaad vaak naastzitten.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Denk daar nog maar eens over na
. 6 gehad, alleen Engels (eitje) en wiskunde nog. Komt goed
Twee keer de helft is toch nog altijd een heel? 
Economie ging overigens niet erg lekker. Ging er met een 8,5 in maar ik kon wel eens van een 9 naar een 7 gezakt zijn in gemiddelde. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Economie was makkelijk, maar je kan er bij dat vak inderdaad vaak naastzitten.
Gezien je leeftijd denk ik niet dat jij vandaag economie gemaakt hebt maar afgelopen maandag (havo)?
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ik heb hem sowieso goed genoeg gemaakt. Maar ook voor economie geldt weer: ik vond die van vorige jaren makkelijker. Het was overigens wel weer flink arbeiten met o.a. die betoogvraag. Mijn werktempo mag denk ik wat opgeschroefd worden, of ik moet maar wat minder schrijven (vandaag weer 7 kantjes).
(ik heb economie 1,2 overigens)
Morgen de laatste dag voor mij. Een 2,7 voor AK en een 3,1 voor Engels moeten te doen zijn
.