- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Inderdaad veel succes iedereen de komende weken!
Ik heb morgen Nederlands, overmorgen TeHaTex(kunstgeschiedenis) en Wiskunde B, HAVO. 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11880 votes
Ook ik wil iedereen even heel veel succes wensen! Maak je vooral niet te druk en doe geen dingen die je normaal ook niet doet, dan komt het allemaal wel goed!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Succes met de examens iedereen!
Ik heb dinsdag weer een toets handig/hoofd rekenen. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Jup, jammer genoeg wel. Ging liever de exacte kant op, maar wist ik veel op die leeftijd. Sta met twee 8'en verder wel prima voor deze vakken. Ga alleen over de gehele linie waarschijnlijk wel flink lager scoren op het CSE dan op het SE; ben tot mijn spijt totaal niet gemotiveerd meer. Ben al toegelaten tot een vervolgopleiding (decentrale selectie) en slagen gaat toch wel lukken. Van leren is dan ook eigenlijk niets terecht gekomen de afgelopen weken. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Is dat erg? Je zegt zelf dat je sowieso gaat slagen én je bent al aangenomen op je vervolgopleiding, dus minder moeite is alleen maar mooi meegenomen, toch? 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Als ik naar mezelf en mijn omgeving kijk, geldt dat voor bijna iedereen inmiddels wel. Zelf ben ik altijd met twee vingers in de neus overal doorheen gewandeld, en waar ik het in de onderbouw nog wel leuk vond om vijf negens te staan, zijn de prioriteiten wat anders komen te liggen de afgelopen jaren. De enige motivatie is geweest om het maar achter de rug te hebben zodat ik volgend jaar lekker in de hoofdstad op kamers kan.
Dus ondanks mijn voornemens ben ik ook gisteren pas begonnen met leren (
), maar mijn lijst kan het hebben. Ik moet over de hele lijn tussen de 2.5 en 4.5 halen
.
En dank voor de succeswensen!
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Heeft iemand het anglia-examen afgelegd (www.anglia.nl)?
Volgens mij is het een soort Cambridge. Ik heb het enehoogste niveau gedaan (proficiency) en ik vond het verbazingwekkend eenvoudig (veel anderen zeiden dat ook). Iemand die redelijk Engels kan hoeft zich dus niet te onderschatten bij het kiezen van een niveau.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Dus ondanks mijn voornemens ben ik ook gisteren pas begonnen met leren (
), maar mijn lijst kan het hebben. Ik moet over de hele lijn tussen de 2.5 en 4.5 halen
.
Haha, heel erg herkenbaar. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Succes allemaal ! De tijdelijke daling in stemmen hier op moviemeter wordt jullie vergeven uiteraard 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Weer thuis na het examen Natuurkunde.En ik ben er wel tevreden over, ik heb het goed gemaakt en ik mocht een 3,5 halen dus dat zit wel goed.
Morgen Nederlands!
Wymer
-
- 339 messages
- 1218 votes
Nederlands was makkelijk vandaag, na dik een uur had ik het wel gezien. Morgen Bio, wat iets lastiger zal zijn en woensdag geschiedenis en natuurkunde 1, nog even voor leren denk ik. Succes allemaal!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Als ik die vakken zie ben ik meteen weer blij dat ik geen eindexamen heb, want haatte ik natuurkunde, wiskunde.. vreselijk!
Wel blij te lezen dat de meeste users hier 't gemakkelijk kunnen halen. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Lol, vandaag zowel voor Nederlands als M&O waarschijnlijk van een 8 naar een 7 gezakt. Dat was echt bagger van de bovenste plank. Of ik moet geluk hebben met de normering, wat er heel misschien nog wel inzit gezien de shitload aan klachten.
Woensdag geschiedenis. Gaat al helemáál een ramp worden aangezien ik nog niet eens begonnen ben met de voorbereiding. Droger dan Dynamiek & Stagnatie wordt het nooit meer.
Verdedig hier gelukkig ook een 8, dus het maakt niet bijzonder veel uit.
Binnenkort wiskunde en economie, wordt het eindelijk leuk!
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Je kan ook gewoon de stofomschrijving van Geschiedenis leren, da's alvast een stuk korter en relevanter.
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Al allemaal druk bezig zo te lezen
Bij mij nog niet hoor. Morgen sportdagje, donderdag, vrijdag en zaterdag uitstapje naar Parijs. Daarna nog een beetje les, en dan pas examens...
Ja, bij mij is het leven nog mooi. 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Nederlands was echt een aanfluiting. Was in verschillende opzichten totaal anders dan alle voorgaande jaren. Zelf heb ik het wel fatsoenlijk gemaakt, maar voor sommigen betekent dit een enorme teleurstelling.
M&O was redelijk te doen, al waren 2008 en 2007 wel stukken eenvoudiger. Dat zullen we wel terugzien in de norm
.
Woensdag Geschiedenis; Ten Oorlog is prima te doen en leuk, Dynamiek & Stagnatie is inderdaad gortdroge, warrige, onsamenhangende stof.
@doodah: geniet van Parijs, fantastische stad en misschien wel de mooiste periode van het jaar om er te zijn. Weet je wat je allemaal gaat zien?
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Al allemaal druk bezig zo te lezen
Bij mij nog niet hoor. Morgen sportdagje, donderdag, vrijdag en zaterdag uitstapje naar Parijs. Daarna nog een beetje les, en dan pas examens...
Ja, bij mij is het leven nog mooi.
naar welke school ga je?
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Sint-Gabriël in Boechout
dat meen je niet 
ik heb daar 6 jaar gezeten en mijn 2 broers zitten daar op de moment
ik kreeg al zo'n vermoeden omdat mijn broer ook sportdag had en hij naar Londen vertrekt morgen
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
De eerste twee puntjes van geschiedenis zijn sowieso al binnen naar het schijnt. De Noordse oorlog kwam helemaal niet in het boek voor en daar mocht derhalve niets over gevraagd worden... 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Hm, da's mooi meegenomen, want daar had ik maar één punt voor.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Ah, dat is fijn. Vraag kwam me inderdaad helemaal niet bekend voor. Daardoor ook helemaal verkeerd beantwoord. 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Was dat die vraag waar je 6 punten voor kon krijgen? 2 voor elke oorlog? Volgens mij had ik die Noordse oorlog sowieso wel goed (stond wel in examenbundel GS dacht ik)...
Wat vonden we er verder van? Ik vond het examen zelf makkelijker dan verwacht (met name D&S), maar het correctiemodel is vrij strikt als je het mij vraagt; door de open manier van het stellen van de vragen waren bij een aantal vragen ook andere antwoorden mogelijk imo. Maar die voldoende is wel binnen denk ik.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Was dat die vraag waar je 6 punten voor kon krijgen? 2 voor elke oorlog? Volgens mij had ik die Noordse oorlog sowieso wel goed (stond wel in examenbundel GS dacht ik)...
Wat vonden we er verder van? Ik vond het examen zelf makkelijker dan verwacht (met name D&S), maar het correctiemodel is vrij strikt als je het mij vraagt; door de open manier van het stellen van de vragen waren bij een aantal vragen ook andere antwoorden mogelijk imo. Maar die voldoende is wel binnen denk ik.
Dat was inderdaad een onderdeel van die 6 punten vraag. Blijkbaar ging die Noordse oorlog over het Oostzeegebied...
Maar verder was het examen inderdaad goed te doen. En zo strikt is het antwoordmodel toch ook weer niet? Vaak staat er ook 'voorbeeld van een goed antwoord', dus dan kan iets anders ook goed zijn.
Daarover zegt het correctiemodel het volgende: 'indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel'. Nogal lastig dus om puur op basis van het correctiemodel te zeggen of het antwoord dat je hebt gegeven goed is.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Waarover anders: walvissen? 
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Dat had ik inderdaad opgeschreven. 
Achteraf misschien nogal suf, maar de enige verbinding die ik kon leggen met het boek was de Noordse compagnie, die opgericht was voor de walvisvaart...
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Bekijk het positief: jij hebt tenminste wat aan het verval van die punten, waar er ook mensen zijn die erop achteruit gaan (door de strengere normering) - ik gelukkig niet.
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Ik had vandaag Geschiedenis en Frans (HAVO). Ze waren allebei prima te doen alleen ik heb een grote fout gemaakt bij geschiedenis, ik ben vergeten de laatste 4 vragen op de achterkant te maken... Ik zag, verrassend genoeg, niet de grote letters die me erop wezen om het blad om te draaien.
Mis dus sowieso 8 punten, wat dus wel 1 punt is van het cijfer. 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
@ Grindhouse: Walvisvangst is nog helemaal niet zo gek gezien de Noordse Compagnie hoor.