- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat was je eerste film?
Wat was je eerste film?
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
De eerste herrinering die ik had was datwe samen naar de bios gingen. Ik had echter geen zin. De film was Ms Doubtfire en ondanks dat ik het nadien niet toegaf vond ik het een geweldige film.
movielau
-
- 40 messages
- 39 votes
hhmm...geen id eigenlijk, maar ik denk de Lion king. In ieder geval een disney tekenfilm. Nog steeds superleuk trouwens;)
eerste film in de bios zou ik niet weten.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Pinokkio
En meteen de mooiste en ontroerendste film ooit 
Ik heb al meteen zin om de film terug te kijken... oh die kinderjaren...
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
ik geloof dat het pipi langkous was....
verder kan ik me niet herinneren
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mijn vroegste jeugdherinnering was dat ik deze film met mijn ouders en wat vriendjes in de bioscoop zag:
18 jaar terug, jeetje ik word oud 
Verder was mijn 1e dvd geloof ik:
World Is Not Enough, The (1999)
Ik heb dus al 10 jaar een dvd in bezit
Ik meen dat ik toen 65 gulden betaalde voor de film.
Mijn 1e zelfgekochte video is een hele lastige. Ik hou het op
waar ik toen gek van was. Mijn 1e video in bezit gekocht door mijn ouders was geloof ik een Thunderbirds video waar ik als kind helemaal gek van was.
Leuk, die oude herinneringen.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Waarschijnlijk een disney film voor mij, Lion King en later Dinosaur waren favorieten.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Dat was Mary Poppins, die video heb ik werkelijk grijs gedraaid.Ik kon alle liedjes meezingen, en ben die nog steeds niet vergeten.Nu zing ik ze trouwens niet meer mee, maar het is nog steeds een van mijn favorieten.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Cannibal Holocaust toen ik een jaartje of 5 was.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Die wordt pas echt goed op je 7e.
M´n allereerste film was Dombo dacht ik. En als die niet telt dan is 1 van de eerste films die ik me kan herinneren eentje van Louis De Funès (Gendarme.....). M'n vader was er destijds een grote fan van.
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
Zover ik me kan herinneren en Laurel&Hardy filmpjes niet mee tel, dan is het de Von Ryan express
Destijds door mijn ouders opgenomen bij de tros ergens eind jarentachtig.
WIj hadden toen nog een video 2000 van philips. Deze stond op een videoband van BasF van 4 uur, ofwel 2 keer vier uur!! 8 uur videobanden, fantastisch. Deze kon je omdraaien.
KAn me herinneren dat we later achter de Von Ryan express Grease 2 hadden opgenomen, fette bagger en later, The Pink Panther strikes again.
Aan de andere kant stond de guns of navaronne. Weet niet meer wat er achterstond.
Von Ryan express en de PP strikes again zijn dan ook niet toevallig de films die ik misschien wel het vaakst heb gezien
Mijn eerste biosfilm; Jurrasic Park in 1994.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Wat mijn allereerste film was zou ik echt niet meer weten, ik keek als kind namenlijk zoveel tv dat ik me dat niet meer kan heugen, in ieder geval niet wat echt indruk op me heeft gemaakt. Zal wel een of andere Disney klassieker (hoogswaarschijnlijk Snow White) of een andere tekenfim geweest zijn denk ik.
Ergens op mijn tiende (of later) Rebel Without a Cause, mijn eerste volwassen (en tevens klassieker) gezien en daar was ik toen behoorlijk van onder de indruk. Later (rond de 12) is het echt allemaal begonnen met James Bond films, de eerste film die ik daarvan zag was toen op tv (The Living Daylights) vond ik toen echt prachtig, en later Die Another Day in de bios, maakte toen ook best veel indruk op me...
FixX
-
- 622 messages
- 456 votes
Tomorrow, Tomorrow, I love ya Tomorrow... You're only a day away!
Annie 1982
ik was 5 en zat met een nicht en mijn 2 zussen in Best in de bioscoop
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ik heb geen flauw idee wat mijn eerste film is geweest. Zowel op tv als in de bioscoop (naar het schijnt als superkleine baby naar één of andere tekenfilm). Maar mijn vroegste filmherinneringen zijn als 8-jarige aan Dracula: Prince of Darkness (1966) en, ongelooflijk maar waar, Shichinin no Samurai (1954).
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Wat mijn allereerste film...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
De Reddertjes ofzo.. of babe, die vond ik ook geweldig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Batman (1966)
Mijn liefde voor Batman begon al snel. Deze film destijds helemaal plat gekeken. Als ik iets keek, dan was het deze film.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Kan het me niet zo heel goed herinneren, maar volgens mijn moeder was het My Little Pony: The Movie (1986) 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Weet zo niet eigenlijk, volgens mij een disney tekenfilm, maar durf niks met zekerheid te zeggen. Weet ook totaal niet welke film ik als eerste op dvd zag.
Maaaaar, de eerste film die ik zag op vhs was in elk geval een bondfilm (weet niet welke weer) en de eerste film die ik in de bios zag was Toy Story. 
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
Mijn eerste film was een VHS van The Little Rascals, die ik inmiddels vervangen heb voor een DVD. De VHS is nu naar mijn nichtje van 4 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Same here, alleen dan dan een jaartje of 15 eerder dan jij denk ik 
Was 9 geloof ik, heb er nachten lang niet van kunnen slapen.
Al geloof ik dat ik eerder, als kleuter, al eens Pinocchio heb gezien, in een klein zaaltje vertoond speciaal voor de kids. Te eng gewoon. Die walvis, brrr...was me een beetje te heftig toen 
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Von Ryan express en de PP strikes again zijn dan ook niet toevallig de films die ik misschien wel het vaakst heb gezien
Ik had dan ook verwacht dat Von Ryan's Express in jouw top 10 zou staan, maar toch niet 
Het is wel een goede wo2 klassieker (soms wat onrealistisch) 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik denk Harry Potter and the Philosepher Stone maar dat weet ik echt niet zeker.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Foul Play is een van de eerste bioscoopbezoekjes die ik me herinner (op Disney en Tom & Jerry na)
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Enige navraag heeft me opgeleverd dat Bambi mijn eerste film blijkt te zijn. Verder herrinner ik me als een van mijn eerste films
op het grote doek - wel enige jaartjes later
- Ferris Bueller's Day Off .
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
Ciske de rat was mijn eerste bioscoop ervaring. Mijn eerste film zal er ook wel één van Disney geweest zijn.
tamara74
-
- 41 messages
- 28 votes
in de bios: Taran en de toverketel. hahahaha, op video: the karate kid, mary poppins, the goonies en op tv: the wiz
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Pippi in Taka-Tuka land zou ook wel eens een van mn eersten kunnen zijn, hoorde laatst dat ik daarbij met open mond voor de tv zat.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
in de bios: Taran en de toverketel.
Dat was ook mijn eerste film in de bioscoop. Heb hem in Winschoten gezien. Ik heb echt verschrikkelijk zitten huilen, vond het zo'n zielige film.
tamara74
-
- 41 messages
- 28 votes
Dat was ook mijn eerste film in de bioscoop. Heb hem in Winschoten gezien. Ik heb echt verschrikkelijk zitten huilen, vond het zo'n zielige film.
Wat leuk zeg! Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet meer zo weet hoe de film ging en of hij ook zielig was. Ik weet wel dat ik hem spannend vond. Ik ben in Drachten naar die film geweest. Een hele ervaring samen met een vriendinnetje en zonder ouders...