• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Wat was je eerste film?

killerbee

• 289 messages
  • 1410 votes

Zover ik me kan herinderen was mijn eerste film De Leeuwenkoning in de bios.

manic

• 474 messages
  • 1374 votes

Bios: Pinkeltje en de hete luchtballon

Video: ongetwijfeld iets van Louis de Funes of Bud Spencer en Terence Hill

Goezzzz

• 43 messages
  • 31 votes

Pipi Langkous. 30 jaar geleden. En nee, deze film staat niet in mijn top 10. Alhoewel....................

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

Pippi Rules

Nils

• 177 messages
  • 77 votes

Niet lachen: Sneeuwitje en de 7 dwergen (Disney tekenfilm), in de Metro in Heerhugowaard. Het jaartal moet op of omstreeks 1979 geweest zijn. Ik was toen 4...

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Mijn eerste film was Dik Trom of Herbie goes Bananas!

1e op video: ORCA!

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Mijn eerste film was volgens mij "Daantje" (zo heet die film/tekenfilm toch?). Die stond nl. op mijn "Houd kleine phooze zoet voor de tv" videoband. Er achteraan kwamen ook altijd nog 3 mighty mouse afleveringen.... Die goeie ouwe tijd

Kleintje

• 49 messages
  • 1479 votes

Bij mij ook Sneeuwwitje en de 7 dwergen. Echt veel weet ik van die belevenis niet meer vermits ik veel te klein was en schrik had van de boze koningin. Dat was in '84(ik was toen 4).

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

In de bioscoop kan ik me de eerste niet herinneren, moet iets van Elvis of van Disney geweest zijn in '70 of '71.

De eerste die ik zonder mijn moeder ben gaan kijken was Excalibur, zo'n 10 jaar later en die maakte dan nog een overrompelende indruk.

Op TV kan ik me ook de eerste niet herinneren maar ik moet nog heel jong geweest zijn toen ik voor het eerst The Wizard of Oz zag. Gevolg: wegkruipen achter de zetel en telkens hard wenen als Toto ontvoerd werd.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

labyrinth met david bowie. We keken op de bbc, dus me vader moest alles vertalen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

killerbee wrote:

Zover ik me kan herinderen was mijn eerste film De Leeuwenkoning in de bios.

Dat was idd iig mijn eerste film in de bios. Waarschijnlijk was het ook mijn echte eerste film want onze eerste video was ook De Leeuwekoning .

troy31

• 329 messages
  • 130 votes

bij mij was het ook sneeuwwitje, en ik ben zelfs hard weggerend. bleh wat was die heks eng.

later nog een keer naar bambi geweest, in 1981 of zo. zaten twee jongens naast me die in de verkeerde zaal terecht waren gekomen. ze wilden naar grease, maar zijn toch blijven zitten.........en leuk dat ze het vonden!!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En toen wist je het.... ik word juf!

troy31

• 329 messages
  • 130 votes

jaaaaah, toen zag ik het licht

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik denk De Kleine Zeemeermin, allez, dat is toch de eerste herinnering die ik heb aan in de bioscoop zitten (toen nog met korte Disney-voorfilmpjes van Mickey Mouse en zo, ik heb nooit gesnapt waarom dat nu niet meer wordt gedaan )

Mijn eerste 'echte' film in de bioscoop was Daylight denk ik, Heat en Jumanji op video bij een vriendje van school zitten daar ook nog ergens tussen maar de volgorde van die drie weet ik niet meer goed.

Sinds 1 januari 2001 houd ik een lijst bij met alle films die ik heb gezien, en de eerste film daarop is Dekaloog 2, dat weet ik in elk geval zeker.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Eerste film die ik me kan herinneren is toch "Als je begrijpt wat ik bedoel."...... Ik heb hem wel 100 keer gezien als kiddo, en ik bleef een brok in mn keel krijgen.....snik!!

1e keer bios was Honey I shrunk the Kids..

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

GFM wrote:

Ik heb hem wel 100 keer gezien als kiddo,

Er was geen ontkomen aan op nieuwjaarsdag .

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

De GVR (Grote Vriendelijke Reus), Free Willy en The Witches, denk ik zo ongeveer.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Pfff mijn eerste film, ik zou het werkelijk niet meer weten. Wel 2 films die me gelijk te binnen schieten en denk dat die aardig in de buurt van eerste 2 films komen.

- Aladdin (mijn eerste bioscoopje)

- Een of andere actiefilm, ik dacht iets Aziatisch ofzo. Iig vol met onthoofdingen ed.

Ik zal toen een jaar of 6 zijn geweest denk ik.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Ik denk dat mijn eerste film is geweest die film met de smurfen en een of andere toverfluit. Johan en Pierewiet (wie kent ze niet?) speelden in ieder geval ook mee, maar hoe ie heette, geen idee...

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Bambi vergeet ik trouwens nog, die film heb ik zooooo vaak gezien toen ik nog een ukkie was.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

FX wrote:

Ik denk dat mijn eerste film is geweest die film met de smurfen en een of andere toverfluit. Johan en Pierewiet (wie kent ze niet?) speelden in ieder geval ook mee, maar hoe ie heette, geen idee...

Tadaaa.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Dank je Chainsaw! Ik word overmeesterd door een golf van jeugdsentiment....:)

Devastation HCT

• 405 messages
  • 1414 votes

Ik heb geen flauw idee wat mijn eerste film was, maar de eerste die ik me nog kan herinneren is Terminator 2. Eerste bioscoopfilm weet ik ook niet meer. Ja, Terminator 2 is niet echt een kinderfilm, maar vooruit.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Mijn eerste bioscoopfilms (toen was ik toch al minstens acht):

- Bambi

- Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen

- De Reddertjes

- Peter Pan

Wat later:

- Who Framed Roger Rabbit

- Ronja de Roversdochter

- Mijn vader woont in Rio

- The Witches

- Honey I Shrunk the Kids

Meer heb ik als kind niet in de bios gezien volgens mij.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Beetlejuice kan ik me herinneren als één van mijn eerste films. Vandaar dat ik lijd onder een nogal gestoorde psyche.

Wat moet je nou met zo'n film op die leeftijd, snotneus?!?!

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Ik herinner me Pulp Fiction te hebben gezien zo'n 8 jaar geleden (toen was ik 5) en daarvoor herriner ik me niets meer. Ik heb geen idee wat mijn eerste bioscoopfilm was.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

Don Gertus schreef:

Ik herinner me Pulp Fiction te hebben gezien zo'n 8 jaar geleden (toen was ik 5).

Deze film is geschikt bevonden voor 16 jaar en ouder.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

De eerste film die ik in de bioscoop zag was E.T. Extra Terrestrial. Ik was 10 jaar en vond hem heel eng.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

flipsen wrote:

Deze film is geschikt bevonden voor 16 jaar en ouder.

Dat is klote, zeg.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.