• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Wat was je eerste film?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Mensen moeten hier echt naar Uri Geller gaan, dat ze nog weten wat hun 1e film was zeg

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

Mensen moeten hier echt naar Uri Geller gaan, dat ze nog weten wat hun 1e film was zeg

Het gaat hier dan ook om je vroegste jeugdherinnering he

En sommige dingen onthou je gewoon. Zoals je 1e film

Cherry (L)

• 86 messages
  • 66 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Inderdaad, zoiets blijft toch altijd bij je.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

rep_robert wrote:

Ik weet et ook niet meer precies. Toen was ik nog zo klein . Ik weet alleen nog dat The Hunchback of the Notre Dame één van de eerste was , en heel veel Tom en Jerry. Maar das officieel geen film .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Nou sorry hoor, ik weet echt niet wat ik op mn vierde heb gekeken als eerste film hoor I heb wel aan een heleboel films fantastische herinneringen, maar kan ze onmogelijk als eerste film aanwijzen.

Favoriete jeugdfilm topic is wat mij betreft ook wat relevanter, dit is gewoon natte vinger werk

K*D

• 240 messages
  • 653 votes

The Lion King met mijn moeder en zus. We waren gelijk te laat gekomen haha.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Bambi, al snel volgden Peter Pan, Frank & Frey en de Aristokatten. De eerste "grotemensenfilm", of zeker één van de eersten moet (toevallig) Rocky geweest zijn.

De eerste film in de bios kan ik me niet meer herinneren.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Hoe moet ik dit nou weten?

Veel te lang geleden

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Mijn eerste bioscoopfilm is in ieder geval "the Goonies." Ik kan me nog zelfs goed herinneren dat ik voorstukjes zag bij "Wordt vervolgd" (dat piemeltje dat van dat beeldje afbreekt en ik als 4-jarig mannetje moest schateren) en er helemaal zin in had.

Mijn eerste film zelf zou ik niet meer weten. Iets van Dumbo ofzo.

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Nicolage Rico wrote:

Mijn eerste bioscoopfilm is in ieder geval "the Goonies." Ik kan me nog zelfs goed herinneren dat ik voorstukjes zag bij "Wordt vervolgd" (dat piemeltje dat van dat beeldje afbreekt en ik als 4-jarig mannetje moest schateren) en er helemaal zin in had.

Mijn eerste film zelf zou ik niet meer weten. Iets van Dumbo ofzo.

The Goonies Vooral de belly dance!

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

The Aristocats (1970).
Ik moest huilen met dat treinspoor, dat weet ik nog goed.

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

AGE-411 wrote:

Hoe moet ik dit nou weten?

Veel te lang geleden

Vraag het eens aan je moeder?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vast en zeker was Free Willy ook één van de eersten. En deze herinner ik me nog goed:

(afbeelding)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Moeilijk te zeggen maar ik hou het maar bij een cliché: ik denk Bambi ( niet gehuild! )

samijo

• 151 messages
  • 358 votes

mijn eerste bios film was bambi, en daarna als "volwassen" (zonder ouder) was death becomes her (met een happy meal daarna met als speletje .....een transformer.....verandert van een happymealdoos tot robot. best wel gaaf eigenlijk!

joeri_filmfreak

• 143 messages
  • 0 votes

Hoe kan je dat nou weer weten, toen was ik echt noh heel jong onmogelijk te onthouden , ik heb toen ik klein was veel lion king peter pan enz gekeken , maar welke ik het eerst gekeken heb, geen idee

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Waarschijnlijk Jan zonder Vrees, volgens mij op school of tijdens een uitstap met de klas.

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

Mijn eerste film ooit was natuurlijk een kinderfilm van Disney !

Mijn eerste film niet animatie was raar maar waar Gremlins ! op mijn 6 jaar keek ik samen met men ma naar deze film en ik was meteen verkocht aan he genre ! de serie Buffy the vampire slayer volgde

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Great Race, The (1965) (nog altijd top 10) zag ik (vaak meerdere malen op een dag) toen ik in '84 na een ongeluk thuis een paar weken liggend op een bank/bed moest slijten. Hooguit dat Laurel & Hardy of Sound of Music, The (1965) daar nog vóór kwamen.

Naar de bios gingen (gaan) mijn ouders bijna nooit, volgens mij was de 1e film die ik daar zag Dances with Wolves (1990).

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Graven, graven...

Volgens mij was mijn eerste film Peter en de Draak of Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel. In elk geval staat me een draak bij.

Verder zou het ook nog een James Bond kunnen zijn: Octopussy. Maar dat betwijfel ik.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

riesma wrote:

Graven, graven...

Verder zou het ook nog een James Bond kunnen zijn: Octopussy. Maar dat betwijfel ik.

Nog steeds aan het graven? (zie je bericht van 30 maart)

De Site >> Gebruikers >> Wat was je eerste film?

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Ha, verrek! Dat was ik vergeten. Mijn eerste Bondfilm klopt wel, maar ik betwijfel toch dat dat mijn eerste film was die ik als klein jongetje heb gezien. Een van die twee anderen zal het dan moeten zijn.

PS. Welkom terug! Ik geloof dat je je uitgeschreven had?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

riesma wrote:

PS. Welkom terug! Ik geloof dat je je uitgeschreven had?

Bedankt en klopt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Dick2008 wrote:

(quote)
Bedankt en klopt.
Welcome back!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Elineloves wrote:

Vast en zeker was Free Willy ook één van de eersten. En deze herinner ik me nog goed:

(afbeelding)

Ik kan me die poster nog herinneren. Die stond vroeger altijd in de Donald Duck . Maar ik heb de film zelf niet gezien.

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

De Boefjes = pure nostalgie

dolphinazee

• 51 messages
  • 103 votes

Mijn eerste film was my little pony the movie : met smooze!!!

Wat een film was dat!!

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

(afbeelding)

Snow White was mijn aller-aller eerste film. Ben ik ook trots op, want het is een pracht animatiefilm in mijn ogen

Daarna volgde geloof ik The Lion King, Bambi, Peter Pan, Lady and the Tramp etc. allemaal die Disney-filmpjes.

Kon ze heel erg waarderen allemaal

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik heb een videoband gezien van mezelf waar ik, toen ik 1,5 jaar oud was, Doornroosje aan het kijken was. Mama zei tegen me dat ik die vanaf dat ik kon praten steeds wilde kijken en daar maar geen genoeg van kon krijgen. Ik heb mijn eerste jaren dus vooral doorgebracht met Doornroosje

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > Wat is de eerste film die je het eerst gekeken hebt:

Ik weet niet of hier al ooit een Topic over gemaakt is maar ik vroeg me af of iedereen zich de eerste film herinnert die hij zag . Voor mij is dat Lili (1953) bij mijn opa en oma op TV. Ik was denk ik een jaar of elf en ik mocht deze niet afkijken. Een paar jaar terug heb ik deze op YouTube gezien. De eerste film die ik in de bioscoop zag was in Zwitserland, ik was toen jonger. Dat was West Side Story. Mijn ouders hadden niet in de gaten dat deze wel erg heftig was voor jonge kinderen. Dan heb je nog Lassie (televisieserie) die ik eveneens bij mijn opa en oma zag maar dat is niet echt een film.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, groet van mij calimer@

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.