• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

De Belgen op MovieMeter

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Halcyon wrote:

reclameblokken tijdens de film

Echt? In de bios? Sinds wanneer?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Heb ik gelukkig ook nog niet meegemaakt, die reclameblokken. En ik ga zowel naar UGC in Antwerpen stadskern, als Metropolis aan de rand van Antwerpen. Zal van de film afhangen, en volgens mij vooral bij films die ook kinderen trekken zoals de Harry Potter films.

@ Big Yin, ik heb vroeger ook veel naar de kleinere bioscopen geweest in Antwerpen. En ik ben nog maar 29. Je had in Antwerpen veel bioscopen als Astrid, Cartoons, ... Zo heb ik Sneeuwwitje (heruitgave natuurlijk) nog in Astrid gezien en Under Siege in een andere kleine bioscoop waar ik de naam al niet meer van ken. Na een tijd werden alle bioscopen opgekocht door UGC om er één complex van te maken. De laatste film in Cartoons was nog Titanic, waarbij ze voor de film eerst reclame lieten zien, en daarna het doek lieten openklappen om een breder beeld te krijgen. De andere bioscopen waren toen al praktisch allemaal gesloten en UGC was net open.

In UGC heb ik Goldeneye gezien, die toen in één van de grotere zalen werd gespeeld met een lasershow op muziek van James Bond films. Als een soort feestelijke opening voor het complex. Niet echt speciaal, maar als Bondfan had het voor mij wel iets. Metropolis was er toen al (onderdeel van het Kinepoliscomplex) en waarschijnlijk konden de kleinere zalen de concurrentie met die mastodont niet aan. Die zijn dan samengeslagen als het huidige UGC, toen nog Gaumont. Als ik veel mensen hoor, blijft het een kwaliteitsconcurrentie tussen de beide bioscopen. De één vindt UGC het beste, de andere hecht meer aan Metropolis. Ik ondervind dat beiden op verschillende tijdstippen in bepaalde zaken investeren, waardoor de ene keer het geluid bij de één beter is, en daarna de zetels weer beter bij de andere... Maar na een tijd verslijt dat ook en komt de andere weer met iets anders op de proppen.

Zelf ga ik vooral naar Metropolis in geval van gezelschap vanwege de parkeerplaats en de acties van Proximus waardoor je voor 3 euro de eerste maandag van de maand film kan gaan zien. Maar ik ga ook naar UGC omdat je er nog geen stoel moet reserveren (blijf het een stom systeem vinden), het vlak bij m'n werk is en je zit met het openbaar vervoer waardoor je snel thuis bent. Nadeel is wel dat je minder keuze hebt in films, omdat vroeger met de verschillende bioscopen er ook een uitgebreider aanbod was aan films, ook al draaide die dan niet altijd zo lang als nu... Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar aan het aantal Nederlanders vooral in Metropolis te zien is het bij ons nog niet zo slecht gesteld.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Echt? In de bios? Sinds wanneer?

Metropolis Antwerpen, heb geen idee sinds wanneer. Als het om "een lange film" gaat, gooien ze er een reclameblok tussen. Meegemaakt bij The Bourne Ultimatum, die nog geen twee uur duurt. Hun opvatting over "een lange film" is dus erg bedenkelijk. Bijkomend probleem is dat je voor "een lange film" meer moet betalen. Laatste keer dat ik in Metropolis geweest ben, tenzij ik vrijkaarten heb.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

En by the way, wat ik ook enorm degoutant vind is het feit dat een film die om bijvoorbeeld 20u geprogrammeerd staat, pas om 20.15u begint. Ook het geval bij Metropolis trouwens.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Metropolis Antwerpen, heb geen idee sinds wanneer. Als het om "een lange film" gaat, gooien ze er een reclameblok tussen. Meegemaakt bij The Bourne Ultimatum, die nog geen twee uur duurt. Hun opvatting over "een lange film" is dus erg bedenkelijk. Bijkomend probleem is dat je voor "een lange film" meer moet betalen. Laatste keer dat ik in Metropolis geweest ben, tenzij ik vrijkaarten heb.

Hoe gaat dat precies? Tijdens een reguliere pauze, neem ik aan?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Hoezo?

Ze leggen gewoon de boel lam gedurende 10 minuten. In het geval van The Bourne Ultimatum net tijdens een auto-achtervolging. Man ik was pissed.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Serieus? En dan ook nog eens extra entree vragen? Vreselijk.

Had nog nooit van zoiets gehoord. Is dat weider gebruikelijk?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Het valt hooguit te verdedigen als je juist een stevige korting zou krijgen op zo'n film. Voor mij zou het ook een reden zijn om die bioscoop te mijden. Ik vind pauzes al erg fout.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Zeer vervelend inderdaad. Alhoewel het bij films die een uitzonderlijk lange speelduur hebben wel eens handig kan zijn ook, wanneer je naar het toilet moet ofzo.

Big Yin

• 40 messages
  • 0 votes

Vroeger waren die pauzes er ook. Ik ben er zelf totaal geen voorstander van, net als dat ik ook geen voorstander ben van 'voorfilms' -toch dikwijls B films, niet Speedy?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Heb het echt nog nooit meegemaakt, al moet ik zeggen dat ik niet naar Metropolis ga. UGC is wat mij betreft een leukere, gezelligere bioscoop, én met een betere filmselectie.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Big Yin wrote:

net als dat ik ook geen voorstander ben van 'voorfilms' -toch dikwijls B films, niet Speedy?

Inderdaad, maar dikwijls goede films. Het was toen haast overal zo. Toen was er zondagnamiddag film en die begon normaal om 15 uur en de films waren tussen half zeven en zeven uur gedaan.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Inderdaad, maar dikwijls goede films. Het was toen haast overal zo. Toen was er zondagnamiddag film en die begon normaal om 15 uur en de films waren tussen half zeven en zeven uur gedaan.

Tja, heb die tijd ook nog meegemaakt

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Vraagje aan Belgen die geregeld een dvd naar Nederland versturen. Wat betalen jullie zoal aan verzendingskosten? Ik kwam vandaag op de post en blijkt dat 1 dvd verzenden zo'n 4,20 euro verzendingskosten met zich mee brengt. Betrekkelijk duur, niet?

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Halcyon wrote:

Vraagje aan Belgen die geregeld een dvd naar Nederland versturen. Wat betalen jullie zoal aan verzendingskosten? Ik kwam vandaag op de post en blijkt dat 1 dvd verzenden zo'n 4,20 euro verzendingskosten met zich mee brengt. Betrekkelijk duur, niet?

Idem, 4,20 euro.

Belachelijk duur inderdaad, en het betreft dan nog niet eens een prior-zending. Door de afmetingen valt het versturen onder de tarieven voor niet-genormaliseerde zendingen binnen Europa. Het pakketje weegt ook steeds (net) iets meer dan 100 gram waardoor de prijs aanzienlijk stijgt (lees: het dubbele!).

Bovendien duurt het vaak erg lang eer het pakketje aankomt. Slechte service aan hoge prijzen dus.

Speedy schreef hier echter eens (ergens) dat hij zijn enveloppen nooit voor zo'n hoog bedrag frankeert en dat de dvd's ook telkens aankomen. Misschien moet je dat ook eens proberen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Sinds de laatste prijsveranderingen plak ik er altijd precies € 3 op en het komt altijd aan. Moet natuurlijk wel door de brievenbus kunnen. En ik verstuur er met de regelmaat van de klok naar Nederland.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Heb er nu eentje geprobeerd met 4 postzegels (tip van Chainsaw). Hopelijk komt ie aan...

Van Nederland naar België is het overigens een pak goedkoper!?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ja, 2 euro nog wat meen ik.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Ligt eraan hoe ver hij moet dacht ik !?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Grapjas.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

speedy23 wrote:

Sinds de laatste prijsveranderingen plak ik er altijd precies € 3 op en het komt altijd aan. Moet natuurlijk wel door de brievenbus kunnen. En ik verstuur er met de regelmaat van de klok naar Nederland.

Zo, daar is Speedy al!

Vreemd, zelf enkele keren voor een (iets) lager bedrag verzonden en 2 maal de dvd teruggevonden in mijn bus wegens te lage frankering. Sindsdien waag ik het er niet meer op, het duurt zo al meer dan lang genoeg.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zolang het gaat aan die 3 euro, hou ik het zo. Als ik echt 4,20 moet plakken zal ik het doen, maar als ik zie wat ik nu in mijn zak steek, kan ik er jaarlijks een paar mooie dvd's mee kopen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Badalamenti wrote:

Ligt eraan hoe ver hij moet dacht ik !?

Je kan ook een retourtje plakken.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ter vergelijking, zendingen binnen Europa (een dvd in bubbelenvelop weegt in veruit de meeste gevallen 100-250):

Tarieven De Post (België):

(afbeelding)

Tarieven TNT Post (Nederland):

(afbeelding)

En binnenlandse zendingen:

Tarieven De Post (België):

(afbeelding)

Tarieven TNT Post (Nederland):

(afbeelding)

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Tot zover 'k weet ben ik nen BELG!en daar ben ik blij om(niet dat ik iets tegen hollanders heb hoor)!

Toen ik de topic zag staan dacht ik dat er allemaal

negatieve comentaar op stond maar dat was niet zo.

Dus nederland of belgische?maakt mij nix uit

Van A.L.I.E.N

Antwerpen

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zou men de naam van dit topic beter niet veranderen in 'De Vlamingen op MovieMeter'?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Misschien zijn er Walen op de site die zo hun Nederlands inoefenen, kan toch?

Big Yin

• 40 messages
  • 0 votes

Et alors? ...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Wat ik me al een tijdje afvraag, is er geen animo om eens een meeting te organiseren?

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Je kunt dat natuurlijk altijd zelf organiseren via een ander topic... !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.