- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar werken de MM-users?
Waar werken de MM-users?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Overduidelijk te horen hoor, ik let er altijd heel erg op namelijk. Heb een keer 30 uur in de bus met Limburgers gezeten, langste 30 uur ooit in mn leven
Bij DEZE hoor ik het zelf ook wel, maar dat is ook omdat ik daar eventjes dialect praat.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Dit valt eigenlijk onder ' Waar werk(t)en de MM users?':
Toevallig ontdekte ik dat mijn vroegere baas, circusdirecteur Jean Gebruers ( die als een tweede vader voor mij was) onlangs op de VRT TV te zien was, in het programma '1000 zonnen'.
Hij haalt daarin, samen met acteur Ivo Pauwels, herinneringen op aan de opnames van jeugd TV serie 'Circus Rondau', uit de jaren zeventig.
(destijds heel populair)
Het was bij dat circus dat ik mijn eigen loopbaan begon, in 1977.
Het bestaat nog steeds, en heet nu circus Malter.
Onze Ninofse MM gebruikers weten waarover ik het heb, want het circus was tot gisteren in Ninove.
Hier is het filmpje te vinden:
Eén - 1000 zonnen - Op locatie : Circus Rondau | Eén - een.be
(Die grote oude kassawagen diende vaak als slaapplaats voor mij, en later als kleedruimte)
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ik ben "studentassistent" op de universiteit: werk nakijken, werkcolleges begeleiden, stof uitleggen, etc. (wiskunde/natuurkunde)
Leuk werk, verdient goed, relevant voor mijn studie, en ook nuttig voor mezelf (uitleggen aan anderen helpt je eigen begrip). Ik kan het nu in de zomer alleen niet meer opbrengen ongeschoold werk te doen.
Bardt1980
-
- 448 messages
- 92 votes
Ik ben grafisch vormgever bij een uitgeverij en daarnaast in de avonduren freelance illustrator/kunstenaar.
Sinds mijn kortstondige vaderschap heb ik voor het laatste helaas wat minder tijd tegenwoordig. Maar ach, zo'n kleintje is het allemaal waard 
maarten1991
-
- 80 messages
- 165 votes
Ik zit nog op school ( en dat wil ik de komende jaren zo houden )
Een bijbaantje komt er misschien aan maar om eerlijk te zijn hou ik niet zo van werken.
VdG
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik zit ook nog op school voor de komende 100 jaar. Heb hier en daar een rolletje in een film, of figureer. Maar dat telt niet helemaal, vooral gezien wat ik ermee 'verdien'.
maarten1991
-
- 80 messages
- 165 votes
Ik zit ook nog op school voor de komende 100 jaar. Heb hier en daar een rolletje in een film, of figureer. Maar dat telt niet helemaal, vooral gezien wat ik ermee 'verdien'.
Ik denk toch dat een heleboel mensen jaloers zijn op zo'n bijbaantje
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ken iemand die dat ook doet bij Flikken Maastricht, zo bijzonder is dat niet hoor, als je ergens in een hoekje achter een krant zit of je een deur moet openduwen linksachter in beeld..
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb ook wel eens gefigureerd in de serie All Stars, maar het is vooral heel veel wachten, tussen wat scènetjes door. Leuk voor een keertje, maar als bijbaan niet zo spannend als het lijkt.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Net wat je zegt, dat lange wachten vind ik vreselijk.
Voor mij was één keer (speelfilm) ook genoeg.
Of nee, ook nog een soap, die was ik bijna vergeten.
Maar dat was meer een vriendendienst voor de casting manager.
Dat heb ik geweten, haha.
Plus een aantal TV programma's (docu's etc.)
Die waren enerverender, maar je bleef tenminste wel heel de tijd bezig, zonder dat de verveling toesloeg.
VdG
-
- 3 messages
- 0 votes
Ja het stelt inderdaad ook vaak niet veel voor en is meestal dan ook niet meer dan een gesprek met iemand voeren op de achtergrond. Maaar ik heb ook gewoon bijrollen gehad in films, dan heb ik het wel over (oa. filmhuis-) films waar nog nooit iemand van heeft gehoord, maargoed 
Geen bijbaantje in de supermarkt in ieder geval woehoe! zeg nee tegen werk-werk!
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
In welke films zoal VdG?
Een bijrol lijkt mij persoonlijk interessanter dan een figurant natuurlijk. Zelf vind ik het leuker om op de achtergrond iets te doen, zoals ik al bij verscheidene speelfilms en wat korte films heb gedaan als filmmuziek adviseur.
maarten1991
-
- 80 messages
- 165 votes
Ik denk eigenlijk dat niemand een figurantenrol ziet zitten. Maar het vergroot wel een kans op een bijrol.
Bijna iedere acteur/actrice begon als figurant 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Bij mij is het dan ook aan komen waaien destijds. Ik liep met mijn broer en toenmalige vriend op het Waterlooplein en toen werden we gevraagd of we de volgende dag wilden komen figureren. Ik vond het wel leuk om eens een keer mee te maken. Acteerambities heb ik zeker niet! 
maarten1991
-
- 80 messages
- 165 votes
Leuk! Dan weet je ook hoe zo'n studio er uit ziet.
Bij bijvoorbeeld gtst maken ze ook wel eens een scene bij een terras. De bedoeling is dan dat je gewoon blijft zitten en dan is je koffie gratis 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
..en probeert niet de camera in te kijken. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Leuk! Dan weet je ook hoe zo'n studio er uit ziet.
Bij bijvoorbeeld gtst maken ze ook wel eens een scene bij een terras. De bedoeling is dan dat je gewoon blijft zitten en dan is je koffie gratis
Njah, studio... Het was in de Westergasfabriek waar ze een hoekje hadden ingericht als de slaapkamer van Hero (Antonie Kamerling). 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ja, haha, maar niet op díe manier. Ik behoorde samen met vier anderen tot zijn hippievrienden.
We moesten twee scènes doen met Antonie Kamerling en één scène met Cas Jansen. Uiteindelijk ben je maar 3 seconden per scène in beeld ofzo. 
Maarre... het is een leuke man hoor, die Antonie Kamerling. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha, dat is wel meteen een leuke rol dan!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maarre... het is een leuke man hoor, die Antonie Kamerling.

Ik zag hem dit WK als gast bij VI Oranje (met Johan Derksen dus).
Wat een vreselijk vervelende gast was die Kamerling zeg. Vond zichzelf zo grappig en probeerde zo geforceerd net zo leuk te doen dat het pijnlijk genant werd.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb een kleine zwak voor 'm sinds '' Ik Ook Van Jou. '' Verder ken ik hem vooral als die blonde vriend van Arnie uit GTST.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
En all stars natuurlijk 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Mijn nichtje is een vriendin van Kamerling maar ik heb verder niks met die man. (vind hem in De Kleine Blonde Dood wel sterk)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb de film gezien, maar daar vond ik voornamelijk andere mannen knapper. Daniël Boissevain ofzo, daar zou ik wel een rolletje mee willen spelen.
'Helaas' werk ik vooral met peuters en kleuters momenteel, dus dat zit er even niet in. 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik kan het nu in de zomer alleen niet meer opbrengen ongeschoold werk te doen.
Als je met een elitaire attitude erbij loopt zou ik het inderdaad niet doen nee.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Bedankt voor de instemming. Ik vermoed dat rokkenjager professor in het egalitarisme is, en in het weekend toiletten schoonmaakt
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zoek een zomerbaantje bij de oveheid zou ik zeggen 
Maar je hebt onbedoeld gelijk, voor een bijbaantje ben je te oud om nog iets te zoeken. Je kan eigenlijk alleen een callcenter in of een particulier bedrijfje. 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Bedankt voor de instemming. Ik vermoed dat rokkenjager professor in het egalitarisme is, en in het weekend toiletten schoonmaakt
En jij doet naast je studie nog aan karakterologie?
Maar nu even alle gekheid op een stokje, vanwaar kun je niet het opbrengen om in de zomer ongeschoold werk te doen? Ik studeer ook gewoon, maar een bijbaantje in de zomer bij een strandtentje of een horeca achter de bar, daar ben ik absoluut niet vies van. Sterker nog: ik vind het heerlijk! Verdient lekker, gezellige sfeer, vrolijke mensen, mooie meiden overal, broeierige zomeravonden, na het werk erop los feesten metsen alle. Dikste pret bevindt zich bij dit soort bijbaantjes.
Ik ga alleen niet met de gedachte in m'n achterhoofd dat 'ik een goede studie heb waarbij iedere vorm van hersenwerk moet worden benuttig' dergelijk werk verrichten. Dan kan ik inderdaad derhalve gewoon twee maanden niksen, en niet het in m'n hoofd halen om 'ongeschoold werk' te doen.