• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Waar werken de MM-users?

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Maar wel nog steeds voor een prime kostprijs. In bijna alles wat Apple maakt behoren ze tot de duurdere categorieën, zonder goedkopere alternatieven aan te bieden. Da's het unieke aan Apple.

Je kan toch moeilijk ontkennen de de bedrijven een verschillende uistraling hebben. Uiteindelijk is het imago cruciaal voor zo'n bedrijf, los van wat er achter dat imago schuilgaat. Apple is nooit een echte innovator geweest, ze wisten vooral bestaande ideeën goed te verpakken en verkopen.

De prijs van Apple producten wordt door de marktwerking bepaald. Het unieke van Apple is meer de stijl en vormgeving van het product en anders het hele verhaal van Steve Jobs dat erachter zit. Hun design wordt heel veel nagemaakt. Hun producten zijn (heb alleen een Ipod) wel van hele goede kwaliteit. Het lijkt wel alsof het niet kapot gaat. Mijn Ipod doet het na 6 jaar nog steeds perfect. Iphone is inderdaad duur al kan je in Nederland (in België zijn de abonnementen heel anders geregeld en is het veel duurder) je Iphone na een tweejarig abonnement weer verkopen voor 200 euro. Bestaande ideeën goed verpakken en verkopen valt ook onder creatief en innoverend bezig zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

kos wrote:

Gast, verdiep je eerst eens in bvb de geavanceerde milieu en afvaltechnologie die ze hanteren bijvoorbeeld.

Qua logistiek, marketing etc. is McD ook ongeevenaard.

Hier moet ik het wel mee eens zijn.

Personeelsbeleid is helaas wel ruk geworden, heb het in 9 jaar tijd echt zien aftakelen. Overigens is het in het noorden wel anders bij de Mac. Hier spreken we wel Nederlands achter de kassa bijvoorbeeld.

The Oceanic Six wrote:

Lullig Reppie. Zeker de manier waarop.

Ik kan alleen niet echt uit je tekst ophalen of het nou voor een vaste baan of een stage is dat je bij Apple solliciteerde. Want als je daar wordt aangenomen voor een vaste baan, dan laat je de MC toch sowieso vallen lijkt mij?

.

Fulltime baan. Ze vragen ook een minimale commitment voor een jaar, omdat ze ook een lange trainingsperiode in je investeren. Natuurlijk laat ik het vallen, maar ik zei dat ik het in het begin als stok achter de deur houd mocht het hier niet goed lopen. Ze hamerden twintig keer op open en eerlijk zijn Ik heb er natuurlijk zelf ook geen trek in om 40 uur te werken en dan zaterdagnacht nog doorploeteren bij de Mac haha.

Onderhond wrote:

(quote)

Niet het werk, wel de standing van het bedrijf. Je gaat van een goedkope fastfood keten naar één van de duurste en rijkste tech-producenten.

Ik ging er in bruto uurloon zelfs op achteruit t.o.v. de McDonalds Alleen het zijn de uren die je kan maken die het doen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

merijn82 wrote:

Kan me nog discussies herinneren over mobiele telefonie hier waarin Rep toch een fervent Apple-basher bleek te zijn.

Nog steeds trouwens hoor Ik hield ook mijn schijnheilige glimlach voor de hele dag haha. En hoe je het went of keert, je kan ergere werkgevers verzinnen lijkt me. Trouwens heb ik er wel veel kennis van hoor, kwam met gemak door al die "technische" Apple testen heen. Ik houd me dagelijks bezig met de nieuwste technologische snufjes en mijn vriendin heeft ook zo'n appel, waardoor mijn pc ook besmet is met het Apple virus

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

rep_robert wrote:

Ik ging er in bruto uurloon zelfs op achteruit t.o.v. de McDonalds Alleen het zijn de uren die je kan maken die het doen.

Dat wil ik nog best geloven, maar da's allemaal interne keuken natuurlijk, niet zozeer hoe ze zichzelf willen profileren naar buiten toe. 't Is ook niet omdat je in een Versace winkel werkt dat je meteen meer verdient dan bij de H&M.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Hmm.. nou zo vreemd is dat niet. Vaak wordt daar namelijk meer expertise vereist.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

jarno1975 wrote:

Maar misschien is het beter om op je CV te vermelden dat je momenteel in een restaurant werkzaam bent (dat klinkt dan toch al iets anders, en je liegt niet)

Om hier nog even op in te gaan Dit soort dingen lijken mij nou juist een doodsteek. Je hebt dan gewoon een incompleet CV en je geeft de werkgever hiermee niet echt duidelijkheid. Vooral omdat je ook referenties moet opgeven.

Referenties:

Pietje Puk

Restaurantmanager van "een restaurant"

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Je moet ook je diploma's / afgeronde opleidingen vermelden. Zet je daar ook je veterstrikdiploma bij? Anders ben je ook niet compleet en onduidelijk ...

Hoewel ik dit restaurant-voorbeeld ook niet erg geslaagd vind i.h.k.v. het pimpen van je CV.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

Fulltime baan. Ze vragen ook een minimale commitment voor een jaar, omdat ze ook een lange trainingsperiode in je investeren. Natuurlijk laat ik het vallen, maar ik zei dat ik het in het begin als stok achter de deur houd mocht het hier niet goed lopen. Ze hamerden twintig keer op open en eerlijk zijn Ik heb er natuurlijk zelf ook geen trek in om 40 uur te werken en dan zaterdagnacht nog doorploeteren bij de Mac haha.

Dan had je kunnen zeggen dat de MC afgezegd zou worden zodra je bij Apple je contract tekent of gaat tekenen.

Vaak zijn bij sollicitaties de sociaal wenselijke antwoorden vaak wel het beste, helaas ook al eens gemerkt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

rep_robert wrote:

Om hier nog even op in te gaan Dit soort dingen lijken mij nou juist een doodsteek. Je hebt dan gewoon een incompleet CV en je geeft de werkgever hiermee niet echt duidelijkheid. Vooral omdat je ook referenties moet opgeven.

Maar als ik volgend jaar afstudeer als verpleegkundige dan ga ik als werkervaring en referenties toch ook mijn 11 stageplaatsen op dat CV plaatsen. Als ik ga solliciteren in een ziekenhuis dan boeit het die werkgever toch ook niet dat ik daarvoor 5 jaar in een fabriek heb gewerkt en nog daarvoor tal van interimbaantjes in verschillende fabrieken heb gehad.

Enkel de informatie vermelden waar een potentiële werkgever iets aan heeft lijkt me meer dan voldoende.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben nu volop aan het solliciteren in de I.T. sector en ik merk dat het ene bedrijf meer hecht aan dit soort referenties (ik heb zelf 4 jaar in de Carrefour gewerkt) dan het andere. Het bedrijf waar ik vandaag ben geweest vroeg er echt specifiek achter wat ik daar gedaan heb terwijl anderen het gewoon overslagen.

msLynch

• 78 messages
  • 493 votes

Ik ga vanaf maandag aan het werk bij een bedrijf als (graphic) designer, als zomerbaantje (ik heb er hiervoor 2 maanden stage gelopen en ze vroegen of ik bleef), verder freelance ik een beetje hier en daar.

Als ik in september start met school, ga ik weer op zoek naar een ander (bij)baantje.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nomak wrote:

(quote)
Maar als ik volgend jaar afstudeer als verpleegkundige dan ga ik als werkervaring en referenties toch ook mijn 11 stageplaatsen op dat CV plaatsen. Als ik ga solliciteren in een ziekenhuis dan boeit het die werkgever toch ook niet dat ik daarvoor 5 jaar in een fabriek heb gewerkt en nog daarvoor tal van interimbaantjes in verschillende fabrieken heb gehad.

Enkel de informatie vermelden waar een potentiële werkgever iets aan heeft lijkt me meer dan voldoende.

Ik heb b.v. ook alleen mijn 2 belangrijkste stageplekken erop gezet. Het heeft geen nut om ze er allemaal neer te zetten. Ik snap ook heus wel dat je selectief te werk moet gaan. Alleen ik lijk wel gek om 9 jaar werkervaring op dit moment niet in mijn CV te zetten. Doe ik dat niet, dan ben ik volgens mijn CV altijd werkloos geweest.

Ik snap ook wel dat als ik bijvoorbeeld op mijn 45e solliciteer dat ik dan waarschijnlijk een heel ander CV heb en ik dit werk er niet op hoef te zetten. Je moet wel begrijpen dat het om een startersfunctie gaat, dan lijkt mij 9 jaar bijbaan ervaring bij 1 bedrijf altijd belangrijk(commitment). Anders heb ik praktisch een leeg CV, want die stages zet je er natuurlijk ook alleen maar bij ter opvulling van je CV, om het bij het pimpen van je CV te houden En een leeg CV kan imo niet goed zijn.

Ik zei ook dat die man best onder de indruk was van mijn 9 jaar bij de Mac, voor mijn gevoel is dat ook meer een argument die hij erbij verzonnen heeft(twijfels over mijn uren...) om het afwijzen wat kracht bij te zetten. Achteraf kan ik ook wel zeggen dat ik die "klik" niet had met die man en blijkbaar is dat wel iets waar ze veel waarde aan hechten, omdat ik die testen ook foutloos door gekomen ben. Allemaal heus niet erg, alleen ze hadden mij wel erg veel hoop gegeven. Ik heb verder al tig afwijzingen gehad, het is dus niet zo dat ik elke keer door blijf jammeren

Maar dit lijkt me wel een verhaal waar veel mensen wat mee kunnen. Hier leer je wel van en misschien is dit ook een tip voor anderen dat je zelfs als je denkt dat je binnen bent je nog je stinkende best moet doen

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Waarom zijn stages slechts opvulling van je CV? Het lijkt mij juist wel handig om al je stages te noemen. Vooral als je zoekt naar een baan die aansluit bij je studie/opleiding. Werkervaring in het werkveld weegt meestal zwaarder dan het diploma op zich. Dus als je elf relevante stages hebt gelopen, doe je er juist goed aan om ze te noemen.

Onderschat niet wat er allemaal relevant kan zijn op een CV. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft haar reiservaringen op haar CV gezet (ze heeft bijvoorbeeld alleen door India gereisd). Dit heeft al meerder malen de doorslag gegeven bij banen waarbij ze twijfelden aan haar leeftijd (ze vonden haar met 24 jaar aan de jonge kant), maar door het reizen kwam ze over als iemand met veel levenservaring, wat in bepaalde werkvelden ook erg belangrijk wordt gevonden (hulpverlening/welzijnssector bijvoorbeeld).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Eens met Selma en Quido. Een CV mag/moet job-specific zijn en kan in principe vrij excentriek zijn. Het is de eerste persoonlijke presentatie richting een werk-/opdrachtgever en moet dus direct een positieve indruk van jou als persoon geven.

Edit: zie starbright boys bericht na mij

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik heb bij een baan waarbij dat relevant was ooit een lijstje met favoriete films bij mijn solicitatie gedaan. Dat was ook de reden waarom ze me terugbelden en ik werd uitgenodigd en uiteindelijk de baan kreeg.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik had ooit een gesprek voor een stage bij een filmsite van de publieke omroep, maar was qua filmsmaak zowat het tegenovergestelde van de hoofd-/eindredacteur - een vriend van me liep daarvoor stage aldaar, zodoende wist ik daar het nodige van -, daar heb ik me dus maar politiek correct doorheen geluld. Als je daar dan uiteindelijk zit komt de aap echter toch wel uit de mouw

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dus als je solliciteert als lijkschouwer en je zet Dawn of the Dead op je CV ben je binnen

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Dan zou ik voor Six Feet Under gaan, persoonlijk

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Hangt ook wel van het type functie af, creatief of 'kurkdroog'. Mijn potentiële werkgevers zitten nou niet echt te wachten op excentrieke uiteenzettingen van mijn persoonlijkheid. Wel op een cv dat (naast de inhoud natuurlijk) opvalt door strakke indeling, gebruik van lichtgekleurde kadertjes, kleine bedrijfslogootjes en dat soort dingen.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Een CV in Comic Sans met een foto van jezelf in een hangmat, als emailadres [email protected] en je moeder en een stel vrienden als referentie maakt overigens ook weinig kans

En hou het op Social Media ook een beetje beschaafd

(afbeelding)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

SelmaDuim wrote:

Waarom zijn stages slechts opvulling van je CV? Het lijkt mij juist wel handig om al je stages te noemen. Vooral als je zoekt naar een baan die aansluit bij je studie/opleiding. Werkervaring in het werkveld weegt meestal zwaarder dan het diploma op zich. Dus als je elf relevante stages hebt gelopen, doe je er juist goed aan om ze te noemen.

Je moet alleen niet vergeten dat er amper banen te vinden zijn..... Ik zit ook "met goede hoop" op starters vacatures in andere sectoren te solliciteren. Er is amper werk hier. Dus om dan elke stage op je CV te zetten is eigenlijk al een risico, ook omdat vaak de latere stages tijdens je opleiding echt relevant zijn. Tenzij je een opleiding hebt met 1 grote eindstage natuurlijk

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

jarno1975 wrote:

Een CV in Comic Sans met een foto van jezelf in een hangmat, als emailadres [email protected] en je moeder en een stel vrienden als referentie maakt overigens ook weinig kans

En hou het op Social Media ook een beetje beschaafd

(afbeelding)

Ik weet al waar het fout is gegaan!

(afbeelding)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nou vandaag iets gedaan wat ik erg moeilijk vind, Afscheid genomen van Jayden.( Hond van het asiel waar ik werk ) Het is erg lastig om te voorkomen dat je een band opbouwt met een hond. Maar dat voorkomen kan je nooit. Ik had een hechte band met Jayden, heb het contact ook opgebouwd en op een gegeven moment kon ik zelfs gewoon zonder brokken gooien het hok uit. (wat niemand lukte ) Ik en Jayden hebben meer dan 30 wandelingen er op zitten, met warm weer lekker onder de boom gezeten. Al deze herinneringen blijf ik koesteren en zou Jayden ook nooit vergeten. Jayden het ga je goed maat en hoop dat je het erg goed zal doen daar. ♥ ♥ ♥ wie weet ben je straks wel een echte politie hond !!!!

(afbeelding)

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

606 wrote:

Nou vandaag iets gedaan wat ik erg moeilijk vind, Afscheid genomen van Jayden.( Hond van het asiel waar ik werk ) Het is erg lastig om te voorkomen dat je een band opbouwt met een hond. Maar dat voorkomen kan je nooit. Ik had een hechte band met Jayden, heb het contact ook opgebouwd en op een gegeven moment kon ik zelfs gewoon zonder brokken gooien het hok uit. (wat niemand lukte ) Ik en Jayden hebben meer dan 30 wandelingen er op zitten, met warm weer lekker onder de boom gezeten. Al deze herinneringen blijf ik koesteren en zou Jayden ook nooit vergeten. Jayden het ga je goed maat en hoop dat je het erg goed zal doen daar. ♥ ♥ ♥ wie weet ben je straks wel een echte politie hond !!!!

(afbeelding)

Top gozer met top hond

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Bedankt Henk heb wel traan gelaten vandaag. wetende dat je die hond niet meer ziet is raar.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ook namens mij Martijn. Ik weet wat het is om jezelf aan een beestje te hechten, die je na een lange tijd zal gaan verlaten. Loslaten is moeilijk, maar komt goed!

Tot slot ben je er voor die beestjes, en daar gaat het om

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Movie-Addicted wrote:

Ook namens mij Martijn. Ik weet wat het is om jezelf aan een beestje te hechten, die je na een lange tijd zal gaan verlaten. Loslaten is moeilijk, maar komt goed!

Tot slot ben je er voor die beestjes, en daar gaat het om

Bedankt Maikel

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Moet je maar hooligan worden, krijg je Jayden nog eens af en toe achter je aan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

The Oceanic Six wrote:

Moet je maar hooligan worden, krijg je Jayden nog eens af en toe achter je aan.

Lol, Jayden wordt waarschijnlijk meer van douane of drugshond.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Wat is dat 606, Mechelse herder ofzo? Toffe beesten zijn dat

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.