• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.292 votes
Profile

Waar werken de MM-users?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lullig Reppie. Zeker de manier waarop.

Ik kan alleen niet echt uit je tekst ophalen of het nou voor een vaste baan of een stage is dat je bij Apple solliciteerde. Want als je daar wordt aangenomen voor een vaste baan, dan laat je de MC toch sowieso vallen lijkt mij?

Ik vermeld op mijn CV ook altijd mijn bijbanen met naam en periode, lijkt me niet zo vreemd. Behalve als je elke 3 maanden van baan wisselde, maar net als Reppie werk ik meestal ook vele jaren voor hetzelfde bedrijf, wat wel betrouwbaar over komt denk ik.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

McDonalds is dit jaar uitgeroepen dat beste werkgever in Belgie. In Nederland op 4 na beste werkgever.

Daarbij vraag ik me af of Apple het gaat redden. Ze zijn zo groot geworden door hun innovaties maar dat is na de Ipad ook flink afgenomen. Daarbij worden ze ingehaald door andere merken. Ik zou er niet van staan te kijken dat Apple over 5 jaar staat waar Blackberry nu staat.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

mjk87 wrote:

Apple heeft sowieso een grote eigendunk. En ik denk dat McDonalds net zo revolutionair is geweest voor ons eten en uiteten als Apple voor de technologie.

Nu ben ik zelf absoluut geen fan van alles wat met Apple te maken heeft, maar er zit toch een duidelijk verschil tussen beide culturen.

McD is populair en groot geworden door voor héél weinig toch een volledige maaltijd (dan wel of niet verantwoord) voor je klaar te zetten. Apple is populair geworden door net zeer dure producten en masse aan de man te brengen. Het is een exclusief product dan in vele gevallen markleider is, geweest is of gezien z'n prijs een véél groter deel van de markt heeft dan men voor mogelijk zou houden. Het zijn twee tegengestelde culteren, ik begrijp dat ze vanuit Apple dan enige verantwoording verwachten over hoe jij zelf die overstap ziet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

McD is populair en groot geworden door voor héél weinig toch een volledige maaltijd (dan wel of niet verantwoord) voor je klaar te zetten.

Heel weinig? De MC is behoorlijk prijzig. Daar ga je ook puur heen voor de status en het gemak heb ik het idee. Als er een normale snackbar naast een MC staat dan wist ik wel welke ik binnen zou lopen als ik honger had.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

McD is idd 2x zo duur als een ''normale'' snackbar. Maar de Mc is wel heel makkelijk en de frietjes + Mckroketjes zijn zo lekker.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Toch heeft het het imago dat ze redelijk goedkoop zijn vanwege acties of bepaalde producten voor een euro (en fantastische (kinder)marketing natuurlijk). Net als bol.com trouwens, veel mensen denken dat zij supergoedkoop zijn maar het tegengestelde is waar.

• 10970 messages
  • 2790 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Heel weinig? De MC is behoorlijk prijzig. Daar ga je ook puur heen voor de status en het gemak heb ik het idee. Als er een normale snackbar naast een MC staat dan wist ik wel welke ik binnen zou lopen als ik honger had.

Wat kost een hamburger bij jou snackbar dan?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Wat kost een hamburger bij jou snackbar dan?

Ja, weet ik ook niet precies, heb geen vaste snackbar. 2 tot 2,50 euro lijkt me. En dan heb je toch wel een goede burger. Bij de MC heb je wel die smerige 1 euro burgers, maar die eet niemand denk ik graag. De normale broodjes kosten bijna allemaal bijna 4 euro en meer. Als jij een simpel menu neemt met cola, friet en een broodje, dan ben je zo een euro of 8 kwijt. Nou, daar heb ik bij de snackbar echt wel het dubbele voor.

Ik heb overigens niks tegen de MC, kom er soms ook wel, maar laten we niet zeggen dat ze goedkoop zijn.

Fox McCloud

• 951 messages
  • 841 votes

De McChiliChicken euroknaller is best lekker hoor.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Een hamburger en een friet speciaal plus een cola bij een friettent ben je toch ook al 7 a 8 euro kwijt. Ben je toch ongeveer hetzelfde kwijt als je een menu gaat halen bij de Mac.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Toch mooi hoe iemand die wordt afgewezen voor een baan kan leiden naar de vraag hoe goedkoop de friet bij je snackbar is! Only on the internet

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Fox McCloud wrote:

De McChiliChicken euroknaller is best lekker hoor.

Ja, die wel ja. Erg lekker zelfs. 1 tot 1,50 euro zijn ze toch? Maar ze zijn lang niet altijd verkrijgbaar. Nu toevallig weer wel, maar ik heb ze ook heel lang niet meer gezien.

Overigens is de Burger King lekkerder vind ik, maar dit heeft niks meer met Reppie zijn verhaal te maken

Macmanus wrote:

Toch mooi hoe iemand die wordt afgewezen voor een baan leiden naar de vraag hoe goedkoop de friet bij je snackbar is! Only on the internet

Haha, ja dat maakt het soms ook wel weer mooi, discussie voeren.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

MacD !

Apple !

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Het meest opvallende aan dit verhaal vind ik nog dat je het 9 jaar bij de MacDonalds hebt volgehouden.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Apple exclusief? 10 jaar geleden misschien.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Apple producten zijn ook gewoon massaproducten geworden. Uiteraard zijn er veel verschillen qua organisaties. Apple is vooral een creatieve innoverende organisatie en de Mac een bureaucratische machineorganisatie met hele andere normen en waarden maar qua werk bij de Mac gaat het er alleen maar over dat je loyaal bent tegenover je werkgever wat alleen maar een pluspunt is. Hun zien ook wel dat dat een bijbaan naast je studie is op zaterdagavonden. En als dat je enige werkervaring is dan zou ik dat gewoon laten staan. Al is het misschien wel minder dat je nergens hebt gewerkt wat bij je studie of dergelijke past en dan is Apple qua naam en bedrijf de crème de la crème vergeleken met Jopie's computerparadijs.

Al is dat tegenwoordig ook niet meer belangrijk. 9 jaar bij een bedrijf is misschien nu wel een unicum te noemen. Tegenwoordig heb je om het jaar een nieuwe baan of ga je van de ene drie maandencontract naar de andere. Dus een jaar of half jaar werkervaring bij Jopie's computerparadijs zou veel relevanter zijn voor Apple dan 9 jaar bij de Mac.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Is niet helemaal waar hoor. Ook McD is innoverend en creatief. Zelfs nu nog.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Is niet helemaal waar hoor. Ook McD is innoverend en creatief. Zelfs nu nog.

Met wat? Dat is toch gewoon bekend formulewerk geworden? Ooit waren ze het, nu allang niet meer. Wat dat betreft zijn ze te vergelijken met Apple, die de laatste jaren alleen maar nutteloze kleine verbeteringen uitbrengen, waar ze eerst bijzonder waren met de iPod, iPhone en iPad.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Gast, verdiep je eerst eens in bvb de geavanceerde milieu en afvaltechnologie die ze hanteren bijvoorbeeld.

Qua logistiek, marketing etc. is McD ook ongeevenaard.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

McDonalds is zo'n beetje het lekkerste wat er bestaat.

Klaag me aan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Gast, verdiep je eerst eens in bvb de geavanceerde milieu en afvaltechnologie die ze hanteren bijvoorbeeld.

Qua logistiek, marketing etc. is McD ook ongeevenaard.

Gast? Ik heb niet vroeger met je geknikkerd, schreeuwerd.

Ik ben wel op de hoogte wat de MC is en wat ze kunnen. Ik vind het allemaal niet zo heel innovatief als jij het doet voorkomen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

jumpstylemovie wrote:

McDonalds is zo'n beetje het lekkerste wat er bestaat.

Klaag me aan.

Ik heb medelijden met je als je dit echt vind.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Elke organisatie moet creatief en innoverend zijn willen ze meedraaien met de snel veranderende wereld.

De doelstellingen en de cultuur zijn heel anders. Ze worden niet in hetzelfde hokje gestopt.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik ben wel op de hoogte wat de MC is en wat ze kunnen. Ik vind het allemaal niet zo heel innovatief als jij het doet voorkomen.

Ik denk dat je onderschat hoe hard, creatief en innovatief het werken is/moet zijn om al zo lang, zo goed - ogenschijnlijk simpel en 'volgens dezelfde formule' - te draaien. Dat is wel meer dan een uitgekauwde formule voor het zoveelste jaar herhalen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Montorsi wrote:

Het meest opvallende aan dit verhaal vind ik nog dat je het 9 jaar bij de MacDonalds hebt volgehouden.

Hmm, ik dat hij bij Apple wilde werken!

Kan me nog discussies herinneren over mobiele telefonie hier waarin Rep toch een fervent Apple-basher bleek te zijn.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Gast? Ik heb niet vroeger met je geknikkerd, schreeuwerd.

Goed hoor.

Cramer: McDonald's Beats Apple on Product Innovation - cnbc.com

McDonald's: A History Of Innovation - investopedia.com

McDonald's Makeover: McDonald's, innovation machine | The Economist

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

McD is een schoolvoorbeeld van marketing en hoe succesvol te zijn in zoveel landen met grote culturele verschillen t.a.v. voedsel.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Fortune wrote:

Apple producten zijn ook gewoon massaproducten geworden.

Maar wel nog steeds voor een prime kostprijs. In bijna alles wat Apple maakt behoren ze tot de duurdere categorieën, zonder goedkopere alternatieven aan te bieden. Da's het unieke aan Apple. De iPhone is zo ongeveer de duurste telefoon die je kan kopen, maar meteen ook de meest verkochte telefoon op de wereld.

Je kan toch moeilijk ontkennen de de bedrijven een verschillende uistraling hebben. Uiteindelijk is het imago cruciaal voor zo'n bedrijf, los van wat er achter dat imago schuilgaat. Apple is nooit een echte innovator geweest, ze wisten vooral bestaande ideeën goed te verpakken en verkopen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bottleneck wrote:

McD is een schoolvoorbeeld van marketing en hoe succesvol te zijn in zoveel landen met grote culturele verschillen t.a.v. voedsel.

Klopt. Maar dat ontken ik ook niet. Die formule zit ook goed in elkaar. Maar om te zeggen dat ze nu nog heel innovatief zijn. Ik heb daar ieder geval een andere gedachte bij.

• 10970 messages
  • 2790 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Klopt. Maar dat ontken ik ook niet. Die formule zit ook goed in elkaar. Maar om te zeggen dat ze nu nog heel innovatief zijn. Ik heb daar ieder geval een andere gedachte bij.

Ligt ook aan de branche waarin ze zitten natuurlijk. Om als restaurant innovatief te zijn (en over te komen!) is lastiger als technologie bedrijf. Maar McDonalds is zeker wel innovatief.

De drive-in

gratis wifi

De easy order kiosken

Allemaal zaken waarin McD innovatief was en later door andere bedrijven is gevolgd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.