• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Prijsvragen dóór Users

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Vind helaas western niet het mooiste wat er is

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Is wel een van mijn favoriete genres, maar ik heb A Fistfull of Dollars al. Is daar een S.E. van?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Ja die heeft hij net gekocht, en dat is de reden dat hij hem weggeeft.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Neo is in ieder geval niet meer de enige inzender.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Zeker niet, nee

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Pff, uitslover.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Goodfella_90 wrote:

Pff, uitslover.

Jij mag dan wel een ''western-nerd'' zijn, ik doe weer mee

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

US_Raider heeft zich er ook mee gemoeid, hopelijk neemt hij even de moeite om m'n verhaaltje te lezen...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zonder deze prijsvraag had ik niet eens gemerkt dat ik nog niet gestemd had voor A Fistfull of Dollars. Shame on me.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

speedy23 wrote:

Zonder deze prijsvraag had ik niet eens gemerkt dat ik nog niet gestemd had voor A Fistfull of Dollars. Shame on me.

Dat had ik bij C'era una Volta il West.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Stuur maar in hoor Italian, ook al heb je alleen C'era una volta il West gezien, tot nu toe alleen maar prachtige reacties binnengekregen Word nog moeilijk om te kiezen...

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Hoeveel hebben er al gereageerd?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

5 tot nu toe.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

feanaro surion wrote:

Stuur maar in hoor Italian, ook al heb je alleen C'era una volta il West gezien, tot nu toe alleen maar prachtige reacties binnengekregen Word nog moeilijk om te kiezen...

ik heb momenteel maar weinig inspiratie...maar toch bedankt

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Leone is een genie en daar zou ik graag een poëtisch en lyrisch stukje over schrijven, maar aangezien ik A fistfull of dollars al heb, ga ik dat toch maar niet doen

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Als je tijd over hebt doe het toch maar en post het gewoon in zijn topic

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Om hoelaat maak je het maandag bekend Jelle?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik stel de Boogie Nights Pal regio 2 dvd beschikbaar. Wat je er voor moet doen? slijm maar wat af. De meest originele inzending wint hem.

Succes en tot maandagavond 21:00 heben jullie de tijd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik zal niet meedoen anders is het niet eerlijk

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

en ik ook maar niet

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat klopt inderdaad, we houden het wel op fair play, dames.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Turkeyloverz wrote:

Om hoelaat maak je het maandag bekend Jelle?

Nu... De winnaar is iemand die me zeker heeft overtuigd voor

"de volle 100% (...) van het feit dat"
hij
"(Leone)westerns helemaal geweldig vind!"
namelijk Goodfella_90, alle reacties waren eigenlijk geweldig en erg leuk om te lezen maar deze was zo mooi om te lezen dat ik gelijk alle westerns die ik nog had liggen ben gaan bekijken... Stuur je adresgegevens maar op dan zal ik hem morgen naar je opsturen

Hier het winnende stukje :

Goodfella_90 wrote:

Llaat ik mezelf eerst eens even verdomd geloofwaardig maken met wat feitjes over wat ik vind van de Leone-westerns en westerns in het algemeen. :

Per un Pugno di Dollari 5.0*

Per Qualche Dollaro in Più 5.0*

Il Buono, il Brutto, il Cattivo 5.0*

C'era una Volta il West 5.0*

Giù la Testa 4.5*

Gemiddelde van alle andere westerns die ik bestemd heb: 4,09

Uiteraard heb ik je er nu al lang overtuigd dat ik western het mooiste genre vind (en dan met name die van Leone), maar ik begin nu net flink enthousiast te worden, dus ik ga nog lekker even door.

Sergio Leone, wie ook mijn favoriete regisseur is (naast zijn geweldige westerns ook nog Once Upon A Time In America - 5.0*), heeft met zijn westerns iets unieks bereikt. Hij nadert hier namelijk perfectie naar mijn mening. Met elke western ging werd het (nóg) beter tot het allemaal samenkwam in zijn uberperfecte western C'era una Volta il West Echt alles is geweldig aan deze films. De vaak prachtige beelden van grote landschappen. De ubercoole Clint Eastwood. De geweldige muziek. De geniale extreme close-ups met als hoogtepunt die van de ogen van Harmonica. De heerlijk trage scènes. Alles! Met het eindduel op het kerkhof in Il Buono, il Brutto, il Cattivo heeft hij zelfs mijn favoriete scène aller tijden op zijn naam staan. Deze scène is werkelijk perfect! Ik kan haast niet met woorden beschrijven hoe geweldig ik het stuk vind dat ze elkaar eindeloos maar blijven aankijken en aankijken en dat met die steeds aanzwellende muziek eronder. HEERLIJK! Nu denk je dat je het zo'n beetje wel gehad hebt, maar dan komt hij opeens aanzetten met een film die van begin tot eind perfect is! C'era una Volta il West is tot nu toe, en ik denk dat dat wel zo blijft, de enige film waarvan ik zeggen kan dat elke, maar dan ook ELKE scène geweldig is! Meesterlijk is de spanningsopbouw, het camerawerk, de muziek etc. etc. En die openingsscène ook! Geniaal gewoon!

*/me neemt even slokje water om weer een beetje rustig te worden*

Ik kan niet anders zeggen dan dat Leone gewoon de meester is op dit gebied. Punt. En dan is 'dit gebied' sowieso al niet verkeerd, want western is met afstand mijn favoriete genre. Toen ik vorig jaar Il Buono, il Brutto, il Cattivo zag was ik helemaal verkocht. Toen ik verder keek bleken er godzijdank naast die van Leone die ik direct allemaal zien ging nog meer heel goede westerns te zijn. Op de een of andere manier vind ik het altijd weer geweldig om die beelden van die grote droge woestijnen te zien, om die paarden te zien rennen, om die cowboys ultrastoer te zien doen. Het is topvermaak eerste klas!

Ik hoop dat ik je nu voor de volle 100% heb overtuigd van het feit dat ik (Leone)westerns helemaal geweldig vind!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Na zo'n lofuiting zal je denken ie ze allemaal allang op dvd heeft....

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Gefeliciteerd!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Feli Goodfella, mooi bericht.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

yeah yeah yeah yeah yeah yeah!

@ neo: dit was net de enige die ik niét had

Hartstikke leuk dat ik gewonnen heb, ik zal direct mijn adresgegevens opsturen! En bedankt voor de felicitaties.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Vergeet vooral niet een smilie in je bericht!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ah, ik zie dat je ook meedeed. Goede verliezer ben je!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het is je gegund hoor, maar iets minder smilies mag wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.