• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Zet hier een foto van je film- of postercollectie

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Wel een beetje sneu idd. Maar uiteindelijk gaan DVD's oneindig lang mee zonder significant kwaliteitsverlies (itt de klassieke VHS cassetes), dat is het belangrijkste.

Hoe kom je erbij dat DVD's oneindig lang meegaan? Dat is serieus onzin.

DVD's gaan 100% zeker niet eeuwig mee, echter de kwaliteit veranderd inderdaad niet. Ooit een onderzoek gelezen, gemiddelde dvd en cd gaan plus minus 80 jaar mee.

Schrikbarender is de duur van DVD's en CD-roms waar je mee kunt opnemen, die bedraagt een paar jaar.

Hier vindt je wat meer informatie.

Note: en wat betreft je collectie van plus minus 500 á 600 stuks, dan mag je ook serieus in je handen wrijven. Dat zijn getallen waar je serieus niet voor hoeft te schamen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

Ooit een onderzoek gelezen, gemiddelde dvd en cd gaan plus minus 80 jaar mee.

Welja, tegen dan liggen we allang onder de zoden.

Note: en wat betreft je collectie van plus minus 500 á 600 stuks, dan mag je ook serieus in je handen wrijven. Dat zijn getallen waar je serieus niet voor hoeft te schamen.
Niet echt, maar toch... het is amper een peuleschil van wat een volledige presentatie zou moeten zijn van alle vormen en geschiedenis van cinema (het is een utopie, ik weet het, maar dat 'onbereikbare' frustreert me mateloos).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dank voor de leuke reacties allemaal!

Ik heb besloten om nog 1 jaartje te wachten met de aanschaf van blu-ray, maar eenmaal overgestapt zal ik alleen films "vervangen" die ik serieus in superieur beeldkwaliteit opnieuw zou willen zien.

My thoughts exactly! Een paar films zal ik vervangen, maar voor de rest zal blu-ray/HD slechts een voortzetting zijn van de al bestaande collectie. Verder ben ik ook een beetje huiverig voor 't nieuwe format. Ik heb zelf 4 versies van Seven Samurai in mijn bezit (gehad). Beeldkwaliteit van de laatste Criterion is superieur, maar als ik een vriend Seven Samurai toon, dan zet ik meestal de nl release op (want veel mensen vereisen nl ondertitels) en geniet ik ook van de film.... Ik zal niet veel vervangen iig.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Welja, tegen dan liggen we allang onder de zoden.

Saw MCMXCX en 1 zal ik niet meer meemaken inderdaad.

Niet echt, maar toch... het is amper een peuleschil van wat een volledige presentatie zou moeten zijn van alle vormen en geschiedenis van cinema (het is een utopie, ik weet het, maar dat 'onbereikbare' frustreert me mateloos).

Hoezo onbereikbaar? Het is maar net waar je je prioriteiten legt. Daarbij, een film "hoef" je niet perse in bezit te hebben om te stellen dat je een brede kennis meedraagt op het gebied van film.

Gewoon veel gebruik maken van de pakket service en sparen, dan kom je er vanzelf wel, heus!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

Saw MCMXCX en 1 zal ik niet meer meemaken inderdaad.

Daarbij, een film "hoef" je niet perse in bezit te hebben om te stellen dat je een brede kennis meedraagt op het gebied van film.

Daar gaat het niet zozeer om. Ik wil een "aanbod" hebben. Een presentatie. Een overzicht. Een compleet enceclopedish uitstalraam/prive videotheek met keuze uit alle uithoeken van de cinema van vroeger tot nu.... Moeilijk onder woorden te brengen. Maar één ding is zeker: daar geraak ik nooit (zowel technisch als financieel onmogelijk).

Maar goed, ik overleef het wel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

djelle wrote:

kan me moeilijk voorstellen dat er uberhaupt een verzamelaar bestaat die telkens helemaal opnieuw begint bij de komst van een nieuwe standaard)

Wie heeft er nog cassettes? Wie houdt zijn VHS collectie?

Maar ik denk idd niet dat het in dit geval storm zal lopen aangezien dvd kwaliteit voor de meeste mensen prima is.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ja, en het grootste verschil met VHS is dat je binnen de paar jaar sowieso problemen hebt met beeld/geluid (trillingen, strepen in scherm, donkerder beeld etc...). In elk geval de enige echt relevante reden waarom ik zelfs nooit aan een VHS collectie begonnen ben.

Zoals Dragje en Ramon ook zeggen, "nog betere" beeldkwaliteit, dat is goed voor een paar films te vervangen, meer niet.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Hier wat foto's van mijn dvd kast met al mijn (legale) dvd's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik zie "Close Encounters of the Third Kind: 30th Anniversary Ultimate Edition"

Glazen vitrine, ook iets waar ik een tijdje over loop na te denken.

Leuke collectie!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

dragje wrote:

, gemiddelde dvd en cd gaan plus minus 80 jaar mee.

.

Mmh: in 1994 de eerste cd's in huis en in 2004 kocht ik mijn eerste dvd's:

Dus in 2074 (ben ik 84 jaar oud) zijn die eerste cd's stuk

en in 2084 (ben ik 94 jaar oud) kan ik de eerst gekochte dvd's wel in de vuilnisbak mieteren. (denk dat ik dan wel dood ben)

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Oh ja, enne mooie collectie IcU

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

En Ramon K natuurlijk...(wow )

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Ik schaamp me dood als ik hier mijn collectie op zet..

Ik heb maar 154 Tweede Wereldoorlogsfilms, en maar 40 vhs

Maar ik ben pas 14..

Ik spaar pas 2.5 maanden, ik hoop dat ik ooit de 1000 haal.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

wo2-Freak wrote:

Ik schaam me dood als ik hier mijn collectie op zet..

Niet doen (schamen bedoel ik).

Ik heb maar 154 Tweede Wereldoorlogsfilms, en maar 40 vhs

Maar ik ben pas 14..

Ik spaar pas 2.5 maanden, ik hoop dat ik ooit de 1000 haal.

Is een mooie collectie en een leuke hobby. Hotaru no Haka is trouwens een mooie toevoeging aan je collectie. Ben wel benieuwd naar je foto.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

(quote)

Niet doen (schamen bedoel ik).

(quote)

Is een mooie collectie en een leuke hobby. Hotaru no Haka is trouwens een mooie toevoeging aan je collectie. Ben wel benieuwd naar je foto.

Ik zal wel vragen of ik de digitale camera mag lenen

Voordat ik dat doe eerst een beetje orde in de zaak stoppen..

De dvd's netjes opstellen dus..

Oja.. er zitten wel een paar documentaires over wo2 bij, niet veel stuk of 40/55 maar

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Is Hotra nu Haka, the grave of the fireflies?

Ik ken hem denk ik met die titel. Want die heb ik al besteld bij bol.com gisteren als dat hem is

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Dat is hem inderdaad ja.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Mmh: in 1994 de eerste cd's in huis en in 2004 kocht ik mijn eerste dvd's:

Dus in 2074 (ben ik 84 jaar oud) zijn die eerste cd's stuk

en in 2084 (ben ik 94 jaar oud) kan ik de eerst gekochte dvd's wel in de vuilnisbak mieteren. (denk dat ik dan wel dood ben)

Tegen die tijd koop je de hele collectie voor 10 euro op één Red-Ray

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Maar uiteindelijk gaan DVD's oneindig lang mee zonder significant kwaliteitsverlies (itt de klassieke VHS cassetes), dat is het belangrijkste.[/quote]

Hoe kom je erbij dat DVD's oneindig lang meegaan? Dat is serieus onzin.

DVD's gaan 100% zeker niet eeuwig mee, echter de kwaliteit veranderd inderdaad niet. Ooit een onderzoek gelezen, gemiddelde dvd en cd gaan plus minus 80 jaar mee. [/quote]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bedoelde jelle het niet letterlijk. 80 Jaar is inmiddels zeer lang, dan is er tog al wel een eeuw voorbij gestreken. Met uw leeftijd erbij..? Of zie ik dat verkeerd

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

wo2-Freak wrote:

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bedoelde jelle het niet letterlijk. 80 Jaar is inmiddels zeer lang, dan is er tog al wel een eeuw voorbij gestreken. Met uw leeftijd erbij..? Of zie ik dat verkeerd

Nope Dat zie je juist.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Erg indrukwekkende collectie, vooral de films op de eerste foto.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Van waar heb je die mooie Tintin-box?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

39 (??) Masters of Cinema's !!

(afbeelding)

Steve McQueen box !

Vele prachtige boxen kan ik wel toevoegen!!

Ik mis alleen nog een aardige collectie (box) Werner Herzog...

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Zooo.... al die Warner boxen, Rome, Cassavetes. Erg mooi.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik hoop ooit zo'n collectie te hebben.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik vind het vooral een mooie collectie omdat het op een fraaie manier uitgestald wordt. Zo hoort het ook (ken veel DVD verzamelaars die hun ganse collectie achteloos in kasten proppen, vind ik een beetje zonde).

Mooi uitgestald, enkele schone uitgaves, speciale boxen, filmfiguurtjes en andere gadgets errond om in de sfeer te blijven... Goed zo.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Ik vind het vooral een mooie collectie omdat het op een fraaie manier uitgestald wordt. Zo hoort het ook (ken veel DVD verzamelaars die hun ganse collectie achteloos in kasten proppen, vind ik een beetje zonde).

Ik heb m'n dvd's in laden van een kast. Ik koop ze niet voor de sier. Maargoed machtige collectie hoor.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hier dan eens een blik op mijn collectie. Geen Criterions, geen Masters of Cinema en al helemaal geen gadgets, maar wel Ascenseur Pour l'Echafaud, The Purple Rose of Cairo en enkele westerns:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Goto wrote:

Ik heb m'n dvd's in laden van een kast.

*krijgt hartpijn bij de gedachte*

Ach ja, iedereen doet ermee wat hij wilt natuurlijk. Maar ik vind films die je bewaard altijd een stukje representatie van jezelf. Je hobby en passie hoort niet in een kastje (daarnaast vind ik het gewoon cool een mooi uitgestalde verzameling te hebben). Maar wellicht ben ik te emotioneel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.