- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Zet hier een foto van je film- of postercollectie
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Ik heb op dit moment zo kleine 140 dvds ben 17 jaar en spaar nog maar een kleine 3 jaar dvds waarvan delaatste 2jaar pas echt goed.. dus opzich niet slecht denkik ?;)

Het aantal maakt me niet veel uit. Heb eigenlijk alleen goede films die de moeite zijn om zelf op DVD te hebben. 140 kutfilms heb je weinig aan.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Staan wel goedkopere dvds tussen maar daar in tegen geen slechte b films.. natuurlijk verschillen de meningen daarover maar de films die ik hier heb staat worden opMM niet als slecht of flop films aangegeven..
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Bij deze dan ook mijn bijdrage 
De boekenkast waar de dvd's instaan is nagenoeg vol, hier van een afstandje maar alle titels kan men hier bekijken.

En hier ben ik vrij trots op:

Foto van de grootmeester zelf met zijn originele handtekening erop.
Dan nog honderden pagina's met grote foto verslagen van alle (!) films die regisseur Stanley Kubrick heeft gemaakt, inclusief docu materiaal en een echte "filmstrip" uit de film 2001: A Space Odyssey (1968).

En zojuist heb ik de film Brief Encounter (1945) bekeken op mijn bioscoopscherm.

Wat een prachtige film!
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Eh nee, ik heb inmiddels zo'n 100 DVD's uitgeleend aan vrienden. Gelukkig hou ik dat middels een programma bij hoe en wat, maar wat je hier ziet staan zijn dus plus minus 521 dvd's.
Er kunnen in 2 rijen die je hier ziet op de foto ongeveer 800 DVD's als ik de oude, die van mijn vriendin (helemaal onderop) weghaal. Daarna heb ik een "probleem". Dan moet ik kijken of er meer boeken plaats moeten maken voor nieuwe DVD's, of een nieuwe kast ergens in mijn woning plaatsen.
Luxeprobleem, niet echt de moeite van het schrijven van een brief aan de Verenigde Naties waard, me dunkt 
@Iedereen
Thanks voor de leuke reacties trouwens! Ik ben wel benieuwd naar nog meer foto's van andere MM gebruikers!
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Hmm dan heb ik mij denk ik ook wel een beetje verkeken; ik ga binnekort in mijn kamer wat planken maken om mijn dvd's op kwijt te kunnen, en dan ga ik waarschijnlijk ook snel dit luxeprobleem krijgen (laat staan over een jaar of 2 als ik op kamers ga).
Zodra het klaar is zal ik hier het resultaat posten, al valt dat nog wel een beetje in het niet vergeleken met eerder geplaatste foto's.
Chulaa
-
- 87 messages
- 32 votes
waaauw !! wat een berg zeg!!
mijn collectie is daar niéts bij
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Zodra het klaar is zal ik hier het resultaat posten, al valt dat nog wel een beetje in het niet vergeleken met eerder geplaatste foto's.
Belofte maakt schuld:

Het is een begin 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Mooi begin! Vooral de boxen van Fellini, Kitano en van Warmerdam. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Altijd leuk ook om te zien hoe mensen alles indelen. Is dat kleine plankje nou speciaal voor 2-disc special editions?
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Bedankt voor de reacties maxcomthrilla, dragje en starbright boy!
@ SB: Het is dat jij het zegt
Nee, om eerlijk te zijn was dat kleine plankje niet de bedoeling. Maar de 'timmerman' (ik heb het zelf niet in elkaar gezet) kwam niet goed uit met het wat kleinere vakje als resultaat. Alles wat niet in een normaal doosje zit ligt nu op dat plankje (snappers/ 'kartonnen' 2 discs enz.). Ik vind het er niet zo mooi uitzien om die tussen de normale doosjes te zetten (plus dat het niet echt makkelijk is). Maar de normale 2 disc SE's staan gewoon tussen de rest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wel mooi ingericht en origineel. Praktisch trouwens om zo heel de muur te gebruiken waar je toch niets anders mee kan doen blijkbaar. En een mooie collectie trouwens. 
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Mooie collectie Pure, is die Marlon Brando box je nog bevallen?
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Bedankt 
Wel mooi ingericht en origineel. Praktisch trouwens om zo heel de muur te gebruiken waar je toch niets anders mee kan doen blijkbaar.
Precies, zoals je ziet zijn het schuine wanden (zolderkamer), die ruimte is daar anders lastig te gebruiken (naast de deur ook nog eens).
Mooie collectie Pure, is die Marlon Brando box je nog bevallen?
Ik ben er nog niet aan begonnen, de kortingsactie van Bol op boxsets heeft ervoor gezorgd dat een aantal andere boxen de voorkeur kregen (Fellini, Visconti, Jarmusch etc. heb ik al gehad). Maar de Brando-titels gaan voor de jaarwisseling de speler in.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Marlon Brandon in A Streetcar Named Desire (1951), een echt verbluffend mooie film waar Marlon schittert!
Als je die nog niet hebt gezien staat je nog een prachtige film te wachten Pure! Ik ga die film binnenkort nogmaals bekijken.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Die zit helaas niet bij de betreffende collectie. Maar na Almodóvars Todo Sobre Mi Madre ben ik wel erg beniewd geworden naar ASND.
De collectie ik heb bevat:
One-Eyed Jacks
Bedtime Story
The Men
The Formula
Burn!
Wat minder grote titels, maar ik ben wel erg beniewd 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat is de titel van die box pure?
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat is de titel van die box pure?
Volgens mij is dit 'm. Zitten overigens geen subs op.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes

Je kunt zien dat de plek een paar keer op was trouwens. 
Links Europa, midden Azie, rechts Hollywood?
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Bij mij doen slechts 2 plaatjes het. Wel leuk ingedeeld. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bestanden zijn nogal groot, dus ze verschijnen inderdaad erg langzaam.
Yep! In grote lijnen wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Indrukwekkend. 
Stof je de kasten ook zelf wekelijks af? 
Ben je niet bang dat je straks weer van voor af aan kan beginnen als pak m beet blu-ray de nieuwe standaard is?
Niet dat die oude dvd's het niet meer doen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ben je niet bang dat je straks weer van voor af aan kan beginnen als pak m beet blu-ray de nieuwe standaard is?
Wel een beetje sneu idd. Maar uiteindelijk gaan DVD's oneindig lang mee zonder significant kwaliteitsverlies (itt de klassieke VHS cassetes), dat is het belangrijkste. Denk dus niet dat hij zal herbeginnen (kan me moeilijk voorstellen dat er uberhaupt een verzamelaar bestaat die telkens helemaal opnieuw begint bij de komst van een nieuwe standaard).
Prachtige collectie Ramon. 
Zoals je zegt in dat andere topic, heerlijk om van alles wat in huis te hebben. Respect voor je doorzettingsvermogen. Persoonlijk heb ik de moed opgegeven met mijn DVD collectie. Ik geloof dat ik tussen de 500 en 600 DVD's heb, maar daar komt slecht met mondjesmaat eentje bij in vergelijking met vroeger. Het frustreert me dat ik toch nooit een "complete" filmcollectie kan hebben, en de gedachte wat dat allemaal kost. Als je 1000 euro uitgeeft, ben je al bij al "slechts" + - 100 DVD's rijker. Maximum.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Indrukwekkend inderdaad. Zag een hoop titels die zeer zeker in een collectie thuishoren, mijn mening dan.
Mooie collectie Ramon K!
Die Werner Herzog collectie 
@Kappeuter
Ik heb besloten om nog 1 jaartje te wachten met de aanschaf van blu-ray, maar eenmaal overgestapt zal ik alleen films "vervangen" die ik serieus in superieur beeldkwaliteit opnieuw zou willen zien. Bij mij geld het vooral voor films die ook eigenlijk bestemd zijn voor het grote doek en voor regisseurs waar ik serieus fan van ben geworden.
Mag jij raden welke