- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
(afbeelding)
Onderste 4 rijen, met daarvoor de dvd's die niet meer in de kast passen… moet daar eens iets op gaan vinden.
Is dat een "Billy"-Ikea-kast? Lijkt er wel op in ieder geval.
Beste oplossing voor zo'n boekenkast is gewoon twee extra legplanken toevoegen. Zo komt de ruimte tussen de schappen ongeveer uit en het oogt ook mooier. Op deze manier heb je meteen extra plaats voor minstens 200 dvd's.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
@ GinolaEHV:
Indrukwekkende verzameling!
Ik zie dat je de DVD's, net als ikzelf, ook in dubbele rijen in de kast hebt staan.
Zo maak je optimaal gebruik van de ruimte.
Maar zelf wil ik daar toch vanaf eigenlijk.
Ik wil liever meteen kunnen zien wat ik op de planken heb staan.
Ondiepere kasten is dan de oplossing denk ik.
En verder hou ik niet van het verticaal stockeren.
Mijn DVD's liggen dus horizontaal gestapeld.
Dat heeft als voordelen dat de ruimte nog beter benut kan worden (stapelen tot aan de plank erboven) en de rugtitels zijn makkelijker leesbaar.
Het spaart je ook veel werk bij het afstoffen van de doosjes.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Bedankt voor de positieve commentaren. 
Ik heb geen idee wat voor kast het is, trouwens. Dat ding heb ik al zo lang. Ik vind 'm vrij ideaal voor het opslaan van veel dvd's.
Maar zoals je ziet ben ik ook met deze kast door de ruimte heen. Ik zou idd wel extra planken kunnen plaatsen ja. Er is namelijk nog ruimte tussen de onderkant van de ene plank en de dvd's die er direct onderstaan.
Het horizontaal plaatsen van de dvd's zou ook kunnen, maar... er passen slechts 3 (horizontaal gelegde) dvd's naast elkaar, en dan is er nog vrij veel ruimte over. Dan zou ik dus drie horizontale rijen hebben, en een verticale ernaast. Daar ga ik me denk ik na verloop van tijd aan ergeren.
In ieder geval bedankt voor de tips. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
Mijn (bijna gehele) kijkvoorraad (gefotografeerd in de tuin...)
interessante dingen ertussen!
youth killer en man who stole the sun op een niet Japanse release!?! wel van die lelijke dunne doosjes, maar toch, erg cool
Zou als eerste go go second time virgin gaan kijken. zit alles in wat ik cool vind aan Wakamatsu dus wat mij betreft een van zijn betere films
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
interessante dingen ertussen!
youth killer en man who stole the sun op een niet Japanse release!?! wel van die lelijke dunne doosjes, maar toch, erg cool
Lelijk? Vind die juist handig. Zelf om een "gekregen avi" heen gemaakt. Wel met het originele artwork (zoveel mogelijk dan - helemaal niet zo erg pixelig) wat zitten klooien en beetje meten. Man, je zou ze eens moeten zien! 
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
OMG Megaman
Ik laat binnenkort ook wel wat fotootjes achter. Het zijn er zo'n 250, maar zitten wel wat mooie tussen. Ik ben er behoorlijk trots op, op mijn 15de
. @Megaman hoeveel zijn dat er wel niet??
In totaal heb ik 557 schijfjes met meerendeel gewoon films (in enkele DVD hoesjes of in een box) en hier en daar een TV-serie zoals Cowboy Bebop, Monthy Python's Flying Circus, The Legend of Zelda en Vampire Princess Miyu.
Helemaal waar Dick2008. Ahh ik schaam me echt voor sommige.
Hoezo uit de hand gelopen hobby's he
. Maar mooie foto's hoor. Die kleurentint doet me een beetje denken aan bepaalde J-horror films als Ju-on: The Grudge 2. Verder heb je een toffe collectie. The Shining is naast A Tale of Two Sisters, The Thing en The Texas Chainsaw Massacre één van m'n favoriete horrorfilms. Verder heb ik de meeste films uit jouw collectie nog niet gezien met uitzondering van The Island, Kill Bill, Pulp Fiction en dan The Shining.
Wow megaman, i'm impressed.
Dankjewel 
(afbeelding)
Alle dvd's die ik gezien heb. Zijn twee rijen dvd's achter elkaar.
Heb er totaal 878 stuks, waarvan er zo'n 150 nog niet gezien (zie foto verderop)..
Mooie collectie! Klopt het dat er zo'n 50 DVD's op één plank kunnen staan? Ik heb meerdere keren zitten te denken om een andere kast aan te schaffen. Het probleem met die smalle Ikea kasten is dat als je een DVD halverwege er tussen moet stoppen, je telkens aan 't verzetten bent van vakje naar vakje. In een boekenkast kun je gewoon een hele rij DVD's in één keer aan de kant schuiven en klaar is kees.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
lelijk? Vind die juist handig. Zelf om een "gekregen avi" heen gemaakt. Wel met het originele artwork (zoveel mogelijk dan - helemaal niet zo erg pixelig) wat zitten kooien en meten. Man, je zou ze eens moeten zien!
Ik vind die dvd-doosjes allemaal lelijk, maar die dunne zijn handig om ruimte te besparen. Ze hadden beter gewoon formaat cd-doos kunnen gebruiken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik vind die dvd-doosjes allemaal lelijk, maar die dunne zijn handig om ruimte te besparen. Ze hadden beter gewoon formaat cd-doos kunnen gebruiken.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Mooie collectie! Klopt het dat er zo'n 50 DVD's op één plank kunnen staan? Ik heb meerdere keren zitten te denken om een andere kast aan te schaffen. Het probleem met die smalle Ikea kasten is dat als je een DVD halverwege er tussen moet stoppen, je telkens aan 't verzetten bent van vakje naar vakje. In een boekenkast kun je gewoon een hele rij DVD's in één keer aan de kant schuiven en klaar is kees.
Er passen 50 dvd's naast elkaar idd (tenminste, 50 keepcases van normale dikte). Maar omdat er ook twee rijen dvd's achter elkaar passen, kunnen er dus 100 dvd's op 1 plank.
Ik heb alles op alfabetische volgorde staan, dus het invoegen van een dvd die ik heb bekeken is wel een heel gedoe.
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
Lelijk? Vind die juist handig. Zelf om een "gekregen avi" heen gemaakt. Wel met het originele artwork (zoveel mogelijk dan - helemaal niet zo erg pixelig) wat zitten klooien en beetje meten. Man, je zou ze eens moeten zien!
aah, dat verklaard een boel 
ik heb nog wel een paar Japanse DVD releases van het eerste uur die toen nog vaak in CD doosjes zaten, maar het lange formaat van de standaard DVD doosjes is zeker beter. Bij die dunne doosjes kan je alleen de titel niet goed lezen als ze in de kast staan. Dus ook al is ruimte altijd een probleem als je een grote verzameling aan wilt leggen, toch weiger ik ze (een enkele uitzondering uiteraard daargelaten, zeker als ze in een box zitten) te kopen
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Wat foto's van een aantal nieuwe DVD-kasten. Maar de meeste DVD's zitten nog steeds in verhuisdozen. De kwaliteit van de foto's komt door het licht en de manier waarop ik foto's moet maken. Ontzettend krapjes allemaal... 
Smalle gang waar twee DVD-kasten staan:

De meest rechtse DVD-kast:

De meest linkse DVD-kast:

Herkijk-kastjes:

Speciale edities: (Voorkant)

Speciale edities: (Zijkant)

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Hoe heb je dat in godsnaam ingericht met die laatste paar foto's haha. Denk dat het tijd wordt om een kastje erbij te halen 
p.s. mooie roze badjas
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
aah, dat verklaard een boel 
ik heb nog wel een paar Japanse DVD releases van het eerste uur die toen nog vaak in CD doosjes zaten, maar het lange formaat van de standaard DVD doosjes is zeker beter. Bij die dunne doosjes kan je alleen de titel niet goed lezen als ze in de kast staan. Dus ook al is ruimte altijd een probleem als je een grote verzameling aan wilt leggen, toch weiger ik ze (een enkele uitzondering uiteraard daargelaten, zeker als ze in een box zitten) te kopen
Absoluut mee eens.
Duidelijk leesbare rugtitels zijn veel belangrijker dan de ruimte die je wint door dunne cd-doosjes te gebruiken.
(Bovendien vind ik cd-doosjes lelijk)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Weet iemand hoe die 'houdertjes' precies heten, of als je me helemaal blij wil maken: waar ze te koop zijn?
My b-day is coming up en mensen vragen wat ik wil hebben. 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ Elineloves
Hoe ze heten weet ik niet, maar ze zijn wel te koop bij Blokker.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3125 votes
Die 'houdertjes' heten bordenstandaards en zijn zoals Nomak zegt te koop bij de blokker.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
@ Elineloves:
Zijn een soort houders voor boeken. Ik heb die zwarte toen bij de blokker gekocht.
@Verhoeven:
Mooie collectie hoor 
Wat voor John Wayne box heb jij als ik mag vragen?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
1,49 per stuk overigens! (voor als je ook een arme vriend of zo ertussen hebt
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Haha, ik ga vanmiddag eerst zelf maar eens kijken met mijn pa. Die dingen verkopen ze dus nog steeds bij Blokker? Had inderdaad al eens op internet gezocht en kwam ook bij DEZE SITE uit, want ik las dat Blokker ze momenteel niet meer heeft.
We'll see. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nja ik liep er toevallig langs in de Blokker van de week, heb gelijk een hele zooi meegenomen. Ze hebben ze dus nog wel 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
You made my day! Lijk net een klein kind in de speelgoed winkel, hebbe hebbe hebbe!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben er eergisteren ook nog gaan halen dus Blokker moet er sowieso nog wel hebben.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
In diverse Blokkers in Almere heb ik ze ook zien liggen. Ik heb er niks mee, ik zet het gewoon in een kast en klaar 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja hier hadden ze er ook nog een paar, heb dr een stuk of 12 ingeslagen. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
@Verhoeven:
Mooie collectie hoor 
Wat voor John Wayne box heb jij als ik mag vragen?
John Wayne 5 DVD box met o.a. McLintock! (1963), Angel and the Badman (1947), The Lucky Texan (1934), The Desert Trail(1935) en The Dawn Rider(1935).
Hoe heb je dat in godsnaam ingericht met die laatste paar foto's haha. Denk dat het tijd wordt om een kastje erbij te halen 
p.s. mooie roze badjas
Badjas is uiteraard niet van mij. En de laatste kast is gewoon een kwestie van duwen en proppen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes

Ik ben dr blij mee! Voor die enkele weken dat ik nog hier woon ga ik verder geen foto's maken aangezien mijn dvd's momenteel één grote mess zijn... zodra ik geinstalleerd ben in mijn appartement komen de foto's!
The Lexx
-
- 426 messages
- 3485 votes
mooie collectie Verhoeven
De Boondocks is ook super, jammer dat er nog steeds geen seizoen 2 in Nederland uit is. 
the-terminator
-
- 46 messages
- 257 votes
@ Elineloves
Mooie editie van One Flew Over the Cuckoo's Nest!