- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
vind het in de mond nemen van stemmanipulatie beetje overdreven. Als je alle keren dat iemand The godfather 0.5* geeft om hem van de nummer 1 plek te verdrijven optelt is dat best een aardig sommetje. Dat is net zo erg of nog erger. Van mij mag appolinisch stemmen zoals hij wil, zeg alleen dat het kant nog wel raakt en stinkt naar prentieus geneuzel.
ergste vind ik eigenlijk nog dat hij kleine parels hierdoor bewust benadeelt, maar dat is al genoemd. Dat hij films met 200 stemmen een * geeft, lekker belangrijk. Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Inderdaad is zijn manier van stemmen natuurlijk gewoon zijn eigen zaak, maar vind het inderdaad jammer en misschien wel een winnend argument dat films met weinig stemmen (zelfs als hij ze best leuk vindt) toch in gemiddelde kelderen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
En of het eerder uitzondering dan regel is valt nog maar te bezien, het lijkt momenteel de andere kant uit te draaien.
Heb je me ooit op stem manipulatie doen betrappen?
Qua nuancering is dit systeem exact hetzelfde als je huidige systeem, maar het effect van individuele stemmen op stemgemiddeldes zal een stuk minder zijn.
Overigens vind ik het hoogst opmerkelijk dat er gebruikers zijn die mij op basis van het volgende zinnetje van alles en nog wat betichten: “"Mijn stemmen zijn in eerste instantie bedoeld om aan te geven welke films échte aanraders zijn; de gemiddeldes van films kunnen me gestolen worden.”"
Dat mijn stemmen in eerste instantie als richtlijn bedoeld zijn wil niet zeggen dat ik daadwerkelijk geloof dat mensen mijn stemmenlijsten als alternatieve tip- en/of top-lijsten gaan gebruiken. Absurd om te denken dat ik zoiets absurds zou denken. Pretentieus? Dacht het dus niet.
Dat de gemiddeldes van films me gestolen kunnen worden wil niet zeggen dat ik mijn stempatroon aangepast heb met als doel stemgemiddeldes te beïnvloeden. En als dat wel mijn intentie was zou ik natuurlijk niet zo dom zijn dat op het forum te vermelden. Tenzij ik dat doe, lijkt het me dat ik gewoon onschuldig ben tot het tegendeel bewezen is. Helemaal omdat er op MM geen regels/richtlijnen zijn wat betreft stemcriteria. Als ik die wil aanpassen kan en mag dat dus gewoon.
Het is hier geen dictatuur. In ieder geval niet zolang gebruikers als Mug niet weer moderator worden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Lijkt me eerder naief te denken dat mensen je stemmenlijst niet als tiplijst gebruiken ... schering en inslag.
Verder doet iedereen met z'n stemmenlijst wat hij wil natuurlijk, maar je hebt ongeveer om de week een andere stemmenlijst. Dan zijn ze weer weg, dan komen ze in gepimpte versie terug ... om eerlijk te zijn maak je er wel een serieus zootje van.
Een film een verdiend cijfer geven is echt geen hogere wetenschap. Je kiest gewoon een getalletje tussen 0.5*-5.0* wat je bij een film vindt passen en daarmee houdt het op. Duurt ongeveer 1 to 5 seconden per film.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Tja, als het voor mij zo makkelijk zou zijn zou deze discussie natuurlijk nooit gevoerd zijn. Gisteren was ik er tamelijk tevreden over, maar er knelde nog iets. Dat knelpunt heb ik vandaag weggewerkt, wat dus (hopelijk - ik sluit niets uit) inhoudt dat mijn stemmenlijst zoals 'ie er nu bijstaat definitief is. Je leert natuurlijk door te doen.
En ik blijf erbij dat mijn stemmenlijsten vrijwel niet gebruikt worden om tips op te doen. Zoals je zelf al beweerde staan er voornamelijk films in die al in andere lijsten terug te vinden zijn. Verder ken ik ook geen gebruikers waar ik veel smaakovereenkomsten mee vertoon, dus ook op dat gebied verwacht ik niets.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
2.5 x 2 = 5 dus dat is toch net voldoende 
Sinds wanneer is een vijf een voldoende??
Bij ons op school was een vijf toch echt een onvoldoende. Zeker weten!
Een 5,5 is net een voldoende, maar die kun je hier niet geven, dus wordt het een 6, ofwel 3 sterren.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Tja, als het voor mij zo makkelijk zou zijn zou deze discussie natuurlijk nooit gevoerd zijn. Gisteren was ik er tamelijk tevreden over, maar er knelde nog iets. Dat knelpunt heb ik vandaag weggewerkt, wat dus (hopelijk - ik sluit niets uit) inhoudt dat mijn stemmenlijst zoals 'ie er nu bijstaat definitief is. Je leert natuurlijk door te doen.
En ik blijf erbij dat mijn stemmenlijsten vrijwel niet gebruikt worden om tips op te doen. Zoals je zelf al beweerde staan er voornamelijk films in die al in andere lijsten terug te vinden zijn. Verder ken ik ook geen gebruikers waar ik veel smaakovereenkomsten mee vertoon, dus ook op dat gebied verwacht ik niets.
Je bent gewoon pretentieus bezig. Je WEET dondersgoed dat werkelijk niemand hier de films zo beoordeeld als jij nu voor je zelf bestlist hebt te doen. Dit is gewoon dwars tegen de stroom in gaan. Zeker weinig aandacht gekregen vroeger?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Een 5,5 is net een voldoende, maar die kun je hier niet geven, dus wordt het een 6, ofwel 3 sterren.
Voor mij is 5 ook een voldoende, toch in België. Ik herinner mij wel op school in de les Nederlands moest je 6 hebben voor een voldoende.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
En ik blijf erbij dat mijn stemmenlijsten vrijwel niet gebruikt worden om tips op te doen.
Dan blijf ik er gewoon bij dat dat nogal naief is
. Op een forum gaat het er niet om hoeveel mensen je kent, maar hoeveel mensen jou kennen. Daar schrik je nog wel eens van. Er zijn een hoop mensen die reageren op een forum als dit, maar er zijn er nog veel meer die gewoon meelezen.
Al doende leert men
Dat zijn wijsheden voor houthakkerscursussen, dit gaat over een waardering geven aan een film. Ik begrijp nog steeds niet wat daar zo moeilijk aan is.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Op een forum gaat het er niet om hoeveel mensen je kent, maar hoeveel mensen jou kennen. Daar schrik je nog wel eens van. Er zijn een hoop mensen die reageren op een forum als dit, maar er zijn er nog veel meer die gewoon meelezen.
, maar ja of je daar dan blij mee moet zijn
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een voldoende haal je als je meer dan de helft weet. Kortom, een 5 is geen voldoende, op MM is bij mij 2,5* geen voldoende. Een 5,5 (afgerond op MM naar een 6, 3* dus) is voldoende.
Maar wat een discussie om niks hier zeg. Hij verandert zijn keuzes toch niet. Ik vind zijn stemgedrag op zijn minst erg apart, maar goed....
Wouters
-
- 2665 messages
- 1837 votes
Dan blijf ik er gewoon bij dat dat nogal naief is
. Op een forum gaat het er niet om hoeveel mensen je kent, maar hoeveel mensen jou kennen. Daar schrik je nog wel eens van. Er zijn een hoop mensen die reageren op een forum als dit, maar er zijn er nog veel meer die gewoon meelezen.
absoluut waar. Ben wel eens benieuwd of een mod niet eens een lijstje kan posten van hoeveel users een bepaalde user (bij MR) in hun gebruikersupdates hebben staan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Serieus, kan dat? Dat je een melding krijgt als een bepaalde user iets post?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Serieus, kan dat? Dat je een melding krijgt als een bepaalde user iets post?
Een feature welke ik niet gebruik.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8152 votes
Bij ons op school was een vijf toch echt een onvoldoende. Zeker weten! Tja, en voor de Belgen is 5 echt wel een voldoende (veel logischer ook, 5 is de helft van 10, maar goed). Nog een hiaat trouwens in de 'stemgemiddeldes': de verschillende opvattingen tussen de Nederlanders en Belgen omtrent (on)voldoende cijfers.
Totaal niet logisch wat je zegt. Of iets een voldoende is of niet wordt nog altijd bepaald door het hoogste cijfer en laagste cijfer (of stem0 dat je kan geven bij elkaar op te tellen en te delen door twee.
Oftewel 5,0*+0,5* / 2 = 2,75*
Alles daaronder is dan een onvoldoende en alles daarboven een voldoende. Makkelijk zat dacht ik zo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een feature welke ik niet gebruik.
Haha grappig. Maar das vooral leuk voor de stalkers 
Benieuwd wie allemaal mijn profiel onder de updates heeft...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Mijn 2,5*-en staan ook gelijk aan de 5,5 die ik vroeger nodig had om voor een vak op school te slagen. Een krappe voldoende dus.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Mijn 2,5*-en staan ook gelijk aan de 5,5 die ik vroeger nodig had om voor een vak op school te slagen. Een krappe voldoende dus.
Maar dit klopt natuurlijk voor geen meter:
Normaal (neem als voorbeeld school)gaat het van 0 naar 10 en is dus 10 het hoogste.
Hier heb je geen 10 sterren, maar slechts 5, dus moet je alles met 2 vermenigvuldigen.
Dus is 2,5 ster gelijk aan 5. Je kunt nooit op 5,5 uitkomen, welke berekening je ook neemt.
Wanneer je gaat tot 5 sterren, dan is uiteraard 2,5 ster de helft, dit kan dus ook nooit een voldoende zijn, de ene helft is onvoldoende en de andere helft is voldoende.
Ga je 2,5 mee rekenen als voldoende, dan ben je dus eigenlijk aan het smokkelen.
Nu snap ik hoe het komt dat ze zgn in Belgie hoger scoren qua opleidingen. Ja, zo kan ik het ook! 
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Zie twee berichtjes terug
Ben ik het niet mee eens.
Wanneer je zelf maar even een compleet ander systeem gaat bedenken, wat verder niemand toepast, wat voor nut heeft het dan om te stemmen?
Stem dan niet, of maak een eigen site, waar je je eigen bedenksels kunt doorvoeren.
De meesten lezen trouwens dit forumtopic niet, dus zullen niks van zijn stemgedrag snappen. Bovendien WAAROM zou je dit doen, het is net zo makkelijk gewoon een 3 te geven i.p.v. een 1.
Dat zou nou andersom het zelfde zijn als wanneer bv Nederland op het EK zou zeggen:
we zijn het niet eens met het punten systeem, we bedenken zelf wel wat:
wanneer we gewonnen hebben geven we ons zelf vijf punten, wanneer we gelijk spelen vinden we dat toch wel 3 punten waard en wanneer we verliezen is dat toch wel twee punten voor de moeite.
Da's net zo dwars en onduidelijk als dit.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
So what?
Ik kan geen 2,75 *-en geven. De meeste mensen ronden daarom naar boven af (3*), ik naar onder (2,5*) omdat ik zo'n geweldige kritische en scherpzinnige user ben.
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
Als Belg is mijn 2,5* gelijk aan een 5 op 10, een krappe voldoende! 
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Je hoeft niks af te ronden. Een 2,5 is gewoon een vijf, dus een onvoldoende.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Je hoeft niks af te ronden. Een 2,5 is gewoon een vijf, dus een onvoldoende.
Jawel. Als ik een film krap voldoende vind (een 5,5) en daar is geen waardering op MM bij te vinden, dan moet ik dus afronden. En ik rond liever naar beneden af. Wat is nu het probleem?
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Vreemd dat een 5 in België al voldoende is. Ik ben Nederlander dus een 2,5* is voor mij een onvoldoende. Geen zware, maar t is er wel een.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Jawel. Als ik een film krap voldoende vind (een 5,5) en daar is geen waardering op MM bij te vinden, dan moet ik dus afronden. En ik rond liever naar beneden af. Wat is nu het probleem?
Dat je dan iets wat je een (welliswaar krappe) voldoende vindt een onvoldoende geeft.