• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

blabla wrote:

Eerste deel ging nog wel, maar de vervolgen slaan helemaal nergens op.

Eerste deel (First Blood) is in mijn ogen een Meesterwerk, net als het boek...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Voordat je weer onderduikt in je u-96, ik wil de ontelbare merchandising zien

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

neo wrote:

Voordat je weer onderduikt in je u-96, ik wil de ontelbare merchandising zien

www.Ebay.com[/url]

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In ieder geval meer dan ik dacht

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

bij Films > Algemeen > Quoteringen:

Ik zou het handig vinden bepaalde mensen hun quoteringswijze eens wat duidelijker te zien. Niet om kritiek daarop te geven, maar om een beter beeld te hebben bij wat ze net over een film denken. Tuurlijk is er niets interessanter als het stukje tekst dat er bij staat geschreven om op te maken hoe goed ze hem vonden, maar dat veranderd het feit niet dat ik daar graag duidelijkheid in heb.

Mijn Quoteringswijze :

* * * * * - Absoluut Meesterwerk

* * * * 1/2 - Uitzonderlijk Goed

* * * * - Zeer Goed

* * * 1/2 - Goed +

* * * - Goed

* * 1/2 - Boven Middelmaat

* * - Middelmatig

* 1/2 - Zwak

* - Zéér Zwak

1/2 - Slecht

0 - Regelrechte Ramp

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

We hadden al een dergelijk topic, dus ik heb de jouwe samengevoegd met de bestaande.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik kan me in de quoteringswijze(is dit het juiste woord daarvoor?) van Esteban vinden.

Tha Flow

• 283 messages
  • 854 votes

Ik denk zo te zien dat mijn beoordelingssysteem niet de bedoeling is te gebruiken. Maar goed, ik vind mijn systeem ( ik ben er nog niet zo lang maar oke ) toch eigenlijk wel erg handig.

Als norm neem ik 3 sterren. Dat vind ik de grens tussen wel voldoende niet voldoende. Alles wat hieronder zit is slechter dan voldoende en alles erboven beter dan voldoende (goed, supergoed). Maar de nuance is zo belangrijk en ik vind de sterren eigenlijk het minst belangrijk in de beoordeling. Je krijgt door deze sterren wel leuke lijstjes als de Flop100 en en natuurlijk de beste films. Leuke lijstjes maar niet meer statistiek.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Misschien handig als ik m'n quoteringssysteem hier ook zet. Er kan maar iemand het lezen en het zich realiseren de volgende keer ik een stem plaats.

***** - Film is af, wist me volledig onder te dompelen in een andere wereld.

**** 1/2 - Uitzonderlijk goed, al zijn er een paar kleine dingen die nog wat aandacht vereisten.

**** - Zonder meer goeie film, al kon hij niet overdonderen. Perfect entertainment.

*** 1/2 - Goeie film, al is er minstens 1 punt dat wat ondermaats was.

*** - Niet slecht, maar wist me maar matig te boeien.

** 1/2 - Potentieel was er helemaal, de uitwerking liet veel te wensen over.

** - Ondermaats, met enkele leuke elementen die toch nog in het oog springen.

* 1/2 - Potentieel om een goeie film te zijn, uitwerking was bedroevend.

* - Slechte film, al was er meestal nog 1 ding dat de moeite waard was even te vermelden.

0.5* - Tried and tested of het potentieel voor 100% verneukt. In ieder geval zware irritaties tijdens de film.

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

Ik kan me vinden in Onderhond zijn systeem... Ik moet wel zeggen dat ik me er niet heel strikt aan hou: soms loopt het een beetje in elkaar over... Ik vind het makkelijker om met een 10-punten systeem te werken... (en soms reken ik het dan terug naar een 5 punten-systeem).

amco

• 197 messages
  • 2473 votes

Er zijn veel te veel mensen die een 5 geven aan een film, zo zijn er users die bij elke film die ze in de bioscoop zien een 5 geven. Dat is toch wel belabberd.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

De leukste film die ik ooit gezien heb krijgt 5 sterren. De slechtste film die ik ooit gezien heb krijgt 0.5 ster. Alle andere films plaats ik er lineair tussen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dat is voor mij ongeveer hetzelfde. Het kan er ook van afhangen in welke stemming je bent, waar of met wie. Bij een volgende keer kijken kan een film wel een half sterretje op of neer gaan.

dray

• 192 messages
  • 786 votes

amco wrote:

Er zijn veel te veel mensen die een 5 geven aan een film, zo zijn er users die bij elke film die ze in de bioscoop zien een 5 geven. Dat is toch wel belabberd.

Helemaal mee eens. Soms krijg ik ook het idee dat als een regisseur een goede cq succesvolle film uitbrengt dat meteen veel users álle films van die regisseur 5 sterren geven.

Overigens doe ik niet (meer) aan ½ sterren, maakt het voor mij ook veel makkelijker..

***** = fantastisch (DVD moet ik in bezit hebben)

**** = beter dan goed

*** = goed

** = slecht

* = afzetten

Tha Flow

• 283 messages
  • 854 votes

Volgens mij is de normering in 5 sterren zo persoonlijk dat het zo verschilt wat mensen geven. Want zo gaat dat natuurlijk wel met films. De 1 ziet het gewoon als vermaak terwijl films voor anderen echt hun leven is en daarom ook veel kritischer zijn met name in de normering. Lullen over films ook veel leuker dan cijfers. Ik heb bv bij SBS sport altijd zo'n hekel aan dat ze de spelers cijfers gaan geven. Maar wat doe je eraan..

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

dray wrote:

Overigens doe ik niet (meer) aan ½ sterren, maakt het voor mij ook veel makkelijker..

Lijkt me juist lastig omdat de stap zo groot is! Heb je nooit dat je een film bijv. te goed vindt voor 3 sterren, maar 4 teveel vindt?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

eeflien wrote:

Lijkt me juist lastig omdat de stap zo groot is! Heb je nooit dat je een film bijv. te goed vindt voor 3 sterren, maar 4 teveel vindt?

Mee eens. Ik kan me ook wel vinden in de manier van Dray. Soms zit ik uren na te denken over verschil van een halve ster. Helemaal niks mis mee natuurlijk, maar stemmen op de schaal van 5 heeft ook wel wat.

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

U-96 wrote:

stemmen op de schaal van 5 heeft ook wel wat.

Dat is waar natuurlijk, je houdt het zo bovendien lekker overzichtelijk Maar toch lijkt het me erg moeilijk!

dray

• 192 messages
  • 786 votes

eeflien schreef:

Heb je nooit dat je een film bijv. te goed vindt voor 3 sterren, maar 4 teveel vindt?

waarop dray antwoordt:

Jawel, zoals bijvoorbeeld Donnie Darko.. Deze film 'zweeft' voor mij tussen de 4- en 5 sterren. Voorlopig krijgt deze 4 sterren, omdat ik deze maar 1x heb gezien.. Wellicht dat ik binnenkort er een ster bij doe of het blijft erbij..

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ga hem dan maar gauw nog eens kijken Dray

(en owee als je omlaag gaat)

dray

• 192 messages
  • 786 votes

Lager dan 4 sterren zal het niet worden. (promise!)

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Stemmen met enkel hele sterren lijkt me heel erg moeilijk. Ik verlang vaak naar kwartsterren zelfs.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Het stemmen gaat bij mij voornamelijk op gevoel, maar als ik dan een waardering aan zou moeten houden, kom ik toch op deze standaard waardering uit:

0,5 --> Gigantische troep van de bovenste plank

1,0 --> Gewoonweg erg slecht

1,5 --> Valt heel erg tegen

2,0 --> Slecht, maar het kan nog slechter

2,5 --> Redelijk, niets geweldigs aan

3,0 --> Gewoon goed, maar nu niet echt bijzonder

3,5 --> Uitstekend, erg vermakelijk

4,0 --> Kijk, dít begint er op te lijken!

4,5 --> Oei, prachtige film!

5,0 --> Meesterwerk, niets meer en niets minder!

morpheus

• 1034 messages
  • 675 votes

0,0* --> 1 ---> Regelrechte Ramp

0,5* --> 2 ---> Slecht

1,0* --> 3 ---> Zéér Zwak

1,5* --> 4 ---> Zwak

2,0* --> 5 ---> Heel middelmatig (in negatieve zin)

2,5* --> 6 ---> Iets Bovengemiddeld

3,0* --> 7 ---> Degelijk

3,5* --> 7,5 -> Goed + (net dat extra maar net niet zeer goed)

4,0* --> 8 ---> Zeer Goed

4,5* --> 9 ---> Uitzonderlijk Goed

5,0* --> 10 -> Absoluut Meesterwerk

Soeperman87

• 567 messages
  • 479 votes

bij Godfather, The (1972):

Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S

eerdekes

• 1529 messages
  • 587 votes

Bij mijn weten kwam hij bij ons op vt4 om de 4 maanden op tv.

Een jaar geleden ofzo... En nu dat ik hem wil zien !

Komt hij niet meer op tv

life sucks :d

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Soeperman87 wrote:

Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S

corrigerend stemmen noemen we dat. er staat dan ook geen een user bij die ik serieus neem.

Soeperman87

• 567 messages
  • 479 votes

mister blonde schreef:

(quote)
corrigerend stemmen noemen we dat. er staat dan ook geen een user bij die ik serieus neem.

Laten we het daar maar op houden. Jammer dat zulke figuren niet verwijderd (kunnen) worden...

mafiabaas

• 200 messages
  • 2144 votes

Soeperman87 schreef:

(quote)

Laten we het daar maar op houden. Jammer dat zulke figuren niet verwijderd (kunnen) worden...

Ben ik helemaal mee eens.

Ik snap niet dat mensen een 0.5* kunnen geven aan The Godfather!! dan weet je het niet meer hoor. Het is 1 van de beste films ooit, oke je kan hem maybe wel een 1.5 of 2 geven als je niet van zulke films houd maar een 0.5

nice guy eddy

• 210 messages
  • 0 votes

mafiabaas schreef:

(quote)

Ben ik helemaal mee eens.

Ik snap niet dat mensen een 0.5* kunnen geven aan The Godfather!! dan weet je het niet meer hoor. Het is 1 van de beste films ooit, oke je kan hem maybe wel een 1.5 of 2 geven als je niet van zulke films houd maar een 0.5

idd ik zag hem toen ik in een kuthumeur was en nog was hij goed na hem no 2keer gezien te hebben was hij helemaal geweldig

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.