• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.633 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

mafiabaas

• 200 messages
  • 2144 votes

nice guy eddy wrote:

idd ik zag hem toen ik in een kuthumeur was en nog was hij goed na hem no 2keer gezien te hebben was hij helemaal geweldig

Precies, zelfs al ben je in een kuthumeur is The Godfather gewoon heel erg goed klaar :d dus geen 0.5*

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Een film goed vinden blijf heel subjectief. Waarom zou The Godfather geen 0,5 kunnen krijgen. Bij respons goede argumentatie verwacht

Lenn

• 114 messages
  • 48 votes

Soeperman87 schreef:

Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S

mogelijke stoornissen=

1.schreeuw om aandacht

2.trachting om reactie's uit te lokken

3.geen kennis van films

4.101 dalmatiërs de beste film ooit vinden

nee serieus=

1.de inhoud, plot is practig(objectief gezien)

2.het acteerwerk is zeer degelijk (objectief)

3.en de film laat je niet los

indien je dit niet aanvoelt geen probleem... maak een mooie tekening

braambes

• 559 messages
  • 1356 votes

dat heb je prachtig verwoord

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

That's the thing, 'objectief' is op geen enkele van die zaken toepasbaar. Wat niet wegneemt dat ik niet akoord ga met uw subjectieve postieve mening.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Je kan spreken van een intersubjectiviteit maar objectiviteit is niet mogelijk.

braambes

• 559 messages
  • 1356 votes

?

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

T®inity wrote:

Je kan spreken van een intersubjectiviteit maar objectiviteit is niet mogelijk.

Heb je dat stukje van mij gelezen, ofzo?

Fabrice

• 104 messages
  • 2568 votes

0,5 -> Pure ergernis !

1,0 -> Waardeloos !

1,5 -> Slecht

2,0 -> Zeer matig

2,5 -> Matig

3,0 -> Goed

3,5 -> Erg goed

4,0 -> Zeer goede film !

4,5 -> Geweldig !

5,0 -> Meesterwerk !

mafiabaas

• 200 messages
  • 2144 votes

T®inity wrote:

Een film goed vinden blijf heel subjectief. Waarom zou The Godfather geen 0,5 kunnen krijgen. Bij respons goede argumentatie verwacht

Hij is gewoon op alle vlakken erg goed en daarom geef je hem geen 0.5* en geef me 1 goede reden waarom je The Godfather 0.5* zou gaan geven.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

mafiabaas wrote:

Hij is gewoon op alle vlakken erg goed en daarom geef je hem geen 0.5* en geef me 1 goede reden waarom je The Godfather 0.5* zou gaan geven.

Waarom zou iemand dat niet mogen? Filmbeoordelingen zijn een mening. Sowieso subjectief. Als het jouw oprechte mening is dat dit de slechtste film ooit is of je hebt je drie uur vreselijk verveeld of enorm geërgerd, mag je van mij best een 0.5* geven? Of ik zo iemand dan nog serieus neem hangt van de rest van zijn beoordelingen of zijn uitleg van dat cijfer af.

Vrijwel iedereen die hier in dit topic klaagt heeft wel een film heel laag staan waarvan ik het niet begrijp. En ik zal ongetwijfeld ook wel een film laag hebben staan waar anderen weer niks van begrijpen.

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

as schreef:

(quote)
Heb je dat stukje van mij gelezen, ofzo?

Had het ergens gelezen maar anders bedankt voor het verrijken van mijn vocabulaire

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Soeperman87 schreef:

bij Godfather, The (1972):

Ik heb de film zelf nog niet gezien, toch lijkt het me niet dat iemand die film zomaar 0,5* waardig vind? 0,5* is best vaak geplaatst! :S

Je kunt hem natuurlijk best *** vinden, heeft gewoon met smaak te maken.Ik weet zeker dat ik bv. mijn zus die film niet hoef te laten zien(niet dat ik het zo geweldig vond).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik moet de film maar eens kijken dan

mafiabaas

• 200 messages
  • 2144 votes

0,5 --> Gigantische troep van de bovenste plank

1,0 --> Gewoonweg erg slecht

1,5 --> Valt heel erg tegen

2,0 --> Slecht, maar het kan nog slechter

2,5 --> Redelijk, niets geweldigs aan

3,0 --> Gewoon goed, maar nu niet echt bijzonder

3,5 --> Uitstekend, erg vermakelijk

4,0 --> Kijk, dít begint er op te lijken!

4,5 --> Oei, prachtige film!

5,0 --> Meesterwerk, niets meer en niets minder!

Lauwe waardering man :d ik gebruik hem ook :d

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Dat "lauwe"in positieve zin snap ik nog steeds niet

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

jassonn wrote:

Dat "lauwe"in positieve zin snap ik nog steeds niet

'Lauw' is toch gewoon gek. En is toch surinaams

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Met lauw bedoelde je normaal dat het slecht/middelmatig is(negatief), maar Mafiabaas gebruikt het als goed/geweldig(positief).

En volgens mij is het gewoon een nederlands woord hoor

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Lenn

• 114 messages
  • 48 votes

wil nog even iets kwijt.

een vraag= is het niet mogelijk een film toch objectief te gaan beoordelen

BV wanneer het acteerwerk van een film goed is = denk hier bv. aan de godfather dan is het toch goed dan kan je toch niet zomaar zeggen dat het slecht is. iedereen moet toch iet of wat respect tonen voor het geleverde werk.

en ok je kan dan dat goede acteerwerk niet leuk of wel leuk vinden maar is het werk op zich toch niet objectief te beoordelen.

wil hiermee niemand aanvallen , ik vroeg het me gewoon af!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

BV wanneer het acteerwerk van een film goed is

Er bestaat niet zoiets als "objectief goed acteerwerk". Vandaar ook dat vele mensen een ander idool hebben als acteur. Wie gaat bepalen of het "objectief" goed is, of afhangt van de smaak van een aantal personen ? Daarnaast zijn er ook mensen die zich maar weinig aantrekken van acteerprestaties, en op andere dingen binnen de film focussen, en van hen hoef je dus ook niet al te veel "respect" te verwachten voor geleverd acteerwerk.

dje-em

• 498 messages
  • 7015 votes

hmm, nu ik de uitleg van Jordy eerder las, is het geen idee om woorden toe te kennen als beoordeling? Hiermee voorkom je dat een 3 voor mij redelijk betekent (zoals ik het ook interpreteerde) en voor Jordy goed.

Dus iets ala

Prutswerk / brandhout

Tijdsverspilling

Voldoende om aan te zien

Redelijk (genoeg vermaak)

Goed

Zeer goed

Meesterwerk

Wellicht ook een idee om een genre score te geven, dus bijvoorbeeld: leukere comedy dan andere komedies. Dit voorkomt mijn probleem dat ik een komedie moeilijk een 4 of hoger kan geven omdat een film me op meerdere vlakken moet raken (american history x, american beauty zeg maar).

Als we dan toch beter zijn: beste van deze regisseur, beste van deze acteur zijn dan ook eventueel leuke subcategorieen. Zodoende kun je een film veel eerlijker beoordelen.

Mijn manier van beoordelen is erg triviaal.

onder 2,5 dan is het echt bagger

2,5 mwah

3 / 3,5 leuke film

4 goede film

4,5 zeer goede film

5 meesterwerk

maar pin me er niet op vast want tussen 3 en 4 en tussen 4 en 5 wil ik nog wel eens de waan van de dag laten leven

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Chainsaw wrote:

0,5 --> Gigantische troep van de bovenste plank

1,0 --> Gewoonweg erg slecht

1,5 --> Valt heel erg tegen

2,0 --> Slecht, maar het kan nog slechter

2,5 --> Redelijk, niets geweldigs aan

3,0 --> Gewoon goed, maar nu niet echt bijzonder

3,5 --> Uitstekend, erg vermakelijk

4,0 --> Kijk, dít begint er op te lijken!

4,5 --> Oei, prachtige film!

5,0 --> Meesterwerk, niets meer en niets minder!

Ik doe dit ook alleen doe ik 2.5 niet redelijk maar minder dan redelijk en 3 gewoon standaard film, redelijk dus!

EMG

• 3 messages
  • 0 votes

Zijn er al film liefhebbers die ook films hebben gehuurd bij www.grogz.nl ? Ik heb hier nog geen ervaring mee Wie wel ?

Alvast bedankt voor de moeite. Groeten Eric

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Geen ervaring mee? Het bedrijf waar je werkt heeft de site nog wel gemaakt!

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

starbright boy schreef:

(quote)

Waarom zou iemand dat niet mogen? Filmbeoordelingen zijn een mening. Sowieso subjectief. Als het jouw oprechte mening is dat dit de slechtste film ooit is of je hebt je drie uur vreselijk verveeld of enorm geërgerd, mag je van mij best een 0.5* geven? Of ik zo iemand dan nog serieus neem hangt van de rest van zijn beoordelingen of zijn uitleg van dat cijfer af.

Vrijwel iedereen die hier in dit topic klaagt heeft wel een film heel laag staan waarvan ik het niet begrijp. En ik zal ongetwijfeld ook wel een film laag hebben staan waar anderen weer niks van begrijpen.

Ik neem jou niet serieus meer. Maar dat deed ik ook al niet. Jij dacht toch ook dat Mister Blonde uit RD een homo was?

MarkFish

• 1070 messages
  • 1505 votes

T®inity schreef:

(quote)

'Lauw' is toch gewoon gek. En is toch surinaams

Lauw is cool en vet, maar dan een generatie later.

clairest

• 218 messages
  • 472 votes

Een 3 is voor mij een voldoende en niet zozeer 'goed'. 'Goed' is eigenlijk een 4. Dus mijn beoordelingen lopen wel synchroon aan het rapportcijfersysteem met de 10 cijfers. Ik snap er de logica niet van dat '3 sterren' al meer dan een voldoende moet zijn. Waarom zou je minder cijfer-ruimte gebruiken voor goede films dan voor slechte? Als je een halve ster lager gaat zitten dan Jordy met zijn oorspronkelijke schaalverdeling, en dus 3 sterren inderdaad leest als 'maar net de moeite waard', dan heb je meer ruimte voor nuances in je beoordelingen voor de betere films.

Minimaal een 3 krijgt een film, als ik er tevreden over ben dat ik mijn tijd met het kijken van die film heb doorgebracht. Dus bij een film met 2,5 sterren vindt ik eigenlijk al dat ik mijn tijd wel beter had kunnen gebruiken. Niet dat ik een film dan slecht vind, maar ik vond hem dan saai, of er zaten bepaalde afknappers voor mij in.

Een twee-sterrenfilm wil ik nog wel uitkijken, maar onder de 2 sterren doe ik dat liever niet. Dan wordt het echt 'volhouden'.

Aanraden wil ik films die ik een score gaf van minimaal 3,5.

Vanaf beoordelingen van 3 sterren kan het zijn dat ik een film wil hebben, maar het is toch echt niet zo dat ik al mijn 5-sterrenfilms wil hebben. Ik kijk meestal wel zo uitgebreid naar een film als ik die in huis heb, dat ik hem daarna jaren niet meer hoef te zien. Een vijf-sterrenfilm voegt wel altijd een stukje aan mijn leven toe, dat draag ik dan van binnen.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

clairest wrote:

Een 3 is voor mij een voldoende en niet zozeer 'goed'. 'Goed' is eigenlijk een 4. Dus mijn beoordelingen lopen wel synchroon aan het rapportcijfersysteem met de 10 cijfers. Ik snap er de logica niet van dat '3 sterren' al meer dan een voldoende moet zijn. Waarom zou je minder cijfer-ruimte gebruiken voor goede films dan voor slechte? Als je een halve ster lager gaat zitten dan Jordy met zijn oorspronkelijke schaalverdeling, en dus 3 sterren inderdaad leest als 'maar net de moeite waard', dan heb je meer ruimte voor nuances in je beoordelingen voor de betere films.

Als 3*al een goede film is heb je toch juist meer ruimte voor nuances bij goede films dan als 3* wel aardig is? Je gebruikt dan juist meer cijferruimte voor goede films.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

EmDee wrote:

0.5 tot 2.0 zijn de echt slechte films.

2.5 tot 3.0 zijn de mindere films

3.5 tot 4.0 zijn de betere films

4.5 zijn de zeer goede films

5.0 is de top!

Zo doe ik het ook. Ik vind het altijd moeilijk om te beslissen of ik er nu 1, 1,5 of 2 sterren aan wil geven. Het blijft slecht.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.