• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Jesper187 wrote:

Ik weet ook altijd precies wat ik wil geven; ik kan 't alleen niet geven, en pas dan wordt het moeilijk: wordt het nu een 3,5* of een 4,0*? een veelvoorkomend dilemma. :/

Was eén van de lastigere keuzes, maar sinds ik consequent alle 4* blog is dat heel wat makkelijker geworden. Is een film het niet waard om een hele review over te schrijven is het gewoon 3.5*, is een film het wel waard worden het 4*. Eitje

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Ook wel aardig, maar soms vind ik juist een 0,5* het waard wel een recensie te geven, en hoge scores niet altijd per se. Ligt ook aan m'n dag, de tijd, de zin.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik schrijf overal een recensie(tje) bij, maar een hele review reserveer ik enkel voor m'n favoriete film. Daar kruipt doorgaans serieus wat meer tijd in.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

0.5. Wanproduct.

1.0. Bagger.

1.5 Slecht.

2.0 Matig.

2.5 Net niet.

3.0 Tussendoortje.

3.5 Goed!

4.0 Geweldig!

4.5 Fantastisch!

5.0 Meesterwerk!

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

1.

2.

3.

4.

5.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

haha, kijk dat is nog eens duidelijk.

Kippie.

• 426 messages
  • 1018 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

En toch heb je hier zeven van je laatste tien stemmen gewijzigd.

Klopt, al heeft dat niet te maken met onzekerheid hoe veel de sterren waard zijn, maar mijn waardering die vaak daalt of stijgt nadat ik de film heb gezien en hij is 'verwerkt'. Wat de sterren betekenen, dat staat bij mij rotsvast.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

0.5 mijn ogen vallen steeds toe

1.0 kan ze amper open houden

1.5 nu beginnen ze wat te knipperen

2.0 hé, zag ik daar iets bewegen?

2.5 probeert men mij iets te laten zien?

3.0 oh, ja ik zie iets,

3.5 dat ziet er goed uit

4.0 ik zie, ik kijk, ik staar!

4.5 mijn ogen kleven aan het scherm

5.0 opgepast!!! mijn ogen kruipen in het scherm

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

haha, ik zie dat je gisteren op aardig wat films met Clint Eastwood een stem

hebt uitgebracht, in ieder geval hoef je bij Eastwood niet bang te zijn voor ogen die je

niet open kan houden.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Leuk Cellulord!

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

0.5 Dat ik deze film heb gekeken is een wonder

1 Niet om aan te gluren

1.5 Zal wel ergens grappig zijn

2 Slecht, maar vermakelijk

2.5 Is het net niet

3 Kan er net mee door

3.5 Leuke film

4 Goeie film die ik iedereen aanraad

4.5 Net niet perfect

5 Perfecte film, iedereen moet dit zien

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

mar007 wrote:

haha, ik zie dat je gisteren op aardig wat films met Clint Eastwood een stem

hebt uitgebracht, in ieder geval hoef je bij Eastwood niet bang te zijn voor ogen die je

niet open kan houden.

tja, als er 30 jaar terug al een MoMe bestond zouden de meeste Clint Eastwood (als acteur) minimum 4.5 tot 5* hebben gekregen.

Ondertussen is mijn persoonlijk filmlandschap sterk veranderd

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

0.5 Diep en dieptriest. Waarom in Godsnaam afgekeken?

1.0 Pure bagger, afgrijselijk, erbarmerlijk, erg zwak

1.5 Vreselijk slecht, belabberd, zwak

2.0 Slecht, sporadisch iets betere momenten

2.5 Aantal goede punten, maar als geheel onvoldoende

3.0 Leuk voor een keer, meer niet. Als geheel net een voldoende.

Komen voor herziening in aanmerking:

3.5 Ruime voldoende, erg vermakelijk.

4.0 Gewoon erg goed. Heeft indruk gemaakt. Aanrader.

4.5 Wow! Net niet perfect, door een mindere scene, minder goed acteerwerk. Zeer goed!

5.0 Meesterwerk! Goddelijk! Fenomenaal! Onovertroffen! Weergaloos! Majestueus! Fabelachtig! Klassieker! Subliem! Pure perfectie! Blijft maar door je hoofd spoken.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Man van 30, favoriete website is Ajax.nl, en Love Actually blijft maar door je hoofd spoken ... Zeer interessante combinatie.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Blijft maar door je hoofd spoken als in films als Schindler's list, Good Will Hunting, etc.

Love actually is binnen zijn/haar genre gewoon een meesterwerk.

Hokjesdenker.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Threeohthree wrote:

Man van 30, favoriete website is Ajax.nl, en Love Actually blijft maar door je hoofd spoken ... Zeer interessante combinatie.

Lol.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Threeohthree wrote:

Uhm, kuch

Je hebt zeker niet in mijn top 10 gekeken en naar mijn ingevoerde site?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Waarom eigenlijk Ajax.nl? Smerige propaganda site Kijk je werkelijk daarop voor de Ajax nieuwtjes?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Een terugkerend patroon blijkbaar .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Prima site hoor, met genoeg leuke verslagen en filmpjes.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

rep_robert wrote:

Waarom eigenlijk Ajax.nl? Smerige propaganda site Kijk je werkelijk daarop voor de Ajax nieuwtjes?

Waarschijnlijk opgegeven bij registratie MM in 2007. Trotse Ajacied.

Die Naomi. Zijn obsessie voor Spring Breakers gaat nog verder dan ik dacht, gezien zijn site.

Hoeveel uur is daar in gaan zitten? Je kijkt daar elke dag even voor het slapen gaan?

(vind Ashley daar een stuk leuker uitzien dan Vanessa)

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Uhm, kuch

Je hebt zeker niet in mijn top 10 gekeken en naar mijn ingevoerde site?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

gillie24 wrote:

Die Naomi. Zijn obsessie voor Spring Breakers gaat nog verder dan ik dacht, gezien zijn site.

Hoeveel uur is daar in gaan zitten? Je kijkt daar elke dag even voor het slapen gaan?

(vind Ashley daar een stuk leuker uitzien dan Vanessa)

Guilty as charged. 110 blog posts maar . Hebben wel wat uurtjes ingezeten en toegegeven het was een obsessie . Zal ik niet nog eens hebben gelukkig.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Guilty as charged. 110 blog posts maar . Hebben wel wat uurtjes ingezeten en toegegeven het was een obsessie . Zal ik niet nog eens hebben gelukkig.

Weet je het zeker? Kan me herinneren dat je bij Sucker Punch ook aardig fanatiek was

Benieuwd wat de volgende tienermeiden in sexy kleding film gaat worden, dan nomineer ik jou vast als nummer 1 fan

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Keek ik ook naar uit, maar wel van een totaal ander niveau, zowel qua film als de verwachtingen die het los maken (bleef toen bij af en toe een nieuwtje posten in het draadje, totaal other ballpark natuurlijk ). Enthousiast om films zal ik nog genoeg worden maar op een dergelijk niveau ach ik zeer onwaarschijnlijk.

Waar het bij SP idd lekkere wijven in strakke pakjes was, was het nu veel meer dan dat uiteraard. Mijn filmlandschap is inmiddels ook wel wat veranderd. Low-budget camp en veel horror is er dezerdagen ook niet meer bij.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Toegeven (het probleem onderkennen) is stap 1 van afkicken. Je bent dus goed op weg.

Ontkennen wordt ook wel erg lastig met al dat schriftelijk bewijs alhier.

110 posts. Respect!

Eerst maar de nieuwe film met Hudgens afwachten..... Je obsessie voor Sucker Puch is mij destijds ontgaan. Wat A&L1 zegt dus!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij Spring Breakers (en ook Sucker Punch) stond het volledig los van mevrouw Hudgens. Bij Sucker Punch dat zelfs aangetoond als groot kritiekpunt, bij SB was het dan wel een hele fortuinlijke en aangename bijkomstigheid. Ik kijk niet uit naar films op basis van castlid maar op basis van crewsamenstelling (Director, cinematographer, composer, editor). Daarom kan ik ook erg goed film waar ik enorm naar uitkijk enorm goed op waarde schatten, en zit ik er nooit al te ver vanaf.

Mocht de gedachtegang van jullie kloppen, hadden de draadjes van The Frozen Ground, Machete Kills en Gimme Shelter ook al vol moeten staan natuurlijk. Staan gewoon onder de noemer niet significant in mijn boekje. Dat Spring Breakers als cinema zo tekort gedaan wat blijkt maar weer dat veel totaal geen weet hebben hoe uniek de crewsamenstelling daarvan is. Onaangenaam opvallend.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Bij Gravity (2013):

Djarune wrote:

Gravity een 4* (imdb 7.5).

Waarom geef je op imdb een half punt lager?

Djarune

• 296 messages
  • 903 votes

horizons wrote:

(quote)

Waarom geef je op imdb een half punt lager?

Ik hanteer de volgende omrekentabel

5* = 8,5 of hoger (cum laude)

4,5 = 8

4* = 7,5

3,5*= 7

3*= 6,5

2,5* = 6

etc

Reden hiervoor is dat de cijfers het best overeen komen. Als 4* een 8 was geweest krijgt bijna iedere film een voldoende en dat is absoluut niet het geval!

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Djarune wrote:

(quote)

Ik hanteer de volgende omrekentabel

5* = 8,5 of hoger (cum laude)

4,5 = 8

4* = 7,5

3,5*= 7

3*= 6,5

2,5* = 6

etc

Reden hiervoor is dat de cijfers het best overeen komen. Als 4* een 8 was geweest krijgt bijna iedere film een voldoende en dat is absoluut niet het geval!

Geen discussie voor hier eigenlijk maar het sterrenschema is een vertaling van 1 tm 10.

5 sterren = 10

4,5 sterren = 9

4 sterren = 8

3,5 sterren = 7

3 sterren = 6

2,5 sterren = 5

2 sterren = 4

1,5 sterren = 3

1 ster = 2

0,5 ster = 1

/

Volgens jou is het laagste cijfer een 4

//

Vind eigenlijk dat moviemeter een disclaimer op homepage moet maken dat mijn stelsel het enige juiste is voor gebruik op deze site.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.