- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Niet altijd, wel vaak: me dunkt dat er in films veel boeiender dingen gebeuren dan in het 'werkelijke' bestaan,
Hmm...
Tot voor kort was 's ochtends masturberen onder de douche het hoogtepunt van mijn dag maar dat was voordat ik verliefd werd op de 18 jarige vriendin van mijn dochter. Ik ben daardoor ook weer gaan trainen want ik was wat uit vorm geraakt nadat ik 5 jaar op een onbewoond eiland had doorgebracht met een volleybal. Dat was nadat het vliegtuig vanuit Laos, waar ik een doorgedraaide kolonel had opgespoord, was gecrasht. Ik werkte toen nog voor de CIA. Tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan en werk ik als archeoloog maar dat was dan wel nadat ik eerst nog een 5m lange mensetende haai had gevangen.
De thuissituatie is ook niet perfect, inmiddels heb ik al mijn VHS banden door DVD's vervangen maar het enige exemplaar wat ik over heb blijkt dan weer moorddadige neigingen te hebben. Heb ik weer... Nou ja, had ik toch naar die wijze schoonmaker moeten luisteren toen ik dat huis op een oude indianenbegraafplaats kocht.
En dan denk je een rustig dagje te hebben, blijkt dat je ook nog met een ring opgezadeld te zitten die in een of andere vuurberg gesodemieterd moet worden.
Nou ja zal je niet langer vervelen met mijn saaie leventje want ik heb nog een ruimteschip te halen.
Pfff... Dodelijk vermoeiend zoiets 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nou ja zal je niet langer vervelen met mijn saaie leventje want ik heb nog een ruimteschip te halen.
Jij ook al? Wellicht tot zo.... 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Pfff... Dodelijk vermoeiend zoiets
.Laat ik dan ook maar eens een lijstje maken.
0,5*: Te slecht voor woorden, geen herziening waard.
1*. Slecht, maar er zat hier en daar wel iets in dat de film red van de beruchte 0,5*.
1,5*. Wel enigszins okee acteerwerk, een beetje een goed verhaal, maar nog steeds niet goed genoeg.
2*. Alle films die weten te vermaken, maar waar ik toch zoiets bij kan hebben, dat was slecht, dat was niet goed.
2,5*. Enigszins vermakelijk, hier en daar wel goed, kon me wel vermaken met deze film.
3*. Beter dan een voldoende.
3,5*. Leuke film, goed in elkaar gezet, weet de aandacht vast te houden.
4*. Erg goede film, lekker om bij weg te dromen.
4,5*. Ontzettend goede film, kan me hier bij en in vinden, mooi acteerwerk.
5*. Meesterwerk, klasse geacteerd, goed verhaal, mooi, ontroerend.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dodelijk vermoeiend zoiets
Goddank beschikken we daartoe over films, niet? De emoties zijn relatief weinig intens, maar daar staat een volledige controle van je lichaam tegenover.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Goddank beschikken we daartoe over films, niet? De emoties zijn relatief weinig intens, maar daar staat een volledige controle van je lichaam tegenover.
Laat ik het er maar op houden dat films en het echte leven niet echt vergelijkbaar zijn maar dat dat nu juist de grote charme van film is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Snap er weer niets van? Wat bedoel je hier. Zowel de blijdschap over film als d e opmerking over de volledige controle van je lichaam? Geeft film je die controle?
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Denk dat ie bedoelt dat je dmv film emoties op een veilige manier kunt ervaren.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Juist (en op een weinig uitputtende, doeltreffendere wijze).
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Voor degene die deze film willen hebben, TSR kun je kopen in Bart Smit voor €2.
Ik heb hem een paar dagen geleden gekocht voor 5 euro 
En @ animosh, 1,94 is wel een heel laag gemmidelde, ik moet er niet aan denken dat ik 500 films kijk en er 85%(voorbeeld) niks aan vind. 
KrooSaH
-
- 21 messages
- 33 votes
Goed, één iemand die afwijkt, één op 10.000 gaat deze film echt niet aan onderdoor.
Ik zou graag willen reageren op zijn stukje, maar ik snap er geen snars van.
Sorry dat ik slechts in 5 VWO zit en mijn doctoraat nog niet heb gehaald
Heeft niets met je opleiding te maken hor. Een reactie geven op een film oke! maar met zulke woorden?? haha dat slaat totaal nergens op die zogenaamde wijsheid! Hoogst waarschijnlijk heeft hij elk woord na moeten zoeken op google of de betekenis wel juist is!
En die lage waardering, mmhhh laat ik daar maar niets over zeggen. Ik vind het een goede film:) en nog duizenden andere!!
Zijn voorkeur gaat meer uit naar Japanse films! haha, nou dan is je smaak voor een goede films ver te zoeken! Dat bewijst ook zijn lage waardering!
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Niet iedereen is hetzelfde hier op moviemeter,
Respecteer dat,
Als hij wat moeilijkere taal gebruikt, en jij dat niet begrijpt, is dat niet gelijk opgezocht hoor.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
Zijn voorkeur gaat meer uit naar Japanse films! haha, nou dan is je smaak voor een goede films ver te zoeken! Dat bewijst ook zijn lage waardering!
Een voorkeur hebben voor Japanse films betuigt volgens jou van slechte smaak? Hoe ontzettend kortzichtig..
Awake78
-
- 1022 messages
- 496 votes
Ja ik denk dat je daarmee heen heleboel MM-users tegen hun zere been trapt.
judgepaddy
-
- 550 messages
- 2506 votes
Inderdaad, dat bewijst alleen maar dat hij een interesse heeft gevonden binnen het film genre.
En wat betreft het opzoeken, ik moet zo'n beetje elk beetje lastig woord opzoeken met mijn dyslectici (Leve de taalverbetering toets!).
Zouden eens meer mensen moeten doen trouwens; "duizenden andere"
En voor wat betreft zijn taalgebruik, vind ik het juist geinig dat iemand zo zijn best doet op een stukje tekst. En dat met zijn 18 jaar, Petje af!
Thom1994
-
- 1312 messages
- 672 votes
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Zo, ik zie dat Animosh erg kritisch is met het beoordelen van films. Twee topfilms die tegenover elkaar worden gezet en dan wint er eentje met een score van 1,5*, geweldige overwinning. Nog net geen plekje in de top flop dus
. Ik vond deze film ook niet zeer bijzonder. Wel een goede film, maar bij mij komt the green mile er toch echt als winnaar uit!
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
5* Fantastisch,kan niets beter aan.
4,5* Uitstekend
4* Goed
3,5* Ruim voldoende
3* voldoende
2,5* Matig
2* Onvoldoende
1,5* Slecht
1* Absurt slecht
0,5* Slechter kan niet
Films die ik voor het eerst zie gaan zelden boven de 4*en.
Pas als ik ze vaker heb gezien gaan ze naar boven of beneden.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
5* Fantastisch,kan niets beter aan.
4,5* Uitstekend
4* Goed
3,5* Ruim voldoende
3* voldoende
2,5* Matig
2* Onvoldoende
1,5* Slecht
1* Absurd slecht
0,5* Slechter kan niet
Films die ik voor het eerst zie gaan zelden boven de 4*en.
Pas als ik ze vaker heb gezien gaan ze naar boven of beneden.
Je bespaart mij wat tikwerk, want dat lijstje van jou komt ongeveer overeen met dat van mezelf.
Alleen van 4* maak ik zéér goed
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
5 = Erik Nevland
4.5 = Milko Djurovski
4 = Romano Sion
3.5 = Joop Gall
3 = Harris Huizingh
2.5 = Glenn Salmon
2 = Raymond Beerens
1.5 = Egbert Darwinkel
1 = Dejan Curovic
0.5 = Dwight Lodeweges
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik zou Djurovski en Nevland omdraaien. 
Of Nevland schrappen en er Pele of Maradona neerzetten, want ik ben nogal zuinig met 5* (in de laatste 5 jaar maar 2 films 5* gegeven).
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Pele en Maradona hebben naar mijn weten niet in Groningen gevoetbald. 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik weet het. Jij legt de lat voor 5*-films dus laag, begrijp ik. 
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
1,5* = zeer slecht
2,0 = slecht
2,5* =voldoende
3,0* =bijna goed
3,5* = goed
4,0* = zeer goed
4,5* = uitstekend
5,0* = fantastisch
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Geen 0,5 en 1*
?
ik geef geen 0,5 of 1 omdat ik dit zeer laag vind voor een film. In een film zit er altijd iets goed in. Er is zelfs een user hier op MM die ofwel 4*, 4,5* en 5* geeft ,nl pokkyveer
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Met alle respect, maar er zijn zat films die 0,5 of 1* verdienen. Er zijn genoeg rampzalige films gemaakt, puur om mee te cashen. Als zon film een ramp 1e klas is, dan is een enorm laag cijfer zeker logisch.