- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Hoeveel zijn jouw sterren waard?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Een film in in elkaar prutsen kost tijd, geld en moeite dus hiervoor 0.5 en dan naar het ronde archief.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mijn stemmen weer herzien en gebaseerd op mijn oude systeem met plusjes en minnetjes en een blokje als de film niet echt goed was maar ook niet echt slecht.
1 = zeer slecht
2 = slecht
2.5 = matig, niet goed, niet slecht
3 = goed
4 = zeer goed
5 = uitstekend
Stem uitbrengen is voor mij vooral een indicatie. Alles vanaf 2.5 kan ik eventueel nog een keer zien. Daaronder (liever) niet.
Baldur
-
- 691 messages
- 3072 votes
0.5 > enorme bagger
1.0 > bagger
1.5 > zeer matig
2.0 > matig
2.5 > tussen matig en aardig in (joh)
3.0 > aardig
3.5 > goed
4.0 > zeer goed
4.5 > meer dan zeer goed (hmm)
5.0 > top
Zoiets, hehe.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
nou , gewoon
de rapportcijfers van school he.
er zijn 5 sterren en 10 cijfers, dus reken maar uit.\
3 sterren is een 6 en is dus voldoende
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat is ook mijn manier van beoordelen M en J.
1 ster is een half punt. Ik vind het ook het meest logische. Je hebt 10 opties in sterren en je kan in het echt ook 10 cijfers geven.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
1 > ontzettend klote
2 > geen zak aan
3 > prutswerk
4 > bar slecht
5 > ontzettende troep
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Oke dat is duidelijk. Maar nu de halfjes nog of geef je die niet.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Dat is ook mijn manier van beoordelen M en J.
1 ster is een half punt. Ik vind het ook het meest logische. Je hebt 10 opties in sterren en je kan in het echt ook 10 cijfers geven.
ik vind eigenlijk dat dat ook DE manier van beoordelen zou moeten zijn.
ik bedoel:
wat voor zin hebben die cijfers anders, als ze geen standaard waarde hebben en iedereen er zijn eigen invulling aan mag gegeven?
("ik geef 5 sterren maar in MIJN geval betekent dat trouwens dat de film matig is") 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jep. Ik zie dat ook wel vaak bij users. Heerlijke film! 3*.
Voor mij is 3* modaal. Niet slecht maar ook niet al te best. Ik heb dan vaak het idee dat zon user een snob is. Van ''kijk mij eens standaard lage cijfers geven terwijl ik de film wel tof vind!''. Maarja 
Eigenlijk zou MM richtlijnen moeten geven over het stem systeem.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
ja, of mensen die zeggen:
de film krijgt een voldoende, 2.5 sterren 
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes
Waarom zou dat verkeerd zijn? Niet iedereen hoeft toch hetzelfde stemsysteem te hanteren? Ik vind zelf 2.5* ook net voldoende en 3* 'gewoon' een goede film.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
2,5 is toch gemiddeld?
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Niet iedereen hoeft toch hetzelfde stemsysteem te hanteren?.
hahahaha, natuurlijk wel! 
als de ster verdeling niet voor iedereen exact dezelfde waarde heeft, kan het hele systeem toch net zo goed bij het vuilnis gezet kan worden?
als niet iedereen het zelfde systeem hanteert, wat heeft stemmen dan uberhaupt nog voor zin? 
wat zegt een gemiddelde van 3,21 als dat voor de een erg goed betekent en voor de ander wel aardig?
zou mooie boel zijn zeg, ook op school enzo.
"Pap, ik heb een 4 op mijn rapport"
"Wel godver, daar wordt papa niet blij van zeg!"
"Nee, maar in mijn systeem betekent dat juist heel redelijk!"
"Het wordt morgen 27 graden"
"Oh lekker zeg!"
"Nee hoor, volgens die weerman z'n systeem betekent dat -3 dus ik zou me maar warm aankleden"
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Het uiteindelijke gemiddelde is qua opzet maar een bijkomstigheid. De functie van het stemmen is dat ieder kan bijhouden hoe goed/slecht hij een film vindt. Daarom is het ook verplicht je eigen waardering aan een film te geven en niet op basis van het reeds aanwezige gemiddelde te stemmen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
als de ster verdeling niet voor iedereen exact dezelfde waarde heeft, kan het hele systeem toch net zo goed bij het vuilnis gezet kan worden?
als niet iedereen het zelfde systeem hanteert, wat heeft stemmen dan uberhaupt nog voor zin? 
wat zegt een gemiddelde van 3,21 als dat voor de een erg goed betekent en voor de ander wel aardig?
"Oh lekker zeg!"
"Nee hoor, volgens die weerman z'n systeem betekent dat -3 dus ik zou me maar warm aankleden"
Je trekt net extremen. Als ik thuis kwam met een 6 was ik blij dat ik er door was, maar kreeg ik te horen dat ik beter kon. En nu nog kan ik zeggen dat ik het warm vind bij 20 graden, terwijl m'n vriendin toch liever iets met lange mouwen aandoet omdat het te koud vindt.
En uiteindelijk heeft Onderhond gelijk met te zeggen dat het uiteindelijke gemiddelde bijkomstig is. De site is begonnen met het vermelden van Jordy's sterren. De rest is er later bijgekomen. En uiteindelijk (om het woord nog eens te gebruiken) is dat gemiddelde misschien wel leuk, maar meer ook niet. Als ik echt wil weten of een film mij zal bevallen heb ik meer aan de meningen en recensies dan aan een sterrenaantal. En zóveel verschil zit er ook niet bij de meeste gebruikers dat ik ook wel een idee heeft als persoon A 2 sterren geeft hij de film niet echt een hoogvlieger vond en persoon B 4 sterren die er veel meer van genoten heeft.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
0,5*: D-War en consorten
1,0*: Zeer slechte film
1,5*: Zeer slechte film
2,0*: Slechte film
2,5*: Middelmatige film
3,0*: Vermakelijk, maar meer ook niet
3,5*: Aardige film
4,0*: Goeie film.
4,5*: Fantastische film
5,0*: Topfilm, waarschijnlijk met veel emotionele waarde
Duo Maxwell
-
- 100 messages
- 0 votes
"Oh lekker zeg!"
Ik moest hier op èèn of andere manier erg om lachen
thanks!
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Ik stem graag op een film voor plezier. Ook is het voor mij nuttig want dan zie ik dat ik de film reeds gezien heb, zeker als je bijna 2000 films in je database staan hebt.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Stemmen is ook een gevoelskwestie. Een standaard stemsysteem, hoe ga je dat doen? Door een reeks punten op te sommen en die beoordelen waar uiteindelijk een gemiddeld cijfer uitkomt? Natuurlijk heb je van die figuren die belachelijke cijfers geven maar je kan beter naar meningen/recensies kijken dan naar de cijfers.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
0,5 - zo slecht dat er helemaal niets goed aan is
1,0 - superslecht!
1,5 - erg slechte film
2,0 - slecht
2,5 - matig
3,0 - aardig
3,5 - prima film
4,0 - heel erg leuk!
4,5 - fantastisch
5,0 - zo goed dat er niets aan mankeert
Zo bekijk ik het. 
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Hier heb ik de laatste tijd ook veel over nagedacht. Ik vond namelijk dat ik veel te hoog stemde. Ben dus opnieuw mijn stemlijst door gaan lopen en heb veranderingen aangebracht waar ik dat nodig vond. Nu hou ik ongeveer de stemwijze van de televisiegids aan.
1* Zeer slecht
2* Matig
3* Goed
4* Zeer goed
5* Meesterwerk
Alles wat daar tussen zit is of niet goed genoeg voor de daarop volgende hogere categorie of juist iets te goed voor de lagere categorie.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Wel, ik had net hetzelfde probleem.
Toen ik deze site ontdekte was ik nog niet zo enorm veel bezig met films, ik had er dan ook nog niet zo heel veel gezien.
Ik was ook nog enkele jaartjes jonger en dan bekijk je films toch nog anders. Maar gisteren heb ik men stemmen eens nagekeken en merkte ik dat ik veel films een te hoge score gegeven had. Dus heb ik me daar even mee beziggehouden. Nu hebben ze allemaal de score die ze verdienen. (volgens mij uiteraard) 
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Heb hetzelfde, mijn stemlijst staat vol met films die ik vooral in het begin wel erg hoog gewaardeerd heb, omdat mijn smaak toen ook compleet anders was dan nu, al is dat nu nog niet veel beter
. Alleen ben ik te lui om alles aan te gaan passen, nu laat ik dat vooral afhangen van een aantal herzieningen, dan kan ik er ook meteen een recensie bij typen (iets wat ik in het begin ook nooit deed). Gevoelsmatig aanpassen vind ik zelf geen optie omdat je uiteindelijk bij een herziening beter kan oordelen dan een film in je gedachten is. Alles wat dan nog overblijft kan ik dan altijd nog gevoelsmatig gaan aanpassen.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Heb hetzelfde, mijn stemlijst staat vol met films die ik vooral in het begin wel erg hoog gewaardeerd heb, omdat mijn smaak toen ook compleet anders was dan nu, al is dat nu nog niet veel beter
. Alleen ben ik te lui om alles aan te gaan passen, nu laat ik dat vooral afhangen van een aantal herzieningen, dan kan ik er ook meteen een recensie bij typen (iets wat ik in het begin ook nooit deed). Gevoelsmatig aanpassen vind ik zelf geen optie omdat je uiteindelijk bij een herziening beter kan oordelen dan een film in je gedachten is. Alles wat dan nog overblijft kan ik dan altijd nog gevoelsmatig gaan aanpassen.
Klopt. Maar ja, zomaar even 700 films opnieuw kijken - jij zelfs 1400 - naaa.
Sommigen zal ik zeker weer kijken en wanneer ik dat doe check ik wel even moviemeter wat ik er ook alweer voor gegeven had en verbeter het zonodig. 
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Ach, het houd ons van de straat
, ik heb er verder ook niet echt haast mee om alles, nou niet alles maar veel, te gaan herzien. Het komt allemaal wel en anders maar niet.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik heb ook over alle films waar ik over twijfel een halve punt af getrokken. Toendertijd waren die films geniaal en is het geen straf om ze nog eens te gaan herzien. Ik wil graag een beeld schetsen die op dit moment geldt. Bij de herzieningen kunnen ze weer stijgen of zelfs dalen.
Gisteren zelfs 2 films uit m´n top 10 gehaald omdat ze zich nog een keer moeten bewijzen. Deze zijn Lost Highway en Festen.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Wat een prachtige gratis software hebben we toch eigenlijk tot onze beschikking. Bestaat er eigenlijk zoiets als dankbetuiging door middel van geld over te maken? Of is een dankwoord voldoende?
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Vanaf vandaag voer ik voor mij zelf een drastische maatregel in, het kan nu écht niet langer meer zo. Het is echt te gek voor woorden, uitermate teleurstellend. Het spijt me.
Voortaan zal ik geen halve cijfers meer geven.
Bij mij komen vanaf vandaag alleen de volgende cijfers nog voor:
1* (=2) = Slecht, film verdient voor 99% geen 2e kans.
2* (=4) = Tussen slecht en gemiddeld in. 50% kans op een 2e kans.
3* (=6) = Gemiddeld. Aardige film, alleen geen film om elk jaar opnieuw te zien. Het is vrijwel zeker dat de film een 2e kans krijgt (75%).
4* (=8) = Fantastische film. Deze film ga ik elk jaar opnieuw bekijken.
5* (=10) = Deze film is heilig. Deze film verdient een speciaal plekje en zal elk jaar minimaal 3x herzien worden. In extreme gevallen wel 5x of meer. Deze film mag niet uitsterven (The Great Escape).
Ik moest dit gewoon even kwijt. Ik kan het niet alleen voor mij zelf houden, ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.
leidsehoodie
-
- 506 messages
- 412 votes
??
Ik heb maar één ster en die is mij heel wat waard. Ah, jezus wat flauw. Ik moet echt gaan slapen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vanaf vandaag voer ik voor mij zelf een drastische maatregel in, het kan nu écht niet langer meer zo. Het is echt te gek voor woorden, uitermate teleurstellend. Het spijt me.
Voortaan zal ik geen halve cijfers meer geven.
Bij mij komen vanaf vandaag alleen de volgende cijfers nog voor:
1* (=2) = Slecht, film verdient voor 99% geen 2e kans.
2* (=4) = Tussen slecht en gemiddeld in. 50% kans op een 2e kans.
3* (=6) = Gemiddeld. Aardige film, alleen geen film om elk jaar opnieuw te zien. Het is vrijwel zeker dat de film een 2e kans krijgt (75%).
4* (=8) = Fantastische film. Deze film ga ik elk jaar opnieuw bekijken.
5* (=10) = Deze film is heilig. Deze film verdient een speciaal plekje en zal elk jaar minimaal 3x herzien worden. In extreme gevallen wel 5x of meer. Deze film mag niet uitsterven (The Great Escape).
Ik moest dit gewoon even kwijt. Ik kan het niet alleen voor mij zelf houden, ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.
Misschien kan je nog in therapie en bestaat er nog een kuur om je te redden.