- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Als jij regisseur zou zijn...
Als jij regisseur zou zijn...
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Nog maar eens... 
Titel: All ways lead to Kady
Regie: Lad
Genre: Komedie
Cast: Jennifer Love Hewitt (Kady), Jessica Alba (Missy), Adam Sandler (Joe)
Muziek: Cypress Hill (
)
Speelduur: 110 minuten
Plot: Kady en Missy zijn een gelukkig, lesbisch koppel. Ze vormen al 2 jaar een stel. Terwijl Missy op studiereis is, is Kady op zoek naar een deftige woonplaats... Tot ze per toeval ziet dat Missy helemaal niet op studiereis is, maar een minnaar heeft, en dan nog wel een man (Joe). Kady besluit wraak te nemen...
Pluspunten: JLH + JA samen, hilarische situaties, ...
Na het overdonderende succes van "Belgica"
, wil ik het even rustig houden met deze film... Hij is komisch en lekker (wie wil JLH en JA nu niet in een film een koppel zien spelen lol...
) en is ook heerlijk chaotisch...
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
Een komedie in de stijl van Monty Python:
Op een zomerse dag, op een hoek van de straat, komt Jezus (een rol voor Benoit Poelvoorde) uit de hemel neergedaald om te zien wat er gebeurd is in die 2000 jaar dat hij hier niet meer geweest is.
Hij schrikt wel even als hij ziet dat hij zo populair is geworden en dat zelfs de nonnetjes een foto van hem op hun kamer hebben hangen.
De katholieke wereld is laaiend enthousiast om Jezus te zien. De paus (Anthony Hopkins) organiseert een wereldwijde tournee waarop Jezus voordrachten kan geven en mirakels kan tonen (water in wijn veranderen, enz.)
Maar Jezus wordt ontvoerd door terroristen (Denzel Washington, Alan Rickman en Gary Oldman) die hem willen doden en z'n lijk als relikwie verkopen voor grof geld.
Jezus wordt bevrijd door een avonturier (Woody Allen) en diens knappe dochter (Winona Ryder). Woody & Winona willen Jezus veruren voor trouwfeesten waar hij dan mirakels kan verrichten.
Jezus vlucht en duikt onder bij een rare sekte die geraniums aanbidt en geleid wordt door Julia Roberts, Demi Moore, Scarlett Johansson en Halle Berry. Jezus bezwijkt voor de charmes van die vrouwen.
Maar dan komt de paus hem op het spoor en neemt Jezus mee naar Italië, waar hij in een homogemeenschap wordt opgesloten. Jezus is zo kwaad dat hij de wereld verwoest. Op de achtergrond speelt 'Happy Ending'.
Goed, of is dit misschien iets te gewaagd?
dennis1979
-
- 468 messages
- 453 votes
Zal ik ook maar eens inhaken!
Filmtitel: SKY
De eeuwige vrijgezel Paul Glayden (Hugh Grant) leidt een relaxed en onbezorgd leven. Hij geniet met volle teugen van zijn vrijgezellenbestaan en doet alleen de dingen die hij leuk vind. Tot hij op een dag het verzoek krijgt om aan een vaderschapstest deel te nemen. Een van zijn one night stands uit het verleden, Tracy Duncan (Schuyler Elizabeth Fisk), heeft hem op haar lijst gezet van mogelijke vaders van haar 11 jarige dochtertje Sky (Dakota Flanning). Tracy blijkt ongeneselijk ziek en aangezien ze haar ouders tijdens haar jeugd al heeft verloren en geen verdere familie heeft wil ze dat de biologische vader de zorg voor Sky op zich neemt.
Als blijkt dat Paul inderdaad de vader van Sky is komt hij voor de zwaarste beslissing in zijn leven te staan. Ook de kleine Sky heeft totaal geen behoefte aan toenadering richting haar biologische vader en dat maakt de beslissing voor Paul alleen maar moeilijker. Als Tracy na korte tijd komt te overlijden zijn Paul en Sky tot elkaar veroordeeld en zullen ze elkaars leven voorgoed veranderen, of ze dit nu willen of niet!
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Een komedie in de stijl van Monty Python:
Op een zomerse dag, op een hoek van de straat, komt Jezus (een rol voor Benoit Poelvoorde) uit de hemel neergedaald om te zien wat er gebeurd is in die 2000 jaar dat hij hier niet meer geweest is.
Hij schrikt wel even als hij ziet dat hij zo populair is geworden en dat zelfs de nonnetjes een foto van hem op hun kamer hebben hangen.
De katholieke wereld is laaiend enthousiast om Jezus te zien. De paus (Anthony Hopkins) organiseert een wereldwijde tournee waarop Jezus voordrachten kan geven en mirakels kan tonen (water in wijn veranderen, enz.)
Maar Jezus wordt ontvoerd door terroristen (Denzel Washington, Alan Rickman en Gary Oldman) die hem willen doden en z'n lijk als relikwie verkopen voor grof geld.
Jezus wordt bevrijd door een avonturier (Woody Allen) en diens knappe dochter (Winona Ryder). Woody & Winona willen Jezus veruren voor trouwfeesten waar hij dan mirakels kan verrichten.
Jezus vlucht en duikt onder bij een rare sekte die geraniums aanbidt en geleid wordt door Julia Roberts, Demi Moore, Scarlett Johansson en Halle Berry. Jezus bezwijkt voor de charmes van die vrouwen.
Maar dan komt de paus hem op het spoor en neemt Jezus mee naar Italië, waar hij in een homogemeenschap wordt opgesloten. Jezus is zo kwaad dat hij de wereld verwoest. Op de achtergrond speelt 'Happy Ending'.
Goed, of is dit misschien iets te gewaagd?
Lijkt me een toffe film in de stijl van Dude, Where's My Car!
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
Nog nooit gezien, die 'Dude, where's my car', maar lijkt me wel een hilarische film.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Titel: Greece has fallen!
Genre: Oorlog/Drama
Plot:
Italië sluit zich aan bij Nazi-Duitsland. Mussolini wilt zig bewezen tegenover Adolf Hitler. Hij besluit Griekenland aan te vallen. De aanval op Griekenland door Italië is geen succes, Italië wordt teruggedrongen en er wordt zelfs een deel van Italiaans grondgebied veroverd door de Grieken. De Duitsers antwoorden hierop fel en beginnen zelf de invasie. De Grieken zullen een zware tol moeten betalen ter verdediging van hun vaderland...
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Dit wordt echt een kaskraker:
Een schattige alien land met zijn vriendjes op aarde om de boel te verkennen. Om de een of andere reden vergeten z'n vriendjes de alien, maar gelukkig vinden een stel kinderen hem en nemen hem in huis. Maar de alien is niet onopgemerkt gebleven... Het leger onder leiding van een paar slechterikken willen experimenten uitvoeren op de alien ZOMGWTFBBQ!!! Maar goed, ze ontsnappen net uit de klauwen van het leger en vinden onderdak bij een ietwat geflipte kapitein, die een geheime missie heeft. Deze missie houdt in dat hij op zoek moet naar een geschifte kolonel die zich diep in de bossen schuilhoudt en daar als een soort van god leeft en aanbeden wordt door indianen en bosjesmensen. Maar ondertussen heeft deze kolonel een geheime vechtclub opgericht die van plan is om overal bommen te plaatsen en terroristische aanslagen te plegen en zo voor chaos te zorgen in het land! Zullen de kinderen de alien veilig kunnen terugbrengen naar zijn vriendjes, en zal de kapitein de kolonel vinden en hem tot stoppen dwingen???
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Dit wordt echt een kaskraker:
Een schattige alien land met zijn vriendjes op aarde om de boel te verkennen. Om de een of andere reden vergeten z'n vriendjes de alien, maar gelukkig vinden een stel kinderen hem en nemen hem in huis. Maar de alien is niet onopgemerkt gebleven... Het leger onder leiding van een paar slechterikken willen experimenten uitvoeren op de alien ZOMGWTFBBQ!!! Maar goed, ze ontsnappen net uit de klauwen van het leger en vinden onderdak bij een ietwat geflipte kapitein, die een geheime missie heeft. Deze missie houdt in dat hij op zoek moet naar een geschifte kolonel die zich diep in de bossen schuilhoudt en daar als een soort van god leeft en aanbeden wordt door indianen en bosjesmensen. Maar ondertussen heeft deze kolonel een geheime vechtclub opgericht die van plan is om overal bommen te plaatsen en terroristische aanslagen te plegen en zo voor chaos te zorgen in het land! Zullen de kinderen de alien veilig kunnen terugbrengen naar zijn vriendjes, en zal de kapitein de kolonel vinden en hem tot stoppen dwingen???
Leuk verhaal, alleen lijkt een beetje op E.T 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Niet alleen ET. 't is een mengsel van: ET, Pan's Labyrinth, Apocalypse Now, Hulk, Fight Club...... 
timburton
-
- 1296 messages
- 632 votes
Goodguy: Kyle MacLaglan
Badguy: Jack Nicholson
Vrouw: Scarlett Johanson
Bloederige FBI/Maffia-film in The Dirty South.
timburton
-
- 1296 messages
- 632 votes
Nee, die film was zo zwaar klote! Maar dat verhaal wat jij zonet bedacht hebt is vrijwel geniaal!
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Titel: Who the F*ck is Anna Bell?'
Written by the makers of 50 first dates
Genre: Komedie
Regie: Goodkat
Acteurs:
Robert Downey Jr. -John Raskin
Natalie Portman-Anna Bell
Jeff Bridges- Jack Raskin
Hugh Laurie-Dr.Gregory House
Jessica Alba: Strange Lady in shop
Adam Sandler-Rasta man
Drew Barrymore-Jessica Bell
Bono-U2-dude
John Raskin (Robert Downey Jr) lijdt aan geheugenverlies, om de 10 dagen verliest die zijn geheugen en vergeet die alles wat die zich herinnert. Tot op de dag dat Anna Bell (Natalie Portman) langskomt en haar zwanger maakt.
"Hilarisch!!!!"-Humo 4*
---------------------------------------------------------------------------------------------
Naam: The Lady In Red
Musicscore: Chris deBurgh en Michael Giacchino
Genre: Drama/Erotiek
Acteurs:
Billy : Hugh Laurie
Vanessa: Demi Moore
Een film met Hugh Laurie en Demi Moore in de schijnwerpers, over dit zou ik het simpel houden, een suspense erotische geladen film a la 9 1/2 weeks.
Verhaal zo simpel mogelijk houden, Billy is een 50+ die zijn vrouw heeft verloren in een autoongeval en gaat op zoek naar troost, omdat zijn kinderen niet meer met hem willen spreken besluit die naar zo een soortgelijk AA conferentie te gaan (mensen in kring je weet dat) en ontmoet daar vanessa. Sinds dag 1 begon zijn hart sneller te slaan, in vuur en vlam femme fatale die billy helemaal zot maakt.
Doe er een erotische soundtrack die drama weergeeft en 4-5 seksscenes van 6 minuten lang = 30 minuten seks in beeld en nog overige 60 minuten verhaallijn
Twist; ze kennen elkaar van ergens, maar van waar? Demi moore moet afgetraind zijn, en dan een strak rode jurk met push up beha en zwarte nylonkousen en heels.
Geschikt: voor vurige koppels en oudere vurige koppels dat ze op een rendabele leeftijd ook sexy kunnen zijn 
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1073 votes
Nog maar eens een ideetje:
De ultieme Belgische film: een misdaadfilm die het midden houdt tussen Heat, Ocean's Eleven, Monsieur Verdoux en Catch me if you Can.
Het verhaal: een mysterieuze bende van meesteroplichters en hackers teistert België. Ze kraken bankrekeningen, lichten honderden mensen op en vergaren zo miljoenen.
Heel het land is in paniek, maar politie noch Staatsveiligheid kunnen iets beginnen tegen de bende. Tot een gepensioneerde undercoveragent zijn job weer opneemt om de bende een halt toe te roepen. (én omdat hij nog een oude rekening te vereffenen heeft met de bendeleider...)
Scenario: daar zal ik wel voor zorgen.
Regie: Erik Van Looy of Olivier Smolders of Hans Herbots of Frank Van Mechelen (daar ben ik nog niet uit).
Cast: Jan Decleir als de verbitterde undercoveragent en Benoît Poelvoorde als cynische bendeleider. De grootste naam van de Vlaamse film tegen de grootste naam van de Waalse, dat zal nogal 's vuurwerk opleveren!
Voorts nog Cécile de France als femme fatale, Greg Timmermans als technisch zeer aangelegd agent, Marie Vinck als (op het eerste zicht) doodgewoon lekker ding en Fabrice Rodriguez en Filip Peeters als louche types.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Een film, die de hardheid laat zien van de sloppenwijken in Mexico-stad.
Een groepje van 14 jongens van 15 jaar. Spelen heel hoog voetbal ergens in mexico-stad. Hiermee zullen ze later hun geld verdienen, en voor hun gezin gaan zorgen. Maar dan dreigt de Voetbalclub te sluiten. Ze hadden verwacht dat voetbal hun toekomst zal worden, maar nu hebben ze niks meer, behalve hun familie.
Deze film laat zien hoe die jongens met hun leven verdergaan in de sloppenwijken van Mexico-Stad. Sommige Jongens zorgen ervoor dat ze een goede toekomst krijgen, maar andere jongens gaan weer de verkeerde kant op. Later komen ze elkaar in verschillende verhaallijnen weer tegen
Titel: You have to win your life
verklaring: de jongens moet hun eigen leven zien terug te winnen.
Written by the makers of cidade de deus
Genre: Drama.
Regie: Wouter Smit
Acteurs:
Heb niet persee specifieke acteurs.
Misschien kunnen ze net als bij slumdog millionaire, sommige kinderen van de straat plukken in Mexico-stad.
Nou wat vinden jullie ervan? Of heeft iemand misschien wat aanpassingen.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Klinkt wel leuk, wie word je componist? 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Lijkt me dat dat Ed Cortês en Antonio Pinto worden, net als bij Cidade... 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Klinkt als een slap staaltje jatwerk. Bedenk eens wat origineels.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
ik snap dat het veel lijkt op Cidade de deus.
Maar het gaat erom dat het hier over mexico-stad gaat. De problemen daar zijn niet egt veel in beeld. Maar op dit moment zijn de meeste problemen in de wereld in Mexico-Stad.
En dan over het verhaal, tuurlijk hij lijkt best op cidade de deus, maar de bedoeling is om het in een andere style te laten zien. Bij Cidade de Deus volgen ze vooral het leven van 1 jongen, En de twee bendes.
Hier gaat het over de levensverhalen van meerdere jongens.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Zou ik het boek: de geverfde vogel van Jerzy Kosinski proberen te verfilmen!
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Zou ik het boek: de geverfde vogel van Jerzy Kosinski proberen te verfilmen!
Bel me dan even als je gaat beginnen met filmen.
Dan verzorg ik de filmmuziek 
Daar kan je echt veel uithalen, oscars zeker wanneer je het goed doet. Ik zou het wel leuk vinden wanneer iemand dit zo gaat regisseren, het is een mooi boek.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
leuk nog zo'n enthousiasteling! Ik denk dat het wat te rouw is voor hollywood 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
leuk nog zo'n enthousiasteling! Ik denk dat het wat te rouw is voor hollywood
Ach Hollywood daar noem je wat op.
Je gaat het gewoon maken
je moet ergens mee beginnen.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ik zou me niet zo druk maken om mensen met dislexi.
Maar jij mag de ondertiteling doen!