- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Als jij regisseur zou zijn...
Als jij regisseur zou zijn...
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
of een verfilming van soul music..... nee toch maar niet
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Leuke topic.
Jan Decleir en Dustin Hoffman zouden zeker van de partij moeten zijn.
Daarnaast zou ik Bellucci oproepen. Maar zij hoeft niet per sé te acteren.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Een scriptje dat ik eens heb geschreven:
Good guys: Ryan Phillipe en Chevy Chase
Bad guy: Bill Murray
Vrouw: Laura Linney
Drama over twee filmrestorateurs (een oudere en een jongere - Chase en Phillipe) die oude films opzoeken in de archieven van een grote Hollywood mansion van de alcoholistische dochter (Laura Linney) van een gestorven stomme film-held (a la Chaplin of Keaton - gespeeld door Bill Murray in flashbacks). Ergens verstopt vinden ze een oude reel (a la "8MM") van een home movie waarin een jongen sexueel wordt mishandelt door Murray. De jongen (nu in de 50, gespeelt door Danny DeVito) is zijn hele leeftijd crimineel geweest en staat nu voor de doodstraf.
Nu moeten de restorateurs (waarvan 1 een relatie heeft met Linney) kiezen om het filmpje geheim te houden om de filmheld's reputatie hoog te houden, of het filmpje aan de politie geven, waardoor DeVito's leven mogelijk gespaard kan worden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
[quote]FisherKing schreef:
Bad Guy: Daniël Boissevain
LEK niet gezien?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
LEK niet gezien?
Jawel. En All Stars ook, maar wat is je point ? Ik kan hem van Lek niet eens herinneren.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
@Streeter: lijkt me een leuk verhaal, ik zou alleen niet Ryan Phillippe kiezen.
Orange Star
-
- 5 messages
- 330 votes
Good guy: Haley Joel Osment
Bad guy: Michael Madsen
Vrouw: Kirsten Dunst
Een jongetje (Osment) woont alleen met zijn moeder (Dunst) in een klein huis, zijn vader is omgekomen door een ongeluk. Hij komt erachter dat het geen ongeluk was maar dat zijn vader is vermoord door een crimineel (Madsen). Madsen dreigt zijn moeder ook te vermoorden als hij het doorverteld. Hierdoor komt het ventje voor moeilijke keuzes te staan, want Madsen doet er alles aan om niet verlinkt te worden en volgt het ventje overal.
Een psychologische thriller dus.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Good Guy: William H. Macy of Paul Giamatti
Bad Guy: Rowan Atkinson of John Lithgow
Female: Patricia Routledge
Een misdaadkomedie waarin een sullige agent (William H. Macy of Paul Giamatti) achter een geniale, maar gewoonweg gestoorde pscyhopaat (Rowan Atkinson of John Lithgow) aanzit, maar hem steeds niet te pakken weet te krijgen. Thuis heeft de man het echter ook niet zo leuk, want hij woont bij zijn overbezorgde moeder (Routlegde).
Vooral leuk als Atkinson of Lithgow zich eens mogen uitleven in een schurkenrol.
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
Good guy: Haley Joel Osment
Bad guy: Michael Madsen
Vrouw: Kirsten Dunst
Een jongetje (Osment) woont alleen met zijn moeder (Dunst) in een klein huis, zijn vader is omgekomen door een ongeluk. Hij komt erachter dat het geen ongeluk was maar dat zijn vader is vermoord door een crimineel (Madsen). Madsen dreigt zijn moeder ook te vermoorden als hij het doorverteld. Hierdoor komt het ventje voor moeilijke keuzes te staan, want Madsen doet er alles aan om niet verlinkt te worden en volgt het ventje overal.
Een psychologische thriller dus.
Gewoon maar origineel en leuk verhaal 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Jawel. En All Stars ook, maar wat is je point kan hem van Lek niet eens herinneren.
Nooit iemand in Nederland zo slecht zien acteren als DB als Bad Guy in Lek...
Orange Star
-
- 5 messages
- 330 votes
Vooral leuk als Atkinson of Lithgow zich eens mogen uitleven in een schurkenrol.
Rowan Atkinson is ook de badguy in Scooby-Doo the movie. 
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
Ik zou wel eens graag jim carrey zien als schurk.
Echte schurk niet gelijk batman 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Nooit iemand in Nederland zo slecht zien acteren als DB als Bad Guy in Lek...
Lek nog maar eens bekijken dan. Dus geen hoofdrollen meer voor hem in films?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Heeft hij hoofdrollen gehad dan ?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
In All Stars waren er toch een stuk of 7 Hoofdrollen ?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Heeft hij hoofdrollen gehad dan ?
En natuurlijk in de prachtige film De Zeemeerman 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
De Zeemeerman en Angie schieten me te binnen....
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
Brothers in arms zou echt 'n uitstekende benaming zijn voor 'n oorlogsfilm, vinden jullie niet ???
( dacht er zo even aan
)
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
ik dacht er zo aan tijdens het beluisteren van de plaat 
Moviestar
-
- 821 messages
- 0 votes
Good Guy: Johnny Depp
Bad Guy: Anthony Hopkins
Vrouw: Robin Williams
Genre: Misdaad
Na het overlijden van zijn zoon, komt Depp erachter dat het geen natuurlijke dood was. Hij trekt er samen met zijn buurvrouw (williams) op uit om het uit te zoeken 
Moviestar
-
- 821 messages
- 0 votes
Mrs Doubtfire II ? 
En bij deze is de titel er, misschien moeten we samen eens wat op papier zetten 
Tich
-
- 130 messages
- 176 votes
Ik zou in ieder geval deze acteurs wel eens als tegenhangers in één film willen zien spelen: Vinnie Jones en Michael Madsen
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Erotische film: 2005
Hoofdrolspelers:
-Julia Roberts
-Cameron Diaz
camerawerk:
Brad Pitt
Robert de Niro.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
hehe tja, is niet te doen als je kijkt naar de volgende hoofdrolspelers, maar het zijn gewoon een paar acteurs/actrices die gewoon erg hoog staan bij mij, ze hebben "het" gewoon allemaal!
Mandy Moore
Naomi Watts
Morgan Freeman
Anthony Hopkins
Julia Roberts vind ik ook erg goed, maar die valt dan maar net buiten de boot, of die gooi je er nog bij, je ziet maar 
Regisseur :: Gore Verbinski met Steven Spielberg
Ik zou zeggen, als je hier een mooi boeiend spannend verhaal bij maakt, uitgewerkt als een thriller met een goede clou op het einde.
Dan heb je voor mij DE film en zou meteen op 1 komen te staan in me top10, maar de kans van dat dit oooit gaat gebeuren......
0,0000000000000000001 vrees ik!