• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Als jij regisseur zou zijn...

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Ik vind dat zoen scenes vaak vreselijk gebracht worden.

Je ziet gewoon te vaak dat dat zo nep is.

Zou als regisseur zorgen dat dat beter kan!

peter74

• 643 messages
  • 3257 votes

Als ik regisseur was zou ik wel films willen maken met:

Robert de Niro / Al Pacino in gangsterfilms

Clint Eastwood als rechercheur of in een western

Gene Hackman als de bad guy

en verder zou ik wel willen samen werken met:

Morgen Freeman

Julia Roberts

Rene Russo

Christopher Walken

Meryl Streep

Kevin Bacon

Sean Penn

Mel Gibson

Susan Sarandon

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Een heel gezin loopt gezellig over de kermis, vader moeder en de 2 kleine kinderen.

Ze lachen, en hebben plezier als plotseling een luide knal klinkt, en vader dood achterover valt met een kogel in z'n hoofd.

Ik weet wat jullie denken , wat ben ik voor een gestoord en morbide persoon, maar helaas leven we in tijden als deze. Als we dan toch een film maken over al wat er gebeurd in de gestoorde wereld, kunnen we net zo goed dit onderwerp 'n keer pakken.

Film een beetje in duistere se7en achtige sfeer gemaakt'' Al wordt er wel het gehele mediacircus er wat meer in betrokken'' waarbij er ijverig gezocht wordt door de gehele politiemacht in die betreffende staat naar de sluipschutter. Intussen slaat hij eens om de zoveel tijd weertoe, en kiest hij z'n willekeurige slachtoffers op openbare willekeurige plaatsen.

Acteurs voornamelijk onbekend, al zie ik Johnny Depp & een jonge onbekende acteur op de plaats voor de 2 politieagenten die uiteindelijk, ten koste van het leven van de jonge agent het werk opknappen.

Voor de gestoorde sluipschutter, euhmm. Josh Holloway.

Goede soundtrack, en het plot zo uitgevoerd dat je aan het einde van de film 's goed nadenkt wat er allemaal mis is in deze wereld. En natuurlijk op het einde :

This film Is based on actual events.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Hoezo natuurlijk?

En verder zie ik een behoorlijk standaard thrillertje.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Als ik regisseur zou zijn, zou ik het levensverhaal van Johannes Wardenier wel willen verfilmen. Eventueel wat geromantiseerd hier en daar, maar zeker niet noodzakelijk.

Eén van 's lands meest onbekende en tegelijkertijd grootste mysteries.

(Zelfs op internet is er niet veel over te vinden)

http://www.stelling.nl/kleintje/363/Wardeel2.htm

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/349/28/

+

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/11/28/

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Als ik regisseur zou zijn zou mijn stijl een soort van combinatie zijn tussen Tarkovsky en Tsukamoto. Aan de eene kant rustige, observerende long shots en aan de andere kant hysterische snelle beelden. Nog maar de vraag hoe het zou uitpakken maar het lijkt me erg leuk. Het verhaal zou een beetje haze/cube achtig zijn met de filosofie van stalker. Maar om maar terug op de originele vraag te komen:

good guy - Tadanobu Asano

bad guy - Takeshi Kitano

vrouw - maggie cheung

(Deze combi lijkt me perfect, maar dan weer niet voor de film die ik hierboven heb beschreven)

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Good guy: Johnny Depp als supernerd en Eric Bana als politieheld.

Bad Guy: Brad Pitt als ultieme *ssh*l* en Orlando Bloom als dom hulpje

Girl: Cameron Diaz en Emma Watson

Verhaal: IMDb en MovieMeter zijn de twee grootste sites op filmgebied. Omdat hoofd van IMDb Jake (Pitt) liever geld telt dan de site te verbeteren en hoofd van MM Jordy (Depp) zijn creatieveteit in MM steekt raakt IMDb achter op de veel beter lopende site. De vestiging van MM zit in London (internationaal) en Bloom word erop uitgestuurd om undercover te gaan. Als Bloom zijn werkje verprutst en MM beter blijft geeft Pitt hem de opdracht Jordy te doden. De dochter van Pitt (Watson) voelt zich er niet goed over en schakelt rechercheur Bana in. Die gaat samen met Depp opzoek naar de boosdoener in het MM-bedrijf. Als Bloom bijna gepakt word moet hij van Pitt de vrouw van Jordy ontvoeren (Diaz). In een spannende film vol actie en wraak spetteren de hoofdpersonen (behalve Bloom) van het scherm af..In 2007 komt het vervolg.

Super leuk bedacht

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kijkert wrote:

Als ik regisseur zou zijn, zou ik het levensverhaal van Johannes Wardenier wel willen verfilmen. Eventueel wat geromantiseerd hier en daar, maar zeker niet noodzakelijk.

Klink als Jan Sloot:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Als ik regisseur zou zijn, zal ik eigenlijk wel een film willen maken over de jaren 70 en 80 van woodstock tot live aid...

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Als ik regisseur zou zijn, zou ik graag de 2 boeken Tomorrow Wendy en Ik en mijn broer verfilmen

CAPIpsv

• 766 messages
  • 628 votes

,,,,,,,,,dan regisseerde ik een Italiaanse maffiafilm met in de hoofdrollen Al Pacino als Don, Robert de Niro als wiens zoon, Leonardo Di Caprio als kleinzoon. Jack Nicholson als gangster, en Eva Mendes als vrouw.

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Een film over een meisje dat misbruikt word door haar stiefvader:

Meisje: Rachel Hurd of Sarah Bolger

Moeder: Naomi Watts

Vader: Steve Buscemi

Stiefvader: Sean Penn

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Een mindfuck film als deze lijk me geweldig om te doen, eigen idee:

Hoofdpersonen: Ethan Hawke(als Tim) en Luke Wilson(Als Maik)

Bad guys: Zach Braff(Als Monkey)

Girl: Claire Danes(Als Clare)

Verhaal:

De Tim Connors heeft een geweldige leven, maar er mist iets. Op een avond komt hij Luke tegen die zegt dat hij zijn broer is. Hij gelooft hem niet maar Luke blijft hem volgen en breekt in Maik's zijn huis. Luke vertelt de geschrokken Tim dat hij nachtmerries heeft van een man met de naam Monkey. De volgende dag loopt Luke over straat en wordt gekipnapt door Monkey, hij probeert meer te weten to komen over Maik maar geeft geen rede voor het. De volgende dag wordt Luke dood aangevonden met een gigantishe hap uit zijn nek. De journaliste Clare onderzoekt de zaak en neemt een interview af met Tim die last begingt te krijgen van waanbeelden van Luke. De volgende dag staat Monkey voor zijn deur. Hij zegt dat hij Clare heeft opgesloten en zegt dat Tim rustig moet blijven. Hij slaat hem bewusteloos en voert hem naar een afgelegen brug en zegt dat hij twee keuzens heeft. Hij zal sterven or Clare zal sterven. Clare wordt wakker en weet het gaspedaal van de auto die nog aanstaat in te drukken en probeert Monkey om te rijden maar raakt Tim die dood valt tegen de grond. Clare pakt een pistool en schiet Monkey door zijn hoofd en kan het niet meer aan en springt ook van de brug af.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Wait and see

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

peter74 wrote:

Als ik regisseur was zou ik wel films willen maken met:

Clint Eastwood als rechercheur of in een western

Gene Hackman als de bad guy

Goh, dat lijkt wel veel op Unforgiven.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Sowieso had Peter weinig originele keuzes.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Actie-thriller over de treinkaping bij De Punt, Englandspiel thriller, oorlogsdrama over de soldaten betrokken bij de politionele acties, oorlogsfilm over de Falklandoorlog (Argentijnse kant), anorexia drama (NIET moraliserend), western in een post-apocalypse setting, 'Het Behouden Huis' van Hermans verfilmen etc.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Titel: City in Dust

Genre: Western, drama.

Regie: Paul Thomas Anderson, Harm Jan Stegenga.

Cast: Benicio Del Toro, Phillip Seymour Hoffman, Daniel-Day Lewis, Johnny Depp, Scarlett Johansson, Rachel McAdams en John C. Reilly.

Speelduur: 158 minuten.

Muziek: Hans Zimmer, Lisa Gerrard.

Plot:

Het verhaal over Jimmy (Phillip Seymour Hoffman) en Snake (Benicio Del Toro). Twee vrienden die sins hun jeugd maar van één ding gedroomd hebben; rijkdom. Beide jongens groeien op in armoede, maar als één van de twee op een dag goud vind lijkt hun droom werkelijkheid te worden. Ze besluiten een klein dorpje te stichten en de eerste inwoners laten niet lang op zich wachten. Hun inverstering lijkt helemaal perfect uit te pakken en na een aantal jaar is het dorpje een prachtige stad in de woestijn. Een groot ding hebben de twee echter hoofd gezien; Mr. Payne (Daniel-Day Lewis), een machtige en zeer kwaadaardige man die alles in het werk zal stellen om de stad over te nemen. Reken er maar niet op dat deze zieke vent een greintje genade zal hebben voor de twee vrienden die dit alles hebben opgebouwd. Het duurt dan ook niet lang wanneer mr. Payne zijn zieke, gestoorde en maniakale sidekick Jaws (Johnny Depp) op het stadje afstuurt. Deze meester-moordenaar is alleen nog maar het begin van een lange rit door de hel...

Sterke punten: Cinematografish meesterwerk, sterke rollen van alle hoofdrolspelers, meesterlijke score van Zimmer en Gerrard en een meesterlijk script, verhaal van PTA en mij natuurlijk

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Sommige puntjes klinken toch een beetje bekend

Het enige wat ik me nog afvraag: wordt het ook een beetje splatterhorror als Johnny Depp ze in de pan komt hakken of niet?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

serpico wrote:

Het enige wat ik me nog afvraag: wordt het ook een beetje splatterhorror als Johnny Depp ze in de pan komt hakken of niet?

Net als Bardem in No Country for Old Men heeft ook Depp een leuk moordwapen of een speciale, gruwelijke en vooral onvergetelijke manier om zijn tegenstanders af te maken Wat precies, weet ik niet, maar wel iets wat behoorlijk overgetelijk zal zijn voor de kijker.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Maar welke rol heeft Scarlett nu? (maak het de moeite want die kost bakken met geld)

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Scarlett zie ik wel als de bad girl, terwijl Rachel McAdams de vriendin van Benicio zal zijn. De eerste (volgens mij?) naaktscene van Scarlett is ook aanstaande in dit meesterwerk

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Jaja, dat werd van The Island ook gezegd, heb die hele film op het puntje van de bank gezeten op die ene scene te wachten met een topless Scarlett... Niets! Man, life sucks

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Haha We hebben hier natuurlijk ook Paul Thomas Anderson aan het roer. Die heeft haar overgehaald, samen met een extra bak geld.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Good Guy: Javier Bardem

Vrouw: Lolo Duenas

Genre: Doodsaai drama over een verlamde man dat waarschijnlijk toch wel weer voor zoete koek wordt geslikt.

voordelen:

- Je hebt geen regisseurskwaliteiten nodig, dus ook Alejandro Amenabar en ik kunnen er een succes van maken

- Hoe saai het ook is, alleen de laatste 2 min hoeven ergens op te slaan

dennis1979

• 468 messages
  • 453 votes

In Film > Algemeen > Cast van Stephen Kings De Donkere Toren saga:

Stel je voor: De geruchten die al jaren hun ronde doen worden werkelijkheid en Stephen Kings Donkere Toren Magnum Opus wordt verfilmd (miniserie lijkt me het meest waarschijnlijk). Wie zou jij dan proberen te casten voor de hoofdrollen?

Zelf dacht ik dat dit wel aardig moest zijn:

Roland Deschain: Clint Eastwood (kan niet anders)

Susannah Dean: Halle Berry

Eddie Dean: Edward Norton

Jake Chambers: Elijah Wood

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Behalve dat ze allemaal veel te oud zijn voor die rollen.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

In Film > Filmgames > Nu ben jij eens de "regisseur"...:

Aangezien ik dit wel een leuk idee vind, hoop ik dat jullie dat ook zullen vinden...

De bedoeling is redelijk simpel, doe gewoon of jij een zeer bekende regisseur bent, met bakken geld in overvloed, en laat je fantasie de weg gaan... Over wat zou jij een film maken, hoe zou je het doen en wat zouden de bedoelingen zijn, enzoverder... Verzin erop los, dit lijkt me wel leuk om te doen...

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Ik zal de aftrap geven:

Na mijn wereldberoemde hit van de laatste keer , wil ik nu een historische roman filmen, die redelijk ver de tijd terug in gaat...

Namelijk naar ongeveer 50 voor Christus, de tijd dat de Romeinen bijna over heel de wereld heersten en klaar stonden voor Belgica binnen te vallen... We volgen aan beide kanten verschillende personages die we langzaam aan beter leren kennen... Langs Romeinse kant volgen we Crassus, Belovus en Jupitus (respectielijk gespeeld door Brad Pitt, Clive Owen en DiCaprio) en langs Barbaarse/Belgae (Nerviërs, om precies te zijn) kant volgen we Nervix, Crekax en Bolagnet (respectievelijk gespeeld door Edward Norton, Russell Crowe en Viggo Mortensen).

De inleiding is zoals een inleiding hoort te zijn bij een historische roman. Een warme, wijze stem (Morgan Freeman) vertelt deze intro... Dan geeft Julius Caeser (Joaquin Phoenix ) het sein dat de echte film begint... Hij trekt met zijn troepen het woeste Belgica binnen, een land dat zeer ver van het beschaafde Rome ligt en dus zeer bevreesd word... Terwijl dit allemaal gebeurt volgen we dus onze personages... Daaruit kunnen we leiden dat deze 3 Romeinen tot dusver trots zijn om voor hen land te vechten, en dat de 3 Nerviërs bereid zijn tot de dood te vechten voor hen simpel, maar hardbevochten land.

Na enkele scherpmutselingen komt het moment waarop iedereen gewacht heeft, het gevecht. De 3 Romeinen, die ondertussen al enkele veldslagen hebben meegemaakt tegen fanatieke Belgae-stijders, zijn het nu allemaal moe. Ze hebben al vele strijdmakkers verloren en zien dat elke stam die ze tegenkomen bereid zijn te vechten tot ze erbij neervallen. Nervix, Crekax en Bolagnet daarentegen zijn er klaar voor, en wachtten samen met ongeveer 60 000 medestrijders de Romeinen op in een hinderlaag te Sabis. De Romeinen, met ongeveer evenveel, zijn zich van geen kwaad bewust, tot plots een enorme barbaar uit de bossen stormt en het sein tot de aanval blaast. In een mum van tijd worden de eerste 2 legioenen + de ruiterij weggeblazen door de fanatieke kelten. De volgende legioenen kunnen met de grootste moeite de Nerviërs tegenhouden, en verliezen steeds meer en meer terrein. Nervix slaagt erin een Decurion te onthoofden, terwijl Belovus een leider van de Nerviërs neervelt. Caesar ziet in dat hij aan het verliezen is en grijpt zelf in, wat zijn mannen, die langzaam maar zeker aan het vluchtten waren, veel moed geeft en deze terug laten aanvallen.

De Nerviërs zien in dat het een verloren zaak is, toch blijven ze vechten, omdat ze niet kunnen leven met de schaamte van een nederlaag. Ze hadden immers hun reputatie van wildste en dapperste stam hoog te houden... Na urenlange strijd, is de veldslag voorbij. Bijna alle Nerviërs kwamen om, met hen ook zeer veel Romeinen. Van onze 6 personages heeft alleen Crassus het overleefd. Deze besluit dit alles achter zich te laten en desserteert... Een vreemd einde weliswaar, maar de echte kenners zullen door de hints in de film wel begrijpen waarom...

Op het einde komt de warme, wijze stem van Morgan Freeman weer om de film af te sluiten...

Titel film: Belgica

Wordt ongeveer verwacht in 2010 in België...

Soundtrack: gemaakt door James Horner, in de stijl van Braveheart...

Mede-regisseurs: Steven Spielberg en Peter Jackson.

Zo, hopelijk genoten jullie er wat van... Who's next...

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Na mijn wereldberoemde hit van de laatste keer , wil ik nu een historische roman filmen, die redelijk ver de tijd terug in gaat...

Namelijk naar ongeveer 50 voor Christus, de tijd dat de Romeinen bijna over heel de wereld heersten en klaar stonden voor Belgica binnen te vallen... We volgen aan beide kanten verschillende personages die we langzaam aan beter leren kennen... Langs Romeinse kant volgen we Crassus, Belovus en Jupitus (respectielijk gespeeld door Brad Pitt, Clive Owen en DiCaprio) en langs Barbaarse/Belgae (Nerviërs, om precies te zijn) kant volgen we Nervix, Crekax en Bolagnet (respectievelijk gespeeld door Edward Norton, Russell Crowe en Viggo Mortensen).

De inleiding is zoals een inleiding hoort te zijn bij een historische roman. Een warme, wijze stem (Morgan Freeman) vertelt deze intro... Dan geeft Julius Caeser (Joaquin Phoenix ) het sein dat de echte film begint... Hij trekt met zijn troepen het woeste Belgica binnen, een land dat zeer ver van het beschaafde Rome ligt en dus zeer bevreesd word... Terwijl dit allemaal gebeurt volgen we dus onze personages... Daaruit kunnen we leiden dat deze 3 Romeinen tot dusver trots zijn om voor hen land te vechten, en dat de 3 Nerviërs bereid zijn tot de dood te vechten voor hen simpel, maar hardbevochten land.

Na enkele scherpmutselingen komt het moment waarop iedereen gewacht heeft, het gevecht. De 3 Romeinen, die ondertussen al enkele veldslagen hebben meegemaakt tegen fanatieke Belgae-stijders, zijn het nu allemaal moe. Ze hebben al vele strijdmakkers verloren en zien dat elke stam die ze tegenkomen bereid zijn te vechten tot ze erbij neervallen. Nervix, Crekax en Bolagnet daarentegen zijn er klaar voor, en wachtten samen met ongeveer 60 000 medestrijders de Romeinen op in een hinderlaag te Sabis. De Romeinen, met ongeveer evenveel, zijn zich van geen kwaad bewust, tot plots een enorme barbaar uit de bossen stormt en het sein tot de aanval blaast. In een mum van tijd worden de eerste 2 legioenen + de ruiterij weggeblazen door de fanatieke kelten. De volgende legioenen kunnen met de grootste moeite de Nerviërs tegenhouden, en verliezen steeds meer en meer terrein. Nervix slaagt erin een Decurion te onthoofden, terwijl Belovus een leider van de Nerviërs neervelt. Caesar ziet in dat hij aan het verliezen is en grijpt zelf in, wat zijn mannen, die langzaam maar zeker aan het vluchtten waren, veel moed geeft en deze terug laten aanvallen.

De Nerviërs zien in dat het een verloren zaak is, toch blijven ze vechten, omdat ze niet kunnen leven met de schaamte van een nederlaag. Ze hadden immers hun reputatie van wildste en dapperste stam hoog te houden... Na urenlange strijd, is de veldslag voorbij. Bijna alle Nerviërs kwamen om, met hen ook zeer veel Romeinen. Van onze 6 personages heeft alleen Crassus het overleefd. Deze besluit dit alles achter zich te laten en desserteert... Een vreemd einde weliswaar, maar de echte kenners zullen door de hints in de film wel begrijpen waarom...

Op het einde komt de warme, wijze stem van Morgan Freeman weer om de film af te sluiten...

Titel film: Belgica

Wordt ongeveer verwacht in 2010 in België...

Soundtrack: gemaakt door James Horner, in de stijl van Braveheart...

Mede-regisseurs: Steven Spielberg en Peter Jackson.

Zo, hopelijk genoten jullie er wat van... Who's next...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.