• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.524 votes
Profile

Vakantie

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Art wrote:

Alvast veel plezier daar in Australië! Hoeveel weken/maanden blijf je daar eigenlijk?

Tja ik heb een open ticket, hiermee kan ik terug wanneer ik wil. Ik hoef maar te bellen en kan op de eerste (beschikbare) vlucht terug (zonder extra kosten). Wel handig want ik kan zoiets echt niet inschatten..

M'n visum is een jaar geldig, maar dat lijkt me toch wel erg lang! Ik gok op een maand of 4 a 5. Dan nog een paar weekjes Thailand.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Cool! Misschien, als ik eens veel vrije tijd, ga ik mij ook wagen aan zo'n onderneming. Nogmaals veel plezier en we zien wel weer wanneer je hier de site bezoekt. Ik gok al na een uur nadat je geland bent, want wie kan nou zonder MovieMeter?

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Héhé, Thanx!

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Veel plezier Leno, ik hoor alleen maar goede dingen over dit soort tripjes naar Australie (ben er zelf nooit geweest).

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Leno wrote:

Nog wat spulletjes pakken en morgenochtend vertrek ik richting Schiphol.

Ik ook, alleen vlieg ik de andere kant op

Veel plezier in Australië!

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Leuk, waarheen?

En inderdaad Kos, de reacties van mensen die daar zijn geweest zijn veelbelovend. Hopelijk blijken ze ook terecht

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

2 Weken San Francisco, 1,5 dag treinen, 8 dagen Vancouver.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Ook leuk, veel plezier dan!

Volgende bericht vanuit Australie, bedankt voor de (paar) reacties!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Prettige vakantie toegewenst!

San Francisco en Australië, lijkt me allebei geweldig.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ben vanaf morgen voor enkele daagjes in Amsterdam.

Tot later!!

Quentin

• 10202 messages
  • 8555 votes

Veel plezier tom!

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Ik ben inmiddels weer 2 weken terug van vakantie. Even wat rust genomen en inmiddels weer helemaal gewend aan ons landje!

Ik heb anderhalve maand in Ghana gezeten. Vrijwilligerswerk gedaan (engels en rekenen gegeven aan straatkinderen) en daarnaast natuurlijk opgaan in de totaal andere cultuur. Ik heb in 2 gastgezinnen gezeten: eerst 2 weken in de stad. Ik leefde toen nog in een echt huis. Daarna ben ik nog 3,5 week naar de village geweest. Hier had ik mijn eigen Afrikaanse hutje. Geen electriciteit, geen douche en geen wc. Wassen en plassen deed je achter een muurtje met een emmer water. En voor de hoge nood had je de beschikking over een prachtig amper beschut poepveldje, wat voor mij nog altijd een van de leukste dingen van mijn verblijf daar was. Wat is er nou leuker dan met je wc-rol 5 minuten lopen naar het veldje waar je vervolgens vriendelijk word begroet door een vrouw die haar behoefte aan het doen is?

In de stad kan iedereen Engels maar in de village komt dat zelden voor. Ik had 2 mensen in de compound die engels spraken. Na een tijd gingen die echter weg en aangezien ik niet verder kwam dan dingen als goedemorgen enzo in de plaatselijke taal (Dagbanli) was dat nog vrij lastig.

Het eten was wel behoorlijk afzien daar. Ik vind het Ghanese eten ontzettend lekker maar omdat de meeste vrijwilligers dat niet vinden en alleen maar rijst wilden had ik de pech dat ook ik alleen maar rijst kreeg. Ik heb het ze geprobeerd duidelijk te maken maar helaas kwam die boodschap niet goed over. Dat werd uiteindelijk 5 weken lang bijna alleen maar droog brood in de ochtend en rijst in de avond.

Ook heb ik nog wat zitten reizen. Ik ben een paar keer in het weekend met andere vrijwilligers op stap geweest en na mijn verblijf in Tamale ben ik nog even wezen reizen. Helaas minder dan gepland omdat ik natuurlijk net op het laatste moment Malaria moest krijgen. Maar dan weet je ook hoe het er in dat land aan toe gaat wat betreft ziekenhuizen. Ik was al 4 dagen ziek en het werd steeds erger dus ik ging naar het ziekenhuis. Vervolgens gingen ze me doodleuk vertellen dat het zondag was en dat er dan geen labman is om een bloedtest te doen. Zonder test kunnen ze me geen pillen geven of opnemen in het ziekenhuis. Ik werd dus doodziek naar huis gestuurd... Gelukkig kreeg ik de volgende dag mijn pillen en moest ik een nacht aan het infuus liggen en was ik na 4 dagen fit genoeg om alsnog te gaan reizen.

Maarja de Malaria hoort er bij dus ik kon nog gewoon lachen

Ik heb echt een geweldige tijd gehad daar en het deed me gewoon verdriet om weg te moeten gaan. Helaas kon ik niet anders in verband met de studie dus er zat niks anders op. Ik voelde me erg prettig in hun cultuur met al die rare gewoontes. Ik heb een hoop vrienden gemaakt en zelfs nog een vakantievriendje gehad. En daarnaast nog ongeveer 583 huwelijksaanzoeken

Voor de liefhebber heb ik nog wat foto's:

http://s53.photobucket.com/albums/g78/lindademooij//

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Leuk hoor Lin!

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Zekers!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Prachtige vakantie. Leuk als je zoiets kan doen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Linda wrote:

Ik heb een hoop vrienden gemaakt en zelfs nog een vakantievriendje gehad. En daarnaast nog ongeveer 583 huwelijksaanzoeken

583 keer getrouwd. wow

Maar leuk, welcome back, Lin

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Klinkt erg leuk, interessant en leerzaam. Maar ook heeeel zwaar lijkt me, maar wel tof dus.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Leuk .

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Zo knap werk Linda !

Lijkt me toch een leuke maar erg vreemde ervaring om zo te leven in dat land maar zeker respect hoor

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ja, knap! Ik doe het niet na!

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Net terug uit Amsterdam, goed geamuseerd en veel dvd's gevonden .

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Halcyon wrote:

Net terug uit Amsterdam, goed geamuseerd en veel dvd's gevonden .

Wat heb je in Amsterdam allemaal gedaan? Cultureel of wat anders?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

wiet en hoeren

Neenee, vooral winkelen en luieren. We wilden nog wel wat cultuur doen (Van Gogh), maar dat is er niet meer van gekomen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hoewel het technisch gezien geen vakantie is en ik ook niet lang weg zal zijn, deel ik hier toch even mee dat ik met school een 4-daagse uitstap heb naar Berlijn. Van dinsdag tot vrijdag

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Tof! Is dit je schoolreis of is het 'ergens voor'?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Een paar jaar terug werden er voor de bovenbouw verschillende excursies georganiseert naar museums en dergelijke. Voor verschillende vakken had je dan een excursie. En er was een reis naar Parijs voor de eindexamenklassen. Drie jaar geleden hebben ze besloten om voor al die vakken één excursie te houden en dit te combineren met het bezoek aan een grote stad. De keuze viel op Berlijn. Dus in feite is het vooral voor school. We moeten in twee dagen plaatsen bezoeken voor o.a. kunstgeschiedenis en geschiedenis, je moet een interview houden met het gastgezin waar je in zit voor Duist en voor aardrijkskunde moet je een groot onderzoek houden binnen 3 uur. Dit betekend vooral veel werkstukken inleveren in de maand hierna. Dus ja, het is vooral voor school. We krijgen overdag eigenlijk alleen op de woensdag maar 2 of 3 uur vrij om te doen wat we willen. Dinsdag en vrijdag zitten we trouwens alleen maar in de bus.

Maar ondanks dat het vooral veel voor school is wordt het waarschijnlijk wel leuk.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Ik hoop het. Maar maak maar niet te veel plezier, waardoor je niet genoeg meekrijgt om je werkstukken te maken!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ach, altijd leuk om er even tussenuit te gaan. Afgelopen schooljaar met werkweek naar Tsjechië geweest en dat was erg leuk, helaas dit jaar niet zoiets...

Have fun, daar in Berlijn!

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5746 votes

Volgend jaar New York (eerste keer uit Europa). Zomervakantie 2008 waarschijnlijk Tokio

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Zojuist thuis van twee weken Zuid Frankrijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.